Tja, ik geef soms support aan een generatie die vast houd aan zaken en in "paniek" slaat als er bij een nieuwe tv een knop van plaats veranderd. En leg me geen woorden in de mond aub, geen smartphone =/= geen telefoon. Maar meer dan dat is het ook niet, tv en telefoon (en meer hebben ze ook niet nodig, al is dat vandaag de dag lastiger). En deze gaan zeker wel geregeld kijken naar de waarden op de meter, wat alles kost weten ze wel goed genoeg. De generatie "ah, jij werkt in IT?" en vervolgens krijg je support vragen over alles waar een koperdraad door loopt (vind ik (meestal) niet erg overigens, maar wees niet wereldvreemd, ze bestaan).ivob schreef:Ik weet niet precies over welke generatie je het hebt (kan niet lezen of wil niet lezen, geen internet, geen telefoon, kan niet op een knopje drukken, etc...)
Is dit dan een uniek Vlaamse situatie?
Ik zeg niet dat ze niks mogen veranderen, ik zeg gewoon dat de meest logische waarden vooraan zouden mogen staan. De eerste waarden boeien voor de meerderheid namelijk niet. Puur uw tweede zin dus.ivob schreef:Niets veranderen, niets wijzigen want er is wel altijd een deel dat niet mee kan of wil en niets anders meer wil dan het altijd geweest is.
Maar ik geef je wel gelijk dat ze de meest voor de hand liggende waarde als eerste hadden kunnen doen verschijnen.
Das waar, en toch ken ik er minstens 3 dat het nog steeds in een boekje opschrijven nu er een digitale is, want "die systemen kunnen mis zijn en dan kan ik dat controlleren". Oude gewoontes. Administratief moet het ook in orde zijn trouwens, want 1 van hen kreeg nog steeds een brief in de bus voor de meterstand door te geven.ivob schreef:Ze moeten hem nu ook jaarlijks (wanneer de meteropnemer het laat afweten) niet meer opschrijven en doorgeven. Gebeurt nu - indien ze willen - volledig automatisch buiten hen om. Alleen maar een verbetering voor wie echt met niets mee mee is.
Ik zeg toch nergens dat zij een homewizard of iets dergelijks moeten installeren? Die zijn daar niks mee. Je haalt 2 dingen door elkaar, namelijk JD die zijn meter wil uitlezen en dat kan met HomeWizard, en de belangrijkste waarden die niet in het begin staan (wat mij telefonisch support tijd zou schelen). Niet meer, niet minder.ivob schreef:Je kan je ook afvragen hoe iemand die een homewizatd op zijn P1 poort wil installeren dat gaat uitlezen zonder "geen internet, computer noch smartphone"?
Gezien ik uitlees in DSMR en niet in HomeWizard had ik nog niet van het toestelletje gehoord, maar het staat inmiddels op de bestellijst. Dat het mogelijk nodig is bij de laadpaal weet ik pas sinds dit weekend, momenteel weet ik nog niet welke er komt maar ik bereid me graag voor.ivob schreef:Je kan ze zelfs tezamen met de P1 Homewizard bestellen.
Stekkers aansturen is trouwens overrated, dat doe ik hier thuis maar de meeste toestellen kunnen daar helaas niet mee overweg dus het nut is beperkt.
Die ook maar die zijn nog niet bezig met tellers. De generatie volledig aan de andere kant wel, en die groeit ookbruma schreef:Deze generatie:
https://www.hln.be/internet/kwart-vlaam ... ~a68f9522/
Maar bon, hier moet ook alles altijd in het belachelijke getrokken worden en kijkt niemand verder dan zen eigen bubbel dus voor mij case closed. JD is geholpen en ik kan een splitter bestellen indien nodig.