Dommel.com Netconnect ADSL

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Gebruikersavatar
EDPnet
ISP Official
ISP Official
Berichten: 363
Lid geworden op: 04 apr 2005, 12:33
Locatie: St.-Niklaas, .be, .eu
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

Als ik jou was zou ik nog een aantal weken geduld oefenen :-)
Meer kan ik voorlopig niet zeggen.
internet, fiber & telephony
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

@sunshinereggae77: en hoe snel is EDPnet?

@EDPnet: kan je al een tip van de sluier geven? Want ik moet tegen eind januari een provider gevonden hebben, anders zit ik zonder internet.
En het moest zo eens zijn dat er een betere aanbieding komt dan Dommel :-)

EDIT: wordt het zoiets al in Nederland bij EDPnet?:
* Downloadsnelheid/uploadsnelheid: max. 10240/1024 kbps**
* Geen gegarandeerde snelheden
* Max datalimiet: Fair use policy***
* Onbeperkt aantal computers
* 5 mailboxen (elk 3 e-mail adressen)
* Mailboxgrootte: 65MB
* Virusscan op mail inbegrepen
* 50MB webspace****
* Versnijding: 1:40
* Aansluitingskosten: €0 excl. BTW

voor een prijs van 22€ per maand? Zou wel nice zijn :-D
Gebruikersavatar
sunshinereggae77
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 31 maa 2005, 18:35
Locatie: Riemst Limburg

@Svekke
Snelheidstest Edpnet momenteel.
Uitvoeren Test Status Resultaat
Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Belgie Klaar 374.1 KByte/sec
(=2993 kbps)
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Belgie om de upload snelheid te bepalen Klaar 48.9 KByte/sec
(=391 kbps)
@EDPNET
Ik blijf zowieso nog bij EDPnet daar ik gewoon zeer tevreden ben,zeker vergeleken met Telenet.
Alleen is het dat ik veel download en dat is gewoon het probleem hier in België.
Maar goed ik laat mij verassen.Ik had de nieuwsbrief al ontvangen en als ge dit bedoelt
ADSL2+ komt eraan ...

In de loop van het eerste kwartaal van 2006 zal EDPnet beginnen met het aanbieden van ADSL2+ !
ADSL2+ is de opvolger van ADSL en laat naast hogere downloadsnelheden (tot 24 Mbps) en uploadsnelheden (tot 1 Mbps) ook stabielere verbindingen toe. De downloadsnelheid die daadwerkelijk gehaald kan worden is in sterke mate afhankelijk van de afstand van uw telefoonaansluiting tot de telefooncentrale.

In eerste instantie zullen dichtbevolkte steden kunnen profiteren van het ADSL2+ aanbod. Tegen het einde van 2006 zal een dekking van 75% gehaald worden.
Bestaande klanten kunnen uiteraard upgraden naar ADSL2+.
.

Daarmee is mijn gebruik nog niet geholpen,maar goe ik wacht af. :roll:
Gebruikersavatar
EDPnet
ISP Official
ISP Official
Berichten: 363
Lid geworden op: 04 apr 2005, 12:33
Locatie: St.-Niklaas, .be, .eu
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

Heel terecht ! Want ook op dat vlak hebben we voor 2006 belangrijke plannen !
internet, fiber & telephony
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

@EDPnet: jamaar, wannneer?? Want eind januari MOET ik een provider kiezen, en ik wil de juiste keuze maken (je hangt er zowiezo een jaar aan vast), dus het is belangrijk.
Zoals het er nu uitziet wordt het dommel.com, maar stel dat EDPnet iets formitastisch uitbrengt...
blondie2001
Pro Member
Pro Member
Berichten: 264
Lid geworden op: 24 sep 2005, 13:00
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Svekke schreef:@EDPnet: jamaar, wannneer?? Want eind januari MOET ik een provider kiezen, en ik wil de juiste keuze maken (je hangt er zowiezo een jaar aan vast), dus het is belangrijk.
Zoals het er nu uitziet wordt het dommel.com, maar stel dat EDPnet iets formitastisch uitbrengt...


Je bent niet de enige situatie ... zit thans bij surfadsl. Het ziet er zo naar uit dat alles van surfadsl eind januari binnengetrokken gaat worden bij scarlet. Ik verwacht dat dat met 'lichte' dwang gaat zijn om tevens een scarlet contract te ondertekenen ... dat ben ik dus niet zinnens te doen.
Tot recent stond Dommel ook bij mij op nummer 1 als alternatief ... ontwikkelingen bij EdpNet kunnen dat mogelijk wel veranderen. Maar dan zal ik wel over voldoende duidelijkheid moeten beschikken wat het aanbod zal zijn???
Wright
Plus Member
Plus Member
Berichten: 138
Lid geworden op: 12 jun 2004, 10:07

En adsl2+ moet ook nog beschikbaar zijn bij jouw thuis en als te pech hebt is het pas eind 2006!
ISP: Edpnet
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1694
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Bedankt: 85 keer

Ik ben even aan het wachten dat meer ervaringen komen.
Als alles goed is, schakel ik om. Tenzij Belgacom met een "verrassing" komt.

