ADSL zonder telefoonabbo

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

Hallo,

De laatste tijd is er wel wat te doen geweest over het verplicht betalen van de telefoonaansluiting om adsl te kunnen gebruiken (ook al gebruikt men deze telefoonaansluiting enkel voor ADSL, dan moet men nog telefoonabbo betalen)

Ik heb hiervoor dus een klacht ingediend bij de ombudsdienst voor telecommunicatie en deze hebben mijn klacht ontvankelijk verklaard.

Ziehier mijn oorspronkelijke mail (persoonlijke dingen worden aangeduid met kruisjes)

Hallo,

Ik woon bij mijn ouders en die hebben een telefoonlijn bij Belgacom, op die
telefoonlijn hebben wij ook adsl genomen.
Nu wil ik verhuizen, maar ik heb een GSM, dus een telefoonabbonnement heb
ik niet meer nodig en toch moet ik als ik adsl wens mijn
telefoonabbonnement (600 bef per maand -> 7200 bef per jaar) betalen,
terwijl ik daar helemaal niets mee doe! Is dat niet onlogisch ?

Bij telenet moet je toch ook geen televisieabbonnement of
telefoonabbonnement hebben om te kunnen surfen?

Dus wat kan hieraan gedaan worden ?
Graag een oplossing voor dit probleem. (bij skynet zelf luisteren ze niet
echt, ik heb het al genoeg gevraagd op het forum en de moderators daar
zeiden dat ik dit hier moest melden)

mvg,

Michael


en ziehier de reply:

Geachte Mijnheer XXXXXXX,


De Ombudsdienst voor Telecommunicatie heeft Uw klacht van 29/10/2002, handelend over “Telefoonaansluiting: ADSL” in goede orde ontvangen. Na onderzoek van de gegevens heb ik Uw klacht ontvankelijk verklaard en in behandeling genomen. Uw dossierbeheerder van de Ombudsdienst voor Telecommunicatie is XXXXXXXXX.

Ik heb Uw klacht op 30/10/2002 verstuurd naar XXXXXX van Belgacom en heb gevraagd mij hun standpunt te bezorgen ten laatste op 29/11/2002. Belgacom heeft maximum één maand de tijd om ons te antwoorden.

Als ik in het bezit ben van het standpunt van Belgacom, zal ik U dit overmaken en zal ik U vragen om binnen de veertien dagen op dit standpunt te willen reageren.

Eventuele bijzondere opmerkingen: nihil

Voor meer informatie kan U zich wenden tot XXXXXXXX op telefoonnummer XXXXXXXXX.

Ikzelf sta vanzelfsprekend persoonlijk ook te Uwer beschikking voor bijkomende inlichtingen.

Met bijzondere hoogachting,

XXX XXXXXXX

Ombudsman


Ik hoop dat het aarde aan de dijk brengt, maar ik vrees er wat voor!
Mja, de tweede actie die de sub onderneemt. ;)

1) Limietpetitie
2) adsl zonder telefoonabbo

Hopelijk worden we wat au serieux genomen.

greetz,

Nob
Weetgraag
Erelid
Erelid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 15 sep 2002, 08:50
Locatie: Zelzate Belgie
Contacteer:

Het zijn zeker 2 relevantie vragen aan Skynet/Belgacom
dus met de actie van Telenet(alles gratis) zeker de moeite
om mee buiten te komen.

Greetz
Weetgraag :wink:
Gebruikersavatar
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1321
Lid geworden op: 15 sep 2002, 02:46
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

dat is toch nie logisch he mannekes ?
as ge gene telefoon hebt waar gaat ge dan uwe modem aansluiten ? ge weet het of niet maar internetten is nog altijd over uw telefoonlijn dus adsl zonder telefoon da zie ik nie zitten maar weet ge wat ik denk
belgacom komt nu af dat ze de snelheid gaan verhogen van hun adsl netwerken go plus pro premimum en office maar binnen (nie zo lang meer) gaan de limieten beginnen tellen als ik aan (de theorethische) beloofde snelheid kan surfen zullen mijn 10 gb rap op zijn een andere slimme zet van belgacom wij moesten allemaal (hoe meer hoe beter) de server van belgacom bezetten zodat em overbelast raakt en we stoppen nie eer ze de limiet verdomme verhogen en waarom moet er eigenlijk een limiet zijn ? in elk geval belgacom kan zijn euro (omdat ik geen domicelering wil) in zen gat steken !! en weetgraag ja alles is gratis voor de moment bij telenet maar ze vergeten mijn woonplaats "uw gemeente wordt in 2002 aangesloten op het telenet netwerk" sews is het jaar door en tis nog ni aangesloten


greetz

Erik
Registered Linux user #286313
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

