Oekraïne

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 900
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 35 keer

Petrikske schreef:Vermoedelijk zit er trouwens nog meer aan te komen want volgens de woorden van een hoge pief van het leger is het op sommige plaatsen nog erger dan in Bucha.
Ook gehoord vandaag uit Amerikaanse bron, die zullen de opbouw wel met hun satellieten kunnen volgen.
Hopelijk kunnen de NATO landen snel moderne en grote hoeveelheden wapentuig leveren aan de Oekraïner, anders gaan ze wellicht vertrappelt worden deze keer.

Jens Stoltenberg verklaarde vandaag dat de toekomst voor NATO toetreding nu niet ver weg meer is voor landen zoals Oekraine, Georgië, Macedonië, Bosnië en Herzegovina. Het oorlogsgeweld in Oekraine kan dan nog een positief versneld resultaat opleveren voor hen.

Of hoe Stoltenberg tijdens zijn persconferentie in navolging van Biden ook Poetin een schop in zijn achterste verkoopt.
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

ivob schreef:.
Ik heb hier overigens nog niemand de holocaust weten ontkennen.?
Gelukkig, maar de retoriek om de russische oorlogsmisdaden te ontkennen komt wel heel aardig in de buurt vd retoriek van holocaustontkenners.

Volgens sommige laatste berichten moet je er blijkbaar al bij zijn geweest
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1728
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

ivob schreef:
Hoe ben je dan van jezelf zo zeker dat je in zo'n situatie niet op de vlucht zou slaan en vrouw en kinderen niet met hand en tand zou verdedigen?
Daarnet in het journaal nog het getuigenis van een buurman over een vrouw met haar kinderen die op de vlucht sloegen en aan de kant van de weg wachtte omdat een kolonne Russische tanks passeerde. De tank draaide en schoot de auto aan diggelen.

Soms helpt vluchten niet. Maar ik heb je hoger horen zeggen dat zelfverdediging wél kan. Dat is dus wat Oekraïnse burgers proberen te doen, soms met de dood tot gevolg.

Ik heb hier overigens nog niemand de holocaust weten ontkennen. Heb je daar een voorbeeld van of verzin je dat er maar weer zelf bij?
Zou er nog moeten aan mankeren. Het ging over de retoriek van sommigen hier. Ondanks (intussen) véél bewijzen (o.m. dat de lijken er drie weken geleden al lagen) én verklaringen van ooggetuigen blijven sommigen beweren dat het niet zeker is dat de Russen of hun huurlingen hier bij betrokken zijn.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

timmermc schreef: Hopelijk kunnen de NATO landen snel moderne en grote hoeveelheden wapentuig leveren aan de Oekraïner, anders gaan ze wellicht vertrappelt worden deze keer.
Ja, want wapens gaan het wapengekletter stoppen... :bang:
phil48 schreef:Ondanks (intussen) véél bewijzen (o.m. dat de lijken er drie weken geleden al lagen) én verklaringen van ooggetuigen blijven sommigen beweren dat het niet zeker is dat de Russen of hun huurlingen hier bij betrokken zijn.
Welke bewijzen? Onafhankelijke waarnemers zoals de OVSE worden niet toegelaten. Het kunnen heel goed Russische soldaten geweest zijn, daar zullen ook wel schoffies tussen zitten of milities in Russisch uniform. Feit is dat we dat gewoonweg nog niet weten maar dat de gruweldaden wel langs alle kanten misbruikt worden. Een dubbele misdaad dus?
timmermc schreef:Helaas is er nergens een lijst te vinden van welke bedrijven samenwerken of toch banden hebben.
Ik kan er je al zeker ééntje geven, mijn werkgever Air Liquide. Het aardgas (10% van het Belgisch verbruik en voornamelijk van Wingas/Gazprom) dat in de reformers gebruikt wordt is om waterstof en rara ook CO te produceren. Dus de volledige schuimrubber productie stil leggen. Geen isolatiemateriaal, schuimrubbers, matrassen, zetelvoering, polycarbonaat,... En de waterstof gebruiken we voornamelijk voor de ontzwaveling van brandstoffen van Amerikaanse en Franse multinationals en voor de grote chemische cluster. Dus vergeet dan ook niet Total, BASF, Covestro, Lanxess, Ineos, Exxon,... te boycotten. Eigenlijk zou dan de gehele chemische cluster in de haven plat moeten. Misschien dat we daar op 22 april efkes in slagen maar voor de rest veel succes!
Dizzy schreef:Fout. Je kan perfect eenzijdig een land binnenvallen, de mensen afknallen en de steden bombarderen.
Ja Dizzy, iemand met een andere mening is fout. Daar blijf je hardnekkig aan vasthouden maar dat maakt jou niet minder fout dan. Fout zeg ik dan tegen jou want je blijft in de eenzijdige retoriek steken en de oogkleppen blijven stevig op hun plaats zitten want dat is gemakkelijk natuurlijk. Je negeert gewoon decennia van historiek, intrige en geopolitiek gepoker. Ge zijt waarschijnlijk ook één van die mensen die geloven dat WOI begonnen is omdat er een Oostenrijks-Hongaarse troonopvolger afgeknald was. Was het allemaal maar zo simpel hé.
Dizzy schreef:Is dat niet exact wat jij en woutervh hier al pagina's staan te doen? :lol: Ja, het zal weer anders zijn.
Ik denk dat ik in verschillende posts de beide kampen vernoemd heb. Alleen durf ik ze wel allemaal benoemen en beperk jij je tot 'de zot en agressor Poetin' en ontken je passage van een pak meer actoren. Ik zal het nog eens herhalen : Oekraïne is een speelbal, een slagveld van de spellekes van imperialistische machten.
timmermc schreef: Je hebt dus Russische vrienden. Ja, dat maakt dan veel duidelijk!
Het zijn zeer aangename en lieve mensen die met afschuw aanschouwen wat er met hun buurland en ook met hun familie aan het gebeuren is. Dus in jouw ogen zijn alle Russen agressors? Man man man, het wordt hier erger met den ogenblik :puke:
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

