EDPnet vraagt bescherming tegen schuldeisers
-
- Elite Poster
- Berichten: 6112
- Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
- Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
- Bedankt: 279 keer
Ik hoop ook dat EDPNet kan blijven bestaan, en eigenlijk zou iedereen dat moeten doen, ook zij die er geen klant van zijn.
Immers: hoe meer concurrentie hoe beter voor alle klanten, en we hebben in dit land geen overschot aan aanbod.
Immers: hoe meer concurrentie hoe beter voor alle klanten, en we hebben in dit land geen overschot aan aanbod.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
-
- Elite Poster
- Berichten: 6112
- Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
- Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
- Bedankt: 279 keer
Ik zal ook wel blijven (GSM + vast internet), dus als EDPNet blijft bestaan zal ik nog een hele tijd klant blijven.
Ik ga ervan uit dat in het ergste geval je wel een paar dagen de tijd hebt om over te stappen.
Ik ga ervan uit dat in het ergste geval je wel een paar dagen de tijd hebt om over te stappen.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
- on4bam
- Moderator
- Berichten: 6415
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: 127.0.0.1 of elders
- Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
- Bedankt: 631 keer
- Recent bedankt: 10 keer
Laat ons hopen dat alles goed komt. Ik blijf in elk geval klant en kijk ook uit naar het ogenblik dat Fiberklaar hier glasvezel binnen legt, daarna stap ik over... Naar EDPnet fiber 

Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
- on4bam
- Moderator
- Berichten: 6415
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: 127.0.0.1 of elders
- Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
- Bedankt: 631 keer
- Recent bedankt: 10 keer
Uiteraard. Ook bij DXADSL en Dommel zat ik na stopzetting niet zonder internet. Beide keren zou ik automatisch naar een andere ISP (Scarlet en Px) gezet worden maar beide keren had ik zelf al de overstap gemaakt (DXADSL > Dommel en later Dommel > EDPnet).
Door zelf nu weg te lopen verzwak je ook de onderhandelingspositie van EDPnet, wat die ook mag zijn, zodat je als klant zelfs slechter af bent bij een overname/herstart/stopzetting...
Door zelf nu weg te lopen verzwak je ook de onderhandelingspositie van EDPnet, wat die ook mag zijn, zodat je als klant zelfs slechter af bent bij een overname/herstart/stopzetting...
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Elite Poster
- Berichten: 1533
- Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
- Bedankt: 220 keer
Bedankt voor de open en eerlijke communicatie zoals steeds. Zolang er geen bericht komt dat de activiteiten worden stopgezet blijf ik uiteraard gewoon klant. Ik zou mij zelfs schamen om jullie op zo'n moment te laten vallen nadat jullie steeds uitstekende service hebben geleverd tegen een correcte prijs. Veel succes en sterkte in deze moeilijke tijden, ik duim mee voor een goede afloop!Joachim schreef: 14 nov 2022, 11:03 (...)
In ieder geval bedankt voor de steun die we van jullie kregen de voorbije jaren, en ik hoop dat jullie ons niet zomaar laten vallen in deze lastige tijden, al neem ik in deze situatie niemand kwalijk als dat toch zou gebeuren.
-
- Pro Member
- Berichten: 252
- Lid geworden op: 18 nov 2011, 00:44
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 43 keer
Graag sluit ik me aan bij hogerstaande steunbetuigingen. Ik ga niet hals over kop switchen naar een andere provider, die dan noodzakelijkerwijze één van de 'grote jongens' zou moeten zijn. Ik wens alle betrokkenen bij Edpnet alle wijsheid toe om tot een behoorlijke oplossing/doorstart/overname te komen.
(Eerlijkheidshalve moet ik er ook wel aan toevoegen: mocht, zoals destijds bij Dommel, mijn gsm-nummer in gevaar zijn, zou ik wel snel andere oorden opzoeken, maar dat is met een doodgewone internetverbinding gelukkig niet aan de orde.)
(Eerlijkheidshalve moet ik er ook wel aan toevoegen: mocht, zoals destijds bij Dommel, mijn gsm-nummer in gevaar zijn, zou ik wel snel andere oorden opzoeken, maar dat is met een doodgewone internetverbinding gelukkig niet aan de orde.)
