Mijn kleine frustratie van de dag ...
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
- Bedankt: 673 keer
Stond in de krant,
5 keer sinds begin van de zomer:
https://www.hln.be/binnenland/vluchten- ... a9f623a11/
J.
5 keer sinds begin van de zomer:
https://www.hln.be/binnenland/vluchten- ... a9f623a11/
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- Dizzy
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
- Bedankt: 709 keer
Bij alle vluchten van een courant vliegtuig (TUI) als het nat is. Tenzij dat het vliegtuig niet vol is, wat uiteraard ook kan in Deurne.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 598 keer
Is omdat de baan van Antwerpen kort is (is hierboven al aangehaald) wat de nodige beperkingen met zich meebrengt. Als de baan nat is dan moet men omwille van veiligheidsredenen ook een coefficient van de startbaanlengte afhalen bij de berekeningen (men moet immers voldoende remafstand hebben indien men de takeoff moet afbreken, en nat = meer remafstand). Men moet de remafstand dus verkorten door gewicht eraf te halen, in casu brandstof, maar dan moet die brandstof uiteraard ergens verder wel opgehaald worden.
Als het vliegtuig bewust met lege zitjes zou vliegen zou het ook weer niet goed zijn want wat een verspilling...
Als TUI dan maar Antwerpen niet zou aandoen zou men zitten zeggen dat er geen vluchten zijn en dat de luchthaven mag sluiten...
Groen moet natuurlijk niet met whatsaboutismes beginnen; hun nieuwe gascentrales zullen zoveel meer uitstoten dan dit vliegtuig(je), iets waar de partij nog heel veel aan herinnerd zal worden denk ik.
Als het vliegtuig bewust met lege zitjes zou vliegen zou het ook weer niet goed zijn want wat een verspilling...
Als TUI dan maar Antwerpen niet zou aandoen zou men zitten zeggen dat er geen vluchten zijn en dat de luchthaven mag sluiten...
Groen moet natuurlijk niet met whatsaboutismes beginnen; hun nieuwe gascentrales zullen zoveel meer uitstoten dan dit vliegtuig(je), iets waar de partij nog heel veel aan herinnerd zal worden denk ik.
- Dizzy
- Elite Poster
De baan is te kort, DAT is het probleem en daarom kunnen die vliegtuigen er niet volgeladen vertrekken. Verlengen is uiteraard een dure zaak met hoogstwaarschijnlijk protest tegen. Kortom, de luchthaven is niet enkel overbodig maar ook ongeschikt. Enkel voor een kleine minderheid moet de rest van de Vlamingen daarvoor dus betalen. Men heeft altijd de mond vol over goed bestuur en beter werken dan de Walen maar als je dit ziet dan besef je alweer dat het van hetzelfde Laken een pak is.
Dat groen tegen deze onnodige verspilling/vervuiling is, lijkt me logisch maar dat mensen die even geleden nog alles op alles voor gascentrales gingen zetten nu dit vergoelijken zegt veel om niet over de terminal voor de cruiseschepen te beginnen. Wie een minimum aan eerlijkheid heeft weet ook dat de nood aan fossiele centrales er is door 20 jaar geen energiebeleid te voeren.
Dat groen tegen deze onnodige verspilling/vervuiling is, lijkt me logisch maar dat mensen die even geleden nog alles op alles voor gascentrales gingen zetten nu dit vergoelijken zegt veel om niet over de terminal voor de cruiseschepen te beginnen. Wie een minimum aan eerlijkheid heeft weet ook dat de nood aan fossiele centrales er is door 20 jaar geen energiebeleid te voeren.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Elite Poster
Dat denk ik niet. Voor training en zakenvluchten dient ze perfect haar doel. Ook de vliegtuigen naar London hadden geen enkel probleem.Dizzy schreef: 14 jan 2023, 16:48 Kortom, de luchthaven is niet enkel overbodig maar ook ongeschikt.
TUI wil relatief grote toestellen opereren waar 100 man inkan, en dat naar bestemmingen die 5 keer verder liggen dan London, wat op de limieten van de luchthaven zit (de luchthaven was eerst, TUI kwam veel later). Niet de schuld van de luchthaven, wel een bewuste keuze van TUI, dus "overbodig" of "ongeschikt" zijn hier niet correct.
Het feit dat de luchthaven dit jaar 100 jaar wordt en altijd in dienst gebleven is - vermoedelijk de oudste luchthaven van het land? - toont eigenlijk aan dat er altijd al een nood aan was, ondanks de opkomst van Zaventem en Schiphol intussen.
Wallonië toont inderdaad perfect aan dat regionale luchthavens een belangrijke aanvullende rol hebben en winstgevend kunnen zijn, mits ze degelijk bestuurd worden, iets waar Vlaanderen duidelijk meer moeite mee heeft dan Wallonië. Maar dat ligt aan incompetentie op politiek vlak, niet aan de luchthavens zelf.Dizzy schreef: 14 jan 2023, 16:48Men heeft altijd de mond vol over goed bestuur en beter werken dan de Walen maar als je dit ziet dan besef je alweer dat het van hetzelfde Laken een pak is.
Laatst gewijzigd door CCatalyst 14 jan 2023, 17:03, in totaal 1 gewijzigd.
- Dizzy
- Elite Poster
Voila, naar Londen vliegen is op zich al bedenkelijk aangezien er een treinverbinding is. Training en zakenvluchten, kan je daar een luchthaven voor open houden? Dat kan ook op andere luchthavens en we hebben er genoeg (lees teveel).
Dat de luchthaven niet geschikt is voor vliegtuigen met enige capaciteit (100 man is echt niet veel) zegt genoeg over de rendabiliteit. Hoe kan dat groeien als een luchthaven als Zaventem al moet vechten om rendabel te zijn en dan zou een ander overleven met training en zakenvluchten? Neen, ze overleven op subsidies of geld van u en ik.
Wel knap dat je kan toegeven dat de Walen hun boeltje op dit gebied beter voor elkaar hebben.
Dat de luchthaven niet geschikt is voor vliegtuigen met enige capaciteit (100 man is echt niet veel) zegt genoeg over de rendabiliteit. Hoe kan dat groeien als een luchthaven als Zaventem al moet vechten om rendabel te zijn en dan zou een ander overleven met training en zakenvluchten? Neen, ze overleven op subsidies of geld van u en ik.
Wel knap dat je kan toegeven dat de Walen hun boeltje op dit gebied beter voor elkaar hebben.
