Omkasting warmtepomp - vraag over ruimte

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
jutuiz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 212 keer
Bedankt: 63 keer

Ze hebben net een warmtepomp geplaatst, waarbij ik de buitenunit op maat zal laten omkasten. De reden is dat het ding bijna op straat staat en helemaal in het zicht. Technisch was dat de beste oplossing. Het moet op maat want het gaat over een dubbele vertikale unit, dus vertikaal in de hoogte wat je in de standaardmaten niet vindt.

Het betreft deze kasten: https://www.ventilatieshop.be/aircover- ... 8FEALw_wcB

Iemand ervaring hoeveel ruimte er moet gelaten worden tussen pomp en kast? Persoonlijk zou ik denken véél ruimte is het beste (bv. overal rondom 20cm), maar misschien werkt dat net het proces tegen, omdat de lucht dan misschien meer in de kast blijf circuleren.

De kastenbouwer zelf rekent dit als volgt:

"
LET OP: De maten die u in geeft in de configurator zijn de gewenste BINNENmaten van de Aircover
Om de buitenmaten uit te rekenen:
Breedte + 12cm
Hoogte + 3cm
Diepte + 4cm
"

Dus vrij beperkt qua marges met andere woorden.
Belgissschenaap
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
Bedankt: 137 keer

Toevallig, gisteren een toepasselijk filmpje

Kortom, het lijkt niet zo veel uit te maken. Zeker zolang er een duidelijke weg is die aanvoer- en afvoerlucht kan volgen.
Maar je kan natuurlijk niet veilig genoeg doen wel
jutuiz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 212 keer
Bedankt: 63 keer

Verrassend. Ik zal dus de maten die de producent van de omkasting aangeeft zo goed mogelijk volgen.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”