TELE2/VERSATEL Box

Koyan
Member
Member
Berichten: 92
Lid geworden op: 12 apr 2005, 10:41
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer

hanniballetje schreef:het modem is trouwens nooit weggegooid!!! Ook niet als je straks naar een andere ISP wil. Je kunt namelijk dan gewoon dat ding resetten en dan kom je er weer gewoon in met het standaard wachtwoord. (volgens handleiding...user: administrator en wachtwoord blanco!)


Dit werkt niet. (Heb het al geprobeerd!) Er zit een aangepaste firmware op met een ander paswoord. De modem is dus echt waardeloos.
hanniballetje
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 21 dec 2005, 12:39

ok, goed dat je mij dit verteld....dit wist ik niet........nu sta ik helemaal op het punt om alles terug te draaien en ongedaan te maken. Als eigenaar heb ik recht op mijn produkt!!! inclusief wachtwoord, handleiding/cdrom!

Als je dit gebrobeerd hebt, hoe heb je dat ding dan weer aan de praat gekregen, want ik ga ervan uit dat de config verdweem toen jij hem resette??
FST
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 22 jun 2005, 15:30

hanniballetje schreef:het modem is trouwens nooit weggegooid!!! Ook niet als je straks naar een andere ISP wil. Je kunt namelijk dan gewoon dat ding resetten en dan kom je er weer gewoon in met het standaard wachtwoord. (volgens handleiding...user: administrator en wachtwoord blanco!)


Hmm, ik heb eens in een van deze threads gelezen dat iemand dat al geprobeerd heeft en niet lukte, maar ik vind dat wel raar (als het zo is hebben ze wel echt veel aan die firmware aangepast)
Probeer het en je weet het :)

Ik heb begepen dat in principe alles hetzelfde is gebleven tov mijn versatel always abonnement qua adsl instellingen. Het enige dat ik dus niet weet is het VOIP stukje.


Dat VOIP stukje, dno, maar:
ik heb eens gegoogled en heb settings van tele2 Spanje gevonden:

Code: Selecteer alles

Tele 2 PPPoA 8/35 [email protected] password [130.244.127.161]
[130.244.127.169]


Deze dingen moet je veranderen:
- [email protected] naar [email protected]
- [130.244.127.161] [130.244.127.169] naar de DNS servers van TELE2 belgie

Ik zou graag weten of het lukt !!!

EDIT: aangezien het niet lukt om te resetten moeten we eerst wachten op een oplossing daarvoor :evil:
iemand met een andere VOIP modem in the house ?
Tele2Tech
Member
Member
Berichten: 57
Lid geworden op: 07 dec 2005, 00:10

Waarschijnlijk 1 standaard wachtwoord, VOIP gedeelte heb ik tot nog toe geen verdere info over gekregen.

Router is inderdaad waardeloos, reset zorgt er gewoon voor dat de firmware opnieuw verbinding maakt met de server van Tele2, die dan automatisch wordt geconfigureerd.

Ik denk wel dat je het 070 nummer kan bellen en vragen om alles te verwijderen en standaard firmware te laden op je router (waarschijnlijk als je Tele2 verlaat), anders lijkt het me raar dat je het toestel moet weggooien.


Als ik meer te weten kom laat ik het ook wel weten.


Mvg,
Tele2Tech
FST
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 22 jun 2005, 15:30

Altijd vriendelijk om te replyen, TELE2tech !

Router is inderdaad waardeloos, reset zorgt er gewoon voor dat de firmware opnieuw verbinding maakt met de server van Tele2, die dan automatisch wordt geconfigureerd.


Zeker van? Als het dat maar is !? adls plug eruit halen op dan moment mischien !? :D maar jah, een reset connect normaal niet naar een bepaalde server dus das al iets loos :|
Tele2Tech
Member
Member
Berichten: 57
Lid geworden op: 07 dec 2005, 00:10

Er zit een speciale firmware versie in als standaard versie (op vraag van Tele2). Dus als je reset gaat hij naar versie 5 of 6 ofzoiets, waarna hij automatisch de settings van de server krijgt.

Heb daarnet nog Tele2box bij iemand geprobeerd, dacht dat hij defect was, daarna bij laatste klant en die belde plots met het verkeerde telefoonnummer.

Daarna gereset, alles in orde voor klant. Maar dit wil wel zeggen dat het "nomadisch" bellen blijkbaar toch werkt voorlopig. Vraag me af bij wie de telefoon dan gaat rinkelen, bij allebei? :-o


Mvg,
Tele2Tech
fred_be9300
Pro Member
Pro Member
Berichten: 244
Lid geworden op: 30 nov 2005, 20:42
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 12 keer

Tele2Tech schreef:Ik denk wel dat je het 070 nummer kan bellen en vragen om alles te verwijderen en standaard firmware te laden op je router (waarschijnlijk als je Tele2 verlaat), anders lijkt het me raar dat je het toestel moet weggooien.