petrol242 schreef: Ja, want wapens gaan het wapengekletter stoppen... :bang:
Wie is ermee begonnen? Sorry waar eindigt het als je niet beseft wie begonnen is met wapens trekken :bang:
En dan ook niet beseft dat degene die begonnen is ook niet zal stoppen als Oekraïne zijn wapens gaat neerleggen, wie daarin gelooft is niet goed in zijn hoofd.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Er is nog nooit een oorlog gestopt door het militair aanbod te verhogen. Nooit. Dus eigenlijk pleit je dan voor escalatie?
Med
Pro Member
Pro Member
Berichten: 300
Lid geworden op: 20 aug 2017, 22:58
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 9 keer

petrol242 schreef: Ja, want wapens gaan het wapengekletter stoppen... :bang:
Uw vingertje gaat Putin laten stoppen, dat weten we al petrol. Waar wacht je op om je vingertje eens naar Putin uit te steken?
petrol242 schreef: Welke bewijzen? Onafhankelijke waarnemers zoals de OVSE worden niet toegelaten.
Doe je nu alsof je niet weet dat het Putin is die geweigerd heeft om het mandaat van de OVSE te verlengen? Hoeveel hypocrieter kan je nog worden petrol?
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

timmermc schreef:Hopelijk kunnen de NATO landen snel moderne en grote hoeveelheden wapentuig leveren aan de Oekraïner, anders gaan ze wellicht vertrappelt worden deze keer.
Tanks zijn blijkbaar onderweg.

Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Med schreef: Doe je nu alsof je niet weet dat het Putin is die geweigerd heeft om het mandaat van de OVSE te verlengen? Hoeveel hypocrieter kan je nog worden petrol?
Oekraïne laat ze ook niet toe, of wist je dat nog niet? :roll: Eerst eens nadenken vooraleer je iemand hypocriet noemt.
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 900
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 35 keer

petrol242 schreef:
timmermc schreef:Helaas is er nergens een lijst te vinden van welke bedrijven samenwerken of toch banden hebben.
Ik kan er je al zeker ééntje geven, mijn werkgever Air Liquide.
Word tijd dat deze dan begint uit te kijken naar een andere producent. Heeft de firma dat al gedaan, of kijken ze een andere kant op bij dit conflict.
timmermc schreef: Je hebt dus Russische vrienden. Ja, dat maakt dan veel duidelijk!
Het zijn zeer aangename en lieve mensen die met afschuw aanschouwen wat er met hun buurland en ook met hun familie aan het gebeuren is. Dus in jouw ogen zijn alle Russen agressors? Man man man, het wordt hier erger met den ogenblik :puke:[/quote]

Kan allemaal wel zijn, maar ze staan wel aan de verkeerde kant van het speelveld.
En na al wat er boven is gekomen in kunnen ze eens de opinie peilen aan de inwoners in Bucha, wat die denken van Russen.
petrol242 schreef:Er is nog nooit een oorlog gestopt door het militair aanbod te verhogen. Nooit. Dus eigenlijk pleit je dan voor escalatie?
Wie escaleert er? Oekraïne?
Je wil dat ze kwispelstaartend toegeven aan moordenaars. Dat is natuurlijk als Poetinknuffelaar je uitgangspunt.
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

timmermc schreef:Kan allemaal wel zijn, maar ze staan wel aan de verkeerde kant van het speelveld.
Elke Jan Modaal staat aan de verkeerde kant van het speelveld, ongeacht wat er op zijn pas staat. Ge kunt haat nog zo erg verspreiden als je wil, het zet je dan wel aan de verkeerde kant van het ethisch speelveld. Misschien kunnen we een symbool bedenken om op de russen hun jas te naaien als je begrijpt wat ik bedoel. Foei dus.
timmermc schreef:Wie escaleert er? Oekraïne?
Iets kan escaleren, niet iemand. En mocht je het nog niet weten, er zijn partijen zoals de VS die er alle baat bij hebben op een langdurig en bloedig conflict. Dus een snelle oplossing naar vrede ga je van die kant niet krijgen, eerder een aanvoer van wapens en nog meer miserie.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

petrol242 schreef: Ipartijen zoals de VS die er
Voila
De schuldige volgens petrol
Als zij niet zouden helpen verliest oekraine direct en is er geen oorlog meer

Dat 40 miljoen oekraieners dan plots onder een nietsontziende dictatuur vallen doet er blijkbaar niet toe, er is geen oorlog meer en daarmee basta
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 900
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 35 keer

petrol242 schreef:
timmermc schreef:Kan allemaal wel zijn, maar ze staan wel aan de verkeerde kant van het speelveld.
Elke Jan Modaal staat aan de verkeerde kant van het speelveld, ongeacht wat er op zijn pas staat. Ge kunt haat nog zo erg verspreiden als je wil, het zet je dan wel aan de verkeerde kant van het ethisch speelveld. Misschien kunnen we een symbool bedenken om op de russen hun jas te naaien als je begrijpt wat ik bedoel. Foei dus.
timmermc schreef:Wie escaleert er? Oekraïne?
Iets kan escaleren, niet iemand. En mocht je het nog niet weten, er zijn partijen zoals de VS die er alle baat bij hebben op een langdurig en bloedig conflict. Dus een snelle oplossing naar vrede ga je van die kant niet krijgen, eerder een aanvoer van wapens en nog meer miserie.
Open eindelijk eens je ogen. En zie hoe je Russische vriendjes het paria van de wereld geworden zijn.
Rusland is geannuleerd, dit is het einde van een grote natie en daar hebben ze net geteld 41 dagen voor nodig gehad.