Erik, natuurlijk hebt ge een telefoonlijn nodig om te kunnen surfen, maar ik gebruik de dienst telefoneren niet, enkel de dienst internet, dus waarom abbo geld betalen voor mijn telefoonabbo ?

greetz,

Nob
Gebruikersavatar
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1321
Lid geworden op: 15 sep 2002, 02:46
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

ja dit is weer eens een handige truk van het belgacom "marketing" team "werkend telefoonnumer vereist" dus die kosten steken ze ook nog eens in hunne zak trouwes veel Mobiell bellen is gevaarlijk van de stralingen van een gsm kan je een hersentumor krijgen en believe me dat wil je NIET meemaken ja natuurlijk snap ik het probleem wel Nob maar die vraag stel je beter aan een "dikke meneer" van belgacom
vroeger kende ik zo iemand maar die is nu helaas op pensioen.

greetz

Erik
Registered Linux user #286313
lowflyer

:evil: hi Erik,

ik ben het helemaal eens met jouw mening...
eigenlijk had ik er nog niet echt aan gedacht maar eigenlijk betalen wij (ik en m'n vriedin) hier ook 7200 frank/jaar absoluut voor niks...

Indien mogelijk zou ik ook op de hoogte gesteld worden van het antwoord dat je gaat krijgen van belgacom...

eventueel zou ik met veel plezier een gelijkaardig mailtje naar die ombusdienst sturen...

laat even weten of dit mogelijk is...

groetjes sven ([email protected])
lowflyer

ooops

eigelijk ben ik het dus eens met Nob en niet met Erik...

sven :D :D :D
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

Van zodra ik nieuws heb hou ik jullie op de hoogte via dit forum!

greetz,

Nob
elrocco

En, nog altijd geen nieuws ontvangen van den ombudsman rond het al dan niet moeten hebben van een telefoonlijn voor ADSL???
Ben wel benieuwd!!!


Elrocco
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

Neen, nog altijd niks nieuws, ik vind dat wel straf, ik dacht dat die verplicht waren om binnen een bepaalde tijd te antwoorden...

Na de examens hou ik mij hier terug mee bezig!

greetz,

Nob
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Als ik mij niet vergis hebben ze idd een termijn om hierop te antwoorden.. maare..kgeloof dat dat wel 6maanden ofzo kan bedragen...

dusja...dat zijn de kleine letterkes:

we antwoorden wel, maare tzal maar voor binnen 6maand zijn :p
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Vermoedelijk zal daar geen gunstig gevolg aan gegeven worden, vroeger werden door firma's of instanties zoals brandweer, politie of leger ook punt tot punt lijnen gehuurd vb. voor telex. Dus het ter beschikking stellen van zo een vaste lijn kan geen probleem zijn.
Mijn persoonlijke mening over dit onderwerp (ADSL) is, dat men niet zal willen afwijken van de huidige conditie, daar alles wat betreft dit, zoals het checken van de lijn op aanvraag v/d klant alles afgehandeld wordt via een telefoonmenu, waarbij men een meerkeuze vraag krijgt.
(ofwel druk op 1 of op 2 of 3) enz....
OK men zou dan via een e-mail om steun kunnen vragen, maar wat als er zich voor de normaal gebruiker een technisch probleem voordoet en niet meer kan surfen of mailen? Of zoals sprake in het begin van deze topic via GSM :???:
Ben toch wel geïnteresseerd in hun officieel antwoord, als het er ooit komt.
Afbeelding
Pintje

wat het ook word, ze moeten zelf maar eens beseffen dat dit hun VEEL klanten kost aan telenet, moest ik geen vaste telefoonlijn gehad hebben was het ook telenet moesten ze me telefoonabonnement proberen aan te smeren

Editted By Erik,
Pintje 1 keer hetzelfde bericht posten is genoeg dubble posts zijn nergens voor nodig en die post is verwijderd (ik weet dat dit niet noodzakelijk jouw schuld is ;) gelive maar 1 keer op "submit" te klikken )
Gebruikersavatar
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 811
Lid geworden op: 03 jan 2003, 17:15
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

Ik kan al raden wat het antwoord is: adsl is een dienst bij een telefoonlijn, niet afzonderlijk. zoiets als weergaveoproeper en twin lijn en wa ist er allemaal.

