Mobile Vikings start met abonnementen vast internet
-
- Elite Poster
- Berichten: 962
- Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 72 keer
Dacht ik bij mezelf, we zullen dan ook maar springen. Ze gaan me een mailtje sturen. Ik voel de proximus nattigheid al hangen.
Edit; er zit blijkbaar schot in de zaak.
Hoelang zit je daar eigenlijk aan vast 12 of 6 maand?
Edit; er zit blijkbaar schot in de zaak.
Hoelang zit je daar eigenlijk aan vast 12 of 6 maand?
-
- Member
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 26 mei 2019, 11:12
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 2 keer
Zelf iets vergeten te vragen ,
ik zit zelf bij EDPnet , als die van Mobie Vikings thuis kome alles instaleren ,
zegge ze EDPnet af of moet ik dat doen of hoe gaat het op z'n werk ?
ik zit zelf bij EDPnet , als die van Mobie Vikings thuis kome alles instaleren ,
zegge ze EDPnet af of moet ik dat doen of hoe gaat het op z'n werk ?
-
- Plus Member
- Berichten: 127
- Lid geworden op: 12 nov 2018, 17:24
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 29 keer
Op twitter schrijven ze:ghostboy1993 schreef: zegge ze EDPnet af of moet ik dat doen of hoe gaat het op z'n werk ?
Hi there, We do not cancel your subscription with your previous provider, so you have to do that yourself. If you have a package offer, make sure that you only close what you want to close, of course!
At the moment we don't support Easy Switch, but we are working on it!
bron:
- djVmaX
- Starter
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 30 okt 2015, 23:27
- Locatie: Edingen
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Contacteer:
Ze zijn het precies wel aan het testen, 5 minuten nadat ik besteld had kreeg ik volgende mail van EDPNet:blatruwe schreef: Op twitter schrijven ze:
Hi there, We do not cancel your subscription with your previous provider, so you have to do that yourself. If you have a package offer, make sure that you only close what you want to close, of course!
At the moment we don't support Easy Switch, but we are working on it!
bron:
Moet wel zelf nog opzeggenBeste Klant
Edpnet werd door Proximus ingelicht dat uw DSL-signaal op adres xxx, binnenkort wordt stopgezet.
Proximus geeft ons hiervoor niet de reden, omwille van de vertrouwelijkheid. U bent immers eigenaar van de telefoonlijn waarop het DSL-signaal van edpnet geactiveerd is.
Indien deze stopzetting correct is, dan vragen wij u vriendelijk om dit te bevestigen volgens onze algemene voorwaarden: http://www.edpnet.be/nl/conditions/alge ... orwaarden/
Indien deze stopzetting niet correct is, dan raden wij u aan om zo snel als mogelijk contact te nemen met Proximus op het nummer 0800 22 800. Gelieve intussen het volgende document in te vullen en te tekenen en zo snel als mogelijk aan ons terug te bezorgen samen met een kopie van uw identiteitskaart: https://edpnet.be/plugins/docs/LOABEnl_ ... eowner.pdf
Op die manier zal edpnet trachten om deze onterechte stopzetting te annuleren bij Proximus.
Voor verdere vragen, neemt u contact met ons op het nummer 03 265 67 00 of stuur uw antwoord via dit ticket.
Met vriendelijke groeten,
Het edpnet team
EdpNet XL 70/30 Mbps
-
- Elite Poster
- Berichten: 962
- Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 72 keer
Bij Edp loop je toch voor? Zo betaal je in mei juni. Waarom zou je Edp opzeggen zonder dat je zeker weet dat je internet hebt? ( afhankelijk van je huidige en toekomstige situatie)Het is en blijft proximus, de kans dat er iets mis gaat is groot.