- cadsite
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
- Bedankt: 710 keer
- Recent bedankt: 2 keer
https://www.hln.be/binnenland/vluchten- ... a9f623a11/Sasuke schreef: 14 jan 2023, 13:32En dat is bij alle vluchten zo, of toevallig bij 1 vlucht waar jij dat hebt meegemaakt ?Bennie74 schreef: 14 jan 2023, 09:10Als de startbaan nat is, moeten vluchten die vertrekken op Deurne terug landen in Zaventem om vol te tanken.Sasuke schreef: 08 jan 2023, 14:35 Die regionale luchthaven heeft nut genoeg, zeker die in Deurne ! Al was het maar om de druk van Zaventem te verlichten ...
Van Zaventem vetrekken ze dan naar de eindbestemming.
Zeer efficiënt!
-
- Elite Poster
Eigenlijk niet. De tijd is veel korter, temeer omdat zowel Antwerpen als London-City zeer korte wachttijden voor de passagiers hanteren. Dat treintje rijdt er nog behoorlijk lang over vind ik. Ik heb zelf die route nog gevlogen en ik zou het niet willen inruilen voor het treintje. Temeer omdat je vanaf Antwerpen ook nog de transfer naar Brussel erbij moet rekenen.Dizzy schreef: 14 jan 2023, 17:02 Voila, naar Londen vliegen is op zich al bedenkelijk aangezien er een treinverbinding is.
Uiteraard. Antwerpen heeft net als Brussel een belangrijke economische activiteit, en zakenmensen willen de stad snel kunnen bereiken. Men wil niet vliegen naar Zaventem om dan 2 uur in de file van de E19 te gaan staan doen omdat Vlaanderen te stom is om een goed verkeersbeleid te voeren. Dat is m.i. een van de hoofdredenen waarom deze luchthaven niet zal verdwijnen.Dizzy schreef: 14 jan 2023, 17:02Training en zakenvluchten, kan je daar een luchthaven voor open houden?
Antwerpen had in 2019 trouwens meer dan 300k passagiers, veel meer dan veel treinstations in België. Zullen we dan eerst de treinstations met minder passagiers sluiten?
Het is duidelijk dat je geen idee hebt waar je nu over praat. De baan van London-City is 2 meter korter dan die van Antwerpen, en die luchthaven maakte in 2019 een flinke winst (en vermoedelijk vanaf dit jaar opnieuw). Niet elke route vult 200 passagiers per vlucht he...Dizzy schreef: 14 jan 2023, 17:02Dat de luchthaven niet geschikt is voor vliegtuigen met enige capaciteit (100 man is echt niet veel) zegt genoeg over de rendabiliteit.
Laatst gewijzigd door CCatalyst 14 jan 2023, 17:18, in totaal 2 gewijzigd.
- cadsite
- userbase crew
VDK bank, de bank die arcopar verkocht als een spaarformule met aldus een 100% staatsgarantie neemt NewB over. Ik kan daar met mijn simpele hoofd niet bij dat dit werd goedgekeurd door de coöperanten. Hebben die mensen allemaal zo'n kort geheugen???
https://trends.knack.be/economie/bedrij ... ws-1927929.
Nu ja, het feit dat Belfius nog altijd zoveel klanten heeft past voor mij in exact hetzelfde rijtje.
https://trends.knack.be/economie/bedrij ... ws-1927929.
Nu ja, het feit dat Belfius nog altijd zoveel klanten heeft past voor mij in exact hetzelfde rijtje.
- Dizzy
- Elite Poster
Tja, dat kunnen we bijna over elke stadsverbinding binnen Europa zeggen en dan kunnen we ineens de trein schrappen. Ook leuk dat je zelf aangeeft waarom Antwerpen geen luchthaven nodig heeft... als zakenmensen toch naar Brussel moeten 
Dat het verkeer vast zit is inderdaad een probleem maar dan lijkt het me beter dat probleem aan te pakken ipv luchthavens te subsidiëren omdat men ook op een ander beleidsvlak compleet faalt.
De treinstations hebben eerder te maken met verzadiging, zeker tijdens de spits. Opnieuw een voorbeeld van het falende beleid. Het grootste station van Vlaanderen is bvb al decennia een bouwput en zal dat nog jaren blijven. Er is geen geld zegt men maar voor een overbodige luchthaven is dat er plots wel
Als men elders wel winst kan maken dan moet men daar maar eens gaan kijken hoe ze het doen. Volgens mij speelt het feit dat UK groter is en anders op heel wat andere vlakke (geografisch) dat vliegen er wel rendabel kan. Wat de subsidies in UK zijn weet ik niet.

Dat het verkeer vast zit is inderdaad een probleem maar dan lijkt het me beter dat probleem aan te pakken ipv luchthavens te subsidiëren omdat men ook op een ander beleidsvlak compleet faalt.
De treinstations hebben eerder te maken met verzadiging, zeker tijdens de spits. Opnieuw een voorbeeld van het falende beleid. Het grootste station van Vlaanderen is bvb al decennia een bouwput en zal dat nog jaren blijven. Er is geen geld zegt men maar voor een overbodige luchthaven is dat er plots wel

Als men elders wel winst kan maken dan moet men daar maar eens gaan kijken hoe ze het doen. Volgens mij speelt het feit dat UK groter is en anders op heel wat andere vlakke (geografisch) dat vliegen er wel rendabel kan. Wat de subsidies in UK zijn weet ik niet.
-
- Elite Poster
Je leest het weer eens veel te snel. Er staat dat zakenmensen voor Antwerpen (haven, diamant, mode, etc) geen zin hebben om naar Brussel te vliegen en dan 2 uur vast te staan in de file. Antwerpen luchthaven is een veel snellere optie en spaart enorm veel tijd uit, en dat maakt dan ook een aanzienlijk aandeel van het verkeer op die luchthaven uit.Dizzy schreef: 14 jan 2023, 17:25 Tja, dat kunnen we bijna over elke stadsverbinding binnen Europa zeggen en dan kunnen we ineens de trein schrappen. Ook leuk dat je zelf aangeeft waarom Antwerpen geen luchthaven nodig heeft... als zakenmensen toch naar Brussel moeten
Oplossing hebben de experts al vaak herhaald: rekeningrijden. Als men het niet durft in te voeren uit vrees voor stemmenverlies dan is die discussie snel afgelopen.Dizzy schreef: 14 jan 2023, 17:25Dat het verkeer vast zit is inderdaad een probleem maar dan lijkt het me beter dat probleem aan te pakken ipv luchthavens te subsidiëren omdat men ook op een ander beleidsvlak compleet faalt.
