Oekraïne

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Plaats reactie
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1027
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 21 keer

Uh?
Als je die hele fabriek en alles er rond platgooit zijn ze ook uitgeroeid hoor.
Daarom moet je de eigen troepen er niet laten binnen trekken om er man tegen man gevechten te laten voeren.

Exact dezelde tactiek die de Verenigde Staten op het einde van WOII in de pacific hebben toegepast.
De boel regio per regio platgooien zodat de eigen troepen gespaard bleven en het conflict voortijdig kon beëindigd worden zonder nog veel bloedvergieten aan eigen zijde.
Laatst gewijzigd door ivob op 14 apr 2022, 12:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Al wat ik on line meegeef is louter gebaseerd op mijn situatie, beleving, ervaring en opgedane kennis.
Ik kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor de situatie, beleving, ervaring en kennis van anderen noch dat zij dit persoonlijk anders beleven en ervaren. Het is aan ieder individu om zelf te bepalen wat het beste bij hun past.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1571
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

Dus, het neonazistische azov bataljon heeft zich samengetrokken op één plaats, de azovstaal fabriek. En Putin wil Oekraïne denazificeren. Ik zou me zorgen maken...
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

ivob schreef:Uh?
Als je die hele fabriek en alles er rond platgooit zijn ze ook uitgeroeid hoor.
Daarom moet je de eigen troepen er niet laten binnen trekken om er man tegen man gevechten te laten voeren.
Plat gooien is geen oplossing omdat een groot gedeelte ondergronds is, daarom het voorstel van Eduard Basurin (deputy head of the so-called Donetsk People's Republic) om ze uit te roken met chemische wapens.



Volgens hem zou het gaan om 4000 man die daar zitten, dat is toch een ferme groep.
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1027
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 21 keer

Er zijn inderdaad verschillende opties om hetzelfde resultaat te bereiken en zoveel mogelijk de eigen troepen te sparen.
Gelukkig is het niet aan ons om daar - vanuit Rusisch standpunt - een keuze over te maken.
Gewoon afwachten en we zien wel wat het uiteindelijk wordt.
Al wat ik on line meegeef is louter gebaseerd op mijn situatie, beleving, ervaring en opgedane kennis.
Ik kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor de situatie, beleving, ervaring en kennis van anderen noch dat zij dit persoonlijk anders beleven en ervaren. Het is aan ieder individu om zelf te bepalen wat het beste bij hun past.
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1728
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

Het is wel duidelijk aan welke kant jij staat.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Petrikske schreef:
ivob schreef:Waarom zou je daar binnen willen trekken?
Denazificatie.
Poetin zal kost wat kost het extreem rechtse Azov regiment willen uitroeien zodat hij daar mee kan uitpakken.
We weten niet precies hoeveel man er in die fabriek aanwezig is maar zolang de zuivering daar niet gebeurd is zijn de Russen allesbehalve veilig omdat ze zich dan weer blootstellen aan geurillatactieken.
Blijkbaar zijn de Oekrainers daar nogal bedreven in.
Als een hele grote groep soldaten zich heeft kunnen aansluiten bij het Azov regiment dan kan dit er op duiden dat er toch mazen in
het net zitten en mocht dat zo zijn dan zouden munitie/voedsel misschien ook wel tot in die fabriek geraken.
Wie weet hebben ze trouwens nog genoeg spul in die kelders liggen om het nog een tijd uit te houden.
Putin en zijn speciale operatie is net de reden waarom die afdeling nu enorm populair is en aanhangers wint, zelfs al maakt hij de mensen in de fabriek allemaal af. Zijn doel om het broedervolk te "zuiveren" is dus compleet mislukt, net zoals het plan om de macht over te nemen (Kiev). Elke Oekraïner zal wel enige voeling hebben met wat dat regiment nu doet. Putin zou dus elke Oekraïner moeten uitroeien om zijn doel te behalen en dan nog. Zelfs in Rusland moet hij nog heel wat "zuiveren".

Trouwens zelfs indien Putin erin zou kunnen slagen om die groep af te maken dan nog zal hij bloot staan aan guerillaaanvallen. Het is niet enkel die groep die vecht maar ze zijn er wel goed in.

Die installatie is deels ondergronds wat platgooien al moeilijker maakt. Het is al plat. Bovendien zijn er veel gangen en dus ook mogelijkheden om zowel dingen binnen als buiten te smokkelen.

