woutervh schreef:Ja, het is bijna aandoenlijk om te zien.
En het valt op hoe weinig US/UK aanwezig is in berichtgeving. Weinig harde statements, weinig actie, weinig sturing. (Korrel zout: het kan een perceptie zijn gecreëerd door de media).
Dat zal voor een deel perceptie zijn, op BBC World News heb ik Boris Johnson de Russen zelfs zien toespreken in het Russisch, een aantal dagen geleden ondertussen.
Op CNN hoor je ook Amerikanen en Australiërs die zich positief uitlaten over de Europese houding.
Maar als je bedoelt Biden, etc., die heb ik al een tijdje niet gezien.
Daarnet gezien dat er eensgezindheid bestaat tussen Democraten en Republikeinen om nog sterkere sancties tegen Adolf Poetin en zijn handlangers te nemen (de oligarchen).
Zelfs die 2 krijgen de Russen dus aan één kant.
Het is een beetje als in Indepndence Day, landen en fracties die anders altijd ruziemaken, trekken aan één zeel om een gemeenschappelijke vijand te bestrijden.
woutervh schreef:Wat ik me eigenlijk afvroeg. De sancties die nu getroffen worden, wanneer vervallen die? Enkel bij opgave en terugtrekking Rusland? Bij vertrek Putin? Is daar eigenlijk een plan? Weet de Russische bevolking dat plan?
Geen idee welk nieuws nog doorgelaten wordt in Rusland, gezien wat Poetin doet om de vrije media te saboteren.