Ja een 3 x 220 net is evil, en spijtig gnoeg kom je dat wel nog eens tegen in belgietdemeyer schreef:grr.. Dacht ik net een supernette installatie ineen te steken...
Devolo Magic 2 DIN rail werkt niet in 3 * 220V configuratie....
Mijn kleine frustratie van de dag ...
-
- Elite Poster
- Berichten: 2472
- Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 208 keer
-
- Elite Poster
- Berichten: 751
- Lid geworden op: 28 sep 2003, 12:58
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 30 keer
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220405_96702486
Ze mogen dan deze keer een retour-adres hebben toegevoegd, ze kunnen er misschien ook bijschrijven dat wij een heel gevaarlijke soort zijn die alles naar de kloten helpt. Kwestie van beleefdheid/respect/... naar die wezens toe.
Hopelijk zijn het geen ET-achtige wezens want dan gaat Putin zal rap hun vinger afbijten.
Ze mogen dan deze keer een retour-adres hebben toegevoegd, ze kunnen er misschien ook bijschrijven dat wij een heel gevaarlijke soort zijn die alles naar de kloten helpt. Kwestie van beleefdheid/respect/... naar die wezens toe.
Hopelijk zijn het geen ET-achtige wezens want dan gaat Putin zal rap hun vinger afbijten.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Hoe heb je die aangesloten?tdemeyer schreef: Devolo Magic 2 DIN rail werkt niet in 3 * 220V configuratie....
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 944
- Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 62 keer
Rotatietarieven op laadpalen moeten echt omhoog. Naar 1-2 euro per minuut ofzo. Het aantal plug-ins dat een hele dag aan publieke palen hangt terwijl ze op max 3u van 0-100% geladen zijn is om gek van te worden. Dit gaat een gigantisch probleem worden in de, zeer nabije, toekomst.
- Garpenlov
- Premium Member
- Berichten: 703
- Lid geworden op: 24 okt 2014, 22:17
- Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
- Bedankt: 50 keer
Proximus dat hier elke namiddag het laatste jaar platligt..
Geen één van mijn collega's kan na de middag nog op mobiele data raken hier in Heist-op-den-berg.
Proximus vindt helaas nergens een probleem.
Verbinding is er, maar niets laad.
Beide android en Ios
Geen één van mijn collega's kan na de middag nog op mobiele data raken hier in Heist-op-den-berg.
Proximus vindt helaas nergens een probleem.
Verbinding is er, maar niets laad.
Beide android en Ios
ISP: Telenet 1000/40 (CV8560E -> Unifi UDM-B)
Mobiel: PX Mobilus M (Iphone 13)
Mobiel: PX Mobilus M (Iphone 13)
-
- Premium Member
- Berichten: 651
- Lid geworden op: 19 jan 2013, 23:15
- Locatie: Ronse
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 33 keer
Niet... Ik was me aan het inlezen in de handleiding, maar daar stond geen enkel schema voor 3*220. Dus maar even de support gecontacteerd, met het snelle antwoord dat 3*220 niet gaat lukken. De din rail versie moét blijkbaar een N geleider hebben...philippe_d schreef:Hoe heb je die aangesloten?tdemeyer schreef: Devolo Magic 2 DIN rail werkt niet in 3 * 220V configuratie....
-
- Elite Poster
- Berichten: 1374
- Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 105 keer
Maar moet die op nulpotentiaal staan? Of kan je twee fasen op L1 en L2 aansluiten, en de derde op N? Er staat dan nog steeds 230V tussen fase en neuter, alleen geen 0V tussen N en PE.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Op de Devolo Magic 2 DIN zijn 5 aansluitingen:
N L1 L2 L3 PE
Dit toestel heeft 2 functies:
N L1 L2 L3 PE
Dit toestel heeft 2 functies:
- capacitieve fasekoppeling tussen L1 - L2 - L3
- Powerline (RJ45 aansluiting). Hiervoor heb je een spanning nodig van 220V tussen N en L1 (voeding voor de PWL).
