Welkom bij het echte probleem. De onbetrouwbaarheid van onze overheden. Jij bent je nu misschien aan t voorbereiden op wat nooit komt.ivob schreef:Dan weet je tenminste al waar je aan toe bent en hoe je er op voor te bereiden.
Proficiat.
J
Welkom bij het echte probleem. De onbetrouwbaarheid van onze overheden. Jij bent je nu misschien aan t voorbereiden op wat nooit komt.ivob schreef:Dan weet je tenminste al waar je aan toe bent en hoe je er op voor te bereiden.
Dank U.Jij bent je nu misschien aan t voorbereiden op wat nooit komt.
Mag ik dan nogmaals herhalen dat ik niet begrijp waarom omringende landen het veel beter doen?België blijft wereldkampioen belastingen, en alleenstaanden zijn de pineut
Logisch dat je een brandverzekering hebt, dat is verplicht.ivob schreef:Zoals ik ook niet zit te wachten op een woningbrand maar wel een brandverzekering heb.
Enkel bij huur en wanneer je huis onder hypotheek staat denk ik, neen?Jack Daniels schreef:Logisch dat je een brandverzekering hebt, dat is verplicht.ivob schreef:Zoals ik ook niet zit te wachten op een woningbrand maar wel een brandverzekering heb.
Heb je hier wat meer info/een linkje over? Kan zo direct niet echt iets vinden erover. Maar ik zal niet goed zoeken.ivob schreef:Niet vergeten dat voor PV-bezitters die de netvergoeding nog via het prosumententarief betalen dat vanaf 1/7 dit maandelijks zal aangerekend worden volgens de verdeelsleutel van het aantal gemiddelde zonne-uren te Ukkel.
De link met verwijzing naar de bron stond zelfs in mijn tekst waar ik het de eerste keer heb vermeld.powaq schreef:Heb je hier wat meer info/een linkje over? Kan zo direct niet echt iets vinden erover. Maar ik zal niet goed zoeken.ivob schreef:Niet vergeten dat voor PV-bezitters die de netvergoeding nog via het prosumententarief betalen dat vanaf 1/7 dit maandelijks zal aangerekend worden volgens de verdeelsleutel van het aantal gemiddelde zonne-uren te Ukkel.
Ik betwist niet dat het voor jou woning een verplichting is.Jack Daniëls schreef:Logisch dat je een brandverzekering hebt, dat is verplicht.
is, de lopende termijn van 30 jaar tot afkoop, zelfs na afbetaling schuld, is dus ook niet van toepassing) op mijn eigendom ligt de vrije keuze tot het al dan niet afsluiten van een brandverzekering bij mij. Net zoals het bij ieder ander is die vrij over zijn eigendom kan beschikken. Beter nog eens mijn onderschrift lezen. Ik had het over mijn eigen situatie (en eventueel anderen in een gelijkaardige situatie) en niet over de situatie van eventueel jouw woning of die van anderen in een situatie zoals eventueel de jouwe.
Ervoor ook hoor. Je moet zelfs niet meer met twee zijn om ze te maken.Verschil is wel dat je alleenstaande kan worden NADAT je kinderen hebt.
Euh, die netvergoeding gaat naar de netbeheerder die dividenden geeft aan zijn aandeelhouder, de gemeentes. Die laatste willen altijd maar meer omdat ze met een onverzadigbare honger naar geld zitten maw dat is een platte belasting...ivob schreef:Dat is wel heel kort door de bocht, hoe kan je nu aan de snelheid die een auto rijdt zien of het al dan niet een salarisauto is?
Wanneer zo'n bestuurder regelmatig tegen 140 km over de autosnelweg rijdt (op de plaatsen en tijdstippen waar dit nog kan) zal hij eveneens de boetes voor snelheidsovertredingen aan elkaar rijgen. En deze zijn voor de meeste gebruikers van een salarisauto voor eigen rekening. Het "voordeel" van de tankkaart zal dan wel heel vlug verkleinen.
Wat betreft het verschil in capacitetistarief tussen de verschillende regio's van ons land is de reden heel eenvoudig: het maakt deel uit van de netkosten en deze zijn in ons land een regionale bevoegdheid. Dus een rechtstreeks gevolg van het streven van de twee grootste Vlaamse partijen ( dus gesteund door een groot deel van de Vlaamse kiezers).