50 GB en minder betalen, dan moet je toch niet twijfelen.

Ik ben echt 100% tevreden van Belgacom. Op 6 jaar maar 2x enkele uren problemen gehad, altijd goed geholpen geweest door de helpdesk.

Alleen die 10GB hangt mij mijn keel uit.
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Dat is waar, Belgacom Skynet is zeer stabiel, maar als je voor 33€ per maand 5x zoveel krijgt tov iets waar je 40€ per maand voor betaald, weet ik ook wel wat kiezen...
Er zouden hier meer ervaringen moeten komen!
Waar verschuilen die Dommelklanten zich? :twisted:

Nog een maand en half te gaan en er moet bij mij een beslissing genomen worden voor een nieuwe isp... Hopelijk maak ik dan de juiste keuze...
Mee
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 17 dec 2005, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Daarstraks is den Dommel.com site tijdje offline geweest, maar nu is em terug up.
En ik heb subliem nieuws ^^

prijzen (incl. btw)
maandelijks 27,23 euro

:-D

byebye belgacom.

edit:
Negeer deze post maar; der staat terug 32.95 op... :?
blondie2001
Pro Member
Pro Member
Berichten: 264
Lid geworden op: 24 sep 2005, 13:00
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

was prijs excl btw
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Dan mag het nog 33€ per maand zijn: het gaat over 50GB!!
Dus zowiezo beter dan alle andere ISP's!
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Mee schreef:Daarstraks is den Dommel.com site tijdje offline geweest,

Ik heb een hele technische uitleg gekregen op m'n vraag over de downtime, maar het komt er dus op neer dat er een power outage was :)
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 791
Lid geworden op: 22 maa 2004, 15:29
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 31 keer

dit is het enige deftige abbo dat overblijft imo
met die 50GB kom ik wel toe per maand en dit brengt ook mee dat er geen leechers zijn die de boel platleggen

33€ is dan nog eens goedkoper dan alle andere isp's, ik ben alleen bang voor de ping :?
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

-Harding- op GeenDataLimiet forum schreef:Test zelf de pings: http://lg.schedom-europe.net/

Vul het ip-adres van de gameserver in waar je zogezegd op wil spelen (had eens getest met HL2- en CoD2-servers van arena51.be, das toch skynet..) en had een ping van min 1, average 2, en max 4 via BEBRU2-loop (dichtste bij mij) hierjuist.. Smile Gisteren was het 2/2/2.

Dat wil nog niets zeggen over de verbinding van bij u thuis, maar tis al een goed teken..
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 791
Lid geworden op: 22 maa 2004, 15:29
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 31 keer

de ping van een dommel adsl'er naar verschillende gameservers bedoelde ik dus ;)

edit: die ping van hun backbone ziet er alleszins al meer dan ok uit
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

TJa ik ken er niets van, ben zelf geen online gamer.
Het is maar omdat ik dit gisteren las, dat ik dit even postte...
Maar er was toch iemand hier op Userbase met Dommel?
Ik geloof 'WinstonSmith'... Misschien moet je die even contacteren voor een speedtest met alles erop en eraan :-)
En dan mag hij (of jij) dat hier mooi komen posten :wink:
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 791
Lid geworden op: 22 maa 2004, 15:29
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 31 keer

ik wacht wel nog even af :)
heb nog tot juni om een isp te kiezen
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Jamaar ik nie! :wink:
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 791
Lid geworden op: 22 maa 2004, 15:29
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 31 keer

moest ik nu kiezen zou ik er voor gaan :)
de minst bekende providers zijn meestal nog de beste (behalve qua support mss, maar om te zeggen op welke manier ik splitters moet installeren heb ik geen support nodig)
indertijd heb ik ook PI adsl gehad ipv Skynet en dat was mijn beste internet ooit..
sindsdien is het er alleen maar op achteruit gegaan (tenzij in de korte periode dat PI 3.3Mbit was en nog niet overgenomen door scarslet)
Azerty
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 40
Lid geworden op: 06 sep 2005, 12:09

[quote="PowerSoft"][quote="meon"]Ik vind de rechtsvorm wel vreemd. Een vereniging onder firma... Volgens mij wordt dat niet veel meer gebruikt ...