- MaT
- Elite Poster
- Berichten: 2165
- Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 168 keer
- Bedankt: 317 keer
Ik blijf ook.
Momenteel zie ik geen reden om andere oorden te moeten opzoeken. EDPnet blijft tot op vandaag (voor mijzelf) de beste in prijs, prijs/kwaliteit en service. Zolang de dienst netjes geleverd word blijf ik mooi waar ik ben.
Hopelijk komt alles snel in orde!
Momenteel zie ik geen reden om andere oorden te moeten opzoeken. EDPnet blijft tot op vandaag (voor mijzelf) de beste in prijs, prijs/kwaliteit en service. Zolang de dienst netjes geleverd word blijf ik mooi waar ik ben.
Hopelijk komt alles snel in orde!
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Bron
-
- Elite Poster
- Berichten: 1081
- Lid geworden op: 10 maa 2010, 13:32
- Locatie: Kapellen
- Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
- Bedankt: 66 keer
Ik blijf uiteraard 

-
- Plus Member
- Berichten: 194
- Lid geworden op: 20 jun 2006, 17:17
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 14 keer
Bedankt Joachim, ik ben ook nog altijd zeer tevreden over Edpnet en zit echt niet te wachten om van IP te veranderen.
Kom gedwongen door Easynet>Dommel naar Edpnet en t is iedere keer toch weer heel wat gedoe, dat overstappen. Ben juist blij dat alles zo probleemloos gaat de laatste jaren!
Als de domiciliering ook snel weer in orde is, zodat alles weer geheel vanzelf gaat, ben ik helemaal blij.
Kom gedwongen door Easynet>Dommel naar Edpnet en t is iedere keer toch weer heel wat gedoe, dat overstappen. Ben juist blij dat alles zo probleemloos gaat de laatste jaren!
Als de domiciliering ook snel weer in orde is, zodat alles weer geheel vanzelf gaat, ben ik helemaal blij.
- Joachim
- ISP Staff
- Berichten: 535
- Lid geworden op: 24 nov 2004, 22:12
- Twitter: jslabbaert
- Locatie: Sinaai-Waas
- Uitgedeelde bedankjes: 158 keer
- Bedankt: 555 keer
DM even je ticket nummer aub.streulma schreef: 14 nov 2022, 17:39 Mijn ticket "terugbetaling prepaid modem" staat "on hold" zonder enige uitleg.
Na annulatie bestelling.
- AnD
- Elite Poster
- Berichten: 4056
- Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
- Locatie: Hasselt
- Uitgedeelde bedankjes: 428 keer
- Bedankt: 113 keer
Ik ben vanaf vandaag bij Orange, met een dubbel gevoel want ik was altijd content over Edpnet en sponser ook graag de kleine speler,
maar door de werken die hier in de buurt zijn geweest hebben ze de telefoonkabel overgetrokken,
deze is gemaakt geweest, maar toen had ik een heel lage internetsnelheid.
Na een week ofzo was het terug in orde en was het de snelheid wat ik normaal had, een week daarna, was de snelheid terug omlaag
en omdat ik maar maximaal een 30/2 profiel kan hebben (ja ik zit in Zone 5), heb ik toch maar besloten om over te stappen, net voordat ik ging overschakelen op mijn Orange internet nog gekeken in de Fritzbox. Nu was het 20/1,5.
Direct de modem van Orange in Bridge gezet.... want ik ben wel wreed content over de Fritzbox die ik dankzij Edpnet heb.
maar door de werken die hier in de buurt zijn geweest hebben ze de telefoonkabel overgetrokken,
deze is gemaakt geweest, maar toen had ik een heel lage internetsnelheid.
Na een week ofzo was het terug in orde en was het de snelheid wat ik normaal had, een week daarna, was de snelheid terug omlaag
en omdat ik maar maximaal een 30/2 profiel kan hebben (ja ik zit in Zone 5), heb ik toch maar besloten om over te stappen, net voordat ik ging overschakelen op mijn Orange internet nog gekeken in de Fritzbox. Nu was het 20/1,5.