Is dat niet een tikje naief? Gaan ze daar zo alleraardigst zijn om zich bezig te houden met een service voor klanten die weggaan?

Mij lijkt het eerder dat ze dat gaan laten uitdraaien als een zachte dwang om niet te vertrekken... of je verliest je 80 euro investering.

De SIM-lock gsm analogie aan 100%.

Alle, ik ben benieuwd wat volgt.

btw, ik ging zogezegd in de week 19/12 gecontacteerd worden. Niks gezien. En straks is't kerst, en daarna ben ik 2 weken op conge. En ondertussen betaal ik al natuurlijk?! :x
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 maa 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

Als ze echt 1 wachtwoord gebruiken op alle modems zitten ze wel met een groot probleem als iemand dat wachtwoord te weten komt of kraakt.
Dan kan die op afstand alle gegevens van de voip accounts van tele2 verzamellen om dan te verkopen en iedereen gratis (op anderen hun kosten) te laten bellen :roll:
Tele2Tech
Member
Member
Berichten: 57
Lid geworden op: 07 dec 2005, 00:10

ZMD schreef:Als ze echt 1 wachtwoord gebruiken op alle modems zitten ze wel met een groot probleem als iemand dat wachtwoord te weten komt of kraakt.
Dan kan die op afstand alle gegevens van de voip accounts van tele2 verzamellen om dan te verkopen en iedereen gratis (op anderen hun kosten) te laten bellen :roll:


Gegevens van VOIP accounts verzamelen en dan verkopen? Wtf?

Daar kan ik je niet echt mee volgen. Dan zouden ze op de Tele2 server moeten inloggen wil je zeggen?

Of zie ik iets over het hoofd?

Mvg,
Tele2Tech
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1485
Lid geworden op: 16 nov 2005, 09:05

ZMD schreef:Als ze echt 1 wachtwoord gebruiken op alle modems zitten ze wel met een groot probleem als iemand dat wachtwoord te weten komt of kraakt.
Dan kan die op afstand alle gegevens van de voip accounts van tele2 verzamellen om dan te verkopen en iedereen gratis (op anderen hun kosten) te laten bellen :roll:

De paswoorden ga je echt niet in plain text terug vinden op die box...
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 maa 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

BungaMan schreef:
ZMD schreef:Als ze echt 1 wachtwoord gebruiken op alle modems zitten ze wel met een groot probleem als iemand dat wachtwoord te weten komt of kraakt.
Dan kan die op afstand alle gegevens van de voip accounts van tele2 verzamellen om dan te verkopen en iedereen gratis (op anderen hun kosten) te laten bellen :roll:

De paswoorden ga je echt niet in plain text terug vinden op die box...


Waarschijnlijk niet, maar een (ex-)werknemer kan dit altijd doorvertellen hé ;)
WhiteDog
Member
Member
Berichten: 74
Lid geworden op: 18 apr 2003, 13:13

Kun je eigenlijk je login en paswoord nog ergens invullen in die router of is dat stukje ook afgeschermd?

Denk niet dat de mensen van de helpdesk het paswoord kennen, die connecten waarschijnlijk via een tooltje waar het paswoord al ingebakken zit...

Het is ook mogelijk dat elke box een ander paswoord heeft trouwens. Die dingen komen niet uit de fabriek gerold met Tele2 firmware op. Die worden gewoon uit de doos gehaald, herflashd en terug verpakt. Kansen genoeg om per router het paswoord te veranderen dus.
Hornet
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 25 nov 2005, 12:54
Locatie: Aalter

WhiteDog schreef:Kun je eigenlijk je login en paswoord nog ergens invullen in die router of is dat stukje ook afgeschermd?

Denk niet dat de mensen van de helpdesk het paswoord kennen, die connecten waarschijnlijk via een tooltje waar het paswoord al ingebakken zit...

Het is ook mogelijk dat elke box een ander paswoord heeft trouwens. Die dingen komen niet uit de fabriek gerold met Tele2 firmware op. Die worden gewoon uit de doos gehaald, herflashd en terug verpakt. Kansen genoeg om per router het paswoord te veranderen dus.