Zoals altijd, eigen keuzes: eigen gevolgen.
De netvergoedingen (en het eventueel capaciteitstarief dat daar een onderdeel van zal zijn) zijn dus, al je het zo wil noemen, een regionale en geen federale belasting.
"Het land" heeft daar dus niets mee te maken. De BTW op elektriciteit is wel federaal maar deze is door de overheid al van 21% naar 6% teruggebracht. Een gevoelige belastingsvermindering voor iedereen dus.
De reden stond bovendien al in de topictitel: de VLAAMSE regulator van de Elektriciteits- en Gasmarkt
Moh, nog nooit van gehoord. Eigenaardig dat ecopower dit nog niet gecommuniceerd heeft. (of het moet in hun laatste powerpost staan, die ligt nog onaangeroerd.)ivob schreef:Ga helemaal naar beneden en lees aandachtig de tekst na de ***.
En zelfs alleen wonen net omdat ze kinderen op de wereld gezet hebben... in het verkeerde huishoudenSPR schreef:
Ik ken er anders verdomd veel die kinderen op de wereld gezet hebben en toch alleen wonen.
Mijn Fluvius schreef:Gezinnen en kleine organisaties aangesloten op het laagspanningsnet zullen vanaf 01/01/2023 op deze pagina een aanvraag kunnen indienen om de gemiddelde maandpieken en facturatiepieken te raadplegen. Zo kan je nagaan hoe het piekvermogen dat je leverancier jaarlijks of maandelijks aanrekent, wordt berekend op basis van het werkelijk geregistreerde vermogen op de digitale meter.
Dat is toch allemaal een pot nat.. Gewoon degoutant dat ze dat via verdoken belasting doen.. Daardoor haal je de geldverspilling er niet uit maar is het net 1 grote stinkende beerput..ivob schreef:Daar ben ik van op de hoogte.
Gemeenten zijn ook geen Staat/land. Leek me nogal voor de hand te liggen.
Uiteraard willen gemeenten hun kassen verder vullen om de grote verliezen die ze gemaakt hebben door blind een groot deel van hun inkomsten bij Dexia te steken.
Afgevoerd is beter. Wat doen we met ZP bezitters, zoals ikzelf, die uren na elkaar meerdere kWh op een dag erdoor jagen? Van zodra de zon iet of wat goed schijnt gaat het dak eraf. 5 tot 8 kWh of meer gedurende uren na elkaar zonder probleem. Dat valt dus niet onder piekvermogen. Kan natuurlijk nog veranderen. Enige oplossing: ZP afschakelen op dergelijke momenten zodat de groene gedachte zijn doel volledig voorbijschiet. Wie nu nog niet doorheeft dat heel die groene, hernieuwbare energiehysterie gewoon 1 janboel van jewelste is, die is rijp voor het zothuis. En geloof mij, dergelijke individuen zitten hier op UB. Volgens mij ga ik gelijk krijgen van Ordonbollegijs schreef:Demir gaat naar de rechtbank trekken om nog een uitstel te eisen. Wat een soap zeg![]()
Die standaard minimum piek moet zo snel mogelijk aangepast worden!
Je kan ook wachten met je batterij op te laden tot je piek-injectie te hoog wordt en dan enkel het aftoppen in je batterij steken.Jack Daniels schreef:Enige oplossing: ZP afschakelen op dergelijke momenten zodat de groene gedachte zijn doel volledig voorbijschiet.
Dat heb je goed begrepen. Ik verbruik geen 50kWh op 1 dag. Als mijn batterij van 10 kW vol is, is ze vol. Het laden van de batterij gebeurt volautomatisch, daar heb ik geen invloed op. Mijn boiler van 80 liter houdt het water bijna 3 dagen op voldoende warme temperatuur. Duidelijk dat je totaal niet weet waarover je het hebt.DidierS schreef:Maar goed, ik ben dus rijp voor het zothuis, zoals je zelf zegt, mij niet gelaten...
