ISP's reageren op datalimietpetitie

Ander computer/it/software/hardware nieuws.
50cent
Starter Plus
Starter Plus

Silence schreef:Dat wordt wel leuk met de Xbox360 die gelaunched wordt en dan vooral het live gedeelte.

Een oud collega van mij die nu aan stanford werkt in de VS heeft nu zo'n ding en die vertelde mij over de mogelijkheid om via een soort van marketplace demo's af te halen. Als ik dan hoor dat zo'n demo van NFS 900mb groot is moest ik effe glimlachen. Dat zal leuk worden in de gemiddelde Belgisch gezin.

Daarintegen vind ik het spijtig dat het een petitie is geworden tegen datalimieten en niet een petitite tegen het feit dat de markt in een wurggreep wordt gehouden door de duopolisten zoals een Telenet en een Belgacom. Maak de markt echt open en dan wordt dat probleem ook opgelost... .

Een kind kon het zien aankomen dat men het direct zou weglachen onder de noemer dat groso mode de meeste van hun klanten toekomen met 10Gb (wat flauwe kul is als ik zo in mijn familiekring kijk naar gezinnen) en dat het toch maar is om films en mp3's af te halen. Ik zou wel eens de reactie willen zien van Telenet en Belgacom op dergelijke petitie.

En over die luc van de braekel als dat het niveau is van onze Belgische goeie consultanten dan verwonderd het mij eigenlijk niet dat we op vlak van ICT bij de kneusjes horen... . Het spijtig is dat er naar dergelijke mensen vaak wordt geluisterd (ook vanuit de politiek) en dat ook een van de redenen is waar we alsmaar de laatste van de klas zijn.
Om dan nog maar te zwijgen van de High Definition trailers :( , waarvan de meeste meer dan 220 mb zijn. Op den duur moet je nog een keuze maken van welke trailer je wel of niet kan zien omwille van je limiet. Dit is te belachelijk voor woorden.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

PowerSoft schreef:
r2504 schreef:Natuurlijk betaal jij aan BGC... wie denk je anders dat die koperdraad in de grond heeft gestoken
de mensen die er toen belastingen voor betaalden :)
Ik begrijp je reactie, maar we hebben voor zoveel dingen belastingen betaald, en daarom zijn al die dingen nu nog geen prive bezit. Ik kan morgen ook niet treinticketjes gaan verkopen en verwachten dat ik gratis een trein van de NMBS krijg.
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

r2504 schreef:
PowerSoft schreef:
r2504 schreef:Natuurlijk betaal jij aan BGC... wie denk je anders dat die koperdraad in de grond heeft gestoken
de mensen die er toen belastingen voor betaalden :)
Ik begrijp je reactie, maar we hebben voor zoveel dingen belastingen betaald, en daarom zijn al die dingen nu nog geen prive bezit. Ik kan morgen ook niet treinticketjes gaan verkopen en verwachten dat ik gratis een trein van de NMBS krijg.
lol, dat zegt ook niemand denk ik.. , maar 'k vind dat het wel zou mogen dat dan alle bedrijven, dit netwerk dan zouden "mogen" benutten tegen een schappelijke prijs of via een vzw en niet 1 die de monopolisatie domineert..

door het een verplichte vzw zou er op zijn minst een eerlijke concurentie zijn.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Ofloo schreef:lol, dat zegt ook niemand denk ik.. , maar 'k vind dat het wel zou mogen dat dan alle bedrijven, dit netwerk dan zouden "mogen" benutten tegen een schappelijke prijs of via een vzw en niet 1 die de monopolisatie domineert..

door het een verplichte vzw zou er op zijn minst een eerlijke concurentie zijn.
Alle bedrijven kunnen het gebruiken... maar inderdaad de kost ligt waarschijnlijk (wat is trouwens die kost, want daar zwijgt ook iedereen netjes over) wel wat te hoog, maar hier zijn het de telco bedrijven die bij de minister moeten gaan klagen.

En ons landje kennende vrees ik wanneer men er een "vzw" van maakt... kijk maar naar de elektriciteitsmarkt.
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster

De concurrentie is vrij eerlijk. Waar de meeste isp's voor kiezen is om zonder al te veel kosten adsl aan te bieden. Wat ze dan doen is compleet aan belgacom's voorwaarden voldoen en hopsa ze kunnen verkopen. Anders moeten ze een enorme investering doen om hun eigen apparatuur aan te kopen en in alle telefooncentrales te gaan installeren zoals ieder normaal startend bedrijf.
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

BungaMan schreef:De concurrentie is vrij eerlijk. Waar de meeste isp's voor kiezen is om zonder al te veel kosten adsl aan te bieden. Wat ze dan doen is compleet aan belgacom's voorwaarden voldoen en hopsa ze kunnen verkopen. Anders moeten ze een enorme investering doen om hun eigen apparatuur aan te kopen en in alle telefooncentrales te gaan installeren zoals ieder normaal startend bedrijf.

Dit klopt volgens mij niet helemaal , ik hoor hier ook niemand zeggen wat de
de prijs is om hun eigen apparatuur te mogen plaatsen in de bgc centrales.