Nu sla je het geld door elkaar. Treinstations = federaal, luchthavens = regionaal. Verder heeft een station als Hofstade 16k passagiers en 0 ton cargo per jaar, volgens jouw logica moeten we dat dan eerst sluiten voor Antwerpen luchthaven die >300k passagiers heeft en meer dan 2600 ton cargo? De inwoners van Hofstade gaan het graag horen...Dizzy schreef: 14 jan 2023, 17:25De treinstations hebben eerder te maken met verzadiging, zeker tijdens de spits. Opnieuw een voorbeeld van het falende beleid. Er is geen geld zegt men maar voor een overbodige luchthaven is dat er plots wel![]()
Subsidies in het VK? Lol. De reden is natuurlijk London in de achtertuin hebben + het feit dat je vanaf die luchthaven sneller (en goedkoper!) in het centrum van Londen staat met het openbaar vervoer dan vanaf Zaventem in het centrum van Brussel.Dizzy schreef: 14 jan 2023, 17:25Volgens mij speelt het feit dat UK groter is en anders op heel wat andere vlakke (geografisch) dat vliegen er wel rendabel kan. Wat de subsidies in UK zijn weet ik niet.
Antwerpen is geen London dus zal dat voordeel nooit hebben, maar het punt is de luchthaven niet achterhaald is, en dat er wel degelijk een markt is voor dit soort kortere vluchten met minder passagiers, en ze zijn er ook op Antwerpen (evenwel is toch weer gezaag want het zal nooit goed zijn voor sommigen).
- Dizzy
- Elite Poster
Je leest te eenzijdig. Brussel is nog altijd de motor van België en het politieke hart van België. Zakenmensen moeten dus eerder van Bxl naar Antwerpen ipv omgekeerd. De file is niet enkel in 1 richting. Bovendien moeten er genoeg zakenmensen zijn om rendabel te zijn, die zijn er dus blijkbaar niet vandaar dat niet-zakenmensen hun kosten moeten betalen.
Rekeningrijden was inderdaad een manier om beleid te voeren maar onze serialloser Weyts heeft ook dit vakkundig de nek omgewrongen. Wat we zelf verprutsen...
Het klopt dat treinen nog federaal zijn al kunnen sommigen al niet wachten om ook dit finaal te verprutsen net zoals men de lijn (regionaal) vakkundig verprutst heeft. Ik kijk al uit naar de aflevering van het verhaal van Vlaanderen over deze periode. Het zal schoon zijn.
Waar haal je dat cijfer over Antwerpen?
2021: 146.858
2020: 88.036
Ik denk dat treinen wel meer stations aandoen dan enkel Hofstade. Bovendien, GSP haalt 25.000 reizigers per dag maar dat is onvoldoende om er genoeg subsidies voor te vinden blijkbaar.
Tja, Antwerpen had ook kunnen kiezen voor OV maar ze zijn de weg van koning auto opgegaan, een fout blijkt nu steeds meer al blijft men nog altijd volharden op veel manieren.
Rekeningrijden was inderdaad een manier om beleid te voeren maar onze serialloser Weyts heeft ook dit vakkundig de nek omgewrongen. Wat we zelf verprutsen...
Het klopt dat treinen nog federaal zijn al kunnen sommigen al niet wachten om ook dit finaal te verprutsen net zoals men de lijn (regionaal) vakkundig verprutst heeft. Ik kijk al uit naar de aflevering van het verhaal van Vlaanderen over deze periode. Het zal schoon zijn.
Waar haal je dat cijfer over Antwerpen?
2021: 146.858
2020: 88.036
Ik denk dat treinen wel meer stations aandoen dan enkel Hofstade. Bovendien, GSP haalt 25.000 reizigers per dag maar dat is onvoldoende om er genoeg subsidies voor te vinden blijkbaar.
Tja, Antwerpen had ook kunnen kiezen voor OV maar ze zijn de weg van koning auto opgegaan, een fout blijkt nu steeds meer al blijft men nog altijd volharden op veel manieren.
-
- Elite Poster
Je snapt het nu nog steeds niet. Ik weet niet of dit nieuw is voor jou, maar Antwerpen - de tweede grootste economische stad van het land - met zijn haven, chemie, diamant, mode en andere sectoren trekt wel degelijk ook heel wat zakenmensen aan (kijk maar eens naar het type van hotels die gelegen zijn in en rond Antwerpen). En die willen niet naar Brussel en dan 2 uur in de file gaan staan.Dizzy schreef: 14 jan 2023, 17:46 Je leest te eenzijdig. Brussel is nog altijd de motor van België en het politieke hart van België. Zakenmensen moeten dus eerder van Bxl naar Antwerpen ipv omgekeerd.
Zakenmensen voor Brussel kunnen natuurlijk wel naar Zaventem, maar daar gaat het niet over.
Bij de NMBS hetzelfde he? Sluiten maar, of erkennen dat er nog andere belangen zijn dan pure winstgevendheid?Dizzy schreef: 14 jan 2023, 17:46Bovendien moeten er genoeg zakenmensen zijn om rendabel te zijn, die zijn er dus blijkbaar niet vandaar dat niet-zakenmensen hun kosten moeten betalen.
Blijkbaar is hij onlangs dronken komen opdagen in het parlement voor een discussie inzake de financiering van het onderwijs (maar heeft de oppositie helaas te lang nagelaten om er ruchtbaarheid aan te geven?) Dat verklaart sommige van zijn reacties soms.Dizzy schreef: 14 jan 2023, 17:46serialloser Weyts heeft ook dit vakkundig de nek omgewrongen. Wat we zelf verprutsen....
De NMVB was ook helemaal geen succes hoor, je had eens moeten zien met welk materiaal die rondreden (oa die draken van oranje bussen). Daarentegen, de MIVB (die samen met De Lijn en TEC uit de NMVB onstond) wel. Er is gewoon geen haalbaar model voor gesubsidieerd regionaal buurtvervoer in een gebied als Vlaanderen of Wallonië dat over het algemeen wel dichtbevolkt is maar waar ook heel wat minder bevolkte gebieden zijn, toon mij gerust een plaats aan waar dit model wel werkt. Je hebt gewoon veel te veel bussen die leeg moeten rondrijden. We hebben echt dringend nood aan een andere kijk en een andere benadering van interregionaal vervoer waarin bussen niet langer centraal staan.