Eerst kon je nog Poetin en zijn achterban van alles de schuld geven, maar na Bucha en de ontkenning van hun ambassadeur vandaag gegeven in de VN kun je gerust ervan uit gaan dat het volledige Russische volk de schuld draagt.
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1728
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

Nog een actrice, dit keer een Russische :)))

https://www.hln.be/buitenland/er-was-ge ... ~a15d318b/

Het valt op dat de vrouw tijdens haar lange monoloog op geen enkel moment recht in de camera kijkt. Een teken dat ze niet achter haar eigen woorden staat en dus onder dwang acteert? Het zou alvast niet de eerste keer zijn dat Rusland bekende gezichten van de oorlog gebruikt voor propagandadoeleinden. In 2016 bleef niemand onberoerd bij de aanblik van een Syrische jongen die een Russisch bombardement in Aleppo overleefd had. Enkele maanden later verscheen hij lachend op Syrische én Russische tv-zenders.
Med
Pro Member
Pro Member
Berichten: 300
Lid geworden op: 20 aug 2017, 22:58
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 9 keer

petrol242 schreef:
Med schreef: Doe je nu alsof je niet weet dat het Putin is die geweigerd heeft om het mandaat van de OVSE te verlengen? Hoeveel hypocrieter kan je nog worden petrol?
Oekraïne laat ze ook niet toe, of wist je dat nog niet? :roll: Eerst eens nadenken vooraleer je iemand hypocriet noemt.
Maar u bent het wel die , opnieuw, de schuld in Oekraine hun schoenen wil steken. Als Rusland weigert om het mandaat te verlengen is er voor Oekraine al géén keus meer. Het is een mandaat waar BEIDE partijen hun toestemming voor moeten geven.

En dan maar klagen dat men u een putin-lover vind :bang:
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

Med schreef:Maar u bent het wel die , opnieuw, de schuld in Oekraine hun schoenen wil steken.
Dat is de grote constante hier in dit topic... Petrol die verwijt dat het Oekraine (en meteen Europa en de US) z'n schuld is.

Nergens maar dan ook nergens lees ik van hem enige opmerking over Rusland (zonder er steeds Oekraine bij te vermelden als het kwade).

Volgens Petrol moet je gewoon met Russische vlaggetjes staan zwaaien naar Putin en z'n dictatuur welkom heten in je souverein land (want dan is er geen oorlog en kan Europa niet stoken en de US geen wapens leveren). Ik had verwacht dat hij iets minder simplistisch van geest was om dergelijk pleidooi te verkondigen.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

petrol242 schreef:Ja, want wapens gaan het wapengekletter stoppen... :bang:
Misschien wel. We hebben al ondervonden dat Putin zijn goesting geven ook niet werkt. Die man verstaat maar 1 zaak en helaas is dat geweld. Zijn plannen stoppen ook niet bij Oekraïne dus het wapengekletter zou ook doorgaan indien Oekraïne zich zou omdraaien en bukken.
petrol242 schreef:
phil48 schreef:Ondanks (intussen) véél bewijzen (o.m. dat de lijken er drie weken geleden al lagen) én verklaringen van ooggetuigen blijven sommigen beweren dat het niet zeker is dat de Russen of hun huurlingen hier bij betrokken zijn.
Welke bewijzen? Onafhankelijke waarnemers zoals de OVSE worden niet toegelaten. Het kunnen heel goed Russische soldaten geweest zijn, daar zullen ook wel schoffies tussen zitten of milities in Russisch uniform. Feit is dat we dat gewoonweg nog niet weten maar dat de gruweldaden wel langs alle kanten misbruikt worden. Een dubbele misdaad dus?
Ach kom toch petrol, Oekraïne is dus terwijl de Russen dat gebied bezette, lijken gaan leggen van Russische soldaten die ze vermommen als burgers? :bang: En dan verbaasd zijn dat men u verwijt een ontkenner te zijn.

En dan uiteraard een poging om het om te draaien met een whataboutisme. Welke Russische stad is door Oekraïne bezet en waar zijn de lijken van burgers na oorlogsmisdaden?
petrol242 schreef:
Dizzy schreef:Fout. Je kan perfect eenzijdig een land binnenvallen, de mensen afknallen en de steden bombarderen.
Ja Dizzy, iemand met een andere mening is fout. Daar blijf je hardnekkig aan vasthouden maar dat maakt jou niet minder fout dan. Fout zeg ik dan tegen jou want je blijft in de eenzijdige retoriek steken en de oogkleppen blijven stevig op hun plaats zitten want dat is gemakkelijk natuurlijk. Je negeert gewoon decennia van historiek, intrige en geopolitiek gepoker. Ge zijt waarschijnlijk ook één van die mensen die geloven dat WOI begonnen is omdat er een Oostenrijks-Hongaarse troonopvolger afgeknald was. Was het allemaal maar zo simpel hé.
Neen, iemand met een andere mening is niet fout maar als iemand foute info geef zal ik deze weerleggen en dat is al wat ik heb gedaan. Dat een land een ander land kan binnenvallen en de boel kan vernielen is helaas gewoon een feit.

Dat er redenen gezocht en gevonden worden om dat te rechtvaardigen geloof ik goed en ontken ik dus niet MAAR dat is iets heel anders dan dat die excuses ook de daden verantwoorden. Buiten jij en wouter is iedereen het hier volmondig over eens dat de redenen deze daden NIET rechtvaardigen en dat het dus drogredenen zijn. Dat jij in denazifiëring en andere sprookjes van 1.000 nachten geleden wil geloven is UW zaak. Dat maakt het nog niet juist.
petrol242 schreef:Ik denk dat ik in verschillende posts de beide kampen vernoemd heb. Alleen durf ik ze wel allemaal benoemen en beperk jij je tot 'de zot en agressor Poetin' en ontken je passage van een pak meer actoren. Ik zal het nog eens herhalen : Oekraïne is een speelbal, een slagveld van de spellekes van imperialistische machten.
Iedereen benoemt hier beide kampen maar niet iedereen maakt de fout door deze beide kampen als gelijk te bekijken. Nogmaals, Rusland is Oekraïne binnengevallen, niet andersom. Rusland had al een deel van het land ingepalmd. Rusland zorgde voor onrust door oa paspoorten uit te delen. Rusland kreeg de kernwapens van Oekraïne maar hield zich niet aan de afspraken. Rusland is een militaire reus terwijl Oekraïne een dwerg is. Rusland erkent noch het verkozen bestuur van Oekraïne noch hun bestaansrecht. Toch zouden we beiden als gelijk moeten bekijken terwijl ze dat overduidelijk niet zijn.