Groot gelijk heb je, op mijn doos staat er op bij inhoud : handleiding, cd-rom, instalatiegids maar wat zat er niet in juist dtgene dat ik juist vermelde.
Ach ja de vijzen om het ding aan de muur te bevestigen zaten er wel nog in!! :-D
Geef Buzze!!!
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1485
Lid geworden op: 16 nov 2005, 09:05

iemand er al eens aan gedacht om de poorten te scannen maar dan voor udp?

het is best mogelijk dat ze snmp gebruiken vermits dat bedoeld is voor management vanop afstand.
Tele2Tech
Member
Member
Berichten: 57
Lid geworden op: 07 dec 2005, 00:10

In de eerste lading modems zat geen adsl-splitter, wel een cd (met de handleiding en gebruikersgids op). Nu zitten er wel splitters in, maar geen cd's meer. (verdomd handig als je usb moet installeren :? )

Maar ook met cd kan ik geen verbinding maken op die router en de handleiding op de cd-rom gaat ervan uit dat er een andere versie van hun firmware opstaat, helpt dus ook niet veel :roll:

Mvg
Tele2Tech
WhiteDog
Member
Member
Berichten: 74
Lid geworden op: 18 apr 2003, 13:13

Ik denk dat ik toch maar Tele2 All-in neem. Dan ga ik paar weken dag en nacht spam versturen. Daarna laat ik mezelf tracen als "spammer". Ik ontken en leg de schuld bij Tele2 omdat ik mijn verbinding niet zelf kon beveiligen.

Kassa Kassa :D
blehz0r
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 dec 2005, 15:22

kben ook van plan om Tele2 All-in te pakken maar heb eigelijk wa vragen over die box

- is da ne router? zoda we mé laptop en pc rechtstreeks naar die modem op internet kunnen?
- kunde die tegen de muur vijzen?
- valt daar iets op in te stellen? firewall/dhcp/nat .. ?

en kheb hier ergens gelezen dat daar nie eens beveiliging op zit? dus uw buren kunnen gewoon mee surfen? :/

en is da ongelimiteerd nog na 5€ extra?

da ist voorlopig :D
thx :)
Koyan
Member
Member
Berichten: 92
Lid geworden op: 12 apr 2005, 10:41
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer

blehz0r schreef:- is da ne router? zoda we mé laptop en pc rechtstreeks naar die modem op internet kunnen?


Ja. Volgens de algemene voorwaarden mag dit echter niet! Er mag slechts één pc op internet aangesloten worden, terwijl ze wel zelf de middelen geven om met meerdere tegelijk erop te gaan. (Maar aangezien ze zichzelf ten alle tijde toegang kunnen verschaffen tot je aangekochte router, kunnen ze wel altijd eens nakijken hoeveel computers er op aangesloten zijn, natuurlijk.)

blehz0r schreef:- kunde die tegen de muur vijzen?


Ja.

blehz0r schreef:- valt daar iets op in te stellen? firewall/dhcp/nat .. ?


Nee. Die is volledig toegezet, daar kun je niks meer aan veranderen. Een heleboel dingen waarvoor je bv. portforwarding nodig hebt (multiplayer games ed.) werken dan ook niet.

blehz0r schreef:en kheb hier ergens gelezen dat daar nie eens beveiliging op zit? dus uw buren kunnen gewoon mee surfen? :/


Er zit WEP-beveiliging op, dus da's in de praktijk even veilig als geen beveiliging, inderdaad.

blehz0r schreef:en is da ongelimiteerd nog na 5€ extra?


Niet meer, nee.

Klinkt goed, hé? :?
Gebruikersavatar
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 794
Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
Locatie: Hageland
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

blehz0r schreef:kben ook van plan om Tele2 All-in te pakken maar heb eigelijk wa vragen over die box

-
da ist voorlopig :D
thx :)


Bezint eer ge begint :twisted:

Lees dit forum er eens op na ....
Als je dan nog belist ALL-IN te pakken : succes.
deepBlue
Member
Member
Berichten: 90
Lid geworden op: 20 dec 2005, 22:59

Je hoeft de poorten zelfs niet te scannen. Als je een paswoord wilt uitproberen of misschien zelfs bruteforcen dan moet je deze stappen volgen:

Druk op START en dan op UITVOEREN.

Tik 'cmd' in (zonder de aanhalingstekens) en druk op ENTER.
Je krijgt een zwarte window met wat tekst in, het eindigt met:
C:\Documents and Settings\Administrator>
Waar Administrator staat kan een andere naam staan, nl. je Windows-gebruikersnaam.

Tik achter de bovenvermelde tekst dit in: 'telnet 192.168.1.254' (zonder aanhalingstekens) en druk dan op ENTER.
Je krijgt dan 'Username' op je scherm. Als je die invult moet je op ENTER drukken, hierna moet je 'Password' invoeren.

Dus dit is voorlopig de enige manier om in in het gedeelte te geraken waar je een gebruikersnaam en wachtwoord kan invoeren.