Persoonlijk zou ik den telefon wel gebruiken, das goedkoper dan gsm, en ge verplicht nu ook de bellers meer te betalen als ze u bellen, dus ja. Ze pakken u wel geld, maar gij zelf doet anderen ook onnodig betalen.

Maar ge doet natuurlijk wat ge niet laten kunt, als ge er voordeel uit kunt halen...
Lang Leve Mijn Eigen! Het geheim voor een lang leven: niet stoppen met ademen
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ik denk nu eerder in een situatie waar je bijvoorbeeld een dedicated adsl-lijn wilt hebben. Adsl kàn nu eenmaal los van een telefoonabonnement verkocht worden, maar het wordt niet gedaan... Koppelverkoop zegt u? Ik dacht het wel ja!

Of moet ik dat eerder zien als 'huur van de telefoonlijn'?
Gebruikersavatar
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1321
Lid geworden op: 15 sep 2002, 02:46
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

hallo,

meon koppelverkoop is illegaal en zelfs strafbaar in belgie doch kan ik uw redenering volgen en er akkoord mee gaan voor mensen die geen BGC telefoonlijn wensen moet het nog steeds mogelijk zijn om te internetten via adsl

maar ja BGC is een overheidsbedrijf he en die mogen altijd iets meer da zijn we gewoon hier ....

ik weet nog goed toen ik naar skynet belde om info te vragen over adsl dat die bediende tegen mij zei "Meneer u moet over een belgacom telefoonlijn beschikken"

Voor Nob zou dit bijvoorbeeld handig zijn omdat de kosten van de telefoongespreken (en de daarbij behorende kosten ) dan wegvallen

doch voor teveel gsm gebruik ben ik niet te vinden ...
Registered Linux user #286313
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Hmm koppelverkoop.

Effe paar dingen opmerking, deze discussie is al eens gevoerd en bekijk ze dus nog eens na op het forum.
1. Je kan niet verwachten dat het lijntje van het straat naar je huis, dat je dat zomaar mag gebruiken..BGC heeft dat er ook moeten leggen voor u eh. Dus die minimale kost is daar al enigszinds de verantwoorden.
2. Adsl volledig zonder oproepnummer? kweet niet zenne. Het is adhv uw oproepnummer dat uwen kabel geidentificeerd wordt op de dslam... vind dat maar normaal ook.
I love it when a plan comes together!
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

The Oddity, die installatie van uw telefoonlijn, die moet ge wel zelf betalen he, dus BGC hoeft daarvoor helemaal gaan maandelijks bedrag te vragen... en zoals al gezegd, ze kunnen je evengoed een telefoonnummer geven, maar ervoor zorgen dat je ermee niet kan bellen (bewijs is al geleverd hier op het forum dat dat dus kan) en dan op je lijn adsl zetten. Perfect mogelijk toch?

BGC zit gewoon dwars ja.
Ik zou het ook min of meer koppelverkoop noemen.

greetz,

Nob
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Nob, indien je ergens intrekt waar reeds een bgc-aansluiting aanwezig was dan hoef je dat niet te betalen volgens mij, dus heb je in dat geval al geen installatiekosten.
Wat betreft oproepnummer zonder bellen,mja dat moet idd wel weer kunnen, maare dan kunt ge volgens mij wel gebeld worden ;-) volgens mij is er geen blokkage op zoiets... en das tenslotte ook een dienst.

Mja ik begrijp u ook, maar bgc ook :p
Enne adsl --> hun reclame steunt volledig op: "surfen en bellen tegelijk", ze willen dat waarschijnlijk niet rap opgeven ;)
I love it when a plan comes together!
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1676
Lid geworden op: 23 mei 2003, 23:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

The Oddity schreef:Nob, indien je ergens intrekt waar reeds een bgc-aansluiting aanwezig was dan hoef je dat niet te betalen volgens mij, dus heb je in dat geval al geen installatiekosten.


Euhm, aansluitkosten moet je sowieso toch nogmaals betalen hoor... Het is maar welke naam je het kind geeft hé :wink:
Maar eigenlijk weet ik niet of dat nu aansluitkosten zijn voor je (tel.)lijn, je oproepnummer of evt. je turbolijn... want je kunt het ene niet zonder het andere hebben...
If you can't beat them, confuse them.
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

The Oddity, de aanlegging van je lijn moet je dan idd niet meer betalen ( nogal logisch, ze ligt er al, ze kunnen moeilijk lucht verkopen he) maar zijt er maar zeker van dat je de aansluiting wel moet betalen (tenzij ze een actie doen).