Ik heb al meermaals herhaald dat Putin voor mij geen zot is. Hij is wel degelijk intelligent en heeft dat gebruikt om lang andere landen te bespelen en vooral te manipuleren, tot verkiezingen toe. Hij heeft echter teveel vertrouwen gehad in raadgevers die eerder uitblinken in hielen likken. Daardoor heeft hij zijn hand serieus overspeeld. Oekraïne is een dwerg maar een zeer dappere, de andere landen zijn niet zozeer uiteengespeeld als hij had gehoopt, zijn eigen leger is bijlange niet zo sterk als hij dacht,...Putin is geen zot maar hij is geïsoleerd een heeft blijkbaar problemen om de realiteit nog helder te zien. Hij heeft geloofd dat hij even Rusland terug groot zou maken en daarmee zichzelf in de geschiedenisboeken werken als grote leider. Het moet hard wakker worden zijn dat hij nu wel in die boeken terecht komt maar dan eerder als oorlogsmisdadiger en paria. Putin en Putin alleen heeft beslist over deze zoveelste aanval. Zelfs veel Russen, ook in het leger, waren niet echt goed op de hoogte want de paranoia is uiteraard hoog bij dergelijke types. Bij sommige fans trouwens ook.

Oekraïne is inderdaad een speelbal maar dan vooral van Putin, net zoals de gewone Rus een speelbal is van Putin. De vrije media zijn zo goed als onmogelijk gemaakt en propaganda is nog het enige dat te vinden is. Je bent zo hard tegen propaganda maar over deze zo duidelijke en overal aanwezige propaganda in rusland hoor ik u opvallend weinig.

De echte vraag is hoe lang de gewone Rus gaat aanvaarden dat 1 man hen naar de ondergang en miserie aan het leiden is en dat niet heel de wereld gek is maar dat er eerder iets aan de hand is met hun leider.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Dizzy schreef:Ach kom toch petrol, Oekraïne is dus terwijl de Russen dat gebied bezette, lijken gaan leggen van Russische soldaten die ze vermommen als burgers? :bang: En dan verbaasd zijn dat men u verwijt een ontkenner te zijn.
??? Waar heb ik dat geschreven? Het waren precies goede paddenstoelen vanmorgen...
Wat ik wel over Butsja heb geschreven is dat we niet zeker weten wie die gruweldaden heeft gepleegd. Russische soldaten, goed mogelijk, (ook dat heb ik geschreven) maar iedereen kan een Russisch uniform aantrekken en er lopen fascistische bendes/milities rond in heel Oekraïne, van allerlei pluimage en afkomst en allemaal met een verschillende agenda. Niemand, zelfs de Oekraïners niet die enig zicht hebben op de totale chaos die er onder de troepen heerst. Van één ding zijn we wel zeker en dat is dat de gruweldaden gezien moest worden, wereldwijd. Het is een aloude tactiek die keer op keer lukt.
Dizzy schreef:Neen, iemand met een andere mening is niet fout maar als iemand foute info geef zal ik deze weerleggen en dat is al wat ik heb gedaan.
Leg mij eens het verschil uit?
Jij bent degene met de foute informatie omdat uw filmke nog steeds in zwart/wit aan het draaien is. Je negeert gewoon een heel arsenaal aan feiten en kruipt dan in een hoekje van eenzijdigheid, dat heb je zelfs toegegeven. Rusland is Oekraïne binnen gevallen en dat is het dan. Heel de complexe problematiek die al jarenlang aansleept wordt in één keer van tafel gesmeten maar als dat dan aangestipt wordt zijn er plots ontkenners en verraders en putinfans en nog van die zever. Laat je oogkleppen vallen en dan kunnen we verder.
Dizzy schreef:Dat een land een ander land kan binnenvallen en de boel kan vernielen is helaas gewoon een feit.
En dat is precies of dat dat de eerste keer is? Mocht Oekraïne per toeval Koeweit, Joegoslavië, Libië; Irak, Afghanistan, Jemen, Palestina, en nog een hele trits geheten heeft, zou je dan dezelfde situatie als nu gehad hebben? Maar neen, dan keert iedereen zijn gezicht en is het een ver van mijn bed show. En ik word dan op het forum hypocrisie verweten...
Dizzy schreef:Dat er redenen gezocht en gevonden worden om dat te rechtvaardigen geloof ik goed en ontken ik dus niet MAAR dat is iets heel anders dan dat die excuses ook de daden verantwoorden.
Vertaal dit dus naar de landen die ik heb opgenoemd? Wat was de rede in Irak? Massavernietigingswapens? In Afghanistan? Den Bin Laden? In Libië? Een uit de hand gelopen dictator? Dat er miljoenen mensen op de vlucht en gesneuveld zijn is maar een historische voetnoot? En wie was daar de agressor? Juist...
Dizzy schreef:Je bent zo hard tegen propaganda maar over deze zo duidelijke en overal aanwezige propaganda in rusland hoor ik u opvallend weinig.
Wat er vanuit Rusland aan 'informatie komt is heel dubieus, net zoals dat van de westerse pers die maar één kant van het verhaal vertelt en ze zijn daar heel goed in aan het slagen om de publieke opinie naar de hand te zetten van de poppenspelers. Ook wel propaganda genoemd. Vandaar dat ik met een heel kritisch oog naar het conflict kijk, ook naar Butsja.
Maar ga gerust mee in de massa en bevestig mijn betoog :
Dizzy schreef:Buiten jij en wouter is iedereen het hier volmondig over eens dat de redenen deze daden NIET rechtvaardigen en dat het dus drogredenen zijn.
En dat moet dan als argument tellen? :roll:
Med
Pro Member
Pro Member
Berichten: 300
Lid geworden op: 20 aug 2017, 22:58
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 9 keer

petrol242 schreef:
Dizzy schreef:Dat een land een ander land kan binnenvallen en de boel kan vernielen is helaas gewoon een feit.
En dat is precies of dat dat de eerste keer is? Mocht Oekraïne per toeval Koeweit, Joegoslavië, Libië; Irak,
Dizzy schreef:Buiten jij en wouter is iedereen het hier volmondig over eens dat de redenen deze daden NIET rechtvaardigen en dat het dus drogredenen zijn.
En dat moet dan als argument tellen? :roll:
Een land dat een ander soeverein land, dat militair géén gelijke is, met grof geweld binnenvalt en vernield is voor u niet genoeg argument?