Ik heb ergens gelezen dat de Russen ook inde gebieden die ze zogezegd controleren meestal ook maar enkel de wegen echt controleren, kortom het is een gatenkaas waar de Zwitsers jaloers op zijn. Door het vluchten van Kiev komen er ook soldaten vrij aan de andere kant en die kunnen meevechten langs buitenom. De Russen krijgen dan aanvallen van alle kanten. Als dat telkens hit and runs zijn dan zal dit de motivatie van hun leger niet bevorderen. Niet vergeten dat de Oekraïners thuis spelen en het terrein veel beter kennen.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

https://businessam.be/zonder-russisch-g ... t-in-2008/

En, boven alle wapengekletter uit, vertelt deze man waar het in feite allemaal om draait! Geeft meteen ook een duidelijk inzicht waarom Zelensky de duitse president vernederde ivm zijn mogelijk bezoek aan Kiev. Biden, geholpen door zijn "goofer" in Kiev, gebruikt ons (EU) als inzet voor eigen plannen...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1027
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 21 keer

Dizzy schreef: Ik heb ergens gelezen dat de Russen ook inde gebieden die ze zogezegd controleren meestal ook maar enkel de wegen echt controleren, kortom het is een gatenkaas waar de Zwitsers jaloers op zijn. Door het vluchten van Kiev komen er ook soldaten vrij aan de andere kant en die kunnen meevechten langs buitenom. De Russen krijgen dan aanvallen van alle kanten. Als dat telkens hit and runs zijn dan zal dit de motivatie van hun leger niet bevorderen. Niet vergeten dat de Oekraïners thuis spelen en het terrein veel beter kennen.
Dat is ook geen nieuws.
Dat geldt bijna voor ieder leger dat een ander land binnenvalt.
Phil48 schreef:Het is wel duidelijk aan welke kant jij staat.
Ja aan de mijne.
Lijkt me in de meeste gevallen ook de natuurlijke gang van zaken.
Al wat ik on line meegeef is louter gebaseerd op mijn situatie, beleving, ervaring en opgedane kennis.
Ik kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor de situatie, beleving, ervaring en kennis van anderen noch dat zij dit persoonlijk anders beleven en ervaren. Het is aan ieder individu om zelf te bepalen wat het beste bij hun past.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

Dizzy schreef:Door het vluchten van Kiev komen er ook soldaten vrij aan de andere kant en die kunnen meevechten langs buitenom.
Ik denk dat de Oekrainers ook niet zo dom zijn om Kiev onbeschermd achter te laten... ik zie Rusland dit trouwens ook nog teurg aanvallen.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Ik ben geen nieuwsmedium dus dat al mijn posts niet gelden als breaking news neem ik erbij :lol:

Uiteraard zal men Kiev niet onbewaakt laten maar er is enige marge tussen onbewaakt en het omgekeerde. Het gaat trouwens niet enkel om Kiev, er zullen overal nog wel wat mensen zitten die willen derussiëren en daarin erg gemotiveerd zijn geworden door recente gebeurtenissen.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

DarkV schreef:Ik denk dat de Oekrainers ook niet zo dom zijn om Kiev onbeschermd achter te laten... ik zie Rusland dit trouwens ook nog teurg aanvallen.
De Amerikanen zullen wel meekijken van hoog in de lucht hé.
Ligt er maar net aan hoe de oorlog in het zuiden zal uitpakken, ik lees net dat de Moskva gezonken zou zijn terwijl de Russen beweren
dat het schip naar een haven gesleept word.
Buiten strijd is het in ieder geval.

Wat betreft de gastoevoer, laat ons blij zijn dat voor ons althans de temperaturen oplopen en we minder nood aan gas hebben.
Wel niet te lang onder de douche blijven staan héé.... :angel:
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Petrikske schreef:ik lees net dat de Moskva gezonken zou zijn terwijl de Russen beweren
dat het schip naar een haven gesleept word.
Buiten strijd is het in ieder geval.
Beiden kunnen gelijk hebben, misschien slepen ze het over de bodem naar een haven? We moeten blijven aandacht hebben voor beide kanten, nietwaar :lol:
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1027
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 21 keer