- de 3 fases op L1 L2 en L3 (dan krijg je de koppeling tussen de fases) + de aarde op PE.
- een brugje tussen L3 en N (of tussen L2 en N). Hierdoor krijgt de Powerline zijn 220V voeding.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1154
- Lid geworden op: 22 mei 2003, 20:23
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 100 keer
Toestel geannuleerd en ergens gaan halen waar het nog in voorraad was. Die stond al 4 maand in backorder.sky schreef:Keukentoestellen ruim op voorhand bestellen wetende dat er Corona is, lever problemen, ….
Bevestiging krijgen dat alle toestellen er zijn.
Vragen of men ze nog even kan bewaren (wordt door hen zo aangeboden).
Toestellen laten leveren en dan tot de vaststelling komen dat er één ontbreekt.
Vermoedelijk dus doorverkocht aan iemand anders met het idee dat ze terug tijdig zouden binnen zijn.
Niet dus! Levertermijn onbekend.
Hopelijk wordt die nog geleverd anders zitten we met een esthetisch probleem moest het andere toestel er niet gelijkaardig uitzien.
Ondertussen bezig met plaatsen keuken.
Euh sorry meneer, uw werkblad heeft zeker 2 maanden vertraging.
En de trekker van uw koelkastdeur is er ook nog niet. we zullen de deur best niet installeren, anders krijg je de koelkast niet meer open. (greeploze keuken)
Ze gaan wel een tijdelijk werkblad plaatsen in afwachting van. Dus wel proper opgelost.
Blijkbaar kunnen ze tegenwoordig nog maar weinig keukens onmiddellijk opleveren omdat er altijd wel iets ontbreekt.
-
- Elite Poster
- Berichten: 4340
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Stadsdiensten die niet nadenken bij het plaatsen van tijdelijk parkeerverbod bordjes, vooral bij wind.
Gisteren, toen er minder wind was dan vandaag:
Resultaat:
Zelf het bordje dan maar rechtgezet en wat verder van de geparkeerde auto's. Alle bordjes liggen trouwens alweer plat. Parkeerverbod op 12/4... goed op tijd dus.
Gelukkig geen bluts of kras en de schade weg gekregen met speciale polierpasta.
Gisteren, toen er minder wind was dan vandaag:
Resultaat:
Zelf het bordje dan maar rechtgezet en wat verder van de geparkeerde auto's. Alle bordjes liggen trouwens alweer plat. Parkeerverbod op 12/4... goed op tijd dus.
Gelukkig geen bluts of kras en de schade weg gekregen met speciale polierpasta.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
- Garpenlov
- Premium Member
- Berichten: 703
- Lid geworden op: 24 okt 2014, 22:17
- Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
- Bedankt: 50 keer
Ai, das een zure!
Vindt die modellen Focus best wel vet. Zien er vrij stoer uit!
Hoe bevallen die ecoboost motortjes eigenlijk?
Vindt die modellen Focus best wel vet. Zien er vrij stoer uit!
Hoe bevallen die ecoboost motortjes eigenlijk?
ISP: Telenet 1000/40 (CV8560E -> Unifi UDM-B)
Mobiel: PX Mobilus M (Iphone 13)
Mobiel: PX Mobilus M (Iphone 13)
-
- Premium Member
- Berichten: 651
- Lid geworden op: 19 jan 2013, 23:15
- Locatie: Ronse
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 33 keer
Verdikke, konden ze dat bij Devolo support niet zelf uitvissen? ... Ik ga het dan meer even riskeren en het ding bestellen..philippe_d schreef:Op de Devolo Magic 2 DIN zijn 5 aansluitingen:
N L1 L2 L3 PE
Dit toestel heeft 2 functies:In een 3*220 V net zou ik de Devolo Magic 2 als volgt aansluiten:
- capacitieve fasekoppeling tussen L1 - L2 - L3
- Powerline (RJ45 aansluiting). Hiervoor heb je een spanning nodig van 220V tussen N en L1 (voeding voor de PWL).
