Oekraïne

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Plaats reactie
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 962
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 72 keer

1207 schreef: de 1e atoombom dondert op Brussel
Ha, is daarmee ons probleem niet opgelost?

Goed wat aan het rondshoppen om onze kelder in te richten. Best wel prijzig die beschermende kledij en dosimeters. We zullen het maar houden op stockeren van de basics en jodiumtabletten.
Gebruikersavatar
Data technicus
Pro Member
Pro Member
Berichten: 394
Lid geworden op: 21 mei 2020, 14:39
Locatie: Spalbeek (Hasselt)
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 43 keer

wied schreef:@Data technicus

En wie is de grote baas in dat hoofdgebouw van de Nato in Brussel!?
Dat is Sinds 1 oktober 2014 is de voormalige premier van Noorwegen, Jens Stoltenberg, de secretaris-generaal van de NAVO.
bvhalst
Plus Member
Plus Member
Berichten: 191
Lid geworden op: 22 dec 2020, 21:46
Uitgedeelde bedankjes: 62 keer
Bedankt: 25 keer

Hoe zit het met ons anti-raketschild ? Gewoon om te weten… woon dicht bij de NATO/EU en wil nog een tijdje leven 8)
EDPNet Fiber XL 500/100
MobileVikings
MacBook Pro mid 2012 - MacOS Monterey via OpenCore
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

9livesuni schreef:Best wel prijzig die beschermende kledij en dosimeters. We zullen het maar houden op stockeren van de basics en jodiumtabletten.
Toiletpapier!! :banana: :banana: :banana:
bvhalst
Plus Member
Plus Member
Berichten: 191
Lid geworden op: 22 dec 2020, 21:46
Uitgedeelde bedankjes: 62 keer
Bedankt: 25 keer

Zijn die tabletten nog gratis bij de apotheek?
EDPNet Fiber XL 500/100
MobileVikings
MacBook Pro mid 2012 - MacOS Monterey via OpenCore
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1571
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

Doe maar zong het al in de jaren 80
Laat maar vallen want
Het komt er toch wel van
Het geeft niet of je rent
Je zou kunnen zeggen dat we al minimum 40 jaar respijt gehad hebben. Laat ons hopen van niet.
Maar dat dreigement kunnen 'wij' natuurlijk wel perfect matchen.

Jodiumtabletten helpen trouwens enkel tegen radioactiviteit. Een waterstofbom werkt (afhankelijk van het ontwerp) vooral op kernfusie, dus vooral veel kracht, weinig fall out... (Nooit gedacht dat we zover zouden komen eigenlijk)
bollegijs
Premium Member
Premium Member
Berichten: 654
Lid geworden op: 31 jul 2019, 13:26
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 18 keer

bvhalst schreef:Zijn die tabletten nog gratis bij de apotheek?
ja, maar het is wel oude stock die je meekrijgt die over de vervaldatum zijn maar "nog steeds ok". Paar maand geleden nog eens gevraagd.
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
Bedankt: 145 keer

Wordt dus dezelfde farse als onze mondmaskers :lol:
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