In een grote stad werkt dit model natuurlijk wel (temeer omdat de bus aangevuld wordt met tram of metro die veel performanter zijn), daar zijn veel voorbeelden van.
Pre-COVID natuurlijk, wat het potentieel van de luchthaven veel beter aantoont dan het tijdelijk effect van een epidemie die de luchtvaartsector extreem zwaar treft omwille van internationale reisbeperkingen. Uw treintje, de Eurostar, heeft het in die 2 jaren ook niet al te fameus gedaan...
We hebben het over de rendabiliteit van de stations (luchthavens), niet die van treinen (vliegtuigen).Dizzy schreef: 14 jan 2023, 17:46Waar haal je dat cijfer over Antwerpen? Ik denk dat treinen wel meer stations aandoen dan enkel Hofstade.
- Dizzy
- Elite Poster
Brussel is inderdaad de belangrijkste stad en Antwerpen is er bij wijze van spreken parking tegen. Uiteraard heeft Brussel een grote internationale luchthaven die de zakenmensen kan bedienen, veel beter trouwens dan Antwerpen waar de opties eerlijk gezegd zeer beperkt zijn. Maar ik snap dat bepaalde zakenmensen uit Antwerpen dat anders zien en liever hebben dat Piet en Pol voor hun luchthaven blijven betalen.
De NMBS, hoe slecht het ook gemanaged wordt, levert nog altijd dagelijks een enorme bijdrage aan het vervoer. Antwerpen is als luchthaven peanuts daartegen. Dat vergelijken is dus niet eens ernstig.
BDW kloeg al over teveel alcohol in de politiek maar die man klaagt over van alles maar doet er zelf nooit iets aan buiten de schuld op een ander steken. Misschien moet hij het leger inzetten?
Dat materiaal herinner ik me nog, het doet me denken aan dat waar de lijn nu mee rondrijdt. In Gent hebben ze van die acordeonbussen, die vallen haast uit elkaar en ze zitten overvol ook al rijden ze om de 3 minuten. Dat had al lang een tram moeten zijn maar ze zijn er gekomen nadat men de tramlijnen... afgebroken heeft.
Het is onzin dat men geen model kan vinden voor OV maar uiteraard is dat moeilijk als je het geld in wagens steekt en een systeem op zet waarbij je iedereen die zelf een wagen kan betalen er eentje subsidieert. DAT systeem zie je nergens ter wereld. Daar komt dan nog de ruimtelijke wanorde bij die ook ongezien is in de wereld.
Mobiliteit moet inderdaad herzien worden en dat zal ook gebeuren omdat heel wat mensen weldra geen wagen meer zullen kunnen veroorloven, toch niet eentje die ze zelf moeten betalen.
Vorig jaar ging het om 239.500 reizigers al zullen er veel dubbele bij zitten zoals bij de panini stickers. Dat is nog altijd geen 300.000. Maar het probleem van natte en korte startbaan blijft. Met dit aantal kan je geen rendabele luchthaven uitbaten.
De NMBS, hoe slecht het ook gemanaged wordt, levert nog altijd dagelijks een enorme bijdrage aan het vervoer. Antwerpen is als luchthaven peanuts daartegen. Dat vergelijken is dus niet eens ernstig.
BDW kloeg al over teveel alcohol in de politiek maar die man klaagt over van alles maar doet er zelf nooit iets aan buiten de schuld op een ander steken. Misschien moet hij het leger inzetten?
Dat materiaal herinner ik me nog, het doet me denken aan dat waar de lijn nu mee rondrijdt. In Gent hebben ze van die acordeonbussen, die vallen haast uit elkaar en ze zitten overvol ook al rijden ze om de 3 minuten. Dat had al lang een tram moeten zijn maar ze zijn er gekomen nadat men de tramlijnen... afgebroken heeft.
Het is onzin dat men geen model kan vinden voor OV maar uiteraard is dat moeilijk als je het geld in wagens steekt en een systeem op zet waarbij je iedereen die zelf een wagen kan betalen er eentje subsidieert. DAT systeem zie je nergens ter wereld. Daar komt dan nog de ruimtelijke wanorde bij die ook ongezien is in de wereld.
Mobiliteit moet inderdaad herzien worden en dat zal ook gebeuren omdat heel wat mensen weldra geen wagen meer zullen kunnen veroorloven, toch niet eentje die ze zelf moeten betalen.
Vorig jaar ging het om 239.500 reizigers al zullen er veel dubbele bij zitten zoals bij de panini stickers. Dat is nog altijd geen 300.000. Maar het probleem van natte en korte startbaan blijft. Met dit aantal kan je geen rendabele luchthaven uitbaten.
-
- Elite Poster
Het gaat over de kosten natuurlijk. Als het over de bijdrages gaat kan je moeilijk om de lijnvluchten, de zakenvluchten en trainingsvluchten heen. Een luchthaven is vrij standaard voor een metropoolgebied van meer dan een miljoen inwoners, je gaat het weinig anders zien.Dizzy schreef: 14 jan 2023, 18:16 De NMBS, hoe slecht het ook gemanaged wordt, levert nog altijd dagelijks een enorme bijdrage aan het vervoer. Antwerpen is als luchthaven peanuts daartegen. Dat vergelijken is dus niet eens ernstig.
Was er nu een perfecte filevrije verbinding met Zaventem dan kon er nog over gediscussieerd worden. En nee, de trein is nu nog steeds geen goed alternatief, enerzijds omdat de NMBS nog steeds geen nachtdiensten aanbiedt waardoor je er niet op tijd raakt voor een vlucht om 6u, en omdat je met de trein al helemaal niets bent als je in het havengebied moet zijn, tevens de grootste economische pool van de stad (en het land?).
Dat was de voorganger van De Lijn die die tramlijnen - veelal oorspronkelijk nog gebouwd door privemaatschappijen die genationaliseerd werden - terug afgebroken heeft, de federale NMVB. Het maakt dus niet uit of het regionaal of federaal is, het wordt slecht bestuurd. Maar zoals ik zei: het is niet eenvoudig om zoiets goed uit te baten, ik kan me geen systeem inbeelden waar het model dat ze bij De Lijn willen eigenlijk werkt, laat staan winstgevend zou zijn. Het is zeker niet iets dat je zou moeten overlaten aan een incompetente overheid. Opnieuw: graag een succesvol voorbeeld (maar geen grote stad zoals de MIVB bedient dus).Dizzy schreef: 14 jan 2023, 18:16Dat had al lang een tram moeten zijn maar ze zijn er gekomen nadat men de tramlijnen... afgebroken heeft.