Vreemd argument voor een "pacifist". (edit)
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Ge leest echt wat je wil lezen hé. Ik zal het in eenvoudigere taal schrijven : Als iedereen, op een paar na, een stelling verkondigen, is de stelling van de meerderheid de juiste? Kwantiteit die dan als argument telt... De geschiedenis leert ons dat dat niet opgaat.
Med
Pro Member
Pro Member
Berichten: 300
Lid geworden op: 20 aug 2017, 22:58
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 9 keer

petrol242 schreef:Ge leest echt wat je wil lezen hé. Ik zal het in eenvoudigere taal schrijven : Als iedereen, op een paar na, een stelling verkondigen, is de stelling van de meerderheid de juiste? Kwantiteit die dan als argument telt... De geschiedenis leert ons dat dat niet opgaat.
En opnieuw draai je rond de pot. Als de kwantiteit hun mening is dat met bruut geweld een ander land binnen te vallen verwerpelijk is, en jij blijft er alles aan doen om die stelling te wijzigen, wat is dan uw uiteindelijke doel?

De geschiedenis leert ons voornamelijk dat we ons zeker niet aan enkele (zoals dictators, autocraten,...) mogen laten vangen.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

petrol242 schreef:...
Wat ik wel over Butsja heb geschreven is dat we niet zeker weten wie die gruweldaden heeft gepleegd. Russische soldaten, goed mogelijk, (ook dat heb ik geschreven) maar iedereen kan een Russisch uniform aantrekken
Volg dan tenminste de russische logica
Ze zijn er achteraf gelegd

Op dezelfde manier kunnen we niet zeker zijn wie raketten op marioepol afvuurt,
Zijn het echt wel de russen?
Zijn het echt wel russen die binnengevallen zijn, toch het geen turken of chinezen die er met russische uniformen rondlopen?

Binnen een oorlog zijn er nog altijd feiten, waarheden, realiteiten, …
Alles wat we in oekraine ziet zag je ook in grozny of aleppo. knal dezelfde film, dezelfde praktijken, dezelfde retoriek, dezelfde militaire modus operandi, …

Het is dit soort onzin wat van u een poetinfan maakt
Maar blijf uw waanzin gerust spuien en herhalen. Liefts nooit ergens inhoudelijk op ingaan en vergeet niet in regelmatige afstanden een hoop schuld op de VS, EU of nato te leggen. Gij ziet tenslotte het grotere plaatje
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 900
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 35 keer

Gisteren de VN bijeenkomst gevolgd met de schitterende toespraak van Zelenski (die man is geboren om een held te zijn).

+70 Jaar Verenigde Naties en het is beschamend om weeral geen duidelijk standpunt te zien en dat enkel door één land die zijn veto recht kan gebruiken om eender welke resolutie af te keuren.
Hoog tijd dat 2/3 van de VN Rusland uit die VN stemt, of een voor een totale hervorming kiest voor de toekomst van dit gezelschap.

2 vraagjes aan Petrol:
- Haal je je meeste commentaar op berichten uit het PvdA foldertje?
- Gaat het ManiFiesta feestje van de PvdA communisten dit jaar terug door in de Wellington renbaan te Oostende (hopend van niet) of kiest men nu resoluut voor de theatergrond in Marioepol?
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

1207 schreef:Het is dit soort onzin wat van u een poetinfan maakt
Dit is al lang geen poetinfan meer maar een verheerlijking van z'n gruweldaden... vermoedelijk had Petrol ook op de eerste rij gestaan bij Hitler.

Ziekelijk gewoon om dit constant te lezen... het Westen/US zijn de agressors en Oekraine faked dit allemaal :bang:
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Hoe lang kan Rusland alles nog blijven ontkrachten?? het zijn allemaal acteurs,en opgezette filmpjes,ik voorspel dat er op een bepaald moment feiten zullen gefilmd worden,(wij zitten in het tijdperk van de smartphones,ook in Oekraine) die slachtoffers dan zullen overhandigen aan de overheden dat zal dan een heel andere dimentie krijgen.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

fluppie schreef:ik voorspel dat er op een bepaald moment feiten zullen gefilmd worden,(wij zitten in het tijdperk van de smartphones,ook in Oekraine) die slachtoffers dan zullen overhandigen aan de overheden dat zal dan een heel andere dimentie krijgen.
Maar nee... dat zullen dan Oekrainers zijn verkleed als Russen die hun eigen burgers medogenloos afschieten om de Russen de schuld te geven... niet waar Petrol ? Dat is toch wat je hier constant loopt te verkondigen ?
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1571
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

DarkV schreef:vermoedelijk had Petrol ook op de eerste rij gestaan bij Hitler.
Ik heb hier gisteren al gelezen dat toevallige Russische vrienden van Petrol nu eenmaal aan de verkeerde kant staan. Radicaliseer gerust nog een beetje verder, dan kunnen we hun ruiten inslaan en ze uit hun huizen gaan sleuren. In de jaren 30 stond de massa met vlaggetjes naar Hitler te zwaaien. Niet omdat het allemaal fascisten en nazi's waren, maar omdat ze met open ogen in de propaganda liepen. Achteraf konden ze toen (oprecht!) verkondigen dat ze het nooit geweten hebben... Welnu, het is niet Petrol of ik die daar met vlaggetjes zouden staan zwaaien. Trek vooral zelf jullie conclusie, maar laat het misschien eerst eens bezinken.
Laatst gewijzigd door woutervh op 06 apr 2022, 11:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Med
Pro Member
Pro Member
Berichten: 300
Lid geworden op: 20 aug 2017, 22:58
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 9 keer

fluppie schreef:Hoe lang kan Rusland alles nog blijven ontkrachten?? het zijn allemaal acteurs,en opgezette filmpjes,ik voorspel dat er op een bepaald moment feiten zullen gefilmd worden,(wij zitten in het tijdperk van de smartphones,ook in Oekraine) die slachtoffers dan zullen overhandigen aan de overheden dat zal dan een heel andere dimentie krijgen.
Dit gebeurt nu reeds. Oekraine heeft een website gestart waar zulke fimpjes naar toe kunnen gestuurd worden om als hulp/bewijsmateriaal te dienen.
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 900
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 35 keer

Ik heb hier gisteren al gelezen dat toevallige Russische vrienden van Petrol nu eenmaal aan de verkeerde kant staan. Radicaliseer gerust nog een beetje verder
Wat ik heb geschreven.