En de info hier is correct, anders hebben ze het bij mij op het app verkeerd gedaan. ;)

Echt, ik geloof er niet in dat het niet zonder telefoonabbonement kan...

greetz,

Nob
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

En de 'nieuwe' providers dan, die een adsl-abo kunnen verkopen ZONDER telefoonabonnement, hoe doen zij dat?

Nu moet ik wel zeggen dat de prijzen van die formules bijna even duur zijn als adsl + telefoonabo, dus wie weet heb je het wél, maar weet je het niet :-)
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

mja, kan mij dat moeilijk voorstellen. Maybe wordt het oproepnummer bijgehouden door de ISP's voor bij eventuele problemen dit als ID voor het probleem te gebruiken, indien er iets op dslam moet gebeuren ofzo...
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Vandaag nog eens een e-mail van BGC (30/06/2003 - nummer 51, over huurlijnen!)
http://www.belgacom.be/enterprises/cds/ ... ased_lines
Nog eens navragen, eventueel is hun conditie gewijzigd, wie weet komt er toch een oplossing uit de bus :???:
Ik heb toen hun voorwaarden niet gelezen, onder apparatuur vind men o/a telefoon centrales en ISDN adapters, men zou daar kunnen op inspelen bij een navraag en de vraag stellen over ADSL.
Afbeelding
Gebruikersavatar
elrocco
Plus Member
Plus Member
Berichten: 180
Lid geworden op: 27 mei 2003, 10:35
Locatie: Dendermonde

Nob schreef:Neen, nog altijd niks nieuws, ik vind dat wel straf, ik dacht dat die verplicht waren om binnen een bepaalde tijd te antwoorden...

Na de examens hou ik mij hier terug mee bezig!

greetz,

Nob


Nog altijd niks nieuws, Nob???
Of zijn de examens wa tegengevallen? :?
Nu de tarieven van belgacom weer zijn opgeslagen (zowel abonnement als oproep), heb ik meer en meer de neiging m'n telefoonabonnement te gaan willen opzeggen.Maar kan dat al?Heeft diene ombudsdienst dan ook nog geen antwoord gegeven?


Elrocco 8-)
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Adsl zonder telefoonabo kan als je bvb bij Adsl2fit of XS4ALL gaat. Bij adsl2fit staat het aangegeven op de site, bij XS4ALL moet je de Raw copper optie nemen.
NuKeM
Gebruikersavatar
elrocco
Plus Member
Plus Member
Berichten: 180
Lid geworden op: 27 mei 2003, 10:35
Locatie: Dendermonde

NuKeM schreef:Adsl zonder telefoonabo kan als je bvb bij Adsl2fit of XS4ALL gaat. Bij adsl2fit staat het aangegeven op de site, bij XS4ALL moet je de Raw copper optie nemen.



Ja, maar dan betaal je bijna zoveel als zou je een abonnement nemen bij belgacom... :-( .Dan neem ik het abonnement wel nog effe als noodzakelijk kwaad :cry:
Het ging er toch wel duidelijk om dat telenetters die extra er niet moeten bijnemen, en wij als skynetters wel...


Elrocco 8-)
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Idd, bij XS4ALL moet je al €13,90 per maand bijbetalen voor raw copper, bij adsl2fit is dit pas mogelijk vanaf het large abonnement dat al €102,85 per maand kost... je zou idd voor minder je tel abo er graag bijnemen :)
NuKeM
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Welja, je ziet dat het dus niet direct verdwijnt eh.. die kosten, ook niet bij de nieuwe aantrekkelijke providers met 8Mbps aanbiedingen... das omdat BGC dat niet gaat opgeven enja, de andere rekenen ook door eh :)

Ik vrees dat we dat gaan moeten blijven betalen ;)

Mja, die ombudsdienst werkt even goed als alle anderen denk ik, als ge ze pakt op een zwak punt, dan kijken ze over die klacht eh ;-)
I love it when a plan comes together!
snoop

Ideaal voor BGC en voor de klant zou zijn als ze - net zoals gsm providers - prepaid werken. Ze geven u de lijn gratis, maar als je daar een telefoon wilt aanhangen kan je dat maar je betaalt gewoon meer per minuut. prepaid kaarten gewoon laten verkopen in krantenwinkels net zoals alle andere gsm providers.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Hmm volgens mij is dat niet echt haalbaar, voor gsm's is er minder per regio te investeren buiten een aantal zendmasten, voor telefonie/adsl, ligt in iedere straat koperdraad en nodes en dslams en ... ... ...