Petrikske schreef:
Wat betreft de gastoevoer, laat ons blij zijn dat voor ons althans de temperaturen oplopen en we minder nood aan gas hebben.
Wel niet te lang onder de douche blijven staan héé.... :angel:
Allemaal nogal relatief.
Blijkbaar vloeit er vanuit het Westen (grotendeels vanuit Europa maar pak me daar niet op want dat detail is me al ontgaan) nog altijd 100 keer meer steun naar Rusland (in de vorm van betalingen voor olie en gas) dan er (militaire) steun vloeit naar Oekraïne.
Dizzy schreef:Beiden kunnen gelijk hebben, misschien slepen ze het over de bodem naar een haven? We moeten blijven aandacht hebben voor beide kanten, nietwaar 
Best dat dit tot op de bodem onderzocht wordt.
Al wat ik on line meegeef is louter gebaseerd op mijn situatie, beleving, ervaring en opgedane kennis.
Ik kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor de situatie, beleving, ervaring en kennis van anderen noch dat zij dit persoonlijk anders beleven en ervaren. Het is aan ieder individu om zelf te bepalen wat het beste bij hun past.
ahrand
Plus Member
Plus Member
Berichten: 218
Lid geworden op: 10 sep 2011, 08:31
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 13 keer

ivob schreef:
Dizzy schreef:Beiden kunnen gelijk hebben, misschien slepen ze het over de bodem naar een haven? We moeten blijven aandacht hebben voor beide kanten, nietwaar 
Best dat dit tot op de bodem onderzocht wordt.
:lol: :lol: :lol: !
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

ivob schreef:
Petrikske schreef:
Wat betreft de gastoevoer, laat ons blij zijn dat voor ons althans de temperaturen oplopen en we minder nood aan gas hebben.
Wel niet te lang onder de douche blijven staan héé.... :angel:
Allemaal nogal relatief.
Blijkbaar vloeit er vanuit het Westen (grotendeels vanuit Europa maar pak me daar niet op want dat detail is me al ontgaan) nog altijd 100 keer meer steun naar Rusland (in de vorm van betalingen voor olie en gas) dan er (militaire) steun vloeit naar Oekraïne.
Dizzy schreef:Beiden kunnen gelijk hebben, misschien slepen ze het over de bodem naar een haven? We moeten blijven aandacht hebben voor beide kanten, nietwaar 
Best dat dit tot op de bodem onderzocht wordt.
Ik zie de krantentitels al: Speciale operatie gaat de boot in!
Putin moet glas tot op de bodem ledigen!
Oekraïne houdt de boot af!
Russische ratten verlaten het zinkende schip!
Nieuwe tegenslag doet bij Putin de moed in de schoenen zinken!
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

ROFLOL Dizzy!! :beerchug:
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Petrikske schreef:Beelden van Azovstal uit 2017
indrukwekkend...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

En binnenkort weerzinwekkend, vrees ik...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

Petrikske schreef:ik lees net dat de Moskva gezonken zou zijn terwijl de Russen beweren
Volgens de US is het niet gezonken en zou het nog "varen"... maar feit dat het een serieuze klap heeft gehad staat wel vast denk ik.
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

Nu jammer genoeg volledig kapot geschoten.

Het Tik Tok leger van Kadyrov zou in de tunnels aan het vechten zijn, maar met hen weet je nooit of ze de waarheid spreken.

Hier zie je enkele mensen van het reguliere leger zich overgeven.

Soldaten van het Azov regiment zie ik zich niet overgeven, die zullen immers wel weten dat ze ergens in de bossen dood geschoten zullen worden.
bollegijs
Premium Member
Premium Member
Berichten: 654
Lid geworden op: 31 jul 2019, 13:26
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 18 keer

Vergeet niet dat Georgië de Moskva als eens heeft beschoten... werd toen op 1 jaar tijd terug hersteld. Taai beestje :lol:
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

Dat schip moet ook zeker kernwapens aan boord hebben. :eek:
Ik zie ook heel wat berichten over 7 regeringsvliegtuigen die plots Moskou zouden hebben verlaten.
Iemand meer info hierover?
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Putin zou dreigen met kernwapens als Zweden en finland lid worden van de Navo.
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

Poetin is trouwens al zware wapens aan het verplaatsen richting grens met Finland.

