We krijgen namelijk het verschil tussen de premie die we zouden hebben ontvangen bij installatie in 2021, en wat we nu krijgen in 2022 als cashback van hen gewoon terug.
![Banana :banana:](./images/smilies/icon_banana.gif)
Is de kamer onder het dak 1 ruimte ? Dakraam verplaatsen naar de andere kant ?BMaster schreef:zuidgericht puntdak met in 't midden een dakvenster
Die 5 panelen zal toch ongeveer het maximum zijn denk ik. Mogelijks 6, afhankelijk van hoe lang ze zijn. Maar ik zeg het, die kerel heeft geen plaatsbezoek gedaan en baseert zich volledig op een foto van in de verte...OpThaCop schreef:Is 5 panelen het maximum dat je kan leggen?
Ik zou er zoveel leggen als dat mogelijk is op je dak...
Misschien zelfs eens nadenken aan zonnepanelen op noordzijde, maar die op daglicht werken, ipv zonlicht ?
Best eens bevragen bij een installateur.
2 kamers, eentje aan de noordkant en eentje aan de zuidkant... spijtig!ygeffens schreef:Is de kamer onder het dak 1 ruimte ? Dakraam verplaatsen naar de andere kant ?BMaster schreef:zuidgericht puntdak met in 't midden een dakvenster
Ah, dat mag niet?ygeffens schreef:Zolang je ze niet op elkaar legt is er niets aan de hand
Hoogte = de lengte van de dakgoot tot de nok (schuine zijde)?BMaster schreef:Breedte dak = +/- 4m, hoogte weet ik niet, maar dat zal net iets meer dan 4m zijn.
Schuin, dus van dakgoot naar nokheist_175 schreef:Hoogte = de lengte van de dakgoot tot de nok (schuine zijde)?BMaster schreef:Breedte dak = +/- 4m, hoogte weet ik niet, maar dat zal net iets meer dan 4m zijn.
Hoogte = de afstand tussen "vloerplaat" en nok (opstaande zijde)?
Dat is héél krapBMaster schreef:Volgens een snelle puzzel moet het volgens mij dus mogelijk zijn om boven en onder het dakraam telkens 2 panelen 'landscape' te leggen, en naast de dakraam links en rechts één paneel rechtopstaand. Ik zal het eens voorleggen aan de leveranciers en zien wat zij zeggen...
Kan je uw dakraam specifieker opmeten?BMaster schreef:dakraam
BMaster schreef:ik denk dat als je de rode lijn weg laat, en bovenaan links nog ruimte weghaalt voor de schoorsteen, dat het een perfect beeld geeft!
NeeWerk jij trouwens in die sector ofzo, dat je dat zo snel getekend hebt?
Vanwaar komt de 6% btw op een thuisbatterij voor een woning van <10 jaar oud?devilkin schreef:In combinatie met die 6% btw is het plots wel interessant geworden... aan de 21% (8j oude woning) was het veel minder.
Ik kreeg een offerte met Alpha ESS in 2021/01 (dus al lang geleden)TheCeet schreef:Alpha ESS T10-HV
Een thuisbatterij werkt even goed met een analoge meter hoor.icekiller2k6 schreef: Zit momenteel wat vast, zou een batterij willen maar een analoge meter.
Ik neem aan voor aftrek premies?seagull schreef:20,5 k (btw verlegd)
Weet ik.seagull schreef:Geen premie, die is alleen voor particulieren.
Vandaar mijn suggestie om zelf over te stappen op een digitale meter.icekiller2K6 schreef:zonder een digitale meter heb je geen recht op subsidies, uiteraard heeft het geen meerwaarde voor een batterij met een terugdraaiende teller, buiten het netwerk minder te belasten en of met een off grid optie te werken in de toekomst moest dat nodig blijken.
Had de vraag niet gezien. Woning met 150 m² kantoor. Vloerverwarming met geothermische warmtepomp, ww met elektrische boiler, koken op inductie.ivob schreef:![]()
Ik neem aan dat het - gezien de verbruiken - een bedrijfsinstallatie is en niet hoofdzakelijk een thuisbatterij?