De installatie kost bij lijnen is véél hoger dan bij gsm's, ik denk niet dat de beste manier is om dat te vergelijken...

Het idee is niet slecht, maar denk dat dat de kosten niet kan dekken...
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Heb dezelfde vraag eens in een teleboetiek gesteld en die zeiden me de Belgacom Budget Line te nemen. Maar dan betaal je op een jaar nog steeds 140,4 € of te 5664 BEFkes voor iets dat je eigenlijk niet nodig hebt...
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Deej,

Nuja, niet nodig hebt..is relatief.. hoe dan ook, je komt er niet onderduid. Als je raw copper neemt via een andere olo. Dan gaat die een vergelijkbare prijs vragen.

Ergens blijf ik dat normaal vinden..
I love it when a plan comes together!
Ez1L3

hu?
Ik heb ook adsl en gebruik men telefoon niet.
Maar in plaats van de ombudsman aan te spreken zou ik in het vervolg toch eerst eens naar Belgacom bellen.
"Geen probleem zeiden ze", we kunnen je abonnementskost iets verlagen maar van zodra je je telefoon gebruikt kom je op het normale tarief terecht.

En nu al een paar maanden betaal ik iets minder voor men abonnement... tis geen supergroot verschil... maar alle beetjes zijn welkom :-)
Gast

En wat wil je hiermee nu precies zeggen? Betaal je nog abonnementsgeld of niet?

Ja dus.

En da's nu juist ons punt! Dat het zonder ook moet kunnen! Niet enkel een vermindering.

greetz,

Nob
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Ja, maar kom, hij heeft een punt: alle beetjes helpen ;-).

Nu, ik vermoed dat dit richting de dienst: budget line (of hoe die ook heet) gaat.... over die dienst staat hier ook al een ferm stukje over het forum, zowel in combinatie met adsl, als met een andere telefoon carrier.

Btw, Nob, zelfs met raw copper blijf je betalen eh! Gewoon voor het onderhoud van die kabel die naar uw huis loopt.. want als er iets mee scheelt, bvb met raw copper, dan is het toch voor BGC ;-).

Maw: volledig voor niks.. ik vrees ervoor. Ofwel gaat je adsldienst wat omhoog gaan, ofwel blijf je zo betalen.. maar die kosten voor de kabel, moeten ergens van komen eh :)
I love it when a plan comes together!
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

Ja? En waarom is dat dan bij Telenet niet zo?

greetz,

Nob

BTW, die kabel daar hebben mijn ouders voor betaald om die aan te leggen, dus vanaf de hoofdlijn tot bij ons in den bureau is dat ONZE kabel, dus hoezo welk onderhoud?
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Nob schreef:BTW, die kabel daar hebben mijn ouders voor betaald om die aan te leggen, dus vanaf de hoofdlijn tot bij ons in den bureau is dat ONZE kabel, dus hoezo welk onderhoud?


Euh ik denk dat je enkel betaald hebt voor de uren van de BGC man. Tenzij je ook een factuur hebt die de aankoop van de kabel zelf weergeeft...
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

Stel nu dat het nog enkel voor die uren is. Die telefoonkabel is max 20 meter lang. Dus dat kost euhm 25 euro voor de kabel zelf?

En daarvoor moet ik dus iedere maand 600 bef abbogeld voor betalen? Om een kabel van 25 meter te onderhouden? (volgens theorie van The Oddity)

klopt niet echt.

Enfin dat doet er mij weer aan denken. Ombuds is mailen...

greetz,

Nob
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Die kabel moet naar je centrale en die kan op enkele kilometers staan. Onderweg staan ook kastjes om iedereen te voorzien + misschien hier en daar ne versterker. Ook zijn er natuurlijk vroeger werken geweest om te graven en kabels te leggen of om palen te zetten.
In de centrale zelf dan moet uw signaal ook verzorgd worden... en achter de centrale komen nog wel wat stappen :)
Lijkt mij dus ergens logisch dat ze er wat voor vragen, toch vind ik het even logisch dat we ons de vraag stellen waarom we daarvoor moeten blijven betalen (is dat vroeger niet allemaal gelegd met het geld van de belastingen?).

Ik weet niet hoe het bij telenet zit en of dat daar eventueel in het TV kabel abo inbegrepen zit of gewoonweg niet betaald moet worden omdat uw gemeente die leidingen ooit heeft betaald ofzo daar weet ik niks van :(
NuKeM
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”