Het zal dan duidelijk genoeg zijn dat internet aan de prijs van bv nederland ( en dat is zeer terechte vergelijking , ik krijg ook de europese grondwet door m'n strot geduwd :lol: ) hier wordt tegengehouden door bgc en tn . Ik vind het nog erger dat BGC dan ergens durft verklaren dat ZIJ hun netwerk hebben betaald , dat hebben ik en m'n ouders jarenlang gedaan , met hun zuur verdiende centjes . BGC kan er niks aan doen , dit is easy money . Hier gaat de politiek duidelijk ter eigen verrijking in de fout , hoe hoger de abonnements prijs , voor 3 pc's , of 1 pc gebruikt door heel het gezin , komt bijna nooit toe met z'n 10 gig , dus dat kapitaal v, plus 21 % btw , ze zullen hun daar nogaleens haasten in brussel :lol: .

Een nederlandse isp heeft ook de internale kosten net als bgc en tn , dit kan dus helemaal geen argument zijn .

Ik zie de reply's al komen , dit is mijn persoonlijke bedenking erbij hé :wink: .
Laatst gewijzigd door dopke 03 dec 2005, 12:08, in totaal 1 gewijzigd.
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

Ook zoiets, elektriciteit zou geen luxe zijn, dus vind men dat het btw tarief omlaag moet. Maar dan aan de andere kant vind ik, dat communicatie ook geen luxe zou mogen zijn.
Shibby
Starter Plus
Starter Plus

Ofloo schreef:Ook zoiets, elektriciteit zou geen luxe zijn, dus vind men dat het btw tarief omlaag moet. Maar dan aan de andere kant vind ik, dat communicatie ook geen luxe zou mogen zijn.
Dat is altijd de veelgestelde vraag natuurlijk. Wat beschouwt men als luxe en wat niet. Ik ga volledig akkoord met je redenering, maar dan zit ik terug met een vraag: wat beschouw jij als communicatie? telefoon, internet .. Telefoon klinkt me logisch, maar internet is volgens mij wel heel bespeculeerbaar!
Go to www.liveset-base.be register and download a lot of livesets!
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 24 keer

Internetloos bestaan is in de Belgische samenleving niet makkelijk. GSM's idem...
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

communicatie in het algemeen inclusief internet stel eens een CV op als je werkloos bent zonder email.. ik weet niet ze tegenwoordig eisen veel bedrijven het gewoon. Daarom aangezien sociaal vereist is, vind ik het geen luxe.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Ofloo schreef:communicatie in het algemeen inclusief internet stel eens een CV op als je werkloos bent zonder email.. ik weet niet ze tegenwoordig eisen veel bedrijven het gewoon. Daarom aangezien sociaal vereist is, vind ik het geen luxe.
Vandaag de dag is alles normaal... maar hoe onprettig werkloos zijn is, het heeft ook als gevolg dat je zal moeten besparen op de niet essentiele dingen, en als ik dan hoor dan men een GSM heeft, betaal-TV, internet, rookt, ... dan heb ik daar toch m'n bedenkingen bij.

Trouwens je kan steeds gratis internetten in je bibliotheek.
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 24 keer

r2504 schreef:...en als ik dan hoor dan men een GSM heeft, betaal-TV, internet, rookt, ... dan heb ik daar toch m'n bedenkingen bij.
Als je plots werkloos valt, kan je niet even zomaar je TV, internet en GSM abo opzeggen. Meestal zit je hier een jaar of het veelvoud ervan aan vast.
r2504 schreef:Trouwens je kan steeds gratis internetten in je bibliotheek.
Toch niet allemaal hoor ! En meestal een wachtrij of lijst, hoogstens een half uurtje op een Windows 98 PC met internet explorer 5 op een lijn die van 56K snelheden droomt.

Het klinkt in theorie allemaal makkelijk, maar het is het niet.
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

Phuncz schreef:
r2504 schreef:...en als ik dan hoor dan men een GSM heeft, betaal-TV, internet, rookt, ... dan heb ik daar toch m'n bedenkingen bij.
Als je plots werkloos valt, kan je niet even zomaar je TV, internet en GSM abo opzeggen. Meestal zit je hier een jaar of het veelvoud ervan aan vast.
r2504 schreef:Trouwens je kan steeds gratis internetten in je bibliotheek.
Toch niet allemaal hoor ! En meestal een wachtrij of lijst, hoogstens een half uurtje op een Windows 98 PC met internet explorer 5 op een lijn die van 56K snelheden droomt.

Het klinkt in theorie allemaal makkelijk, maar het is het niet.
Volledig akkoord.. 't is niet zo zeer het geld waar het hem om gaat het gaat er gewoon om wat de samenleving vereist.. wat ik dan niet onder luxe categoriseer. Bij mij gaat het erom dat een overheid belastingen eist waar ze eigenlijk geen recht op heeft.

Als ik luxe omschrijf denk ik direct aan iets dat men niet nodig heeft. Wat wel nuttig is, .. maar niet nodig. Televisie is voor mij ook communicatie het is nog altijd zo dat als men kinderen heeft en een deurwaarder de boel komt aanslagen, dat die de tv moet laten staan !!! Dus geen luxe, toch betalen we 21% voor het artikel.
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”