- de 3 fases op L1 L2 en L3 (dan krijg je de koppeling tussen de fases) + de aarde op PE.
- een brugje tussen L3 en N (of tussen L2 en N). Hierdoor krijgt de Powerline zijn 220V voeding.
-
- Elite Poster
- Berichten: 6018
- Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Hier ook wind miserie, scheel van vuilbak gaan vliegen tot bij buurvrouw. Blutsje in wagen...on4bam schreef:vooral bij wind.
En de tv gids van Proximustv waardoor opnames weer niet zullen lopen. Ze zullen zo alleen maar sneller buiten liggen. Deze week maar eens trial van Tv vlaanderen internet tv aanvragen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 4357
- Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 100 keer
Een kleine frustratie.
Maaltijdcheque kaart wordt vernieuwd, werkt niet. Je belt naar sodexo en ze blokkeren mijn kaart, geen codes ontvangen, contacteer ik hun, gaan ze nogmaals de codes opsturen. Je moet 4 werkdagen wachten tot ze het opsturen en dan kan het nog 10 werkdagen duren
Maaltijdcheque kaart wordt vernieuwd, werkt niet. Je belt naar sodexo en ze blokkeren mijn kaart, geen codes ontvangen, contacteer ik hun, gaan ze nogmaals de codes opsturen. Je moet 4 werkdagen wachten tot ze het opsturen en dan kan het nog 10 werkdagen duren
-
- Elite Poster
- Berichten: 1170
- Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
- Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
- Bedankt: 67 keer
BTW verlaging op … paarden.
Geen aprilgrap dus. Er is geen geld voor BTW verlaging op energie of voor fietsen maar wel op paarden.
Je reinste politieke zelfbediening van de paarden lobby.
Alsof die sector, en vooral die klasse het nodig heeft.
Een sector die bulkt van het zwart geld en het ook zeer moeilijk maakt voor de landbouwers (verpaarding).
Geen aprilgrap dus. Er is geen geld voor BTW verlaging op energie of voor fietsen maar wel op paarden.
Je reinste politieke zelfbediening van de paarden lobby.
Alsof die sector, en vooral die klasse het nodig heeft.
Een sector die bulkt van het zwart geld en het ook zeer moeilijk maakt voor de landbouwers (verpaarding).
-
- Plus Member
- Berichten: 185
- Lid geworden op: 21 nov 2007, 13:24
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 9 keer
Dit is gelukkig nog niet helemaal in kannen en in kruiken :R2D2 schreef:BTW verlaging op … paarden.
Geen aprilgrap dus. Er is geen geld voor BTW verlaging op energie of voor fietsen maar wel op paarden.
Je reinste politieke zelfbediening van de paarden lobby.
Alsof die sector, en vooral die klasse het nodig heeft.
Een sector die bulkt van het zwart geld en het ook zeer moeilijk maakt voor de landbouwers (verpaarding).
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/04/08 ... -heel-wei/
"... Voor een goed begrip: het is helemaal niet zeker dat de federale regering dat ook zal doen."
- MaT
- Elite Poster
- Berichten: 1888
- Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
- Bedankt: 282 keer
Wie zegt dat het enkel voor die klasse is?R2D2 schreef:BTW verlaging op … paarden.
Geen aprilgrap dus. Er is geen geld voor BTW verlaging op energie of voor fietsen maar wel op paarden.
Je reinste politieke zelfbediening van de paarden lobby.
Alsof die sector, en vooral die klasse het nodig heeft.
Een sector die bulkt van het zwart geld en het ook zeer moeilijk maakt voor de landbouwers (verpaarding).