Indien iemand succes zou hebben om het wachtwoord te vinden, vergeet niet om het in dit forum te delen :wink:
blehz0r
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 dec 2005, 15:22

dietervanb schreef:
blehz0r schreef:kben ook van plan om Tele2 All-in te pakken maar heb eigelijk wa vragen over die box

-
da ist voorlopig :D
thx :)


Bezint eer ge begint :twisted:

Lees dit forum er eens op na ....
Als je dan nog belist ALL-IN te pakken : succes.


inderdaad, khad hier nog wa gelezen na die post en khad al beslist dak toch maar geen Tele2 gaan pakke

toch maar Realdsl dan, ook nie zo goe maar zij doen tenminste hun best om hun netwerk te verbeteren (al duurt wel lang), en tis nog altijd ongelimiteerd :)

toch eens ff wa lezen over die discovery lijn (alst nog besta)
Tele2Tech
Member
Member
Berichten: 57
Lid geworden op: 07 dec 2005, 00:10

blehz0r schreef:kben ook van plan om Tele2 All-in te pakken maar heb eigelijk wa vragen over die box

- is da ne router? zoda we mé laptop en pc rechtstreeks naar die modem op internet kunnen?


Inderdaad

blehz0r schreef:- kunde die tegen de muur vijzen?


Er worden inderdaad een paar pluggen en vijzen voorzien om het toestel aan de muur te bevestigen

blehz0r schreef:- valt daar iets op in te stellen? firewall/dhcp/nat .. ?


Spijtig genoeg niet

blehz0r schreef:en kheb hier ergens gelezen dat daar nie eens beveiliging op zit? dus uw buren kunnen gewoon mee surfen? :/


Toch wel, er zit een WEP en WPA PSK beveiliging op, maar dat is natuurlijk niet waterdicht (wat wel :roll: )

blehz0r schreef:en is da ongelimiteerd nog na 5€ extra?


Dat denk ik niet


Mvg,
Tele2Tech
Rudolfke
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 07 aug 2005, 10:56
Locatie: Heist-op-den-Berg

Tele2Tech schreef:
blehz0r schreef:kben ook van plan om Tele2 All-in te pakken maar heb eigelijk wa vragen over die box

- is da ne router? zoda we mé laptop en pc rechtstreeks naar die modem op internet kunnen?


Inderdaad

blehz0r schreef:- kunde die tegen de muur vijzen?


Er worden inderdaad een paar pluggen en vijzen voorzien om het toestel aan de muur te bevestigen

blehz0r schreef:- valt daar iets op in te stellen? firewall/dhcp/nat .. ?


Spijtig genoeg niet

blehz0r schreef:en kheb hier ergens gelezen dat daar nie eens beveiliging op zit? dus uw buren kunnen gewoon mee surfen? :/


Toch wel, er zit een WEP en WPA PSK beveiliging op, maar dat is natuurlijk niet waterdicht (wat wel :roll: )

blehz0r schreef:en is da ongelimiteerd nog na 5€ extra?


Dat denk ik niet


Mvg,
Tele2Tech



Hmm, ik heb wel ingetekend op dit product, onder de voorwaarden unlimited mits 5€ extra, stondt ook zo op de website van tele2.
Is dit GEEN CONTRACTBREUK.

Heb ook even aandachtig de algemene voorwaarden gelezen van de schriftelijke bevestiging en hier staat niets vermeld wat betreft betaling, welke manier dit gebeurd, bij het overschrijden van het maandelijkse volume.

Ik vrees dat als dit niet het geval is, dat ze aan mij weinig gaan verdienen;
nl: 1)internetten tot het maximale volume, zelfs geen 5€ extra. 2) alle buitengaande gesprekken via Skype of/en voice-ipbuster.
Rudolfke
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 07 aug 2005, 10:56
Locatie: Heist-op-den-Berg

Heb nog iets vergeten te melden:

Dan gooi ik enkel 39,90€ maandelijks over de balk, wat ook wel een mooi bedragje is.
Tinkl2000
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 dec 2005, 17:31

Ik heb mij hier ook laten vangen , maar kan ni klagen over de snelheden.
Enkel dat die klootzakken mij geen passwoord hebben gegeven en me 80€ aangerekend hebben stinkt geweldig.
De helpdesk (idiote trutten die elkaar tegenspreken als het over mailconfiguratie gaat) stelt geen kloten voor 2 dagen geleden 1 port forwarding aangevraagd en nog niets gebeurd.

