ivob schreef:Nee dat maak jij er graag van want jij denkt graag in eenvoudige termen en komt nooit verder dan een wij/zij verhaal waarbij jij uiteraard altijd bij tot de "goede" behoord.
Hoe je het ook probeert te draaien of te keren, het zijn de Russen die Oekraïne zijn binnengevallen, niet omgekeerd.
Dus ja, het verhaal is wél simpel, maar jij hebt liever een heel rookgordijn om de schuld bij de anderen te leggen, zoals je dan daaronder laat zien.
ivob schreef:Dat is inherent aan een oorlog. Hun god staat altijd aan hun kant. Nuchter en logisch kan dat niet en al zeker niet als ze dan nog eens geloven in dezelfde god.
Ik ben atheïst, dus die god kan mij gestolen worden.
ivob schreef:Ja voor jou wel. Jij kent alleen het wij/zij verhaal en pleit onophoudelijk voor de "oog om oog, tand om tand" oplossing
Jouw oplossing is dan misschien dat je land binnengevallen wordt, en je wat schouderklopjes aan de vijand geeft, of wat?
ivob schreef:Is dat zo? Dat getuigt alleen van een groot gebrek aan historisch inzicht. Maar ja, simplisme vraagt geen gedegen kennis van het verleden.
Had men vroeger ingegrepen was ook Groot-Brittannië (de rest zou sowieso onder de voet gelopen worden want ondanks de extra voorbereidingstijd haalden ze het toen ook niet) niet klaar geweest om de strijd met Duitsland aan te gaan en was hoogstwaarschijnlijk omstreeks 1940 het conflict al beslecht in het voordeel van Duitsland.
Dat verhaal heb ik nog maar zelden gehoord.
Maar ja, jij beweert ook dat Ruslands economie niet op de rand van het faillissement staat, terwijl iedereen het anders ziet.
Van wat fake news ben je niet vies.
ivob schreef:Tja, jij hebt een unieke glazen bol en weet het bovendien ook nog eens beter dan de JSoC en de NATO-leden.
Ik heb al regelmatig gelezen dat Moldavië het volgende slachtoffer is, de NAVO ontkent dat helemaal niet.
Jij wel, natuurlijk.
ivob schreef:Je bent dus duidelijk een voorstander van de first strike? Aanvallen zonder eerst zelf aangevallen te worden?
Ik zeg dat wij Oekraïne moeten helpen, met zware wapens, en met intel.
En dat we moeten klaarstaan voor als de Russen nog verder gaan.
ivob schreef:En dan andere forum gebruikers constant verwijten dat "ze angst zaaien"?
ja, met je praatjes over algehele mobilisatie of verplichte legerdienst.
ivob schreef:Ik zou eerder bang moeten zijn van mensen die voortdurend voor een gewapend conflict pleiten en voor een first strike strategie en het "oog om oog-tand om tand" principe
Je land verdedigen is iets anders dan oog om oog, tand om tand.
Maar elk verlies aan Russische kant zal ik toejuichen, ja.