rmag schreef: Zo live nu ook weer niet. Zal een oud bandje zijn. Misschien uurwerk eens controleren.
Valt er bij kernwapens overigens iets op scherp te zetten?
Tomby schreef:Ik vraag me af of ik de enige ben die er niet gerust in is. Putin is een gek, die zal volgens mij nog liever een kernoorlog ontketenen dan zijn staart intrekken. En dan lijkt Brussel mij target #1 als hoofdstad van Europa en met het hoofdkwartier van de NATO.
Ik ben er ook niet gerust in, hoor.
Maar wat kun je doen?
U heel stil houden en hopen dat hij niets doet?
Dat soort advies geeft men vaak ook aan vrouwen die door hun man geslagen worden.
En ondertussen gaat het mishandelen voort.
1207 schreef:we mogen het hier vaak oneens zijn over vanalles en nog wat maar ik deel dit echt wel
de 1e atoombom dondert op Brussel, heel misshcien Berlijn, maar dan hebben we hier hoe dan ook een heel dik probleem.
een atoombom op moskou gooien is dan leuke revanche maar wat hebben we daar dan aan
We hebben er niet veel aan, dat klopt.
Maar het feit dat die smeerlap weet dat wij het ook gaan doen, moet hem afschrikken.
Het alternatief is dat heel het Westen zich onvoorwaardelijk overgeeft, en voor de rest van ons dagen slaaf is van Poetins regime.
Laatst gewijzigd door boulder op 27 feb 2022, 19:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
bvhalst
Plus Member
Plus Member
Berichten: 191
Lid geworden op: 22 dec 2020, 21:46
Uitgedeelde bedankjes: 62 keer
Bedankt: 25 keer

Volgens De Croo (VRT journaal 19u) moeten we ons niet ongerust maken :roll:
EDPNet Fiber XL 500/100
MobileVikings
MacBook Pro mid 2012 - MacOS Monterey via OpenCore
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

1207 schreef:
woutervh schreef:Nucleair is slechts een dreigement. .
yep
de Russen gingen zeker niet binnenvallen in Oekraïne. Het waren enkele oefeningen, oa samen met het Wit-russische leger
Allez, zo'n fantastisch bevrijdingsleger niet blameren, hee.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
bvhalst
Plus Member
Plus Member
Berichten: 191
Lid geworden op: 22 dec 2020, 21:46
Uitgedeelde bedankjes: 62 keer
Bedankt: 25 keer

Tiens, de app RT op mijn Apple TV blijft gewoon uitzenden… was dit kanaal niet geblokkeerd?
EDPNet Fiber XL 500/100
MobileVikings
MacBook Pro mid 2012 - MacOS Monterey via OpenCore
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1749
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

bvhalst schreef:Tiens, de app RT op mijn Apple TV blijft gewoon uitzenden… was dit kanaal niet geblokkeerd?
Minister Dalle heeft de procedure opgestart bij de VRM, in tegenstelling tot Rusland kan hij dit niet zomaar direct doen.
https://www.standaard.be/cnt/dmf20220227_93328760
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Stroper schreef:
bvhalst schreef:Tiens, de app RT op mijn Apple TV blijft gewoon uitzenden… was dit kanaal niet geblokkeerd?
Minister Dalle heeft de procedure opgestart bij de VRM, in tegenstelling tot Rusland kan hij dit niet zomaar direct doen.
https://www.standaard.be/cnt/dmf20220227_93328760
De VRM heeft ook niets te zeggen over satellietzenders, dus dat kunnen ze ook niet tegenhouden.
Dus dit zal gaan over Telenet, Proximus, Orange.
Benieuwd of ze ook internet gaan blokkeren, ik vermoed dat het daar ook wel te zien is.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
Data technicus
Pro Member
Pro Member
Berichten: 394
Lid geworden op: 21 mei 2020, 14:39
Locatie: Spalbeek (Hasselt)
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 43 keer

bvhalst schreef:Zijn die tabletten nog gratis bij de apotheek?
Hier zie je een artikel: Meer vraag naar jodiumtabletten sinds Russische invasie.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220227_95777021
bvhalst
Plus Member
Plus Member
Berichten: 191
Lid geworden op: 22 dec 2020, 21:46
Uitgedeelde bedankjes: 62 keer
Bedankt: 25 keer

Voel me volledig gerustgesteld :roll: . Morgen even naar de apotheek en zien of ze er nog hebben…
EDPNet Fiber XL 500/100
MobileVikings
MacBook Pro mid 2012 - MacOS Monterey via OpenCore
bollegijs
Premium Member
Premium Member
Berichten: 654
Lid geworden op: 31 jul 2019, 13:26
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 18 keer