Jij vindt dus van niet? Wat de ganse wereld in Buscha heeft gezien en bevestigd is door oudere satellietbeelden kan je toch niet ontkennen. Daar zijn Russische militairen voor verantwoordelijk, het Russisch volk, want dat zijn hun militairen uit welke windrichting in Rusland ze ook komen.
Elke Rus staat aan de verkeerde kant alleen door zijn afkomst en is mede verantwoordelijk voor het drama, zeggen van niet is ontkenning.
Of het beste vrienden van Petrol zijn of niet, ze dragen een Russisch paspoort.

Nogmaals vertrouw nooit een Rus, na 72 jaar zijn hun militairen ( Russen dus) in hun gedrag nog steeds verbonden met hun verleden.
Duidelijk?
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

petrol242 schreef:
Dizzy schreef:Ach kom toch petrol, Oekraïne is dus terwijl de Russen dat gebied bezette, lijken gaan leggen van Russische soldaten die ze vermommen als burgers? :bang: En dan verbaasd zijn dat men u verwijt een ontkenner te zijn.
??? Waar heb ik dat geschreven? Het waren precies goede paddenstoelen vanmorgen...
Wat ik wel over Butsja heb geschreven is dat we niet zeker weten wie die gruweldaden heeft gepleegd. Russische soldaten, goed mogelijk, (ook dat heb ik geschreven) maar iedereen kan een Russisch uniform aantrekken en er lopen fascistische bendes/milities rond in heel Oekraïne, van allerlei pluimage en afkomst en allemaal met een verschillende agenda. Niemand, zelfs de Oekraïners niet die enig zicht hebben op de totale chaos die er onder de troepen heerst. Van één ding zijn we wel zeker en dat is dat de gruweldaden gezien moest worden, wereldwijd. Het is een aloude tactiek die keer op keer lukt.
Het was wouter die dat als mogelijkheid insinueerde, wijs hem terecht want dat ben je blijkbaar vergeten. Welke paddestoelen hij al dan niet gebruikt weet ik niet en is off topic.

Ach kom, nu insinueer je weer een andere verkleedpartij :roll:

Dat er vanalles rondloopt klopt maar dit is een gruwel in een door Russen bezet gebied. We weten ondertussen dat de lijken er al langer lagen en niet verplaatst zijn al die tijd.

Het is heel goed dat de gruwel te zien was want het is helaas en blijkbaar nodig, voor sommigen volstaat het nog altijd niet en moeten er meer bewijzen zijn. 11 zulke gevallen was voor sommigen hier blijkbaar nog wat weinig.
petrol242 schreef:Leg mij eens het verschil uit?
Jij bent degene met de foute informatie omdat uw filmke nog steeds in zwart/wit aan het draaien is. Je negeert gewoon een heel arsenaal aan feiten en kruipt dan in een hoekje van eenzijdigheid, dat heb je zelfs toegegeven. Rusland is Oekraïne binnen gevallen en dat is het dan. Heel de complexe problematiek die al jarenlang aansleept wordt in één keer van tafel gesmeten maar als dat dan aangestipt wordt zijn er plots ontkenners en verraders en putinfans en nog van die zever. Laat je oogkleppen vallen en dan kunnen we verder.
Ah, dus mijn info is fout. Waaruit blijkt dat dan? Waar zijn uw feiten die mijn fouten weerleggen?
Ik negeer geen feiten, ik weeg ze af tegenover andere feiten. Ik, en zowat al de rest hier, vind een land binnenvallen voor de zoveelste keer en burgers doden erger dan een verlangen van een leider uit het aanvallende land. Welke verantwoording heb je voor deze gruwel?

Je bent zogezegd geen putinfan maar al wat eruit komt is even eenzijdig als je beweert van onze visie. Je komt nooit af met twijfel over de andere kant, het is altijd vanuit de zelfde windrichting dat het komt, toeval? Ontkenners worden nu eenmaal ontkenners genoemd, stop met ontkennen en je zal minder zo genoemd worden. Probeer het eens.
petrol242 schreef:
Dizzy schreef:Dat een land een ander land kan binnenvallen en de boel kan vernielen is helaas gewoon een feit.
En dat is precies of dat dat de eerste keer is? Mocht Oekraïne per toeval Koeweit, Joegoslavië, Libië; Irak, Afghanistan, Jemen, Palestina, en nog een hele trits geheten heeft, zou je dan dezelfde situatie als nu gehad hebben? Maar neen, dan keert iedereen zijn gezicht en is het een ver van mijn bed show. En ik word dan op het forum hypocrisie verweten...
Whataboutisme nummer zoveel. Het gaat hier over DIT conflict. Rusland is hier Oekraïne opnieuw binnengevallen met grof geweld. Dat is een eenvoudig feit.

Dat er in andere conflicten ook excuses gebruikt worden ontken ik ook niet maar dat doet dus NIETS af van het feit dat dit hier ook het geval is. Blijf on topic.
petrol242 schreef:
Dizzy schreef:Je bent zo hard tegen propaganda maar over deze zo duidelijke en overal aanwezige propaganda in rusland hoor ik u opvallend weinig.
Wat er vanuit Rusland aan 'informatie komt is heel dubieus, net zoals dat van de westerse pers die maar één kant van het verhaal vertelt en ze zijn daar heel goed in aan het slagen om de publieke opinie naar de hand te zetten van de poppenspelers. Ook wel propaganda genoemd. Vandaar dat ik met een heel kritisch oog naar het conflict kijk, ook naar Butsja.
Maar ga gerust mee in de massa en bevestig mijn betoog :
Dizzy schreef:Buiten jij en wouter is iedereen het hier volmondig over eens dat de redenen deze daden NIET rechtvaardigen en dat het dus drogredenen zijn.
En dat moet dan als argument tellen? :roll:
Ten eerste mag men hier nog schrijven wat men wil en worden media niet verboden of vervolgd. Toch een belangrijk detail.
Dat je zelfs moeite hebt om toe te geven dat de propagandamachine van Rusland nog een paar treden hoger staat is veelzeggend. Wie mocht het geen oorlog noemen? Is het voor u al een oorlog of was dat propaganda? Denazifiëring was nog zo'n belachelijke, is Zelenski een nazi volgens u? Nu worden ook de burgers al nazi's genoemd, dezelfde die men ging bevrijden :lol:

Jij gaat evengoed mee in de massa maar dan de Russische. Je bent helemaal niet kritisch want anders zou je deze onverantwoorde daden streng veroordelen maar je blijft enkel hopeloos twijfel zaaien tot je echt niet meer anders kan.

