Ja een 3 x 220 net is evil, en spijtig gnoeg kom je dat wel nog eens tegen in belgietdemeyer schreef:grr.. Dacht ik net een supernette installatie ineen te steken...
Devolo Magic 2 DIN rail werkt niet in 3 * 220V configuratie....
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Ja een 3 x 220 net is evil, en spijtig gnoeg kom je dat wel nog eens tegen in belgietdemeyer schreef:grr.. Dacht ik net een supernette installatie ineen te steken...
Devolo Magic 2 DIN rail werkt niet in 3 * 220V configuratie....
Hoe heb je die aangesloten?tdemeyer schreef: Devolo Magic 2 DIN rail werkt niet in 3 * 220V configuratie....
Niet... Ik was me aan het inlezen in de handleiding, maar daar stond geen enkel schema voor 3*220. Dus maar even de support gecontacteerd, met het snelle antwoord dat 3*220 niet gaat lukken. De din rail versie moét blijkbaar een N geleider hebben...philippe_d schreef:Hoe heb je die aangesloten?tdemeyer schreef: Devolo Magic 2 DIN rail werkt niet in 3 * 220V configuratie....
Toestel geannuleerd en ergens gaan halen waar het nog in voorraad was. Die stond al 4 maand in backorder.sky schreef:Keukentoestellen ruim op voorhand bestellen wetende dat er Corona is, lever problemen, ….
Bevestiging krijgen dat alle toestellen er zijn.
Vragen of men ze nog even kan bewaren (wordt door hen zo aangeboden).
Toestellen laten leveren en dan tot de vaststelling komen dat er één ontbreekt.
Vermoedelijk dus doorverkocht aan iemand anders met het idee dat ze terug tijdig zouden binnen zijn.
Niet dus! Levertermijn onbekend.
Hopelijk wordt die nog geleverd anders zitten we met een esthetisch probleem moest het andere toestel er niet gelijkaardig uitzien.
Verdikke, konden ze dat bij Devolo support niet zelf uitvissen?philippe_d schreef:Op de Devolo Magic 2 DIN zijn 5 aansluitingen:
N L1 L2 L3 PE
Dit toestel heeft 2 functies:In een 3*220 V net zou ik de Devolo Magic 2 als volgt aansluiten:
- capacitieve fasekoppeling tussen L1 - L2 - L3
- Powerline (RJ45 aansluiting). Hiervoor heb je een spanning nodig van 220V tussen N en L1 (voeding voor de PWL).
- de 3 fases op L1 L2 en L3 (dan krijg je de koppeling tussen de fases) + de aarde op PE.
- een brugje tussen L3 en N (of tussen L2 en N). Hierdoor krijgt de Powerline zijn 220V voeding.
Hier ook wind miserie, scheel van vuilbak gaan vliegen tot bij buurvrouw. Blutsje in wagen...on4bam schreef:vooral bij wind.
Dit is gelukkig nog niet helemaal in kannen en in kruiken :R2D2 schreef:BTW verlaging op … paarden.
Geen aprilgrap dus. Er is geen geld voor BTW verlaging op energie of voor fietsen maar wel op paarden.
Je reinste politieke zelfbediening van de paarden lobby.
Alsof die sector, en vooral die klasse het nodig heeft.
Een sector die bulkt van het zwart geld en het ook zeer moeilijk maakt voor de landbouwers (verpaarding).
Wie zegt dat het enkel voor die klasse is?R2D2 schreef:BTW verlaging op … paarden.
Geen aprilgrap dus. Er is geen geld voor BTW verlaging op energie of voor fietsen maar wel op paarden.
Je reinste politieke zelfbediening van de paarden lobby.
Alsof die sector, en vooral die klasse het nodig heeft.
Een sector die bulkt van het zwart geld en het ook zeer moeilijk maakt voor de landbouwers (verpaarding).
de grootste speler in de sector, laat meermaals per week de privé helicopter voorvliegen om naar de privejet (35km verder) gebracht te worden. Weet je wel wat dat kost! Een beetje steun & stimulans van de verkoop door de overheid, lijkt mij best aangewezen... Anders moet binnenkort nog de limousine voorrijden om tot aan de privéjet te geraken, en dat is toch echt voor het plebs, héR2D2 schreef:BTW verlaging op … paarden...Alsof die sector, en vooral die klasse het nodig heeft
Bedoel je OpenWRT of effectief DD-WRTwoutervh schreef:Dd-wrt...