-
- Plus Member
- Berichten: 186
- Lid geworden op: 08 feb 2021, 11:04
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 18 keer
Klopt, dan moeten ze terugbetalen.9livesuni schreef:Bij Edp loop je toch voor? Zo betaal je in mei juni. Waarom zou je Edp opzeggen zonder dat je zeker weet dat je internet hebt? ( afhankelijk van je huidige en toekomstige situatie)Het is en blijft proximus, de kans dat er iets mis gaat is groot.
Als je geen datum vermeld, bepalen zij de datum.
https://userbase.be/forum/viewtopic.php?t=43472
https://userbase.be/forum/viewtopic.php?t=35460
- cloink
- Elite Poster
- Berichten: 3515
- Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
- Twitter: cloink
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 137 keer
- Contacteer:
Ohh, dat was me niet erg duidelijk zeg, dacht dat er een soort Tadaam was ofzo. Dan trek ik mijn woorden over een Scarlet-killer ook in, want voor 5€ extra digitale tv en een vaste lijn is het wel waard. Thanks!raf1 schreef:Dit is een aanbod zonder klassieke tv.
ooh. shiny.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Ik ken de details niet, waarschijnlijk is de "local loop" wel gereguleerd.Freec schreef:Dan moeten ze in Spanje toch een soort bipt hebben, die wel in het belang van de consument is?
Eentje die dan beter werkt, dan de belgische
Ik ken de situatie daar niet. Maar kan me moeilijk voorstellen, dat ze geen monsterwinsten gaan maken op de resellers, als ze de kans hebben.
Waar loopt het dan bij ons fout?
Maar het is wel transparant:
De prijs voor een 300/300 mbps symmetrisch fiber abonnement is 28€ per maand (*). Hierin inbegrepen:
- - huur van de router: 4€
- huur van de lijn (cuota de línea): 18€
Als je een hoger abonnement neemt (300/300 mbps symmetrisch) betaal je 38.90€ per maand. De kosten voor de router (4€) en voor de lijn (18€) blijven gelijk.
Hier heeft de ISP een grotere marge, de kosten die ze moeten betalen aan MOVISTAR voor de local loop (18€) blijken dus niet af te hangen van de snelheid van het abonnement ...
Als je kiest voor jaarlijkse voorafbetaling dan wordt het 25€ per maand (300€ per jaar)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- WalterB1
- Elite Poster
- Berichten: 1890
- Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 133 keer
Indrukwekkend. Merk de ping op van 1 milliseconde.
Mijn specs zijn daarmee vergeleken erg slecht. Maar alles werkt wel zoals het moet. Een supersnelle verbinding is geweldig. Maar of het objectief gezien nuttig is vraag ik mij af voor een particulier. Al is die keuze eenvoudig als de prijs vergelijkbaar is.
Mijn specs zijn daarmee vergeleken erg slecht. Maar alles werkt wel zoals het moet. Een supersnelle verbinding is geweldig. Maar of het objectief gezien nuttig is vraag ik mij af voor een particulier. Al is die keuze eenvoudig als de prijs vergelijkbaar is.
-
- Plus Member
- Berichten: 191
- Lid geworden op: 22 dec 2020, 21:46
- Uitgedeelde bedankjes: 62 keer
- Bedankt: 25 keer
Mogelijk om even nPerf te draaien (via hun app) om te zien welke score je krijgt? Ik heb rond de 168.000-170.000 via wifi... (500/100 lijn)
bogdanni schreef:Mobile Vikings fiber. mv.jpg
EDPNet Fiber XL 500/100
MobileVikings
MacBook Pro mid 2012 - MacOS Monterey via OpenCore
MobileVikings
MacBook Pro mid 2012 - MacOS Monterey via OpenCore
-
- Starter
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 03 mei 2022, 09:11
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 5 keer
nperf: 175k from phone app via WiFi (in front of AP, ac),
Technician said BBox is obligatory, but also that it's your property. There's no welcome letter with the PPPoE credentials, found login name (@wholesale_pro) in the settings, but the password can only be changed there. Fired a support question to MV.