Ben eens gaan neuzen op een paar Nederlandse sites en heb effectief 'de' Speedtouch 716g software/Firmware gevonden. Heb het getest en wordt effectief geprompt voor een passwoord. Nu op de site werd ook gemeld dat deze sw configuraties voor de meeste Nederlandse providers beinhoud. Dus als het iemand lukt om het PW te bemachtigen opletten voor verdere configuraties!!

http://rapidshare.de/files/10478676/ST716v5_ST585_R53_install_nl_v5.exe.html
Gebruikersavatar
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 794
Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
Locatie: Hageland
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Verwijs naar de wet op handelspraktijken.
Ik heb een beroep gedaan op de garantie. Mijn toestel doet niet wat het moet, dus wil ik dat ze het vervangen en/of herstellen ....
Ik betaal het anders niet en het staat thuis tot hunner beschikking als ze het terug willen.
MENSEN ANNULEER UW DOMICILIEIRING !!!
Dan heb je zelf terug de touwtjes in handen.
hanniballetje
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 21 dec 2005, 12:39

Ik ben ook nog steeds geen stap verder!!

Ik zal je nog wat gaafs vertellen......ik heb mijn oude op de plaats gezet van de speedtouch (aangezien het telefoneren mij niet boeit!). Op deze manier heb ik tenminste alles veilig, maar nu komt het.

Als er dan iemand naar mij thuis belt, dan gaat de telefoon ergens anders bij een zekere familie peeters in een ander dorp die ik niet ken??!!!! HAHAHAHAH echt niet normaal.

Snelheid is nog steeds hetzelfde als toen ik 1 MB had.

Ik ga in ieder geval jouw advies opvolgen door alles te annuleren. Ik had wel bergrepen dat tele2 eindelijk contact met jou heeft gehad. Is daar nog iets uitgekomen??
Gebruikersavatar
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 794
Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
Locatie: Hageland
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

hanniballetje schreef:Ik ga in ieder geval jouw advies opvolgen door alles te annuleren. Ik had wel bergrepen dat tele2 eindelijk contact met jou heeft gehad. Is daar nog iets uitgekomen??


Hetzelfde als iedereen : loze beloften maar nog altijd geen oplossing.
dicamillo
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 06 jul 2005, 12:36

Ondertussen ben ik drie weken verder, en er is nog geen kl*ten veranderd (dl: 75.7 KByte/sec dl, ul: 16.1 KByte/sec)
Dietervb, is je snelheid ook nog altijd even slecht, en wat is er gebeurd met je aangetekende brief, enig resultaat hiermee behaald??
Rusty Nail
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 05 jan 2006, 22:08

deepBlue schreef:Je hoeft de poorten zelfs niet te scannen. Als je een paswoord wilt uitproberen of misschien zelfs bruteforcen dan moet je deze stappen volgen:

Druk op START en dan op UITVOEREN.

Tik 'cmd' in (zonder de aanhalingstekens) en druk op ENTER.
Je krijgt een zwarte window met wat tekst in, het eindigt met:
C:\Documents and Settings\Administrator>
Waar Administrator staat kan een andere naam staan, nl. je Windows-gebruikersnaam.

Tik achter de bovenvermelde tekst dit in: 'telnet 192.168.1.254' (zonder aanhalingstekens) en druk dan op ENTER.
Je krijgt dan 'Username' op je scherm. Als je die invult moet je op ENTER drukken, hierna moet je 'Password' invoeren.

Dus dit is voorlopig de enige manier om in in het gedeelte te geraken waar je een gebruikersnaam en wachtwoord kan invoeren.

Indien iemand succes zou hebben om het wachtwoord te vinden, vergeet niet om het in dit forum te delen :wink:


Dit werkt ook via de browser:
https://192.168.1.254/
Rusty Nail
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 05 jan 2006, 22:08

dietervanb schreef:Verwijs naar de wet op handelspraktijken.
Ik heb een beroep gedaan op de garantie. Mijn toestel doet niet wat het moet, dus wil ik dat ze het vervangen en/of herstellen ....
Ik betaal het anders niet en het staat thuis tot hunner beschikking als ze het terug willen.
MENSEN ANNULEER UW DOMICILIEIRING !!!
Dan heb je zelf terug de touwtjes in handen.

