petrol242 schreef:Dizzy schreef:Ach kom toch petrol, Oekraïne is dus terwijl de Russen dat gebied bezette, lijken gaan leggen van Russische soldaten die ze vermommen als burgers?
En dan verbaasd zijn dat men u verwijt een ontkenner te zijn.
??? Waar heb ik dat geschreven? Het waren precies goede paddenstoelen vanmorgen...
Wat ik wel over Butsja heb geschreven is dat we niet zeker weten wie die gruweldaden heeft gepleegd. Russische soldaten, goed mogelijk, (ook dat heb ik geschreven) maar iedereen kan een Russisch uniform aantrekken en er lopen fascistische bendes/milities rond in heel Oekraïne, van allerlei pluimage en afkomst en allemaal met een verschillende agenda. Niemand, zelfs de Oekraïners niet die enig zicht hebben op de totale chaos die er onder de troepen heerst. Van één ding zijn we wel zeker en dat is dat de gruweldaden gezien moest worden, wereldwijd. Het is een aloude tactiek die keer op keer lukt.
Het was wouter die dat als mogelijkheid insinueerde, wijs hem terecht want dat ben je blijkbaar vergeten. Welke paddestoelen hij al dan niet gebruikt weet ik niet en is off topic.
Ach kom, nu insinueer je weer een andere verkleedpartij
Dat er vanalles rondloopt klopt maar dit is een gruwel in een door Russen bezet gebied. We weten ondertussen dat de lijken er al langer lagen en niet verplaatst zijn al die tijd.
Het is heel goed dat de gruwel te zien was want het is helaas en blijkbaar nodig, voor sommigen volstaat het nog altijd niet en moeten er meer bewijzen zijn. 11 zulke gevallen was voor sommigen hier blijkbaar nog wat weinig.
petrol242 schreef:Leg mij eens het verschil uit?
Jij bent degene met de foute informatie omdat uw filmke nog steeds in zwart/wit aan het draaien is. Je negeert gewoon een heel arsenaal aan feiten en kruipt dan in een hoekje van eenzijdigheid, dat heb je zelfs toegegeven. Rusland is Oekraïne binnen gevallen en dat is het dan. Heel de complexe problematiek die al jarenlang aansleept wordt in één keer van tafel gesmeten maar als dat dan aangestipt wordt zijn er plots ontkenners en verraders en putinfans en nog van die zever. Laat je oogkleppen vallen en dan kunnen we verder.
Ah, dus mijn info is fout. Waaruit blijkt dat dan? Waar zijn uw feiten die mijn fouten weerleggen?
Ik negeer geen feiten, ik weeg ze af tegenover andere feiten. Ik, en zowat al de rest hier, vind een land binnenvallen voor de zoveelste keer en burgers doden erger dan een verlangen van een leider uit het aanvallende land. Welke verantwoording heb je voor deze gruwel?
Je bent zogezegd geen putinfan maar al wat eruit komt is even eenzijdig als je beweert van onze visie. Je komt nooit af met twijfel over de andere kant, het is altijd vanuit de zelfde windrichting dat het komt, toeval? Ontkenners worden nu eenmaal ontkenners genoemd, stop met ontkennen en je zal minder zo genoemd worden. Probeer het eens.
petrol242 schreef:Dizzy schreef:Dat een land een ander land kan binnenvallen en de boel kan vernielen is helaas gewoon een feit.
En dat is precies of dat dat de eerste keer is? Mocht Oekraïne per toeval Koeweit, Joegoslavië, Libië; Irak, Afghanistan, Jemen, Palestina, en nog een hele trits geheten heeft, zou je dan dezelfde situatie als nu gehad hebben? Maar neen, dan keert iedereen zijn gezicht en is het een ver van mijn bed show. En ik word dan op het forum hypocrisie verweten...
Whataboutisme nummer zoveel. Het gaat hier over DIT conflict. Rusland is hier Oekraïne opnieuw binnengevallen met grof geweld. Dat is een eenvoudig feit.
Dat er in andere conflicten ook excuses gebruikt worden ontken ik ook niet maar dat doet dus NIETS af van het feit dat dit hier ook het geval is. Blijf on topic.
petrol242 schreef:Dizzy schreef:Je bent zo hard tegen propaganda maar over deze zo duidelijke en overal aanwezige propaganda in rusland hoor ik u opvallend weinig.
Wat er vanuit Rusland aan 'informatie komt is heel dubieus, net zoals dat van de westerse pers die maar één kant van het verhaal vertelt en ze zijn daar heel goed in aan het slagen om de publieke opinie naar de hand te zetten van de poppenspelers. Ook wel propaganda genoemd. Vandaar dat ik met een heel kritisch oog naar het conflict kijk, ook naar Butsja.
Maar ga gerust mee in de massa en bevestig mijn betoog :
Dizzy schreef:Buiten jij en wouter is iedereen het hier volmondig over eens dat de redenen deze daden NIET rechtvaardigen en dat het dus drogredenen zijn.
En dat moet dan als argument tellen?
Ten eerste mag men hier nog schrijven wat men wil en worden media niet verboden of vervolgd. Toch een belangrijk detail.
Dat je zelfs moeite hebt om toe te geven dat de propagandamachine van Rusland nog een paar treden hoger staat is veelzeggend. Wie mocht het geen oorlog noemen? Is het voor u al een oorlog of was dat propaganda? Denazifiëring was nog zo'n belachelijke, is Zelenski een nazi volgens u? Nu worden ook de burgers al nazi's genoemd, dezelfde die men ging bevrijden
Jij gaat evengoed mee in de massa maar dan de Russische. Je bent helemaal niet kritisch want anders zou je deze onverantwoorde daden streng veroordelen maar je blijft enkel hopeloos twijfel zaaien tot je echt niet meer anders kan.
OK, de overgrote meerderheid hier vind de speciale operatie onverantwoord maar jij dus niet. Ik zeg niet dat UB representatief is maar het gaat uiteraard veel verder dan UB. Ik stel vast dat Putin nog weinig dikke vrienden heeft. Zijn al die mensen verkeerd of is deze actie onverantwoord? Is iedereen die de acties veroordeelt aan de paddestoelen?