Ach ja... laat hem dreigen, is niet de eerste en zal zeker niet de laatste keer zijn.
Maar de navo heeft ook kernwapens, word tijd dat er eens iemand opstaat en Poetin van antwoord dient
Laatst gewijzigd door Petrikske op 14 apr 2022, 19:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Denk je echt dat die idioten dat niet van elkaar weten?
Dat is de enige reden dat er nog geen nuke gevallen is en dat Rusland gerust gelaten wordt.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1571
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

Petrikske schreef:Poetin is trouwens al zware wapens aan het verplaatsen richting grens met Finland.

Ach ja... laat hem dreigen, is niet de eerste en zal zeker niet de laatste keer zijn.
Maar de navo heeft ook kernwapens, word tijd dat er eens iemand opstaat en Poetin van antwoord dient
Tja, de verontwaardiging van dergelijke dreigementen ontgaat me telkens...
In Europa liggen er kernwapens in Frankrijk, VK, België, Duitsland, Italië, Nederland en Turkije
Da's ook niet als afschrikkingsmiddel tegen de marsmannetjes hé.
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

En voor de mensen die denken dat Finland een pietluttig landje is...

The Finnish military can “swiftly mobilize” 280,000 troops, the official said to Foreign Policy

Finland, despite having a population of 5.6 million people that is dwarfed by Germany, even possesses more battle tanks than Berlin. It also deploys an air force of 64 F-18s armed with highly sophisticated U.S.-supplied “smart” missiles and has ordered 64 more new F-35s, with deliveries scheduled to start in 2026, according to Finland’s official figures.

“We’re not in desperate need of foreign bases because we have our own,” said the Finnish official, speaking on condition of anonymity. “Our military is one of the strongest in Europe in numbers and weapons.” Although Finland’s military is smaller than major NATO nations — such as Britain, France, and Germany — its longtime lone preparedness against Russian aggression has made it one of the most formidable in terms of artillery firepower, airspace surveillance, and cyber and missile readiness
bollegijs
Premium Member
Premium Member
Berichten: 654
Lid geworden op: 31 jul 2019, 13:26
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 18 keer

En waarschijnlijk is deze legende ook al succesvol vervangen: https://nl.wikipedia.org/wiki/Simo_H%C3%A4yh%C3%A4
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

De geschiedenis heeft al meerdere keren aangetoond dat de Finnen taaie vechtersbazen zijn, ook onder moeilijke omstandigheden...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

Zeker Talvisota (Winter War) een kans geven.
Finse oorlogsfilm over hun oorlog met Rusland.
Staat in mijn lijstje van beste oorlogsfilms.

Trailer:
Full movie met UK subs:

Update:

⚡️The Ministry of Defense of the Russian Federation officially confirmed that the cruiser "Moskva" sank

"The Ministry of Defense of the Russian Federation reports that when the cruiser "Moskva" was towed to the port of destination, the ship lost its stability due to damage to the hull received in the fire from the detonation of ammunition”, — according to pro-Putin’s media RIA-News

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/04/14 ... de-moskva/
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1571
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

Petrikske schreef: ⚡️The Ministry of Defense of the Russian Federation officially confirmed that the cruiser "Moskva" sank

"The Ministry of Defense of the Russian Federation reports that when the cruiser "Moskva" was towed to the port of destination, the ship lost its stability due to damage to the hull received in the fire from the detonation of ammunition”, — according to pro-Putin’s media RIA-News
Ik vraag me eigenlijk af wat beter klinkt:
- We waren zodanig lomp dat we ons vlaggenschip per ongeluk in brand hebben gestoken, waarbij het gezonken is
of
- Ons vlaggenschip is geraakt en gezonken door anti-scheepsraketten van Oekraïense makelij
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

Ach Wouter wat maakt het uit, het schip ligt op de bodem met wie weet hoeveel dode soldaten aan boord om nog maar te zwijgen van wie weet lekkende kernkoppen.

Heb gelezen dat een Turks schip in de buurt was en slechts 54 overlevenden zou opgepikt hebben.
Is het waar?
Wie weet...