Het zijn vooral Oekraïense gezinnen met kinderen die op de vlucht slaan, maar er is toch een opmerkelijk beeld. “Plots zagen we honderden mensen uit Noord-Afrika, Centraal-Afrika, Afghanistan, Syrië... die samen met ons naar de grens wandelden. De mensen waren zeer vaag over vanwaar ze komen of wat ze daar doen”, vertelt Ramaekers. “Het heeft er alle schijn van dat er opnieuw mensensmokkelaars actief zijn, die op die manier door de situatie hier, mensen naar hier lijken te brengen om via de Poolse grens naar Europa door te reizen. Het is cynisch, maar het is wel realiteit.”
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

Tomby schreef:En dan lijkt Brussel mij target #1 als hoofdstad van Europa en met het hoofdkwartier van de NATO.
Typisch Belgische denkwijze. De realiteit is dat Brussel bijlange niet interessant genoeg is om #1 in te nemen. Ter herinnering: de keer dat er terrorisme plaatsvond was het doelwit eigenlijk opnieuw Parijs (La Defense dacht ik) maar omdat de Fransen de Brusselse cel in het vizier begonnen te krijgen heeft men dan maar besloten om snel snel in de thuisstad de bommen te laten ontploffen. Maar het was zeker geen eerste keus.

"Hoofdstad van Europa" is geen officiële titel (slechts de facto) en het NATO-hoofdkwartier is puur een administratief centrum en zal weinig resultaat opleveren; het bombarderen van een legerbasis met veel NATO-materieel is al veel meer de moeite.

Als het symboliek moet zijn, zal wat Europa betreft London wereldwijd de meeste indruk wekken, maar OTOH is London ook de plaats waar de rijke Russen graag hun tijd komen doorbrengen, maar OTOH is Johnson dan al weer ijveriger geweest dan de EU om de privileges van die Russen te ontnemen. Parijs is de volgende optie in rang. Maar dit komt allemaal pas na de VS, alhoewel een aanslag op de VS een wereldoorlog zou inluiden die Putin niet gaat winnen.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

CCatalyst schreef: Typisch Belgische denkwijze..
minimaliseren is ook vaak typisch Belgisch
Brussel is een heel logisch doelwit, ik vind dit ook niet echt leuk hoor

Poetin gaat geen 5 of 6x nucleair dreigen
hij zit al aan 2x op 4 dagen tijd
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

1207 schreef: minimaliseren is ook vaak typisch Belgisch
Brussel is een heel logisch doelwit, ik vind dit ook niet echt leuk hoor
Maar nee. Administratieve centra komen als doelwit pas na militaire en financiële doelwitten (alsook symbolische, maar ik denk dat Putin daar weinig om geeft).

Dat Putin Oekraïne zou binnenvallen heb ik altijd aangenomen, itt anderen hier. Maar hij heeft veel te veel te verliezen als hij de EU of de VS zou lastig vallen. Zijn doel - hoe onrechtmatig ook - is om de oude USSR te herstellen; door de EU te bombarderen zou hij enkel voor nog meer uiteenval zorgen.
TeLugo
Member
Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 28 sep 2021, 20:56
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 2 keer

woutervh schreef: Jodiumtabletten helpen trouwens enkel tegen radioactiviteit. Een waterstofbom werkt (afhankelijk van het ontwerp) vooral op kernfusie, dus vooral veel kracht, weinig fall out... (Nooit gedacht dat we zover zouden komen eigenlijk)
Een waterstofbom heeft 3 verwoestende effecten:
Schokgolf, tot 1000 km ver kan er schade zijn
Hitte, tot 100 km ver is alles verschroeid
Straling, inderdaad ‘minder’ maar zal toch nog vele mensenlevens kosten

Het ‘voordeel’ van een waterstofbom is dat de radioactiviteit korte halfwaardetijden heeft waardoor het getroffen gebied sneller opnieuw toegankelijk is

