Het bedrijf heeft een Proximus Fiber netwerk waar een BBox V3+ met zijn WAN poort is aangesloten op een fiberaansluitdoos.
Op één LAN poort van de BBox hangt een TP-LINK AX20 WiFi 6 router die via PPPoE een verbinding maakt doorheen de BBox.
Deze router krijgt steeds een vast WAN IP adres van Proximus en werkt aan zijn LAN kant in het subnet 192.168.50.X. Dit werkt goed en stabiel.
Mijn vragen zijn de volgende...
- Wanneer ik mijn laptop (DHCP mode) aansluit op de nog resterende vrije poorten van de fiberaansluitdoos krijg ik geen IP adres. Is dit normaal en altijd zo?
- Wanneer ik mijn laptop (DHCP mode) aansluit op de nog resterende vrije poorten van de BBox krijg ik eveneens geen IP adres. Is dit normaal?
- In welke modus zou de BBox kunnen staan dat hij geen IP adressen uitdeelt? Modem only (bridged mode)?
- Hoe kan ik in deze configuratie de BBox web interface aanspreken om de configuratie te bekijken?
Stel dat ik de BBox zou resetten en hij in zijn default mode gaat, zou mijn PPPoE verbinding in de TP-LINK router dan nog steeds een vast WAN IP adres krijgen?
Bij voorbaat hartelijk dank voor jullie hulp en support.
Marc