Nu kijken naar Op1 met heel wat goede sprekers.
Wat was Ter Zake immers weer bagger vanavond aka journalist die ten alle koste wil scoren.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1571
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

Trouwens net wat zitten lezen over dit scheepstype. Oekraïne heeft er zelf ook eentje overgeërfd.
https://en.wikipedia.org/wiki/Ukrainian_cruiser_Ukraina
The ship was laid down in 1983 and launched in 1990 just before the fall of the Soviet Union. Due to budget constraints work on the cruiser stopped in the early 1990s and the ship was left unfinished. In 1993 the cruiser was withdrawn from the Russian Navy and passed to Ukraine. In 1997 Ukraine stated that it had no need for the cruiser and was willing to sell it. Russia was unwilling to buy the cruiser, China and India were then approached but showed no interest at the time.[2] In addition, the U.S. government has asked the Ukrainian government to stop supplying military technology to China in exchange for NATO accession and economic assistance.[3] According to Ukrainian sources the cruiser needs 30 million dollars to be finished.[4]
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 900
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 35 keer

Petrikske schreef:Nu kijken naar Op1 met heel wat goede sprekers.
Wat was Ter Zake immers weer bagger vanavond aka journalist die ten alle koste wil scoren.
En BDW dan, de calimero die stoom uit zijn neusgaten blies bij lastige vragen over Oekraïense vluchtelingen. Wat een show.
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

Bij mij was er ook stoom en ik ben dan geen De Wever fan.
Je moet kijken naar cijfers en feiten en dan kan het niet anders dat veel burgemeesters met de handen in het haar zitten.

Maar voor onze federale ministers is het lekker makkelijk om voor de camera met de handjes te zwaaien aan de Pools/Oekraiense grens en maar kraaien over #plekvrij en wir shaffen das.
Ik wist toen al dit word ellende.
Het is compleet van de pot gerukt om zwaar getraumatiseerde oorlogsslachtoffers bij gewone mensen in hun leefwereld te frommelen terwijl die mensen niet eens met elkaar kunnen communiceren of ze moeten het doen via vertaal apps op de smartphone.
Zullen we best maar geen boom opzetten over het feit dat die vluchtelingen een ganse dag of meer moesten aanschuiven in Brussel om zich in regel te stellen en dit nadat ze net duizenden kilometers hadden afgelegd om tot hier te geraken?
Beschamend vond ik dat.

En ik herhaal, ik moet echt niet weten van De Wever maar hier werd hij naar mijn gevoel ten onrechte zwaar aangepakt.

My 2 cents..
bollegijs
Premium Member
Premium Member
Berichten: 654
Lid geworden op: 31 jul 2019, 13:26
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 18 keer

woutervh schreef:Trouwens net wat zitten lezen over dit scheepstype. Oekraïne heeft er zelf ook eentje overgeërfd.
Deze is "spectaculairder" en succesvol verkocht: https://www.businessinsider.com/how-chi ... ier-2021-7

:lol:
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

De russische drone, analyse

Grappig en leuk voor ons techneuten : [youtube]1sPKSMeonxg[/youtube]
de koe zegt boe
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Petrikske schreef:Het Tik Tok leger van Kadyrov zou in de tunnels aan het vechten zijn, maar met hen weet je nooit of ze de waarheid spreken.
Uiteraard, die mannen hebben immers perfecte tunnelvisie :lol:

Over BDW, typisch de king of calimero-immitaties. Maar janken over extra bevoegdheden maar als hij dan eens iets mag doen dan lukt het alweer niet en is het de schuld van anderen. Misschien moet hij Francken de opdracht geven om dit dossier op te lossen, bij hem verliep het verlenen van visa toch bijzonder vlot en bovendien winstgevend :lol:
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Een week geleden was er sprake over dat de UK scheepsraketten,en 120 gepantserde voertuigen zou leveren aan oekraine,ik denk niet dat iemand eraan twijfeld dat het vernietigen van die Russische kruiser de Moskva er inderdaad is gekomen door het afschieten van twee van deze raketten,men kan zich daarbij afvragen wat de bemanning op dat tijdstip aan het doen was,normaal gezien zou er een alarm moeten afgaan,en verdedigings syst. in gang gaan om die scheepsraketten te onderscheppen,of af te leiden.
Dat is niet gebeurd,en met ziet meer en meer dat de Russen geen tegenstand van dergelijk caliber gewoon zijn,zeker al niet als tegenstanders wapens krijgen van de Navo.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Ik las dat men de verdediging misleid heeft met drones om dan de raketten toe te laten om raak te treffen.

Ondertussen in Rusland oproepen in de media om hard terug te slaan, alsof dat al niet het geval was. Dat krijg je als men denkt dat men aan een speciale vredesmissie bezig is.

Ondertussen zijn er beelden opgedoken van de reddingsactie die helaas even geslaagd is als de speciale operatie

Afbeelding
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Plaats reactie

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”