Ik heb mijn domiciliering geannuleerd en en verbreking van het contract gevraagd met opgave van volgende reden:
Voor al diegenen die overwegen om over te stappen naar Tele2 (zoals ik spijtig genoeg):
- Hou er rekening mee dat ze de firewall beveiligen met een (voor u onbekend) paswoord.
- Daardoor kan je de SSID-broadcast niet uitschakelen van de wireless
- Het is onmogelijk om de default SSID te wijzigen
- Je kan evenmin de WEP-encryptie van 64-bit op 128-bit brengen
- Je kan de WEP-key niet wijzigen
- Je kan geen filtering op MAC-adres doen
- Je ken het LAN subnet niet aanpassen
- Je hebt geen toegang tot de DNS server
- DDNS kan je op uw buik schrijven
- NAT? vergeet het
- WDS link back is niet mogelijk
- Port forwarding kan niet
- DMZ => onmogelijk
En als je de helpdesk nodig hebt, veel geluk en leg een centje opzij, want het kost je 0,175 per minuut BTW incl. van maandag tot vrijdag tussen 8 uur en 19 uur en 0,0875 per minuut BTW incl. op zaterdag, zon- en feestdagen, na een connectiekost per oproep van 0,05€ (gratis bij Belgacom).
Ik heb dit ondervonden toen ze mijn ADSL hebben "aangesloten", ik heb "slechts" 4 dagen zonder gezeten.
Telefoonrekening naar de Helpdesk (>20 EURO).
Men heeft 's morgens de modem komen plaatsen, en ik 's avonds gevraagd om hem terug te komen halen omdat ik mijn netwerk niet voldoende kan beveiligen. Paswoorden en encryptie sleutels kunnen niet gewijzigd worden en zijn gekend door o.a. de installateur. Ik wil niet het risico lopen dat een hacker op mijn kosten surft en telefoneert.
Voila, gewoon om dit even te laten weten.
grg
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 jan 2006, 09:03

Ben net terug van het werk. Telebox direct uitgeschakeld en terug naar ST 510. Geen telefoon? Maakt niet uit. Betaal toch geen abonnement bij BELGADIEVEN meer. Snelheid d 1469 kbits/ u 198 kbits volgens de test op userbase.

groeten voor allemaal die de raadsel van zwarte tele2box proberen te ontrafelen.

grzegorz
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

grg schreef:Ben net terug van het werk. Telebox direct uitgeschakeld en terug naar ST 510. Geen telefoon? Maakt niet uit. Betaal toch geen abonnement bij BELGADIEVEN meer. Snelheid d 1469 kbits/ u 198 kbits volgens de test op userbase.

groeten voor allemaal die de raadsel van zwarte tele2box proberen te ontrafelen.

grzegorz


Doe ik hier dus ook. Ik heb een simpele omschakeling gemaakt zodat ik 's avonds met 1 knop kan omschakelen tussen mijn oude SNA en de Tele2 box.

Er vallen me trouwens een paar dingen op nu :

1) de Tele2 box is maar half zo snel in upload streams
2) de Tele2 box is 1/3 trager in download streams

Dit zijn consequente resultaten, gemeten over verschillende dagen.

Nu heb ik het vermoeden dat dit de hoofdreden is waarom Tele2 ons dus niet wil toelaten in de box : die box wordt door hun op zo'n setting geduwd zodat hij onze data rate capped. Ik vermoed dat de upload stream een deel "reserveert", en op die manier altijd de minimal bandbreedte voor een telefoongesprek (ik had gehoopt dat dit dynamisch zou gebeuren, op basis van het actief wijn van het telefoon deel) over heeft.

De downloadstream is ook al zoiets, daar blijft echt wel een heel stuk "in de box" steken.

Ook valt mij op dat de 2 ADSL modems die ik hier nog heb (de SNA en een 510) bijna altijd een mooie, nagenoeg volledig vlakke snelheidsgrafiek hebben. Bij de Tele2 box zie een wild "berg en dal" gedrag : weer reden om te vermoeden dat de Tele2 box aan een soort traffic shaping doet.

Al bij al, als hier iets van aan is begin ik te begrijpen waarom Tele2 er zo bang van is dat wij zelf met onze modemsettings zouden gaan spelen.
Niet verkeerd begrijpen, zonder rechtstreekse info is dit ook maar een vermoeden, maar het lijkt me een mogelijke en logische verklaring voor het snelheidsverschil tussen een gewone ADSL modem en de Tele2 box.
dicamillo
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 06 jul 2005, 12:36

Kaween, bedoel je dus dat een snelheidsprobleem kan opgelost worden door een andere modem te gebruiken? Kun je ff een getallenvoorbeeld geven van wat je vond voor die snelheden? Dank je
deepBlue
Member
Member
Berichten: 90
Lid geworden op: 20 dec 2005, 22:59

Rusty Nail schreef:
deepBlue schreef:Je hoeft de poorten zelfs niet te scannen. Als je een paswoord wilt uitproberen of misschien zelfs bruteforcen dan moet je deze stappen volgen:

Druk op START en dan op UITVOEREN.

Tik 'cmd' in (zonder de aanhalingstekens) en druk op ENTER.
Je krijgt een zwarte window met wat tekst in, het eindigt met:
C:\Documents and Settings\Administrator>
Waar Administrator staat kan een andere naam staan, nl. je Windows-gebruikersnaam.