Met de stijgende energieprijzen en het anti-auto beleid word paard en kar weer het vervoersmiddel bij uitstek voor het gepeupel
Deze mensen hebben toekomstvisie en zorgen er al voor dat het financieel aantrekkelijk word
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
-
- Elite Poster
- Berichten: 5514
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
- Locatie: Hier ter plaatse
- Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
- Bedankt: 313 keer
Klopt, de kosten van de ewagens zullen zorgen dat een pak mensen geen wagen meer kunnen veroorloven. Naast een paard kan een ezel ook nog dienen
Ik heb toevallig ook een Focus, wel de ST-line, die is nog sportiever. Ik ben er tevreden van maar dat is normaal want hij is nog geen 2 jaar oud. Nog een jaar of 8 en dan zien of het een EC wordt of een paard/ezel
Ik heb toevallig ook een Focus, wel de ST-line, die is nog sportiever. Ik ben er tevreden van maar dat is normaal want hij is nog geen 2 jaar oud. Nog een jaar of 8 en dan zien of het een EC wordt of een paard/ezel
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
-
- Elite Poster
- Berichten: 839
- Lid geworden op: 28 maa 2009, 22:21
- Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
- Bedankt: 88 keer
de grootste speler in de sector, laat meermaals per week de privé helicopter voorvliegen om naar de privejet (35km verder) gebracht te worden. Weet je wel wat dat kost! Een beetje steun & stimulans van de verkoop door de overheid, lijkt mij best aangewezen... Anders moet binnenkort nog de limousine voorrijden om tot aan de privéjet te geraken, en dat is toch echt voor het plebs, héR2D2 schreef:BTW verlaging op … paarden...Alsof die sector, en vooral die klasse het nodig heeft
-
- Elite Poster
- Berichten: 1571
- Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 147 keer
Dd-wrt...
Ik wilde eens een oude router vanonder het stof halen. De laatste builds mag je niet gebruiken, zelfs de stable niet. De router database mag je niet op voortgaan. De ene wiki bestempeld de andere als outdated. Versies die je nodig zou hebben blijken gewist. Dan zit er nog ergens een peacock thread die de juiste info zou hebben.
Wat een boeltje
Ik wilde eens een oude router vanonder het stof halen. De laatste builds mag je niet gebruiken, zelfs de stable niet. De router database mag je niet op voortgaan. De ene wiki bestempeld de andere als outdated. Versies die je nodig zou hebben blijken gewist. Dan zit er nog ergens een peacock thread die de juiste info zou hebben.
Wat een boeltje
-
- Elite Poster
- Berichten: 6659
- Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 386 keer
Bedoel je OpenWRT of effectief DD-WRT wist niet dat dat nog gebruikt werd.woutervh schreef:Dd-wrt...
OpenWRT is ook een boeltje hoor wanneer je je er voor het eerst in verdiept, zelfs met voldoende ervaring achter de kiezen. Ook firmware waarvan de nieuwere builds enkel op modellen met voldoende RAM/storage werken, wiki en git pagina's die elkaar tegenspreken, belangrijke informatie die enkel in obscure release notes of op hun forum staat, etc. Maar na een uurtje + evt wat trial/error ben je er doorgaans wel aan uit en draai je OpenWRT (en vooral: weet je welke hardware je in de toekomst best koopt voor OpenWRT).
-
- Elite Poster
- Berichten: 1571
- Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 147 keer
Effectief dd-wrt. Ik wilde het echte knutselen wat achterwege laten Soit, is uiteindelijk gelukt wat ik wou. Inpikken op een wifi signaal + lokale hotspot hiervan maken+ bridgen naar de ethernet poorten.CCatalyst schreef: Bedoel je OpenWRT of effectief DD-WRT wist niet dat dat nog gebruikt werd.
Ik heb wel een paar routers moeten proberen die ik nog liggen had. De lokale wifi hotspot werkt alleszins al goed. Nu nog hopen dat de Siemens sip DECT erdoor geraakt.
-
- Premium Member
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 12 mei 2011, 20:02
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 40 keer
Werkgever die beslist dat alle firmawagens per onmiddellijk advertising voor de firma opgeplakt moeten krijgen. Ik twijfel tussen me ertegen verzetten of de bestickering de dag erna er zelf terug af te trekken.
- devilkin
- Elite Poster
- Berichten: 4884
- Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Best je car policy er even op naslaan eer je zoiets gaat doen... ook te zien of het een leasing is, een gesponsorde wagen, een pool wagen, ... ?