Dat klopt.Dizzy schreef: 14 jan 2023, 18:16uiteraard is dat moeilijk als je het geld in wagens steekt en een systeem op zet waarbij je iedereen die zelf een wagen kan betalen er eentje subsidieert. DAT systeem zie je nergens ter wereld. Daar komt dan nog de ruimtelijke wanorde bij die ook ongezien is in de wereld.
>300k wel degelijk in 2019 hoor. Nu de populaire London lijn heropend wordt zal men dit jaar wel weer in de buurt komen hiervan. Dat de startbaan geen probleem is bewijst London-City.Dizzy schreef: 14 jan 2023, 18:16Dat is nog altijd geen 300.000. Maar het probleem van natte en korte startbaan blijft. Met dit aantal kan je geen rendabele luchthaven uitbaten.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 98 keer
Groene onzin, zoals gewoonlijk. De wind moet hard waaien én totaal verkeerd staan én de baan kletsnat én passagiers+bagage tsjokvol. En dat is 5x op een jaar gebeurd. Wat een ramp is dat toch!!Dizzy schreef: 14 jan 2023, 14:02 Bij alle vluchten van een courant vliegtuig (TUI) als het nat is. Tenzij dat het vliegtuig niet vol is, wat uiteraard ook kan in Deurne.
En vroeger hield TUI regelmatig voor de verste bestemmingen een handvol stoelen leeg, maar als dan de wind normaal 'in de neus' stond, dan hadden ze die stoelen voor niks leeggelaten. Daarom dat ze nu meer op scherp spelen en merendeels zonder probleem de extra stoelen gevuld hebben, en een paar keer slecht gegokt hebben.
Groen zorgt voor een heel artikel in de nationale pers omdat er 5 keer!!! op een heel jaar, 2,5Ton CO2 minder had kunnen geproduceerd worden. Sluiting Doel3 kost 2.700.000Ton CO2 uit gascentrales. Binnen 2 weken Tihange2 gesloten, nog eens 2,7 miljoen Ton CO2 uit gascentrales erbij. Maar natuurlijk moet Groen kost was kost de aandacht hiervan afleiden, dus dan maar een nationaal persartikel forceren over 5x 2,5Ton CO2.
En Groen weet ook dat binnen een paar maand het probleem zich niet meer stelt met de nieuwe TUI Embraer vliegtuigen die er binnen paar maand aankomen op Antwerpen en die een kwart minder brandstof en iets minder startbaanlengte nodig hebben (en 33% minder CO2 en 50% minder geluid). Dus moeten ze nog rap hun extra dosis haatprediken wereldkundig maken.
En dat ze in Deurne er alles moeten aan doen om efficienter en met minder (of geen) subsidies te werken, daarvan zal iedereen wel overtuigd zijn.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
5 keer op een half jaar.
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 98 keer
ja, maar voor (en na) de zomerpiek zijn de vliegtuigen zelden tjokvol, dus is er geen probleem zelfs bij 'verkeerde' wind®en. Ik ken het exacte jaarcijfer niet, maar het 'tussenstop in Brussel' fenomeen was me vooral het voorbije halfjaar opgevallen. Dus je mag er niet zomaar van uitgaan dat het op jaarbasis aantal x 2 was.
En dan nog, 10 vluchten op een jaar, die 2,5T CO2 extra produceren is ook niet de ramp die Groen er van maakt (remember 2,7 miljoen Ton CO2 per gesloten 1GW kerncentrale). Je zou eens moeten weten op de drukke lichthavens hoeveel duizenden kilometers extra aanvliegroute of 'holdings' er per dag gevlogen worden, wegens die drukte. En de tijd/afstand nodig bij het taxiën en de wachtrijen bij het opstijgen, zijn vele keren groter in Zaventem dan Deurne. Op Deurne krijgen de TUI's zoveel mogelijk voorrang en kiezen die de kortste/snelste weg om te taxiën & opstijgen (als wind en andere omstandigheden het toelaten). Probleem dat daarbij regelmatig voorkomt is dat de kortste taxi-afstand zo kort is (~450m) dat het cabinepersoneel zich zo moet haasten om de veiligheidsbriefing te geven, dat de piloten af en toe 2à3 minuten extra wachttijd aan de toren moet vragen in afwachting dat het cabinepersoneel klaar is....
-
- Elite Poster
De atmosfeer is heel dynamisch dus het verandert allemaal heel snel op de kaarten, morgen weeral heel veel neerslag. Een compleet verzadigde bodem betekent dat daarvan slechts een uiterst minimale fractie nog zal opgenomen worden als grondwater. Al de rest zal bij gebrek aan buffering per direct weer naar de zee gestuurd worden, dit terwijl de waterstanden reeds erg hoog zijn na de voorbije dagen en er momenteel reeds niet-kritieke overstromingen zijn. Het blijft flirten met overschrijdingen van alarmdrempels, in principe zullen kritieke overstromingen opnieuw nipt vermeden kunnen worden, evenwel lijkt het Hydrologisch Informatiecentrum er deze keer minder gerust in te zijn (temeer omdat water dat de voorbije dagen zuidelijker gevallen is nu in onze regio begint door te stromen). Omwille van waterbeheersingsmaatregelen kunnen heel wat binnenschepen al sinds woensdag niet meer varen, en dat zal nog wel eventjes zo blijven.CCatalyst schreef: 10 jan 2023, 14:45 Na die ene mooie dag komt de herfst-die-6-maanden-duurt meteen weer terug, vooralsnog niet met hele grote neerslaghoeveelheden, maar natuurlijk wel met haar 50 tinten grijs, en het wordt ook wat frisser.
Na maandag lijken we uit een ander en droger vaatje te tappen met hogedruk die gunstiger komt te liggen en wind die geleidellijk gaat liggen, met koelere temperaturen (incl nachtvorst) en misschien zelfs eens wat ruimte voor de zon, en dit voorlopig tot het einde van de periode (alhoewel het allemaal nog steeds snel kan veranderen). Mens en natuur zullen blij zijn met een rustigere periode om te bekomen van al dat water. Je zal al eens iets buiten kunnen doen.
Nog enkele weetjes over dit natseizoen:
* Ukkel heeft geen enkele droge dag gekend sinds 17 december. Morgen zal het een maand lang elke dag geregend hebben.