Tik achter de bovenvermelde tekst dit in: 'telnet 192.168.1.254' (zonder aanhalingstekens) en druk dan op ENTER.
Je krijgt dan 'Username' op je scherm. Als je die invult moet je op ENTER drukken, hierna moet je 'Password' invoeren.

Dus dit is voorlopig de enige manier om in in het gedeelte te geraken waar je een gebruikersnaam en wachtwoord kan invoeren.

Indien iemand succes zou hebben om het wachtwoord te vinden, vergeet niet om het in dit forum te delen :wink:


Dit werkt ook via de browser:
https://192.168.1.254/


Inderdaad Rusty Nail, maar ik dit moet dan recentelijk geactiveerd zijn. Ik heb in het begin verschillende malen de webinterface van de SpeedTouch proberen te benaderen, ook op 192.168.1.254 maar steeds zonder succes. Dat het nu wel lukt, (heb het net getest) is me een raadsel. Wat zou achter het activeren van de webinterface liggen?

Volgens mij is de SpeedTouch zo ingesteld, dat bij een soft of hard reset, de SpeedTouch automatisch contact maakt met een Tele2 server en vandaar de configuratie download en toepast. Heb ooit eens een tutorial gelezen waarin beschreven staat hoe men een Surfboard modem kan misleiden om er dan een eigen configuratie in te stoppen, het was bedoeld om de modem zgn. te 'uncappen'. Maar in principe moet het eigenlijk op een gelijkaardige manier ook mogelijk zijn om andere instellingen te wijzigen...

:eek:
Rusty Nail
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 05 jan 2006, 22:08

deepBlue schreef:
Rusty Nail schreef:
deepBlue schreef:Je hoeft de poorten zelfs niet te scannen. Als je een paswoord wilt uitproberen of misschien zelfs bruteforcen dan moet je deze stappen volgen:

Druk op START en dan op UITVOEREN.

Tik 'cmd' in (zonder de aanhalingstekens) en druk op ENTER.
Je krijgt een zwarte window met wat tekst in, het eindigt met:
C:\Documents and Settings\Administrator>
Waar Administrator staat kan een andere naam staan, nl. je Windows-gebruikersnaam.

Tik achter de bovenvermelde tekst dit in: 'telnet 192.168.1.254' (zonder aanhalingstekens) en druk dan op ENTER.

Je krijgt dan 'Username' op je scherm. Als je die invult moet je op ENTER drukken, hierna moet je 'Password' invoeren.

Dus dit is voorlopig de enige manier om in in het gedeelte te geraken waar je een gebruikersnaam en wachtwoord kan invoeren.

Indien iemand succes zou hebben om het wachtwoord te vinden, vergeet niet om het in dit forum te delen :wink:


Dit werkt ook via de browser:
https://192.168.1.254/


Inderdaad Rusty Nail, maar ik dit moet dan recentelijk geactiveerd zijn. Ik heb in het begin verschillende malen de webinterface van de SpeedTouch proberen te benaderen, ook op 192.168.1.254 maar steeds zonder succes. Dat het nu wel lukt, (heb het net getest) is me een raadsel. Wat zou achter het activeren van de webinterface liggen?

Volgens mij is de SpeedTouch zo ingesteld, dat bij een soft of hard reset, de SpeedTouch automatisch contact maakt met een Tele2 server en vandaar de configuratie download en toepast. Heb ooit eens een tutorial gelezen waarin beschreven staat hoe men een Surfboard modem kan misleiden om er dan een eigen configuratie in te stoppen, het was bedoeld om de modem zgn. te 'uncappen'. Maar in principe moet het eigenlijk op een gelijkaardige manier ook mogelijk zijn om andere instellingen te wijzigen...

:eek:

Je hebt dit dan misschien via een http geprobeerd, je moet via httpS gaan, dit is een secure link.
En inderdaad de modem krijgt zijn update via Tele2 binnen. Ik heb dit zien gebeuren nl.
Eerst kon ik mij inloggen op de modem via webinterface, ik had toegang tot alles. Nadat de modem werd gereset kreeg hij een update binnen van Tele2. De toegang naar de webinterface was plots gewijzigd van http://192.168.1.1 naar https://192.168.1.254 en er zat een paswoord op.
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Rusty Nail schreef:Je hebt dit dan misschien via een http geprobeerd, je moet via httpS gaan, dit is een secure link.
En inderdaad de modem krijgt zijn update via Tele2 binnen. Ik heb dit zien gebeuren nl.
Eerst kon ik mij inloggen op de modem via webinterface, ik had toegang tot alles. Nadat de modem werd gereset kreeg hij een update binnen van Tele2. De toegang naar de webinterface was plots gewijzigd van http://192.168.1.1 naar https://192.168.1.254 en er zat een paswoord op.