OK, de overgrote meerderheid hier vind de speciale operatie onverantwoord maar jij dus niet. Ik zeg niet dat UB representatief is maar het gaat uiteraard veel verder dan UB. Ik stel vast dat Putin nog weinig dikke vrienden heeft. Zijn al die mensen verkeerd of is deze actie onverantwoord? Is iedereen die de acties veroordeelt aan de paddestoelen?
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1027
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 21 keer

Dizzy schreef: Putin en Putin alleen heeft beslist over deze zoveelste aanval.
Info uit de eerste hand? :eek:
Pas dan maar op wat je schrijft want straks leest er nog iemand tussen de lijnen dat je Putin persoonlijk kent of toch kort bij hem staat om te weten wat er zich binnen het Kremlin tot in detail afspeelt. En dan word je zonder pardon in het "andere" kamp geplaatst. :oops:
De scheermessen worden immers door de opgehitste meute al geslepen.

De propaganda doet al duidelijk zijn werk:
timmermc schreef:Elke Rus staat aan de verkeerde kant alleen door zijn afkomst en is mede verantwoordelijk voor het drama, zeggen van niet is ontkenning.
Of het beste vrienden van Petrol zijn of niet, ze dragen een Russisch paspoort.

Nogmaals vertrouw nooit een Rus, na 72 jaar zijn hun militairen ( Russen dus) in hun gedrag nog steeds verbonden met hun verleden.
Duidelijk?
Wat zou de "afkomst" van een deel van de Oekraïnsche bevolking zijn?
Mensen in een hokje duwen louter op basis van hun afkomst en ze daarenboven op basis van hun afkomst ook nog een verantwoordelijkheid in de schoenen schuiven, hoe simplistisch kan je iets voorstellen? In elk geval, akeliger moet het niet meer worden.

Voor alle duidelijkheid, ik ben het totaal oneens met jouw visie of wat daarvoor moet doorgaan.
Al wat ik on line meegeef is louter gebaseerd op mijn situatie, beleving, ervaring en opgedane kennis.
Ik kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor de situatie, beleving, ervaring en kennis van anderen noch dat zij dit persoonlijk anders beleven en ervaren. Het is aan ieder individu om zelf te bepalen wat het beste bij hun past.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

ivob schreef:
Dizzy schreef: Putin en Putin alleen heeft beslist over deze zoveelste aanval.
Info uit de eerste hand? :eek:
Pas dan maar op wat je schrijft want straks leest er nog iemand tussen de lijnen dat je Putin persoonlijk kent of toch kort bij hem staat om te weten wat er zich binnen het Kremlin tot in detail afspeelt. En dan word je zonder pardon in het "andere" kamp geplaatst. :oops:
De scheermessen worden immers door de opgehitste meute al geslepen.

De propaganda doet al duidelijk zijn werk:
Elke Rus staat aan de verkeerde kant alleen door zijn afkomst en is mede verantwoordelijk voor het drama, zeggen van niet is ontkenning.
Of het beste vrienden van Petrol zijn of niet, ze dragen een Russisch paspoort.

Nogmaals vertrouw nooit een Rus, na 72 jaar zijn hun militairen ( Russen dus) in hun gedrag nog steeds verbonden met hun verleden.
Duidelijk?
Geen info uit eerste hand maar afgeleid uit verklaringen van Russen bij het begin van de speciale operatie. Zelfs militairen bleken niet op de hoogte van de plannen. Dat werd ook als oorzaak van de trage vorderingen in het begin opgegeven. Weet je nog dat het een tijdje enkel oefeningen waren. Zelfs ouders van soldaten dachten in het begin dat hun zoon aan het oefenen was. Dat klopte ook wel maar als kanonnenvlees.

Ik ben het totaal oneens met die 2de quote. Er zijn Russen die het niet eens zijn met deze oorlog. Velen hebben betoogd terwijl dit niet gemakkelijk is in zo'n land met zo'n enorme vrijheid. Anderen zijn gevlucht, dat zie je wel vaker dat mensen hun paradijs ontvluchten uit verlangen naar westerse propaganda.

Wat wel klopt is dat de Russen die deze oorlog steunen boter op het hoofd hebben, dat is echter niet hetzelfde als alle Russen door afkomst. Net zoals de Duitsers niet moesten afkomen met wir haben es nicht... geldt dit ook voor de Russen. Ja, er is veel propaganda maar dat pleit hun niet volledig vrij. Het is het volk dat hun leider aan de kant moet zetten of minstens onder druk plaatsen. In het Nederlands is er een spreekwoord, wie zwijgt, stemt toe.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Dizzy schreef:In het Nederlands is er een spreekwoord, wie zwijgt, stemt toe.
Zo scherp zou ik het niet stellen. Mensen worden zelfs opgepakt als ze met een wit bord op straat komen. Zoals met alles is er een (groot??) deel van de bevolking die tegen deze oorlog/invasie is maar er niet durft voor uitkomen. Wij mogen hier zowat alles zeggen en tegen alles protesteren maar in Rusland ligt dat iets moeilijker. Reken daar de censuur bij van alle niet pro-Russische media en je hebt nog een (groot??) deel van de bevolking die niet eens op de hoogte is van wat er aan de hand is.
De tijd is echter een voordeel, alle nieuws gaat rond ook al duurt het lang. Russische soldaten in Oekraïne houden contact met het thuisfront, bodybags gaan terug naar Rusland, Oekraïners contacteren hun Russische familie en het gebruik van VPN's en TOR neemt toe (Ik zie in mijn Snowflake add-on in Firefox al een 3/4-voud aan gebruikers tegen anderhalve maand geleden, daar zullen ook wel Russen bijzitten).
Bye, Maurice
https://on4bam.com
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

woutervh schreef:Achteraf konden ze toen (oprecht!) verkondigen dat ze het nooit geweten hebben...
Straks ga je ons nog vertellen dat we niet beseffen welk fijn man Putin wel is... we zijn hier duidelijk allemaal naief om het Westen/US/Oekraine te geloven. Gelukkig ben jij en Petrol er nog om onze dwaasheid te doen inzien dat iemand die een souverein land aan flarden schiet dit met de beste bedoelingen doet en een grote pacifist is met liefde voor het volk :bang: :bang: :bang:

Volgens mij hebben jullie wat teveel in het PVDA boekje gelezen of roken jullie het verkeerde spul :roll:
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

on4bam schreef:
Dizzy schreef:In het Nederlands is er een spreekwoord, wie zwijgt, stemt toe.
Zo scherp zou ik het niet stellen. Mensen worden zelfs opgepakt als ze met een wit bord op straat komen. Zoals met alles is er een (groot??) deel van de bevolking die tegen deze oorlog/invasie is maar er niet durft voor uitkomen. Wij mogen hier zowat alles zeggen en tegen alles protesteren maar in Rusland ligt dat iets moeilijker. Reken daar de censuur bij van alle niet pro-Russische media en je hebt nog een (groot??) deel van de bevolking die niet eens op de hoogte is van wat er aan de hand is.
De tijd is echter een voordeel, alle nieuws gaat rond ook al duurt het lang. Russische soldaten in Oekraïne houden contact met het thuisfront, bodybags gaan terug naar Rusland, Oekraïners contacteren hun Russische familie en het gebruik van VPN's en TOR neemt toe (Ik zie in mijn Snowflake add-on in Firefox al een 3/4-voud aan gebruikers tegen anderhalve maand geleden, daar zullen ook wel Russen bijzitten).
Eugh, dat stond er toch vrij duidelijk in:
Ik ben het totaal oneens met die 2de quote. Er zijn Russen die het niet eens zijn met deze oorlog. Velen hebben betoogd terwijl dit niet gemakkelijk is in zo'n land met zo'n enorme vrijheid. Anderen zijn gevlucht, dat zie je wel vaker dat mensen hun paradijs ontvluchten uit verlangen naar westerse propaganda.
Het stuk over "wie zwijgt, stemt toe" gaat uiteraard dus enkel over de Russen die weten dat het een oorlog is en ermee (stilzwijgend) akkoord gaan.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Dizzy schreef:Ach kom, nu insinueer je weer een andere verkleedpartij :roll:
Nee Dizzy. Je bent fout. Ik heb van in het begin al gezegd dat de identiteit van de schuldigen nog niet gekend is. Dus weer iets anders insinueren is iets dat in jouw hoofd spookt.
Dizzy schreef:Het was wouter die dat als mogelijkheid insinueerde, wijs hem terecht want dat ben je blijkbaar vergeten.
Ben ik nu ook al verantwoordelijk voor iemand anders zijn mening? :roll: Allez vooruit doe zo voort.
Dizzy schreef:Dat is een eenvoudig feit.
En daar beperk jij je dan toe, want het is aleeszins geen eenvoudig conflict. Ah, we knippen efkes een klein stuk, een feit, uit de tijdlijn en dat is het dan. Het simplisme wordt met de dag erger. Vooral niet vergeten straks naar het journaal te kijken hé...
Ge moogt me nog een miljard keer beschuldigen van dingen te ontkennen, van drogredenen te gebruiken of whataboutismes of welke vernederlandsing die je favoriete stokpaardjes ook zijn. Eigenlijk ben jij dan een groter ontkenner dan ik. Je negeert het verleden en je erkent niet alle actoren.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Waarom oeverloos blijven doordrammen over die zaken?

Is het binnenvallen in een land met tanks en raketten niet genoeg om dat land als agressor te zien? :roll:
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

Dizzy schrijft ...Ik, en zowat al de rest hier,...

Spreek voor jezelf, de rest heeft mogelijk een andere mening...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

petrol242 schreef:Ge moogt me nog een miljard keer beschuldigen
We beschuldigen je van een Putinlover te zijn... alles wat Rusland doet is prima (of toch zeker minder erg dan Oekraine), wat Oekraine/Westen/US doet is verdacht en slecht.

Van enige objectiviteit of realiteitszin is bij jou al lang geen sprake meer.
cadsite schreef:Is het binnenvallen in een land met tanks en raketten niet genoeg om dat land als agressor te zien?
Voor Petrol is het alleen maar normaal gezien de agressie die het Westen toont tov. Rusland.

Het verbaast me dat hij nog niet pleit om gans West Europa te laten platbombarderen door Rusland :bang:
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1027
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 21 keer

wied schreef:Dizzy schrijft ...Ik, en zowat al de rest hier,...

Spreek voor jezelf, de rest heeft mogelijk een andere mening...
+1
DarkV schreef:We beschuldigen je van een Putinlover te zijn..
Idem.
Of heb je jezelf gepromoveerd tot woordvoerder van een of andere groepering of verkeer je in kringen waar de pluralis maiestatis gebruikelijk is voor de ik-persoon?
In deze ben ik het al niet met je eens dus dat is al "We -1".
Het verbaast me dat hij nog niet pleit om gans West Europa te laten platbombarderen door Rusland
Dat zal eerder het resultaat zijn van ongenuanceerd een vijandbeeld creëren en bij herhaling bijdragen aan het simplistische wij-zij verhaal dan aan tegen de stroom durven ingaan en voorzichtig proberen het hele verhaal te ontrafelen.
Laatst gewijzigd door ivob op 06 apr 2022, 15:13, 2 keer totaal gewijzigd.
Al wat ik on line meegeef is louter gebaseerd op mijn situatie, beleving, ervaring en opgedane kennis.
Ik kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor de situatie, beleving, ervaring en kennis van anderen noch dat zij dit persoonlijk anders beleven en ervaren. Het is aan ieder individu om zelf te bepalen wat het beste bij hun past.
Plaats reactie

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”