De laatste tijd is er wel wat te doen geweest over het verplicht betalen van de telefoonaansluiting om adsl te kunnen gebruiken (ook al gebruikt men deze telefoonaansluiting enkel voor ADSL, dan moet men nog telefoonabbo betalen)
Ik heb hiervoor dus een klacht ingediend bij de ombudsdienst voor telecommunicatie en deze hebben mijn klacht ontvankelijk verklaard.
Ziehier mijn oorspronkelijke mail (persoonlijke dingen worden aangeduid met kruisjes)
Hallo,
Ik woon bij mijn ouders en die hebben een telefoonlijn bij Belgacom, op die
telefoonlijn hebben wij ook adsl genomen.
Nu wil ik verhuizen, maar ik heb een GSM, dus een telefoonabbonnement heb
ik niet meer nodig en toch moet ik als ik adsl wens mijn
telefoonabbonnement (600 bef per maand -> 7200 bef per jaar) betalen,
terwijl ik daar helemaal niets mee doe! Is dat niet onlogisch ?
Bij telenet moet je toch ook geen televisieabbonnement of
telefoonabbonnement hebben om te kunnen surfen?
Dus wat kan hieraan gedaan worden ?
Graag een oplossing voor dit probleem. (bij skynet zelf luisteren ze niet
echt, ik heb het al genoeg gevraagd op het forum en de moderators daar
zeiden dat ik dit hier moest melden)
mvg,
Michael
en ziehier de reply:
Geachte Mijnheer XXXXXXX,
De Ombudsdienst voor Telecommunicatie heeft Uw klacht van 29/10/2002, handelend over “Telefoonaansluiting: ADSL” in goede orde ontvangen. Na onderzoek van de gegevens heb ik Uw klacht ontvankelijk verklaard en in behandeling genomen. Uw dossierbeheerder van de Ombudsdienst voor Telecommunicatie is XXXXXXXXX.
Ik heb Uw klacht op 30/10/2002 verstuurd naar XXXXXX van Belgacom en heb gevraagd mij hun standpunt te bezorgen ten laatste op 29/11/2002. Belgacom heeft maximum één maand de tijd om ons te antwoorden.
Als ik in het bezit ben van het standpunt van Belgacom, zal ik U dit overmaken en zal ik U vragen om binnen de veertien dagen op dit standpunt te willen reageren.
Eventuele bijzondere opmerkingen: nihil
Voor meer informatie kan U zich wenden tot XXXXXXXX op telefoonnummer XXXXXXXXX.
Ikzelf sta vanzelfsprekend persoonlijk ook te Uwer beschikking voor bijkomende inlichtingen.
Met bijzondere hoogachting,
XXX XXXXXXX
Ombudsman
Ik hoop dat het aarde aan de dijk brengt, maar ik vrees er wat voor!
Mja, de tweede actie die de sub onderneemt.
1) Limietpetitie
2) adsl zonder telefoonabbo
Hopelijk worden we wat au serieux genomen.
greetz,
Nob