Ik heb eind januari 2005 een nieuwe Li-ion batterij besteld bij de shop van Packard Bell voor een Easynote laptop, omdat de duur van de batterij te zwaar achteruit gegaan was. Een paar dagen geleden bleek de batterij niet meer te werken, en vloog de laptop na 2sec booten er altijd uit. Eerst naar een 0900-nummer gebeld van PB, maar die zeiden na wat opzoekwerk (lees: telefooninkomsten aan 0,5€/min) dat de garantie enkel 6m was. Vond dat nogal weinig, dus ben ik zelf is gaan zoeken en kwam uit op de site van het ministerie van economische zaken waar vermeld staat dat de wettelijke garantietermijn voor alle goederen aangekocht vanaf 01/01/2005 2 jaar is.
Maar ik lees er ook het volgende:
Hoe kan ik nu als consument bewijzen dat dit mankement (wat het ook mag zijn) al bestond op moment van levering? Benieuwd of iemand hier mij verder kan helpen...De termijnen
Men kan zich beroepen op de wettelijke garantie, indien de niet-conformiteit wordt vastgesteld binnen de 2 jaar na levering van het goed. De wettelijke garantie begint dus te lopen na de levering van het product. Indien de vaststelling gebeurt meer dan zes maanden na de levering dan moet de consument bewijzen dat deze niet-conformiteit bestond op het ogenblik van de levering.
Ik ben lid van Test-Aankoop, maar dat forum daar is maar pover en de juridische bijstand is ook niet altijd alles volgens andere leden...
Link:
http://mineco.fgov.be/protection_consum ... nl_001.htm