Wie nu nog niet doorheeft dat heel die groene, hernieuwbare energiehysterie gewoon 1 janboel van jewelste is, die is rijp voor het zothuis. En geloof mij, dergelijke individuen zitten hier op UB.Jack Daniels schreef:Afgevoerd is beter. Wat doen we met ZP bezitters, zoals ikzelf, die uren na elkaar meerdere kWh op een dag erdoor jagen? Van zodra de zon iet of wat goed schijnt gaat het dak eraf. 5 tot 8 kWh of meer gedurende uren na elkaar zonder probleem. Dat valt dus niet onder piekvermogen. Kan natuurlijk nog veranderen. Enige oplossing: ZP afschakelen op dergelijke momenten zodat de groene gedachte zijn doel volledig voorbijschiet. Wie nu nog niet doorheeft dat heel die groene, hernieuwbare energiehysterie gewoon 1 janboel van jewelste is, die is rijp voor het zothuis. En geloof mij, dergelijke individuen zitten hier op UB. Volgens mij ga ik gelijk krijgen van Ordonbollegijs schreef:Demir gaat naar de rechtbank trekken om nog een uitstel te eisen. Wat een soap zeg![]()
Die standaard minimum piek moet zo snel mogelijk aangepast worden!
Conclusie: piekvermogen werkt slechts in 1 richting. For now.
Tja, op de verkeerde schieten is een hobby van sommigen maar dat heb je als je de kern van het probleem niet ziet. HE is geen probleem, het is zelfs positief maar hoe ons "BELEID" ermee omgaat om de noodzakelijke switch te "managen", DAAR zit het echte probleem.Wie nu nog niet doorheeft dat heel die groene, hernieuwbare energiehysterie gewoon 1 janboel van jewelste is, die is rijp voor het zothuis. En geloof mij, dergelijke individuen zitten hier op UB.
Wacht even: het ene moment mag ik niet meer op UB van je omdat ik niet genoeg zonnepanelen en batterijcapaciteit heb en nu zou ik binnen het uur en 14 minuten op elk bericht hier op het forum moeten geantwoord hebben... UB is echt geen gemakkelijke bende om goed voor te doen hoor...Jack Daniels schreef:Nog steeds wachtende op een antwoord hoe didier dat affakkelen ziet/doet en of hij het zelf doet?
Euh nee. IK bepaal of er ZP op mijn dak komt en niet de politiek.Dizzy schreef:Dat is omdat je niet snapt dat politiek op ALLES invloed heeft. De politiek bepaalt de voorwaarden en dus ook of jij het al dan niet interessant zal vinden om in HE te investeren. HE gaat bovendien veel verder dan louter individuele investeringen, vandaar opnieuw de politieke link.
Zegt de man die schreef...Joe de Mannen schreef:Ja Jack, Jaja...
J.
Joe de Mannen schreef:Augurken zijn dan ook niet om te eten.
J.
Helemaal mee eens, nagels met koppen.Dizzy schreef:Tja, op de verkeerde schieten is een hobby van sommigen maar dat heb je als je de kern van het probleem niet ziet. HE is geen probleem, het is zelfs positief maar hoe ons "BELEID" ermee omgaat om de noodzakelijke switch te "managen", DAAR zit het echte probleem.Wie nu nog niet doorheeft dat heel die groene, hernieuwbare energiehysterie gewoon 1 janboel van jewelste is, die is rijp voor het zothuis. En geloof mij, dergelijke individuen zitten hier op UB.
De reden van dat tarief is het niet investeren in het net waardoor het nu niet aangepast is aan de toekomst en wij zullen dat kunnen betalen. De politiek probeert nu met allerlei methodes die rekening aan ons voor te leggen maar hun onkunde ligt aan de basis, niet HE.
De planeet maakt ons steeds meer duidelijk dat ons oude model niet meer kan maar die boodschap vonden politici te lastig. Sommigen zijn nog altijd zo geïndoctrineerd door die riedel dat ze hem vanbuiten kunnen opzeggen, zolang men kapt op HE en groen laat men hen immers met rust. Waarom is Demirke anders ineens nu pas zo gebeten, dat plan was toch geen groot geheim en werd hier al veel langer besproken. Komen er verkiezingen aan?