Het rare is dat ik met de speedtest 305kb/s heb en alsek iets download van een gewone site (bv. demo spel van games.telenet.be) hebbek nu ongeveer 30-40 kb/s
bij mij dus ook,routing naar NL is zeer snel maar de rest ... tussen 20-30 kB/s
Het rare is dat ik met de speedtest 305kb/s heb en alsek iets download van een gewone site (bv. demo spel van games.telenet.be) hebbek nu ongeveer 30-40 kb/s
prodata schreef:Eigen netwerk?
ja dat is toch al bezig, ze hebben net hun backbone alsook internet routers vervangen...
Nu nog wachten op de nieuwe IP transit provider he.
FTX169 schreef:En hebben ze al een idee wanneer die nieuwe provider zal aktief zijn? Mijn echtgenote begint serieus geirriteerd te geraken omdat de connectie geen audio/video conference met MSN meer mogelijk maakt, zelfs skype is soms onbruikbaar want haar contact met haar ouders zeer moeilijk maakt.
Filip
prodata schreef:Ik was hier een beetje fout dus ik verbeter even mezelf. Het word geen andere provider maar het word een eigen ATM netwerk.
De voorbereidingen zijn er al volledig. dwz de ATM switchen enzo.
(vandaar de geplande downtime)
Dit zal regio per regio gemigreerd worden naar het nieuwe netwerk.
wanneer concreet...
geen idee om eerlijk te zijn.
Code: Selecteer alles
filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
We gebruiken nu een 3.3mbit sync voor down en 512kbit up. De effectief garantie die je hierop krijgt is een pak lager.
Braincel schreef:Betalen we voor 3.3mbit of voor 2mbit.
Hoop dat dit verholpen word.
ditCh schreef:Andere adsl providers bieden ook geen garanties qua snelheid ! Lees de kleine lettertjes maar eens in hun contracten / voorwaarden ! Telenet idem !
Braincel schreef:Snelheid in Brasschaat is down van 320 naar 180 kbyte.
En dat nu al gedurende een hele week.
Betalen we voor 3.3mbit of voor 2mbit.
Weet dat er mensen zijn die minder hebben maar je betaald heus voor een 3.3mbit.
prodata schreef:Strikt genomen heb je gelijk !
Echter in de praktijk niet...
ditCh schreef:prodata schreef:Strikt genomen heb je gelijk !
Echter in de praktijk niet...
Het gaat me ook niet het me er hier niet om wat er in de praktijk gebeurd Ik wil alleen maar aanhalen dat er gewoon geen garanties geboden worden qua snelheid !
Ofloo schreef:20kb/s ???? men mag pas van breedband spreken vanaf 512 kbit down dacht ik.. dat is 64kb/s dus de garantie is altijd 64kb/s of men verkoopt geen breedband produkt !
ditCh schreef:Waar haal je dat je pas van een breedbandproduct mag spreken vanaf bv 512 kbit down ? Ik ben er vrij zeker van (ervaring bij 2 isp's) dat er nooit garanties zijn ( tenzij je bv. een sdsl product neemt met een sla) !
prodata schreef:[Voor ik realDSL had, had ik een andere provider en die gaf een SLA op zijn ADSL verbinding (trouwens ook een unlimited provider)
prodata schreef:ditCh schreef:Waar haal je dat je pas van een breedbandproduct mag spreken vanaf bv 512 kbit down ? Ik ben er vrij zeker van (ervaring bij 2 isp's) dat er nooit garanties zijn ( tenzij je bv. een sdsl product neemt met een sla) !
Voor ik realDSL had, had ik een andere provider en die gaf een SLA op zijn ADSL verbinding (trouwens ook een unlimited provider)
en dit voor 70€/maand
Breedband is vanaf 128Kbit/s geloof ik
ditCh schreef:Ofloo schreef:20kb/s ???? men mag pas van breedband spreken vanaf 512 kbit down dacht ik.. dat is 64kb/s dus de garantie is altijd 64kb/s of men verkoopt geen breedband produkt !
<offtopic>
pro·duct, het, pro·duc·ten
Aangezien je er zelf zo op hamert in je signature ?!?
</offtopic>
Waar haal je dat je pas van een breedbandproduct mag spreken vanaf bv 512 kbit down ? Ik ben er vrij zeker van (ervaring bij 2 isp's) dat er nooit garanties zijn ( tenzij je bv. een sdsl product neemt met een sla) !
Ofloo schreef:Ik heb SLA wat zijn mijn garanties, weet je dat dan soms ? Of verschilt dit voor iedereen.
ditCh schreef:Ofloo schreef:Ik heb SLA wat zijn mijn garanties, weet je dat dan soms ? Of verschilt dit voor iedereen.
Voor zover ik mij meen te herinneren heb jij geen SDSL, RealDSL bied enkel SLA's op de SDSL abonnementen ( correct me if i'm wrong ) ! ( De office abonnementen hebben ook geen SLA )
ditCh schreef:Braincel schreef:Betalen we voor 3.3mbit of voor 2mbit.