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
- cadsite
- Elite Poster
- Berichten: 4657
- Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
- Locatie: Kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
- Bedankt: 344 keer
- Contacteer:
Waarom zou je je hiertegen verzetten? Het is toch jouw wagen niet?pfuhu schreef:Werkgever die beslist dat alle firmawagens per onmiddellijk advertising voor de firma opgeplakt moeten krijgen. Ik twijfel tussen me ertegen verzetten of de bestickering de dag erna er zelf terug af te trekken.
-
- Plus Member
- Berichten: 157
- Lid geworden op: 11 apr 2022, 11:29
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 12 keer
Ik hoop voor die werkgever dat hij goed heeft nagedacht en zijn fiscale expert heeft geraadpleegd.pfuhu schreef:Werkgever die beslist dat alle firmawagens per onmiddellijk advertising voor de firma opgeplakt moeten krijgen. Ik twijfel tussen me ertegen verzetten of de bestickering de dag erna er zelf terug af te trekken.
Voordien werkte ik bij grote multinational met zo'n 450 wagens en toen we dat wilden doorvoeren jaren geleden (en het ging echt over kleine stickers op de ruiten) werd ons meteen voorgerekend dat de aftrekbaarheid van de wagen moest verminderd worden uit hoofde van de werkgever met de geschatte, forfaitair bepaalde tegenwaarde van die publiciteit.
Bleek dat de fiscus zo met dubbel krijt zou schrijven dat gewoon publiciteit voeren via andere kanalen goedkoper uit kwam.
Het plan werd meteen afgevoerd.
Tweede punt : als het gaat om stickers op de carrosserie is dat na enige tijd te zien zelfs als je de stickers verwijdert... Als het dus om leasewagens gaat zal bij inleveren van de wagen na 48 maand of zo, afhankelijk van de leasing maatschappij, de kostprijs van aanbrengen van nieuwe glanslaag op de wagen in mindering worden gebracht c.q. door de werkgever moeten vergoed worden. Zeker bij wagens die het goed doen op de tweedehands markt vb. de 2+2 formule van Mercedes.
Conclusie : belettering op bestelwagens e.d. = goed idee / op bedrijfswagens ook voor privé-gezins-gebruik = héél slecht en duur idee, met uitzondering uiteraard van achterruiten, nummerplaat omgeving etc...
-
- Elite Poster
- Berichten: 5514
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
- Locatie: Hier ter plaatse
- Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
- Bedankt: 313 keer
De fiscus heeft blijkbaar hun visie aangepast:
De fiscus heeft haar vroeger standpunt voor wat betreft deze kosten bijgesteld. Voortaan gelden gemaakte kosten met betrekking tot reclame op auto’s weldegelijk als publiciteitskosten. Dit impliceert dat deze niet onderworpen zijn aan de aftrekbeperking van autokosten, maar 100% fiscaal aftrekbaar zijn. Alle vormen van reclame komen in aanmerking, ook het aanbrengen van reclameslogans. Uw wagen in de typische bedrijfskleuren laten spuiten, beschouwt men ook als aftrekbare reclamekost. De vroegere aftrekbeperking inzak BTW op deze kosten werd eveneens opgeheven, deze mag aldus voor 100% gerecupereerd worden.
Indien u uw werknemer kan overtuigen om ook op zijn privéauto reclame te voeren voor het bedrijf, dan betreft dit voor u nog steeds een aftrekbare beroepskost. Zowel de kosten voor het aanbrengen van de reclame, als de vergoeding die u daarvoor betaalt, worden beschouwd als reclamekosten. Idealiter maakt u voor de overeengekomen vergoeding een apart contract op en houdt u dat bedrag marktconform.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
- Garpenlov
- Premium Member
- Berichten: 703
- Lid geworden op: 24 okt 2014, 22:17
- Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
- Bedankt: 50 keer
Heb jaren carrosserie gedaan.
Zo'n stickers zorgen er alleen voor dat de onderliggende laag niet verslijt.