Direct de modem van Orange in Bridge gezet.... want ik ben wel wreed content over de Fritzbox die ik dankzij Edpnet heb.
- WalterB1
- Elite Poster
- Berichten: 2055
- Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
- Uitgedeelde bedankjes: 189 keer
- Bedankt: 146 keer
Er is ook objectief gezien geen reden om nu weg te gaan bij edpnet omdat er misschien problemen, een faling, zou kunnen komen.
De mogelijke uitkomsten zijn;
- of alles blijft zoals het was, edpnet komt erdoor
- of faling en de klanten worden overgedragen naar een andere ISP, vermoedelijk Proximus. De klant komt dan zonder/minimaal gedoe ergens anders terecht. Met nieuwe voorwaarden. Vermoedelijk een tijdelijke 'welkom nieuwe klant promo'. En wie dat niet aanstaat kan dan vertrekken.
De mogelijke uitkomsten zijn;
- of alles blijft zoals het was, edpnet komt erdoor
- of faling en de klanten worden overgedragen naar een andere ISP, vermoedelijk Proximus. De klant komt dan zonder/minimaal gedoe ergens anders terecht. Met nieuwe voorwaarden. Vermoedelijk een tijdelijke 'welkom nieuwe klant promo'. En wie dat niet aanstaat kan dan vertrekken.
- Joachim
- ISP Staff
- Berichten: 535
- Lid geworden op: 24 nov 2004, 22:12
- Twitter: jslabbaert
- Locatie: Sinaai-Waas
- Uitgedeelde bedankjes: 158 keer
- Bedankt: 555 keer
Ook dit lijkt me onwaarschijnlijk, lijkt me toch eerder dat in geval van faling de klanten sowieso eerst omgezet zullen worden.aerius schreef: 14 nov 2022, 18:59 Wat met de gsm-abonnementen? Zijn we onze nummers kwijt en hebben we tijdelijk geen bereik bij een (onverhoopt) faillissement?
-
- Starter
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 10 nov 2014, 11:46
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 2 keer
Hier zelfs twee weken geleden de keuze gemaakt om over te stappen naar Edpnet.
Ben zelfs blij met mijn keuze, ik hoop dat deze fijne operator blijft bestaan, gezien de goede reviews die ik kon vinden en het zeer goede prijs/kwaliteit aanbod.
Heb wel zelf (ik geef dit toe) fout gemaakt tijdens de bestelling, foutief lijnnummer ingegeven, ik probeer dit nu al twee weken recht te zetten, maar geraak telefonisch niet binnen en ticket is nog niet behandeld. Enige mogelijkheid dat ik tussenkomst heb van Joachim?
Ben zelfs blij met mijn keuze, ik hoop dat deze fijne operator blijft bestaan, gezien de goede reviews die ik kon vinden en het zeer goede prijs/kwaliteit aanbod.
Heb wel zelf (ik geef dit toe) fout gemaakt tijdens de bestelling, foutief lijnnummer ingegeven, ik probeer dit nu al twee weken recht te zetten, maar geraak telefonisch niet binnen en ticket is nog niet behandeld. Enige mogelijkheid dat ik tussenkomst heb van Joachim?
-
- Plus Member
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 23 aug 2012, 23:29
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 9 keer
Mijn ticket voor het uitbetalen van een creditnota staat al sinds 23/10 op To Do bij Finance. Dit is dus niet normaal of begrijp ik dat verkeerd?
't is toch ook jammer dat jullie zo onbekend zijn bij werkgevers. De werkgever van mijn vriendin werkt enkel met Proximus en Telenet voor het betalen van het internet van hun werknemers. Terwijl jullie blijkbaar ook aan split billing doen. 'k ben moeten overstappen naar Proximus terwijl ik dat niet meteen wou maar ik anders geen 46 EUR kon uitsparen.
- Joachim
- ISP Staff
- Berichten: 535
- Lid geworden op: 24 nov 2004, 22:12
- Twitter: jslabbaert
- Locatie: Sinaai-Waas
- Uitgedeelde bedankjes: 158 keer
- Bedankt: 555 keer
Bij finance zijn ze aan het verzuipen in het werk omdat we geen automatische betalingen meer kunnen verwerken, in elk geval geef ik jouw ticket een duwtje.
