Het is een tijdje geleden dat ik mij met linux bezig heb gehouden, maar onlangs heb ik tot spijt van mijn domme limiet een paar distro's gedownload (Knoppix 3.1, Slackware 8.1) (en ook OpenBSD 3.2 en FreeBSD 5)
Aangezien het dus een tijdje geleden is verbaasde ik er mij over dat Knoppix verbazend goed werkte. Ik heb SuSe live eval nooit geprobeerd, maar ik denk dat dit ongeveer hetzelfde is als Knoppix.
http://www.knopper.net/knoppix/index-en.html
ftp://ftp.tu-chemnitz.de/pub/linux/knop ... -20-EN.iso
Hier is ie dus oa te downloaden.
Na het downloaden heb ik hem op CD gebrand (met nero) en dan de pc gereboot, mijn mobo settings in de bios veranderd, zodat ik van CD kon booten en Knoppix bootte, zoals het verwacht werd van te doen.
Het rare aan de zaak is dat ik direct zonder ook maar 1 instelling te veranderen in KDE3 was beland, dat ik zonder probs mp3z kon afspelen (alle HD's waren gemount en er stond een link op de desktop naar), ik kon direct met adsl op het inet (na login/passwd gegeven te hebben), zelfs divx kon ik direct afspelen (met xine).
Nu, dit was wel effe anders 2 jaar terug onder slackware moest je nog serieus was settings aanpassen om Xfree86 aan de praat te krijgen, en mijn geluid ging ook niet echt direct, laat staan divx.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Het gaat toch allemaal snel
Dus voor de mensen die is effe linux willen uitproberen om te zien wat het allemaal is, dit is zeker een aanrader!! (we oppassen dat je niks locked, want je hebt geen passwd in knoppix)
greetz,
Nob