Andere adsl providers bieden ook geen garanties qua snelheid ! Lees de kleine lettertjes maar eens in hun contracten / voorwaarden ! Telenet idem !
Braincel schreef:5. Zijn de opgegeven sneleheden 3.3Mbs en 512kbs richtwaarden of gegarandeerde snelheden?
RealDSL heeft een 4mbit sync mogelijkheid maar heeft hiervoor nog geen lijnprofiel. We gebruiken nu een 3.3mbit sync voor down en 512kbit up. De effectief garantie die je hierop krijgt is een pak lager. Maar praktijk toont aan dat we effectief die snelheden altijd halen. Bij ons halen de GeekDSL'ers effectief 420kb/s op een 3.3 mbit profiel. Wij bieden effectief die backbone aan.
ditCh schreef:Braincel schreef:5. Zijn de opgegeven sneleheden 3.3Mbs en 512kbs richtwaarden of gegarandeerde snelheden?
RealDSL heeft een 4mbit sync mogelijkheid maar heeft hiervoor nog geen lijnprofiel. We gebruiken nu een 3.3mbit sync voor down en 512kbit up. De effectief garantie die je hierop krijgt is een pak lager. Maar praktijk toont aan dat we effectief die snelheden altijd halen. Bij ons halen de GeekDSL'ers effectief 420kb/s op een 3.3 mbit profiel. Wij bieden effectief die backbone aan.
En dit haal je uit de faq niet ? Dergelijke garanties (indien ze een betekenis hebben) dienen in je contract te staan, anders kan je gewoon niets doen !
prodata schreef:ditCh schreef:Braincel schreef:5. Zijn de opgegeven sneleheden 3.3Mbs en 512kbs richtwaarden of gegarandeerde snelheden?
En dit haal je uit de faq niet ? Dergelijke garanties (indien ze een betekenis hebben) dienen in je contract te staan, anders kan je gewoon niets doen !
ter info Ditch:
die FaQ op de website heeft duidelijk de bedoeling om reclame te maken, wist je dat het foutief of niet correct adverteren ook strafbaar is?
Dat is net wat niet kan, dergelijk garanties moeten inderdaad in het contract staan, vandaar dat ze ook niet in de FaQ mogen staan
Beleve me heb zelf al wat ervaring in dit soort handelsgeschillen, er mag niet geadverteerd worden voor iets wat onmogelijk is.
prodata schreef:die FaQ op de website heeft duidelijk de bedoeling om reclame te maken, wist je dat het foutief of niet correct adverteren ook strafbaar is?
Dat is net wat niet kan, dergelijk garanties moeten inderdaad in het contract staan, vandaar dat ze ook niet in de FaQ mogen staan
Beleve me heb zelf al wat ervaring in dit soort handelsgeschillen, er mag niet geadverteerd worden voor iets wat onmogelijk is.
Braincel schreef:Waarom denk je dat ik naar de faq verwijs,staan inderdaad dingen in die niet te verwezelijken zijn,zwijgen we over de schrijffouten lol.
Daar staat letterlijk dat ze 420k garanderen voor een Geek abbonement.
Braincel schreef:Waarom denk je dat ik naar de faq verwijs,staan inderdaad dingen in die niet te verwezelijken zijn,zwijgen we over de schrijffouten lol.
Daar staat letterlijk dat ze 420k garanderen voor een Geekaccount.
5.2. RealROOT BVBA is in principe gerechtigd veranderingen aan te brengen aan de RealROOT-Dienst zonder voorafgaande bekendmaking aan de Gebruiker.
SNIP
indien deze wijzigingen de beschikbaarheid van de Dienst nadelig beïnvloeden. Ingeval de wijziging leidt tot een wezenlijke beperking van de verplichtingen van RealROOT BVBA, is de Gebruiker gerechtigd om het Abonnement met onmiddellijke ingang te beëindigen.
Code: Selecteer alles
RealROOT BVBA is niet aansprakelijk voor gebreken in hoofde van Belgacom waardoor de goede werking van de RealROOT-Dienst in het gedrang komt.
RealROOT-Dienst: dienst die de mogelijkheid biedt om via het systeem van RealROOT BVBA toegang te verkrijgen tot het internet met behulp van de ADSL-technologie en gebruik te maken van andere technische faciliteiten voor o.a. het aanbieden van informatie en het gebruik van e-mail zoals op de RealROOT BVBA-website vermeld, tussen de Gebruiker en RealROOT BVBA overeengekomen.
prodata schreef:Opzeggen die handel dus, nog eventjes dan wel goed opletten want er staat iets in de algemene voorwaarden wat ik als klant niet hoef te weten, namelijk de onderliggende dienstverlening.
Indien RealROOT zegt dat daar de fout zit heb je niets te zeggenCode: Selecteer alles
RealROOT BVBA is niet aansprakelijk voor gebreken in hoofde van Belgacom waardoor de goede werking van de RealROOT-Dienst in het gedrang komt.
Maar RealROOT probeer dit maar eens te staven bij een rechter! Daar heeft een klant NIETS mee te zien met die onderligende dienstverlening + er zijn changes genoeg gemaakt op korte termijn waardoor dit laatste punt ook in het niets valt.