* 80% van de normale neerslag van januari is reeds gemeten in Ukkel, terwijl de maand slechts halfweg is.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 372 keer
- Bedankt: 156 keer
Dat gemekker steeds weer over het lerarentekort....
Er is helemaal geen lerarentekort, er zijn er zelfs teveel.
Men moet dringend af van het lineaire lesgeven, het trok 25jaar geleden al op niets en tot mijn spijt is er amper iets veranderd, elk kind heeft zijn eigen laptop nu... (great, had 20 jaar geleden al moeten gebeuren)
Het bedrijfsleven heeft de omslag al gemaakt, daar vind je nog amper de klassieke vorm van lesgeven waar een leraar vooraan staat aan het bord en 5 keer hetzelfde riedeltje opzegt telkens aan een andere klas.
In het bedrijfsleven worden de meerderheid van de cursussen online gegeven, soms live, dan wel opgenomen of via een interactieve cursus. (behalve praktijklessen dan)
Op die manier kan je de kwaliteit verhogen want laten we eerlijk zijn 80% van de leraars hebben het niet in zich om op een kwalitatieve manier jongeren één laat staan meerdere lesuren achter elkaar te boeien.
Men moet af van het lineaire en men moet naar een ondemand oplossing gaan waar alleen de beste leerkrachten kunnen overblijven.
En dat bepaalde partijen het lerarentekort misbruiken om ook de hoofddoek te proberen normaliseren voor de klas is al heel beschaamtelijk.
Men moet dringend af van het lineaire lesgeven, het trok 25jaar geleden al op niets en tot mijn spijt is er amper iets veranderd, elk kind heeft zijn eigen laptop nu... (great, had 20 jaar geleden al moeten gebeuren)
Het bedrijfsleven heeft de omslag al gemaakt, daar vind je nog amper de klassieke vorm van lesgeven waar een leraar vooraan staat aan het bord en 5 keer hetzelfde riedeltje opzegt telkens aan een andere klas.
In het bedrijfsleven worden de meerderheid van de cursussen online gegeven, soms live, dan wel opgenomen of via een interactieve cursus. (behalve praktijklessen dan)
Op die manier kan je de kwaliteit verhogen want laten we eerlijk zijn 80% van de leraars hebben het niet in zich om op een kwalitatieve manier jongeren één laat staan meerdere lesuren achter elkaar te boeien.
Men moet af van het lineaire en men moet naar een ondemand oplossing gaan waar alleen de beste leerkrachten kunnen overblijven.
En dat bepaalde partijen het lerarentekort misbruiken om ook de hoofddoek te proberen normaliseren voor de klas is al heel beschaamtelijk.

- lacer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 193 keer
Voor 2km te veel ??
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole // 3B Kodi-18 // 3B+ Node-Red+Grafana > Mqtt > Esp32 Display
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
Ubuntu Mate 24.04
- lacer
- Elite Poster
Ok, dan is 65€ toch al veel geld voor "slechts" 2km

EdpNet XL 99/35 Mbps
Ubuntu Mate 24.04
Ubuntu Mate 24.04
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1374 keer
- Bedankt: 508 keer
Zal wel €63.02 zijn. Hier idem vorig weekend. Blijkbaar betaal je tegenwoordig niet enkel een boete (want die is €53) maar ook een 'administratiekost' van €10.02

EDIT: ivm de hoogte van de boetes zelf, vind ik nog dat we niet kunnen klagen, zeker in combinatie met die correctiefactor. Je wordt dus eigenlijk pas geflitst bij 127km/h reële snelheid, wat al 130km/h is op je teller. Bovendien betaal je tot 10km/h teveel (op snelweg) het minimumbedrag. Dat wil dus zeggen dat je eigenlijk al meer dan 140km/h op je teller moet rijden vooraleer de boete begint te stijgen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 745 keer
- Bedankt: 312 keer
Nee niet 2 km teveel.
De correctie is in het voordeel van de overtreder.
In werkelijkheid was het dus (veel) meer dan de toegelaten max. snelheid en nog meer op wat een gemiddelde snelheidsmeter van een auto aangeeft want op discussie te voorkomen geven die ook al altijd meer aan dan de werkelijk gereden snelheid (zie vorige opmerkingen).
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
echt ? zoals in het hoger onderwijs zeker, alles on-demand, allemaal korte stukjes les met dadelijk daarna een examentje. Helemaal het recept om mensen met de aandachtspan van een mier te kweken.Gray schreef: 15 jan 2023, 17:19 Dat gemekker steeds weer over het lerarentekort....
En dat bepaalde partijen het lerarentekort misbruiken om ook de hoofddoek te proberen normaliseren voor de klas is al heel beschaamtelijk.![]()
En als dat kleine kwisje niet lukt, dan mag je wel naar het volgende jaar behalve voor dat vak, tot je studiepunten op zijn ...
J.
-
- Elite Poster
De manier waarop sommigen hier al te gemakkelijk afronden maakt het verwarrend voor de anderen.
65 EUR terwijl het te betalen bedrag eigenijk 62.06 EUR is
10 EUR administratiekost terwijl die 9.06 EUR is.
@StarWing uw boete is 53 EUR en de administratiekosten (die geen onderdeel van de boete vormen) bedragen 9.06 EUR wanneer begaan in 2022.
65 EUR terwijl het te betalen bedrag eigenijk 62.06 EUR is
10 EUR administratiekost terwijl die 9.06 EUR is.
@StarWing uw boete is 53 EUR en de administratiekosten (die geen onderdeel van de boete vormen) bedragen 9.06 EUR wanneer begaan in 2022.
- lacer
- Elite Poster
ja, dat had ik ondertussen al begrepen, dus niet 2 km/h te veel, maar 10km/h.
Niet nodig om nog eens uit te leggen

EdpNet XL 99/35 Mbps
Ubuntu Mate 24.04
Ubuntu Mate 24.04
- cadsite
- userbase crew
Dat gemekker altijd van mensen aan de zijlijn die denken dat ze weten hoe het er aan toe gaat in een klas.Gray schreef: 15 jan 2023, 17:19 Dat gemekker steeds weer over het lerarentekort....