wordt steeds meer en meer gebruikt (vorige maand gezegd geweest op info-avond van unizo)

het is namelijk de goedkoopste vorm van een vennootschap (geen te volstorten kapitaal vereist, geen notariele acte, geen statuten)

de nadelen zijn dan weer dat je onbeperkt en hoofdelijk aansprakelijk bent in geval van falingen etc. [/quote]

edit: nog snel even opmerken dat het trouwens vennootschap onder firma is :)[/quote]

Weinig waarborgen voor de klant (indien de verantwoordelijke officieel weinig bezit)?
Azerty
Gebruikersavatar
GeMa
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 17 dec 2005, 12:09

_rEuTeL_ schreef:moest ik nu kiezen zou ik er voor gaan :)
de minst bekende providers zijn meestal nog de beste (behalve qua support mss, maar om te zeggen op welke manier ik splitters moet installeren heb ik geen support nodig)


Die mannen van Dommel zijn anders niet erg snel. Enkele dagen geleden een vraag gesteld i.v.m. nieuw abonnement. Wel onmiddellijk een ticket nummer maar nog steeds geen antwoord. Als dit al zo traag gaat, wat doen ze dan met klachten?

Sip.

MG
WinstonSmith
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 dec 2005, 17:54

current speed;

Your current download speed:
3236kbit/s
or
405kbyte/s Your current upload speed:
160kbit/s
or
20kbyte/s
Zuttasoxx
Pro Member
Pro Member
Berichten: 235
Lid geworden op: 18 dec 2005, 12:22

Ik zit bij telenet voor telefoon en voor internet, vroeger voor telefoon bij belgacom gezeten, dus er is hier een telefoonlijn.
Mijn vraag is kan ik het internet veranderen naar dommel.com? Is dit mogelijk aangezien wij geen belgacom abonnement hebben. En sluit dommel.com ook het abonnement af bij telenet of moet je dit persoonlijk doen?
Gebruikersavatar
SchizoSirhc
Member
Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 13 maa 2004, 09:40

Zuttasoxx schreef:Ik zit bij telenet voor telefoon en voor internet, vroeger voor telefoon bij belgacom gezeten, dus er is hier een telefoonlijn.
Mijn vraag is kan ik het internet veranderen naar dommel.com? Is dit mogelijk aangezien wij geen belgacom abonnement hebben. En sluit dommel.com ook het abonnement af bij telenet of moet je dit persoonlijk doen?


Je hebt een belgacom abonnement nodig om een ADSL lijn te kunnen krijgen.
Je kunt dus geen ADSLabbonnement aansluiten als je telefonie over telenet doet helaas.
asilnevs
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 24 dec 2005, 15:28
Locatie: Arendonk

GeMa schreef:
Die mannen van Dommel zijn anders niet erg snel. Enkele dagen geleden een vraag gesteld i.v.m. nieuw abonnement. Wel onmiddellijk een ticket nummer maar nog steeds geen antwoord. Als dit al zo traag gaat, wat doen ze dan met klachten?

Sip.

MG


Voor dat ik klant was bij Dommel duurde het ook 2 dagen voordat ik een antwoord op mijn eerst vraag kreeg.
Nu ben ik een 2tal weken bij hen klant en ik mag niet klagen over de snelheid waarmee ze reageren op mijn vragen aan de helpdesk via email.
Ook via telefoon had ik het gevoel dat ze hun best deden, ik had binnen enkele minuten iemand aan de lijn.
hier ce doar ce nonkel Jef
Zuttasoxx
Pro Member
Pro Member
Berichten: 235
Lid geworden op: 18 dec 2005, 12:22

SchizoSirhc schreef:
Zuttasoxx schreef:Ik zit bij telenet voor telefoon en voor internet, vroeger voor telefoon bij belgacom gezeten, dus er is hier een telefoonlijn.
Mijn vraag is kan ik het internet veranderen naar dommel.com? Is dit mogelijk aangezien wij geen belgacom abonnement hebben. En sluit dommel.com ook het abonnement af bij telenet of moet je dit persoonlijk doen?


Je hebt een belgacom abonnement nodig om een ADSL lijn te kunnen krijgen.
Je kunt dus geen ADSLabbonnement aansluiten als je telefonie over telenet doet helaas.


Oke, ik dacht dat je alleen een telefoonlijn moest hebben, niet perse een belgacom abonnement.
d
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 dec 2005, 06:30

Your current download speed:
2807kbit/s
or
351kbyte/s
Your current upload speed:
282kbit/s
or
35kbyte/s
Deze test op verscheidene tijdstippen van de dag gedaan. Resultaat nagenoeg identiek.