- depeje
- Elite Poster
- Berichten: 874
- Lid geworden op: 22 jan 2011, 00:27
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
- Bedankt: 44 keer
Ik blijf ook zeker!! Ik heb zelfs mijn omschakeling van mijn GSM abonnement wat versneld en gewoon direct een simkaart (wel met een nieuw nummer, om mijn gebruikelijk nummer niet in gevaar te brengen) besteld. Ik heb zelfs een groter abonnement genomen dan ik eerst dacht nodig te hebben.
Toch handig, zo'n dual sim telefoon. Ik hoop dat ik later, wanneer alles terug goed gaat met edpnet mijn nummer nog kan overzetten.
Toch handig, zo'n dual sim telefoon. Ik hoop dat ik later, wanneer alles terug goed gaat met edpnet mijn nummer nog kan overzetten.
- svermassen
- Elite Poster
- Berichten: 2302
- Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 60 keer
Hier ook +1.
Dient momenteel als back-up internet en zit ook de vaste telefoon op.
Als hier ook eens Fiber is, dan zal het sowieso Edpnet als hoofdprovider worden.
Dient momenteel als back-up internet en zit ook de vaste telefoon op.
Als hier ook eens Fiber is, dan zal het sowieso Edpnet als hoofdprovider worden.
-
- Starter Plus
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 19 apr 2014, 17:46
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 2 keer
Hier zelfs +2 voor blijven (mijn madam en ik
.
Trouwens: hoe meer ik naar een mogelijk "Plan B" kijk, hoe duidelijker het wordt dat we bij EDPnet een goeie match hebben voor wat wij nodig hebben.
En dan heb ik het niet eens over hun goeie service, ditto helpdesk enz. Bij nogal wat anderen is dat duidelijk een kostenpost waar ze eigenlijk liever vanaf zouden willen. EDPnet daarentegen heeft goed begrepen dat ze een dienstverlenend bedrijf zijn en geen groothandel in IP adressen of zo.
Wij wachten dus rustig af, en we duimen dat de storm (in dat glas water) snel weer gaat liggen.

Trouwens: hoe meer ik naar een mogelijk "Plan B" kijk, hoe duidelijker het wordt dat we bij EDPnet een goeie match hebben voor wat wij nodig hebben.
En dan heb ik het niet eens over hun goeie service, ditto helpdesk enz. Bij nogal wat anderen is dat duidelijk een kostenpost waar ze eigenlijk liever vanaf zouden willen. EDPnet daarentegen heeft goed begrepen dat ze een dienstverlenend bedrijf zijn en geen groothandel in IP adressen of zo.
Wij wachten dus rustig af, en we duimen dat de storm (in dat glas water) snel weer gaat liggen.
-
- Starter
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 09 sep 2021, 09:33
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 3 keer
Vandaag een fiberinstallatie gevraagd voor de buren bij Mobile Vikings. Installatie zal gebeuren op 24 november. De ene partij heeft blijkbaar wat meer last van vertraging bij Proximus dan de andere partij, de gangsters.Splitter schreef: 09 nov 2022, 12:37de meeste zagen die bui al hangen toen ze hun hosting omzetten naar internetproviderkevjoe schreef: 09 nov 2022, 11:28 bij Dommel zag je geruime tijd tekenen aan de wand, maar dit is hier toch echt niet gebeurd voor zover ik weet.(maar, chapeau voor hoelang ze gebleven zijn)
het feit blijft dat die samenval (andere bankrekening, storingen op het netwerk, problemen met hun helpdesk, en faillisementen van een HOOP andere bedrijven van dezelfde eigenaar) nogal... "ongelukkig" is, op zijn minst.
en dat zal altijd leiden tot onzekerheden en speculatie.
maar ik ben het wel eens met je dat we niet te voorbarig moeten zijn - maar wel voorbereid (bv zorgen voor een 4g backup, en al eens kijken wat er nog op de markt is just in case)
dat kan idd kloppen, wij zitten ook met ongeveer een maand vertraging als het gaat over install-techniekers ingepland te krijgennickz schreef: 09 nov 2022, 12:05 Ik heb op 26/10/2022 wel de omschakeling van VDSL naar Fiber besteld, maar de eerste installatie is pas mogelijk op 02/12/2022 wegens onderbezetting van Proximus-techniekers.