En dat bepaalde partijen het lerarentekort misbruiken om ook de hoofddoek te proberen normaliseren voor de klas is al heel beschaamtelijk.![]()
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1374 keer
- Bedankt: 508 keer
De verwarring (en verschillende getallen) komen door het feit dat de administratieve kost sinds 1/1 geindexeerd is. Vroeger was die €9.06, nu is die €10.02. Vandaar dus dat ik, met mijn overtreding na Nieuwjaar, €63.02 betaalde, terwijl het voor Starwing nog €62.06 was wegens overtreding vóór Nieuwjaar.
-
- Elite Poster
Klopt. Ik wist niet dat er al boetes van 2023 verstuurd werden, ze lopen doorgaans minstens 3 weken achter. Maar voor inbreuken begaan vanaf dit jaar is het idd 10.02 EUR.Tomby schreef: 15 jan 2023, 20:40 De verwarring (en verschillende getallen) komen door het feit dat de administratieve kost sinds 1/1 geindexeerd is. Vroeger was die €9.06, nu is die €10.02. Vandaar dus dat ik, met mijn overtreding na Nieuwjaar, €63.02 betaalde, terwijl het voor Starwing nog €62.06 was wegens overtreding vóór Nieuwjaar.
De administratiekost is een methode die de huidige federale regering (Open VLD, SP.A, CD&V, Groen) uitgevonden hebben om een tekort in de begroting van 2021 te dekken, en om de geldboetes in de toekomst makkelijker te kunnen verhogen. Het bedrag van de boete zelf is immers niet onderhevig aan de index en kan enkel met een wetswijziging verhoogd worden (doorgaans via wijziging van de opdeciemen) wat vrij veel werk vraagt en al eens aangevochten wordt bij de Raad van State. De administratiekost, die geen boete is, kan echter wel gewoon aan de index gekoppeld worden en dus "automatisch" verhoogd worden zonder langs het parlement te moeten passeren. Het is een verdere uitholling van de Grondwet ("geen straf kan worden ingevoerd of toegepast dan krachtens de wet"). Na verloop van tijd zal de administratiekost wellicht hoger worden dan de boete waaraan ze gelinkt is (toch zeker wat de de kleinste boetes betreft).
Nog een meevaller voor de federale regering is dat de inkomsten van de toeslag niet naar de fondsen van de verkeersboetes moeten gaan (oa slachtoffers, schade door onverzekerde voertuigen etc). En bovendien is het òòk niet wettelijk bepaald dat deze administratietoeslag effectief voor de administratie van de verkeersboetes gebruikt moet worden! De federale regering kan ze dus naar believen besteden, bijvoorbeeld om nieuwe postjes te creëeren voor loyale partijleden die helaas niet verkozen werden. Voor het jaar 2022 worden de inkomsten geraamd op een netto geldtransfer van 44 miljoen en 412 duizend EUR van de burgers naar de federale overheid (bovenop de geldboetes zelf dus).
Er is tenslotte nog bepaald dat, indien de overtreder niet de financiele middelen heeft om de volledige kost te betalen, dat het geld dat bij hem aangeslaan wordt eerst gebruikt moet worden om de toeslag te betalen, en wat er nog overblijft (if any) voor de geldboete. De reden is eenvoudig: in 2019 heeft de federale regering (Open VLD, CD&V) de wet aangepast waardoor het parket niet langer het vermoeden van onschuld moet hanteren bij verkeersovertredingen en niet langer langs de politierechter moet passeren wanneer iemand de verkeersboete niet betaalt. Het parket mag nu op eigen initiatief loon in beslag nemen, een voertuig in beslag nemen, of geld inhouden op terugbetaling van de belastingen, zonder nog nood te hebben aan een veroordeling door een politierechter. Dit voorrecht geldt echter niet voor de administratieve toeslag, daarom dus dat een gedeeltelijke betaling eerst aan de toeslag wordt toegewezen, en vervolgens komt het parket het loon (of het voertuig) in beslag nemen om de verkeersboete te betalen.
- heist_175
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
- Bedankt: 1176 keer
- Recent bedankt: 1 keer
De coronacrisis gaf aanleiding tot een wereldwijd experiment met "onbemande" oplossingen.Gray schreef: 15 jan 2023, 17:19 Dat gemekker steeds weer over het lerarentekort....
(...)
Het is wel duidelijk dat zoiets niet werkt.
@bedrijfsleven
Het zal u niet ontgaan zijn dat mensen in het bedrijfsleven een andere leeftijdscategorie zijn dan die in het klassieke onderwijs? En die kunnen dat maar omdat ze eerst in een klassieke school, mét een onderwijzer, les hebben gehad.
Leren lezen, maaltafels, Franse grammatica, ... op afstand. Jij mag dat proberen met uw kinderen, ik stuur de mijne wel naar een échte school

Het is zelfs geen frustratie voor mij, ik kan er enkel om glimlachen

- Dizzy
- Elite Poster
Gelukkig is men niet overgeschakeld op massaal lesgeven op afstand of via video. Dat is leuk en nuttig als aanvulling maar als het teveel van dat is haken velen af. Uit onderzoek is inderdaad al gebleken dat de resultaten niet beter zijn, integendeel. Bij lessen met een echte persoon die aanspreekbaar is kan je vragen stellen, hij kan vaststellen of iedereen mee is.
En dat is ook niet enkel voor minderjarigen zo. Zelfs een cursus fotografie is vanop afstand veel minder dan klassikaal. Opnieuw kan je minder vragen en heb je ook een ander contact.
Over de luchthavens, ja die zijn nuttig bij dichte bevolking maar niet als er al andere bestaan. Dat er oplossingen gezocht worden kan kloppen maar dat doet niets af van de problemen die er nu zijn. De luchthavens zijn niet rendabel en ondermijnen elkaar voor een stuk. Er wordt vooral gebruik van gemaakt door een erg beperkte groep die nog altijd niet de cijfers van voorheen (die ook al te laag waren) halen. het zou veel beter zijn als men die groep ook meer mee laat betalen voor de kosten. Als het voordeel voor hen toch zo groot is moet dat toch kunnen. En het whataboutisme over gascentrales is ongepast. Herinner dat partijen die de luchthavens sterk verdedigen nog voor 8 bijkomende gascentrales waren en dat het (gebrek aan) beleid van 20 jaar de grootste reden is van dehuidige problemen.
En dat is ook niet enkel voor minderjarigen zo. Zelfs een cursus fotografie is vanop afstand veel minder dan klassikaal. Opnieuw kan je minder vragen en heb je ook een ander contact.
