Freec schreef:Ik erken niks van het openbaar vervoer.
Ik besef, dat het onmogelijk is, om op de onbewoonde wereld een deftig openbaar vervoer te voorzien.
Dus niet het openbaar vervoer is het probleem, maar de mensen die daar gaan wonen.
Je moet echt niet in de onbewoonde wereld wonen, om slecht openbaar vervoer te hebben.
Van zodra je 20-30 km moet reizen met het OV ga je massaal veel tijd verliezen.
Van zodra je moet overstappen eigenlijk.
Dat ligt niet aan de mensen, wel aan het beleid.
De lintbebouwing, de ruimtelijke wanorde komt van bovenaf.
Dizzy schreef:Voor ouderen is verandering bedreigend want zij hebben iets opgebouwd en willen dat verdedigen of hebben geromantiseerde herinneringen aan de tijd toen zij jong waren. Daar is niets mis mee maar als het zo ver gaat dat het de kansen van jongeren beperkt, dan is het ongezond. Ouders zouden de belangen van hun kinderen hoger moeten plaatsen maar egoïsme is de mens nu eenmaal niet vreemd.
In de plaats van mensen die een andere mening hebben als egoïsten af te schilderen, zou je hen beter proberen te overtuigen, met goede argumenten welteverstaan.
Die "egoïsten" zijn er gewoon niet van overtuigd dat Europa voor een betere toekomst zorgt, mocht dat wel zo zijn, dan zouden ze niet voor die Brexit gestemd hebben, want ze hebben decennialang in de EU geleefd, en dus aan den lijve de voor- en nadelen ervan ondervonden.
Dizzy schreef:Het is de jongeren hun eigen schuld want zij hadden zelf over hun lot kunnen beslissen indien ze uit hun nest gekropen waren toen het telde. Het is een goede les van hoe je anderen niet voor u moet laten kiezen en dat stemmen wel degelijk uitmaakt. Daarom ben ik voor de stemplicht want sommigen zijn gewoon te lomp om dit te beseffen.
Het is weer een potje schelden in plaats van met argumenten af te komen.
Wie zegt dat mensen die verplicht worden om te gaan stemmen dan een stem gaan uitbrengen waar over nagedacht is?
Ik heb liever die de politiek gevolgd heeft, en dan uit vrije wil gaat stemmen, dan iemand die 5 jaar de politiek genegeerd heeft, en dan gaat stemmen omdat het moet, en dan aan een kennis of familielid vraagt voor wie hij moet stemmen omdat hij niet eens weet wie er eigenlijk in de regering zat...
Dizzy schreef:We hebben heel hard en lang moeten vechten voor deze rechten en nu zouden we ze gewoon weggeven voor een uur slaap
Hoe kan opkomst
plicht nu een
recht zijn dat je opgeeft?
Het afschaffen van de opkomstplicht doet uw stemrecht niet verdwijnen...
De enige die opkomstplicht willen behouden zijn de politici van de centrumpartijen, omdat het hun percentages kunstmatig verhoogt.
Dizzy schreef:Om terug on topic te gaan
Blij dat dat ook nog kan...
Dizzy schreef:ook in Oekraïne zal het van de jongeren moeten komen om hun land weer op te bouwen eens de oorlog voorbij is.
Ik zou toch niet de werklust van ouderen onderschatten, hetzelfde met de vechtlust, niet alle soldaten zijn 18, hoor.
Daar zitten veertigers tussen en ouder.
Dizzy schreef:De discussie over het OV is deels naast de kwestie. Men maakt bewust het OV kapot door slecht beheer en besparingen en daarna kan men klagen dat het niet goed werkt en het vervangen door privévervoer.
Ik heb in heel mijn leven nog maar zelden iets positiefs gehoord over het OV.
Die mensen die het gebruiken doen het omdat ze geen alternatief hebben, niet omdat ze het zo leuk vinden.
Lange wachttijden, bussen en treinen die te laat zijn of niet op elkaar afgestemd, of gewoon geannuleerd, problemen met sneeuw op de sporen of de bovenleiding, stakingen, heel het jaar door hoor je niets anders.
Ik heb zelf nog niet veel het OV genomen, maar iedere keer dat ik het deed had ik problemen.
Dat was al van voordat men met besparingen begon.