Een simpel machinaal polierbeurtje en de vernislaag is weer als nieuw. Er zal nooit een nieuwe laag opgespoten moeten worden.
Zo'n stickers zorgen er alleen voor dat de onderliggende laag niet verslijt.
Een simpel machinaal polierbeurtje en de vernislaag is weer als nieuw. Er zal nooit een nieuwe laag opgespoten moeten worden.
ISP: Telenet 1000/40 (CV8560E -> Unifi UDM-B)
Mobiel: PX Mobilus M (Iphone 13)
Mobiel: PX Mobilus M (Iphone 13)
- cadsite
- Elite Poster
- Berichten: 4657
- Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
- Locatie: Kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
- Bedankt: 344 keer
- Contacteer:
Doen ze dat niet altijd voordat ze zo'n jonge wagens verkopen?
Ik zie zelfs vaak dat ze de banden zwart spuiten om alles er nieuwer te laten uitzien.
Ik zie zelfs vaak dat ze de banden zwart spuiten om alles er nieuwer te laten uitzien.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5514
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
- Locatie: Hier ter plaatse
- Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
- Bedankt: 313 keer
Is de oplossing niet veel eenvoudiger? Weiger gewoon de salariswagen als dit zo storend is, dan kan je zelf vrij uw wagen kiezen inclusief de kleur en je kan alle reclame (leasing, garage, bedrijf) vermijden.
De werkgever kan het ook vreemd vinden dat je de naam van het bedrijf niet wil uitdragen, tenzij je natuurlijk voor Pabo werkt
De werkgever kan het ook vreemd vinden dat je de naam van het bedrijf niet wil uitdragen, tenzij je natuurlijk voor Pabo werkt
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
-
- Premium Member
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 12 mei 2011, 20:02
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 40 keer
Het gaat niet over een salariswagen, maar over een firmawagen (noodzakelijk voor verplaatsingen van mijn werk).
Het is mijn wagen inderdaad niet, maar ik betaal er wel VAA op, dus vind ik dat ik deze mag beschouwen als mijn wagen en daar wil ik geen reclame op.
Ik heb mijn werkgever in het verleden al voorgesteld geen VAA meer aan te rekenen omdat ik de wagen amper privé gebruik (en in ruil voor schrappen VAA ik hem dan helemaal niet meer privé zou gebruiken), maar ze vrezen dit niet aan de fiscus verkocht te krijgen. Dan moet ik overstappen op een échte camionette (en dat is gewoon qua rijgedrag/comfort geen optie voor de km's die ik doe).
Carpolicy is van jaren stillekes en vermeldt helemaal niets ivm bestickering.
Het is mijn wagen inderdaad niet, maar ik betaal er wel VAA op, dus vind ik dat ik deze mag beschouwen als mijn wagen en daar wil ik geen reclame op.
Ik heb mijn werkgever in het verleden al voorgesteld geen VAA meer aan te rekenen omdat ik de wagen amper privé gebruik (en in ruil voor schrappen VAA ik hem dan helemaal niet meer privé zou gebruiken), maar ze vrezen dit niet aan de fiscus verkocht te krijgen. Dan moet ik overstappen op een échte camionette (en dat is gewoon qua rijgedrag/comfort geen optie voor de km's die ik doe).
Carpolicy is van jaren stillekes en vermeldt helemaal niets ivm bestickering.
- heist_175
- Elite Poster
- Berichten: 13045
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Als je dat voertuig gebruikt voor verplaatsingen van uw woonplaats naar de werkplek* én privé-gebruik is toegelaten, is VAA verschuldigd.pfuhu schreef: Ik heb mijn werkgever in het verleden al voorgesteld geen VAA meer aan te rekenen omdat ik de wagen amper privé gebruik (en in ruil voor schrappen VAA ik hem dan helemaal niet meer privé zou gebruiken), maar ze vrezen dit niet aan de fiscus verkocht te krijgen. Dan moet ik overstappen op een échte camionette (en dat is gewoon qua rijgedrag/comfort geen optie voor de km's die ik doe).