Over de luchthavens, ja die zijn nuttig bij dichte bevolking maar niet als er al andere bestaan. Dat er oplossingen gezocht worden kan kloppen maar dat doet niets af van de problemen die er nu zijn. De luchthavens zijn niet rendabel en ondermijnen elkaar voor een stuk. Er wordt vooral gebruik van gemaakt door een erg beperkte groep die nog altijd niet de cijfers van voorheen (die ook al te laag waren) halen. het zou veel beter zijn als men die groep ook meer mee laat betalen voor de kosten. Als het voordeel voor hen toch zo groot is moet dat toch kunnen. En het whataboutisme over gascentrales is ongepast. Herinner dat partijen die de luchthavens sterk verdedigen nog voor 8 bijkomende gascentrales waren en dat het (gebrek aan) beleid van 20 jaar de grootste reden is van dehuidige problemen.
-
- Elite Poster
Het type gesubsidieerde school dat nu al dertig jaar merkbaar onafgebroken achteruit gaat in kwaliteit (voldoende aangetoond in meerdere internationale vergelijkende onderzoeken)? Waarom heb je ook niet het beste voor?heist_175 schreef: 16 jan 2023, 09:20 Leren lezen, maaltafels, Franse grammatica, ... op afstand. Jij mag dat proberen met uw kinderen, ik stuur de mijne wel naar een échte school.
Daar gaat het niet om natuurlijk, wel dat Groen mekkert om de CO2 uitstoot van 5 vluchten per jaar, terwijl ze zelf nieuwe gascentrales laten bouwen waarbij de uitstoot van die 5 vluchten helemaal in het niets zal verdwijnen.Dizzy schreef: 16 jan 2023, 10:56 Herinner dat partijen die de luchthavens sterk verdedigen nog voor 8 bijkomende gascentrales waren en dat het (gebrek aan) beleid van 20 jaar de grootste reden is van dehuidige problemen.
De mensen merken - terecht - op dat dat hypocriet is van Groen. Als ze geen gascentrales lieten bouwen, hadden ze natuurlijk meer recht van spreken. Het is heel jammer dat Groen haar geloofwaardigheid heeft verloren om nog op het klimaatdebat te wegen door zelf gascentrales te bouwen. Andere partijen gaan het niet in haar plaats doen natuurlijk.
- heist_175
- Moderator
De vraag is dan ook niet of de kwaliteit achteruit gaat, "dankzij" de bemoeienissen van de politiek. Dat is objectief vast te stellen.
De vraag is of je betere resultaten haalt "op afstand, zonder leerkrachten", dan het huidige model. De wereldwijde "test" tijdens de pandemie heeft toch wel heel duidelijk aangetoond dat kinderen wél een leerkracht nodig hebben om efficiënt te kunnen leren.
De recente wijzigingen, in een "brede eerste graad", zijn zo'n aanfluiting, gestuurd vanuit de politiek. Het resultaat is nog meer ellende.
De vraag is of je betere resultaten haalt "op afstand, zonder leerkrachten", dan het huidige model. De wereldwijde "test" tijdens de pandemie heeft toch wel heel duidelijk aangetoond dat kinderen wél een leerkracht nodig hebben om efficiënt te kunnen leren.
De recente wijzigingen, in een "brede eerste graad", zijn zo'n aanfluiting, gestuurd vanuit de politiek. Het resultaat is nog meer ellende.
- cadsite
- userbase crew
Iemand die voor pubers pleit voor meer afstandsonderwijs kletst uit zijn nek.
Die weet echt totaal niet wat er speelt.
Normaal blijf ik beleefd in een discussie, maar hier is het er zo over dat ik het niet anders kan benoemen...
Zoveel gezinnen waar er geen plaats (fysieke ruimte) is om elk kind in alle rust te laten werken.
Zoveel gezinnen waar ouders niet kunnen helpen
Zoveel pubers die totaal vereenzamen als ze niet uit hun kot moeten voor 't school.
En nog zoveel meer fundamentele zaken.
Als je dat gaat vergelijken met kortlopende opleidingstrajecten van werknemers dan toon je enkel nog maar eens aan dat je er geen hol van snapt.
Hoeveel uren zou Gray eigenlijk al voor de klas hebben gestaan?
Mijn wilde gok: 0,000
Die weet echt totaal niet wat er speelt.
Normaal blijf ik beleefd in een discussie, maar hier is het er zo over dat ik het niet anders kan benoemen...
Zoveel gezinnen waar er geen plaats (fysieke ruimte) is om elk kind in alle rust te laten werken.
Zoveel gezinnen waar ouders niet kunnen helpen
Zoveel pubers die totaal vereenzamen als ze niet uit hun kot moeten voor 't school.
En nog zoveel meer fundamentele zaken.
Als je dat gaat vergelijken met kortlopende opleidingstrajecten van werknemers dan toon je enkel nog maar eens aan dat je er geen hol van snapt.
Hoeveel uren zou Gray eigenlijk al voor de klas hebben gestaan?
Mijn wilde gok: 0,000
- heist_175
- Moderator
Tot hiertoe ging de daling van de onderwijskwaliteit voornamelijk over BSO, TSO en KSO, aangevuld met SES-kinderen in ASO.
Lees: de politici die de middenklasse bedienen trekken zich van die groep niets aan. De goede verstaander ziet in "SES-kinderen" vooral migranten (van de eerste tot de zoveelste generatie) en sociaal zwakkeren. Lippendienst wel, maar het beleid interesseert zich niet in die groep.
Nu onomstotelijk is vastgesteld dat ook de bovenkant van de onderwijsvolgende jeugd afziet van het lerarentekort, zal de politiek wél wakker schieten. Vermoedelijk niet in deze legislatuur, wel in de volgende.
Hoe je de socialiserende functie van scholen gaat nadoen "op afstand", is me wel een raadsel.
Ik wil altijd bijleren natuurlijk
.
Lees: de politici die de middenklasse bedienen trekken zich van die groep niets aan. De goede verstaander ziet in "SES-kinderen" vooral migranten (van de eerste tot de zoveelste generatie) en sociaal zwakkeren. Lippendienst wel, maar het beleid interesseert zich niet in die groep.
Nu onomstotelijk is vastgesteld dat ook de bovenkant van de onderwijsvolgende jeugd afziet van het lerarentekort, zal de politiek wél wakker schieten. Vermoedelijk niet in deze legislatuur, wel in de volgende.
Hoe je de socialiserende functie van scholen gaat nadoen "op afstand", is me wel een raadsel.
Ik wil altijd bijleren natuurlijk