Raar. Lijkt er wel een beetje op alsof de modems niet allemaal op dezelfde manier uit de doos komen. Bij mij was de modem onmiddelijk en uit de doos al enkel via https te openen (hij hing toen nog NIET op de ADSL lijn) en via het 192.168.1.254 adres. Kan natuurlijk wel, vooral ook omdat ik overal lees van "bij zaten die en die cd's erbij, en bij mij niet"
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

dicamillo schreef:Kaween, bedoel je dus dat een snelheidsprobleem kan opgelost worden door een andere modem te gebruiken? Kun je ff een getallenvoorbeeld geven van wat je vond voor die snelheden? Dank je


Tuurlijk. Deze middag :

down : 265k vs 162k
up : 39k vs 17k

En dat soort verschillen merk ik dus consequent de hele week al.
deepBlue
Member
Member
Berichten: 90
Lid geworden op: 20 dec 2005, 22:59

Rusty Nail schreef:
deepBlue schreef:
Rusty Nail schreef:
deepBlue schreef:Je hoeft de poorten zelfs niet te scannen. Als je een paswoord wilt uitproberen of misschien zelfs bruteforcen dan moet je deze stappen volgen:

Druk op START en dan op UITVOEREN.

Tik 'cmd' in (zonder de aanhalingstekens) en druk op ENTER.
Je krijgt een zwarte window met wat tekst in, het eindigt met:
C:\Documents and Settings\Administrator>
Waar Administrator staat kan een andere naam staan, nl. je Windows-gebruikersnaam.

Tik achter de bovenvermelde tekst dit in: 'telnet 192.168.1.254' (zonder aanhalingstekens) en druk dan op ENTER.

Je krijgt dan 'Username' op je scherm. Als je die invult moet je op ENTER drukken, hierna moet je 'Password' invoeren.

Dus dit is voorlopig de enige manier om in in het gedeelte te geraken waar je een gebruikersnaam en wachtwoord kan invoeren.

Indien iemand succes zou hebben om het wachtwoord te vinden, vergeet niet om het in dit forum te delen :wink:


Dit werkt ook via de browser:
https://192.168.1.254/


Inderdaad Rusty Nail, maar ik dit moet dan recentelijk geactiveerd zijn. Ik heb in het begin verschillende malen de webinterface van de SpeedTouch proberen te benaderen, ook op 192.168.1.254 maar steeds zonder succes. Dat het nu wel lukt, (heb het net getest) is me een raadsel. Wat zou achter het activeren van de webinterface liggen?

Volgens mij is de SpeedTouch zo ingesteld, dat bij een soft of hard reset, de SpeedTouch automatisch contact maakt met een Tele2 server en vandaar de configuratie download en toepast. Heb ooit eens een tutorial gelezen waarin beschreven staat hoe men een Surfboard modem kan misleiden om er dan een eigen configuratie in te stoppen, het was bedoeld om de modem zgn. te 'uncappen'. Maar in principe moet het eigenlijk op een gelijkaardige manier ook mogelijk zijn om andere instellingen te wijzigen...

:eek:

Je hebt dit dan misschien via een http geprobeerd, je moet via httpS gaan, dit is een secure link.
En inderdaad de modem krijgt zijn update via Tele2 binnen. Ik heb dit zien gebeuren nl.
Eerst kon ik mij inloggen op de modem via webinterface, ik had toegang tot alles. Nadat de modem werd gereset kreeg hij een update binnen van Tele2. De toegang naar de webinterface was plots gewijzigd van http://192.168.1.1 naar https://192.168.1.254 en er zat een paswoord op.


Inderdaad, heb nog gisteren aan gedacht van die SECURE https: maar je hebt dat al correct opgemerkt. En ik heb ook net hetzelfde gezien, eerst was de modem gewoon helemaal standaard open, na remote admin van TELE2 potdicht gegooid!

:evil:
KL
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 13 maa 2004, 13:40

kaween schreef:
dicamillo schreef:Kaween, bedoel je dus dat een snelheidsprobleem kan opgelost worden door een andere modem te gebruiken? Kun je ff een getallenvoorbeeld geven van wat je vond voor die snelheden? Dank je


Tuurlijk. Deze middag :

down : 265k vs 162k
up : 39k vs 17k

En dat soort verschillen merk ik dus consequent de hele week al.



mja ik dus niet, denk niet dat ze via de tele2 modem cappen
want haal nu deze snelheid met tele2modem
327.6 KByte/sec
(=2621 kbps)

maar heb veel meer aan dat ze mijn poorten opengooien gvd ... :bang:
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel)”