Carpolicy is van jaren stillekes en vermeldt helemaal niets ivm bestickering.
Werkplek wordt fiscaal omschreven als een plek waar je minstens 20 dagen (volgens mij géén volledige werkdagen) aanwezig bent.
Dus een sales die elke dag naar andere klanten rijdt en nooit naar "den bureau", hoeft geen VAA te betalen.
De fiscus zit nu al te wachten op uw dossier, om uw te grillen als je denkt daar mee weg te komen .
Tenzij je wagen €100K kost, is de VAA toch ook een lachertje?
Waarom daarvoor zoveel moeite doen?
-
- Plus Member
- Berichten: 157
- Lid geworden op: 11 apr 2022, 11:29
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 12 keer
Klopt helemaal wat de werkgever je zegt. Als de fiscus iedereen zou geloven die beweert de wagen niet privé te gebruiken zouden ze miljoenen ontdoken zien aan VAA.pfuhu schreef:Het gaat niet over een salariswagen, maar over een firmawagen (noodzakelijk voor verplaatsingen van mijn werk).
Het is mijn wagen inderdaad niet, maar ik betaal er wel VAA op, dus vind ik dat ik deze mag beschouwen als mijn wagen en daar wil ik geen reclame op.
Ik heb mijn werkgever in het verleden al voorgesteld geen VAA meer aan te rekenen omdat ik de wagen amper privé gebruik (en in ruil voor schrappen VAA ik hem dan helemaal niet meer privé zou gebruiken), maar ze vrezen dit niet aan de fiscus verkocht te krijgen. Dan moet ik overstappen op een échte camionette (en dat is gewoon qua rijgedrag/comfort geen optie voor de km's die ik doe).
Carpolicy is van jaren stillekes en vermeldt helemaal niets ivm bestickering.
Dat kan dus enkel en alleen als het privé-gebruik ook daadwerkelijk onmogelijk wordt gemaakt.
a) je stalt de wagen na het werk op de parking van het bedrijf en komt en gaat met eigen, ander vervoer of
b) je rijdt er mee naar huis maar er staat slechts enkel en alleen een bestuurderszetel in de wagen.
VAA heeft overigens niets te maken met het uitzicht van de wagen maar enkel met CO2-getal, leeftijd etc. van het gebruikte model.
- Garpenlov
- Premium Member
- Berichten: 703
- Lid geworden op: 24 okt 2014, 22:17
- Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
- Bedankt: 50 keer
Als je de aankoop, inschrijvingstax, verzekering betaalde.. dan pas mag je het pas als "mijn" auto bezien.
Daarom heet het ook firmawagen of leasewagens.
Ik begrijp eigenlijk helemaal niet wat het probleem is met bestickering van de firma op de firmawagen.
Schamen bediendes zich als de buren moesten teweten komen dat hun generieke zwarte/grijze Audi A4/BMW 3 een firma wagen is?
Daarom heet het ook firmawagen of leasewagens.
Ik begrijp eigenlijk helemaal niet wat het probleem is met bestickering van de firma op de firmawagen.
Schamen bediendes zich als de buren moesten teweten komen dat hun generieke zwarte/grijze Audi A4/BMW 3 een firma wagen is?
ISP: Telenet 1000/40 (CV8560E -> Unifi UDM-B)
Mobiel: PX Mobilus M (Iphone 13)
Mobiel: PX Mobilus M (Iphone 13)
-
- Plus Member
- Berichten: 157
- Lid geworden op: 11 apr 2022, 11:29
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 12 keer
Dat standpunt wordt al jaren niet meer aanvaard door de fiscus. Werkgever moet voor elk van zijn personeelsleden met bedrijfswagen een 'plaats van tewerkstelling' opnemen in de DMFA aangifte. Of en hoe vaak de werknemer daar aanwezig is, is niet langer relevant.heist_175 schreef:Dus een sales die elke dag naar andere klanten rijdt en nooit naar "den bureau", hoeft geen VAA te betalen.