Ik heb een bbox 3. Ik stak deze vandaag in en ik had voor 2 uur internet. Plots was het afgelopen.
Ik kan de modem niet meer bereiken via 192.168.1.1 ik kreeg eerst nog het login scherm te zien, maar nu niets meer. Aanmelden ging niet. Als ik hem aanzet dan brandt het power lampje, na een tijdje gaat het dsl knipperen en blijft het ook branden en lan blijft ook branden. Na een paar minuten gaan alle lampjes uit buiten het power lampje. Is de modem kapot of zou er iets anders aan de hand zijn? Ik heb hem al meerdere keren gereset.
Ik heb deze tweedehands gekocht. Proximus kan die toch niet blacklisten of saboteren?
Kapotte bbox 3
-
- ISP Staff
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 66 keer
Inderdaad, het kan de voeding zijn.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 22 keer
De voeding dit ik gebruik heeft maar 1.4a terwijl op de bbox 2a staat. Het kan misschien inderdaad daar aan liggen.
Weet iemand welke plug of kop er op die stekker moet zitten? Ik ga eerst eens een nieuwe stekker kopen en zien wat dat geeft.
Weet iemand welke plug of kop er op die stekker moet zitten? Ik ga eerst eens een nieuwe stekker kopen en zien wat dat geeft.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
dragonflo schreef:Ik heb deze tweedehands gekocht...
... De voeding dit ik gebruik heeft maar 1.4a terwijl op de bbox 2a staat.
Je bent er dan ingeluisd door de verkoper!
Want de originele (Sagem) voeding die bij een B-box3 hoort is een 12V/2A voeding.
Een niet aangepaste voeding gebruiken is ten zeerste af te raden
- - de voeding kan te warm worden (en dus kapot gaan, of zelfs brand veroorzaken) wegens teveel stroom.
- de B-box3 kan eruitvliegen (reboots) en zelfs kapot gaan wegens te weing spanning.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- TanknaT
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 42 keer
Op de voedingsadapter van mijn BBox3( Sagem) staat 2,5 A.philippe_d schreef: Want de originele (Sagem) voeding die bij een B-box3 hoort is een 12V/2A voeding.
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
- TanknaT
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 42 keer
De adapter is zo meegeleverd door Sagem. Geen idee of Sagem zijn apdapters overdimensioneert. Het is gewoon wat op de adapter staat, ter infoSinna schreef: niet overdrijven.
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
- Sinna
- Elite Poster
- Twitter: KrSi78
- Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
- Bedankt: 152 keer
12V/2.5A is gangbaar.
Ik bedoelde dat je, als het toestel 12V/2A vraagt daar geen 12V/6A moet aan hangen. Dat heeft geen zin hoewel het geen kwaad kan.
Ik bedoelde dat je, als het toestel 12V/2A vraagt daar geen 12V/6A moet aan hangen. Dat heeft geen zin hoewel het geen kwaad kan.
Computer(k)nul
- OBiWaN007
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 24 keer
Mocht je uit de buurt zijn en je wil deze komen halen ik heb wel nog een adapter liggen (nieuw) die comform is, je mag hem hebben
Internet: 1x EDPNet Fiber XL 500/100 mbit met FritzBox 7490 --> firmware 07.27
Telephony: VoIP in : EDPnet & VoIP uit : MegaVoIP + GSM: Proximus Mobilus Unlimited 5G
TV: 1x Fiber Proximus 1000/100 mbit met Bbox3v+ --> Decoder v7 & 79" UHD TV + AllSports
Storage: 1x Netgear ReadyNAS 314 @ 25TB & 1x Synology NAS 916+ @ 35TB --> Raid 5
Telephony: VoIP in : EDPnet & VoIP uit : MegaVoIP + GSM: Proximus Mobilus Unlimited 5G
TV: 1x Fiber Proximus 1000/100 mbit met Bbox3v+ --> Decoder v7 & 79" UHD TV + AllSports
Storage: 1x Netgear ReadyNAS 314 @ 25TB & 1x Synology NAS 916+ @ 35TB --> Raid 5
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 16 keer
Weet iemand welke vervangvoeding ik moet gebruiken voor een BBOX3?
Heb geen toestel hier dus kan het niet nakijken maar zou graag al een bestellen.
Ik maak de assumptie van 12V/2A of 12V/2,5A of hoger en welke aansluiting juist?
Heb geen toestel hier dus kan het niet nakijken maar zou graag al een bestellen.
Ik maak de assumptie van 12V/2A of 12V/2,5A of hoger en welke aansluiting juist?
- Sinna
- Elite Poster
- Twitter: KrSi78
- Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
- Bedankt: 152 keer
De voeding die bij een BBox3V+ zit is een Sagemcom 191385328-01: 12V, 2.5A -(+.
Het type stekker wordt niet gemeld en weet ik ook niet zo snel juist te bepalen.
Het type stekker wordt niet gemeld en weet ik ook niet zo snel juist te bepalen.
Computer(k)nul
- Data technicus
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 43 keer
Een modem zit is een huurtoestel.
Op Nokia vroeger Alcatel Lucette in Antwerpen testen ze die modems en was er ene zo slim om 1 mee naar huis te nemen en een 2de modem bij zijn thuis te installeren. Vroeger Belgacom was er achter gekomen dat die bij zijn thuis stond en kreeg toen een factuur voor een extra modem. Dus proximus ziet alles en kunnen de modem dan ofwel blokkeren ofwel u er een factuur voor sturen dus pas op met 2de hands modems.
Op Nokia vroeger Alcatel Lucette in Antwerpen testen ze die modems en was er ene zo slim om 1 mee naar huis te nemen en een 2de modem bij zijn thuis te installeren. Vroeger Belgacom was er achter gekomen dat die bij zijn thuis stond en kreeg toen een factuur voor een extra modem. Dus proximus ziet alles en kunnen de modem dan ofwel blokkeren ofwel u er een factuur voor sturen dus pas op met 2de hands modems.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Dit is een anekdote van 15 jaar geleden ...
Tegenwoordig betaal je als klant 50€ "restwaarde" als je een (gehuurde) B-box3 niet inlevert nà de opzeg.
Vanaf dan is de modem jouw eigendom, toch???
Ik zie niet in waarom Proximus een (2de-handse) B-box3, met de gepaste firmware, niet zou toelaten op het VDSL2 netwerk.
Er zijn waarschijnlijk duizende EDPNet klanten, die gewoon hun B-box3 meenemen naar EDPnet, en deze daar verder gebruiken.
Nog nooit gehoord dat Proximus die modems "deactiveert" ...
Tegenwoordig betaal je als klant 50€ "restwaarde" als je een (gehuurde) B-box3 niet inlevert nà de opzeg.
Vanaf dan is de modem jouw eigendom, toch???
Ik zie niet in waarom Proximus een (2de-handse) B-box3, met de gepaste firmware, niet zou toelaten op het VDSL2 netwerk.
Er zijn waarschijnlijk duizende EDPNet klanten, die gewoon hun B-box3 meenemen naar EDPnet, en deze daar verder gebruiken.
Nog nooit gehoord dat Proximus die modems "deactiveert" ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).