Technician said BBox is obligatory, but also that it's your property. There's no welcome letter with the PPPoE credentials, found login name (@wholesale_pro) in the settings, but the password can only be changed there. Fired a support question to MV.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
With a managed switch and a mirror port between the ONT and the B-box, I guess it would be possible to make a packet trace (Wireshark) and read the PPPoE credentials?bogdanni schreef:Technician said BBox is obligatory, but also that it's your property. There's no welcome letter with the PPPoE credentials, found login name (@wholesale_pro) in the settings, but the password can only be changed there. Fired a support question to MV.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1492
- Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 55 keer
Can you change the password without knowing the original one?bogdanni schreef:There's no welcome letter with the PPPoE credentials, found login name (@wholesale_pro) in the settings, but the password can only be changed there. Fired a support question to MV.
Would really want to take MV internet, but only is I can use my own router.
Do you know if they also block incoming ports? (with Proximus, you can disable this blockage online)
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
In een B-box kan je een bestaand paswoord niet zien (****), wel overschrijven.
Maar dat helpt niet veel, want daarmee is je paswoord op hun server niet gewijzigd.
Vandaar mijn vorige suggestie:
- indien je het paswoord niet krijgt, kan je wellicht met een packetrace de PPPoE aanmelding onderscheppen en zo het paswoord uitlezen?
- gezien de B-box3 ingesteld is als router (achter de ONT), zou je hier in principe een managed switch kunnen tussenvoegen.
- en tijdens de PPPoE handshake op de mirror port een packettrace maken met Wireshark?
Maar dat helpt niet veel, want daarmee is je paswoord op hun server niet gewijzigd.
Vandaar mijn vorige suggestie:
- indien je het paswoord niet krijgt, kan je wellicht met een packetrace de PPPoE aanmelding onderscheppen en zo het paswoord uitlezen?
- gezien de B-box3 ingesteld is als router (achter de ONT), zou je hier in principe een managed switch kunnen tussenvoegen.
- en tijdens de PPPoE handshake op de mirror port een packettrace maken met Wireshark?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Starter
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 03 mei 2022, 09:11
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 5 keer
Tried to fiddle last night with a PPPoE server on my computer to try to capture the password, but got bored.
Anyway, MV replied and the password is the numeric part before the @wholesale_pro. Configured my router and all is well
My router may not be as fast as the BBox, but it's way faster than my previous Telenet.
I also removed another permanent electrical consumer and I'm not subject anymore to the LED Christmas lights of the BBox.
Anyway, MV replied and the password is the numeric part before the @wholesale_pro. Configured my router and all is well
My router may not be as fast as the BBox, but it's way faster than my previous Telenet.
I also removed another permanent electrical consumer and I'm not subject anymore to the LED Christmas lights of the BBox.
-
- Starter
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 03 mei 2022, 09:11
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 5 keer
Do not change password in the BBox, as it has to be changed also server side!
Changing password server side is not possible yet at MV. Maybe it will be introduced later.
For the time being, it's simply a matter of using the default password: login as User to BBox with the password on the sticker, find your PPPoE user name, it's a long numeric string @wholesale_pro. That long number is your password.
Configure PPPoE on your router, as well as the VLAN 10 stuff, use same for IPv6, you're good to go.
Changing password server side is not possible yet at MV. Maybe it will be introduced later.
For the time being, it's simply a matter of using the default password: login as User to BBox with the password on the sticker, find your PPPoE user name, it's a long numeric string @wholesale_pro. That long number is your password.
Configure PPPoE on your router, as well as the VLAN 10 stuff, use same for IPv6, you're good to go.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Just out of curiosity ...bogdanni schreef:For the time being, it's simply a matter of using the default password: login as User to BBox with the password on the sticker, find your PPPoE user name, it's a long numeric string @wholesale_pro. That long number is your password.