D
ph4t
Plus Member
Plus Member
Berichten: 124
Lid geworden op: 03 sep 2003, 11:24

Hebben ze ook een newsserver? gecapt?
Sixties

Ja news.dommel.com 60 dagen rententie staat er in de helpdesk van dommel.com
Gebruikersavatar
GeMa
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 17 dec 2005, 12:09

Ik heb de knoop doorgehakt en een aansluiting gevraagd bij die mannen. Ze sturen je eerst hun kaderovereenkomst ter ondertekening. Zeven bladzijden die uitleggen dat zij nooit voor iets aansprakelijk zijn en de klant dat altijd is. Straffe overeenkomst, ik heb nog nooit zo'n eenzijdig contract gezien.

Als hun service zo goed is als hun advocaten...

Greetz,
GeMa
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1740
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

ph4t schreef:Hebben ze ook een newsserver? gecapt?


news.dommel.be tracet naar europe.giganews.com zonder twijfel de beste newsserver. Er zal wel een speedcap zijn, maar retentie zal idd wel rond de 60 dagen liggen.
DaNi0
Premium Member
Premium Member
Berichten: 718
Lid geworden op: 21 jun 2005, 13:45
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 28 keer

Hier een quote van een email die ik op 21 december had gedaan.

- Voorlopig worden er geen groepen geblokkeerd. De binaries worden

60 dagen bijgehouden.


Mag je zoveel afhalen als je wil?

- Voor de netconnect heeft u recht op 50 Gb. Als u meer verbruikt,

gebeurd dit via een vast tarief (1,21€/G).


- Voor de newsservers zit er enkel een beperking op de snelheid

4 x 256 = 1Mb
blondie2001
Pro Member
Pro Member
Berichten: 264
Lid geworden op: 24 sep 2005, 13:00
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

DaNi0 schreef:Hier een quote van een email die ik op 21 december had gedaan.

- Voorlopig worden er geen groepen geblokkeerd. De binaries worden

60 dagen bijgehouden.


Mag je zoveel afhalen als je wil?

- Voor de netconnect heeft u recht op 50 Gb. Als u meer verbruikt,

gebeurd dit via een vast tarief (1,21€/G).


- Voor de newsservers zit er enkel een beperking op de snelheid

4 x 256 = 1Mb


Klinkt beetje verwarrend ... valt verkeer naar newsserver ook onder die 50 gig limiet of bedoel je met volgende opmerking dat dit verkeer niet meetelt.
Gebruikersavatar
filipi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 306
Lid geworden op: 16 okt 2005, 08:06
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

blondie2001 schreef:Klinkt beetje verwarrend ... valt verkeer naar newsserver ook onder die 50 gig limiet of bedoel je met volgende opmerking dat dit verkeer niet meetelt.


dat zou te mooi zijn om waar te zijn :wink:
DaNi0
Premium Member
Premium Member
Berichten: 718
Lid geworden op: 21 jun 2005, 13:45
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 28 keer

blondie2001 schreef:<snip>

Klinkt beetje verwarrend ... valt verkeer naar newsserver ook onder die 50 gig limiet of bedoel je met volgende opmerking dat dit verkeer niet meetelt.


Tsjah ik weet het eerlijkgezegd niet helemaal... Het zou denk ik zoals filipi zegt wat te mooi om waar te zijn.... Misschien nog eens een mailtje sturen: "kan je zoveel afhalen van de nieuwsserver onafhankelijk van je downloadlimiet op je internetabonnement. Dus bijvoorbeeld gesqueezed."
sixties

Ik ben nu overgeschakelt op dommel en de nieuwsserver. Nu download ik iets en nu haal ik ong. 130 kb/s wat kwalitatief goed is als je naar de rententie kijkt van 60 dagen.

Edited by Sub Zero:
Posts samengezet. Als je registreert kan je je posts wel editen ;)
Gebruikersavatar
SchizoSirhc
Member
Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 13 maa 2004, 09:40

blondie2001 schreef:
DaNi0 schreef:
Mag je zoveel afhalen als je wil?

- Voor de netconnect heeft u recht op 50 Gb. Als u meer verbruikt,

gebeurd dit via een vast tarief (1,21€/G)



Klinkt beetje verwarrend ... valt verkeer naar newsserver ook onder die 50 gig limiet of bedoel je met volgende opmerking dat dit verkeer niet meetelt.


Wat is daar verwarrend aan.
Het verkeer van de newsservers valt ook onder de 50 gig.
DaNi0
Premium Member
Premium Member
Berichten: 718
Lid geworden op: 21 jun 2005, 13:45
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 28 keer

Of je eventueel kan verderdownloaden van de nieuwsserver als je 'gesqueezed' bent...
Gast

Als je over de 50 gig bent , wordt je niet op smallband gezet maar moet je gewoon bij betalen 1.21 euro / 1 gig als ik me niet vergis
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”