Effectief dd-wrt. Ik wilde het echte knutselen wat achterwege latenCCatalyst schreef: Bedoel je OpenWRT of effectief DD-WRT wist niet dat dat nog gebruikt werd.
Waarom zou je je hiertegen verzetten? Het is toch jouw wagen niet?pfuhu schreef:Werkgever die beslist dat alle firmawagens per onmiddellijk advertising voor de firma opgeplakt moeten krijgen. Ik twijfel tussen me ertegen verzetten of de bestickering de dag erna er zelf terug af te trekken.
Ik hoop voor die werkgever dat hij goed heeft nagedacht en zijn fiscale expert heeft geraadpleegd.pfuhu schreef:Werkgever die beslist dat alle firmawagens per onmiddellijk advertising voor de firma opgeplakt moeten krijgen. Ik twijfel tussen me ertegen verzetten of de bestickering de dag erna er zelf terug af te trekken.
De fiscus heeft haar vroeger standpunt voor wat betreft deze kosten bijgesteld. Voortaan gelden gemaakte kosten met betrekking tot reclame op auto’s weldegelijk als publiciteitskosten. Dit impliceert dat deze niet onderworpen zijn aan de aftrekbeperking van autokosten, maar 100% fiscaal aftrekbaar zijn. Alle vormen van reclame komen in aanmerking, ook het aanbrengen van reclameslogans. Uw wagen in de typische bedrijfskleuren laten spuiten, beschouwt men ook als aftrekbare reclamekost. De vroegere aftrekbeperking inzak BTW op deze kosten werd eveneens opgeheven, deze mag aldus voor 100% gerecupereerd worden.
Indien u uw werknemer kan overtuigen om ook op zijn privéauto reclame te voeren voor het bedrijf, dan betreft dit voor u nog steeds een aftrekbare beroepskost. Zowel de kosten voor het aanbrengen van de reclame, als de vergoeding die u daarvoor betaalt, worden beschouwd als reclamekosten. Idealiter maakt u voor de overeengekomen vergoeding een apart contract op en houdt u dat bedrag marktconform.
Als je dat voertuig gebruikt voor verplaatsingen van uw woonplaats naar de werkplek* én privé-gebruik is toegelaten, is VAA verschuldigd.pfuhu schreef: Ik heb mijn werkgever in het verleden al voorgesteld geen VAA meer aan te rekenen omdat ik de wagen amper privé gebruik (en in ruil voor schrappen VAA ik hem dan helemaal niet meer privé zou gebruiken), maar ze vrezen dit niet aan de fiscus verkocht te krijgen. Dan moet ik overstappen op een échte camionette (en dat is gewoon qua rijgedrag/comfort geen optie voor de km's die ik doe).
Carpolicy is van jaren stillekes en vermeldt helemaal niets ivm bestickering.
Klopt helemaal wat de werkgever je zegt. Als de fiscus iedereen zou geloven die beweert de wagen niet privé te gebruiken zouden ze miljoenen ontdoken zien aan VAA.pfuhu schreef:Het gaat niet over een salariswagen, maar over een firmawagen (noodzakelijk voor verplaatsingen van mijn werk).
Het is mijn wagen inderdaad niet, maar ik betaal er wel VAA op, dus vind ik dat ik deze mag beschouwen als mijn wagen en daar wil ik geen reclame op.
Ik heb mijn werkgever in het verleden al voorgesteld geen VAA meer aan te rekenen omdat ik de wagen amper privé gebruik (en in ruil voor schrappen VAA ik hem dan helemaal niet meer privé zou gebruiken), maar ze vrezen dit niet aan de fiscus verkocht te krijgen. Dan moet ik overstappen op een échte camionette (en dat is gewoon qua rijgedrag/comfort geen optie voor de km's die ik doe).
Carpolicy is van jaren stillekes en vermeldt helemaal niets ivm bestickering.
Dat standpunt wordt al jaren niet meer aanvaard door de fiscus. Werkgever moet voor elk van zijn personeelsleden met bedrijfswagen een 'plaats van tewerkstelling' opnemen in de DMFA aangifte. Of en hoe vaak de werknemer daar aanwezig is, is niet langer relevant.heist_175 schreef:Dus een sales die elke dag naar andere klanten rijdt en nooit naar "den bureau", hoeft geen VAA te betalen.