Does the "long number" consist of 18 (or 20) digits in the format 54 13729 00000 123456 (11)
In that case, it could be the ONT ID, or the "UTAC number" (the identifier of the Fiber access point)
https://www.edpnet.be/nl/support/instal ... -naar.html
Wat is het probleem?9livesuni schreef: Ow boy, where did I get in.
Je hebt een PPPoE gebruikersnaam (123456789xxx@wholesale_pro), een paswoord (123456789xxx) en een VLAN-ID (10).
Alles wat je nodig hebt om een eigen router te kunnen gebruiken achter de ONT.
Waarschijnlijk is dat nu tijdens de testfase. Eens volledig geimplementeerd zal alles wel toegankelijk zijn via My Vikings website of App
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Ah dit dus?Freec schreef:Lijnwaarden kan je uitlezen met de sagem tool
https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=43&t=43902
Anyway, ik had ze gisteren via Twitter gecontacteerd en ze hebben dit gauw gefixt.
- alloja
- Plus Member
- Berichten: 189
- Lid geworden op: 06 jun 2017, 14:07
- Locatie: Evere
- Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
- Bedankt: 37 keer
Met die lijnwaarden kan je normaal gezien 100/40 zonder probleem bereiken!
Proximus Epic Combo Fiber: 1Gbps/200Mbps + Pickx Mix + Mobilus Unlimited Premium
Net: Internet Box & FRITZ!Box 4060
TV: V5 & V7 + Apple TV 4K
Net: Internet Box & FRITZ!Box 4060
TV: V5 & V7 + Apple TV 4K
-
- Pro Member
- Berichten: 322
- Lid geworden op: 15 nov 2004, 11:48
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 20 keer
The attainable is >120. Zowat de grens. Als je al 100 haalt denk ik dat het een nipte zal zijn.alloja schreef:Met die lijnwaarden kan je normaal gezien 100/40 zonder probleem bereiken!
-
- Premium Member
- Berichten: 524
- Lid geworden op: 03 aug 2010, 14:43
- Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
- Bedankt: 82 keer
Mail ontvangen van MV waarmee ik me alsnog kon inschrijven als tester.
De reden is onduidelijk:
-toevallig bijkomend geselecteerd
-of toch omdat ik specifiek mailde te willen meedoen
Anyhow => installatie 24/06 gepland. We zijn benieuws. (2 maand gratis, dan 3 maand 20% korting, daarna normale prijs)
De reden is onduidelijk:
-toevallig bijkomend geselecteerd
-of toch omdat ik specifiek mailde te willen meedoen
Anyhow => installatie 24/06 gepland. We zijn benieuws. (2 maand gratis, dan 3 maand 20% korting, daarna normale prijs)
- djVmaX
- Starter
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 30 okt 2015, 23:27
- Locatie: Edingen
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Contacteer:
Zonet verbonden, lijnwaarden:
Op speedtest heb ik rond de 80/35, ik neem aan dat ik dus op een 85/35 profiel zit.
Code: Selecteer alles
B-Box 3 Sagem Tool v0.13.0
--------------------------
Device: B-Box 3 Sagem
Downstream current bit rate: 97.335 kbps
Upstream current bit rate: 37.984 kbps
Downstream max bit rate: 102.219 kbps
Upstream max bit rate: 40.901 kbps
Downstream attenuation: 20,5 dB
Downstream noise margin: 7,6 dB
Upstream noise margin: 7,2 dB
Vectoring down: yes
Vectoring up: yes
Modem vectoring compatible: yes
ROP vectoring compatible: yes
DSL standard: VDSL2 Annex B
DSL profile: 17a
Estimated distance: 458 m
Proximus profile name: unknown
Proximus DLM profile: unknown
Proximus repair profile: unknown
Op speedtest heb ik rond de 80/35, ik neem aan dat ik dus op een 85/35 profiel zit.
EdpNet XL 70/30 Mbps