-
- Plus Member
- Berichten: 134
- Lid geworden op: 31 okt 2013, 20:45
- Locatie: In de buurt van een ROP
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 9 keer
Hier ook een +1 om te blijven. Een fiber XS en 2 mobiles.
Van zodra er fiber komt, stap ik ook over. Al zou het fijn zijn dat er ook een "light" fiber abbo komt (zoals bv. Fastfiber), al is dat nu offtopic & niet aan de orde.
Van zodra er fiber komt, stap ik ook over. Al zou het fijn zijn dat er ook een "light" fiber abbo komt (zoals bv. Fastfiber), al is dat nu offtopic & niet aan de orde.
ISP: EDPnet VDSL XL (100/40 Mbps (down/up), 100/40 sync)
Modem/Router: Fritzbox 7530 met OpenWRT (als modem + router)
Wifi: TP-Link Omada
Mobiel: Samsung Galaxy S20 FE met Hey!
Modem/Router: Fritzbox 7530 met OpenWRT (als modem + router)
Wifi: TP-Link Omada
Mobiel: Samsung Galaxy S20 FE met Hey!
-
- Premium Member
- Berichten: 641
- Lid geworden op: 14 sep 2006, 23:55
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 52 keer
Kan evengoed aan de regio liggen natuurlijk. Een installateur van Limburg zal niet komen installeren in OVL bv.MrWinkle schreef: 15 nov 2022, 14:37 Vandaag een fiberinstallatie gevraagd voor de buren bij Mobile Vikings. Installatie zal gebeuren op 24 november. De ene partij heeft blijkbaar wat meer last van vertraging bij Proximus dan de andere partij, de gangsters.
Dus die planningen kunnen anders zijn.
-
- Elite Poster
- Berichten: 922
- Lid geworden op: 15 feb 2016, 12:19
- Uitgedeelde bedankjes: 293 keer
- Bedankt: 43 keer
dat is er toch al met Fiber XS (150/50) voor 35,95€Logic3S schreef: 15 nov 2022, 15:32 Hier ook een +1 om te blijven. Een fiber XS en 2 mobiles.
Van zodra er fiber komt, stap ik ook over. Al zou het fijn zijn dat er ook een "light" fiber abbo komt (zoals bv. Fastfiber), al is dat nu offtopic & niet aan de orde.
- Splitter
- Elite Poster
- Berichten: 5866
- Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
- Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
- Bedankt: 598 keer
heeft weinig met de partij te maken....MrWinkle schreef: 15 nov 2022, 14:37 Vandaag een fiberinstallatie gevraagd voor de buren bij Mobile Vikings. Installatie zal gebeuren op 24 november. De ene partij heeft blijkbaar wat meer last van vertraging bij Proximus dan de andere partij, de gangsters.
- ingeplande en beschikbare capaciteit van techniekers (denk aan verlof, ziekte, ...)
- regio (want techniekers van limburg/antwerpen komen niet in oost/west vlaanderen en vice versa, dus de capaciteit verschilt zowiezo al)
- afgezegde afspraken (bv iemand die het uitstelt, een repair die niet meer nodig is en een timeslot vrijgeeft, ....)
- type technieker (hangt af van wat er geinstalleerd moet worden en wat de huidige status van de infra is volgens proximus hun systeem)
het valt wel degelijk zo nu en dan voor dat we een technieker kunnen inplannen op D+3, maar heel vaak is het momenteel eerder D+20 a 30,
en dat zal voor december (feestperiode) zeker niet verbeteren.
daar kan ik me iets bij voorstellen, en ik wil niet in hun plaats zitten.Joachim schreef: 15 nov 2022, 09:19 Bij finance zijn ze aan het verzuipen in het werk omdat we geen automatische betalingen meer kunnen verwerken
in ieder geval bedankt voor je aanwezigheid hier op het forum, ik denk dat ik wel kan zeggen dat menig UBers dat apprecieert.