Ik vrees dat Poetin wel eens zal willen testen hoe ver rusland kan gaan en dus een nuke op de noordpool gaat testen
want in zijn ogen is de noordpool russisch grondgebied, dus volledig onschuldige actie in zijn ogen
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

Maar hij heeft veel te veel te verliezen als hij de EU of de VS zou lastig vallen.
hoe vaak denk je dat zo'n dictator dreigt met de nucleaire optie?
2x op 4 dagen is al heel wat denk ik dan

Je mag het belang van Brussel maximaal downsizen, ik ben niet echt overtuigd.
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Ik vermoed dat kleine Brogel een interessanter doelwit is dan ? Gezien de beperkte oppervlakte van België zal dat serieuze impact hebben op heel Vlaanderen en deel van Nederland.

Ik hoop dat het bij dreigen blijft … en ik vraag mij af wat er nog gaat gebeuren. Als er geen militaire acties vanuit het westen komen, zal Rusland binnen een week tot een maand een stukje groter en een heel pak rijker zijn. Oekraïne is niet zomaar een land hoor … qua grondstoffen en geografische ligging is dit prime real estate ! Ik geloof nooit dat putin dit gaat opgeven, anders was hij er niet aan begonnen.

Hoe je het ook draait of keert, Oekraïne is niet in staat om Rusland op zijn eentje tegen te houden, alle heldendaden ten spijt.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1571
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

De tekst die dan besproken wordt, is gelijkaardig aan de resolutie die vrijdag in de Veiligheidsraad het onderwerp van debat vormde. Daarin werd de Russische invasie in Oekraïne veroordeeld en werd de terugtrekking van de Russische troepen geëist. De tekst sneuvelde toen wegens het Russische vetorecht.
Dus een tekst die de Russen moest veroordelen werd door hun eigen veto weggestemd :bang:
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

TeLugo schreef: Een waterstofbom heeft 3 verwoestende effecten:
Schokgolf, tot 1000 km ver kan er schade zijn
Hitte, tot 100 km ver is alles verschroeid
Maakte mij al zorgen dat ik naar Brussel moet gaan werken, maar gezien toch heel België plat is dan maakt het niet echt veel uit waar ik ben :roll:
bvhalst
Plus Member
Plus Member
Berichten: 191
Lid geworden op: 22 dec 2020, 21:46
Uitgedeelde bedankjes: 62 keer
Bedankt: 25 keer

Gaat wel heel snel nu… is al van een ander kaliber dan een keuken, helm of wat wapens…
https://www.wsj.com/livecoverage/russia ... eSkxfiaIpr
EDPNet Fiber XL 500/100
MobileVikings
MacBook Pro mid 2012 - MacOS Monterey via OpenCore
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1571
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

Samen met een vreemdelingenlegioen... Ik denk dat de NAVO een achterpoortje aan het vinden is om niet de volle confrontatie aan te gaan. De badges verwijderen van hun uniform en gaan met die banaan.
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 900
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 35 keer

Zeebrugge op een steenworp van mij. De LNG terminal. :mrgreen:
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
Bedankt: 145 keer

Leuk hoe de EU ons weer openlijk betrekt in een oorlog waar we niks mee te maken hebben :!:

Hoe achterlijk zijn ze daar eigenlijk in Brussel? Vazallen van de neoliberale VK en VS...

update:
https://www.hln.be/buitenland/amerikaan ... ~ad421dae/

mooi, hoop dat de kernraketten dan ook hun richting opkomen. :bdaysmile:
Laatst gewijzigd door Gray op 28 feb 2022, 00:32, 2 keer totaal gewijzigd.
bollegijs
Premium Member
Premium Member
Berichten: 654
Lid geworden op: 31 jul 2019, 13:26
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 18 keer

timmermc schreef:Zeebrugge op een steenworp van mij. De LNG terminal. :mrgreen:
Nog met middelbaar tour gedaan ginder in bus van eigenaars, men toonde dan een beeld mocht dit ontploffen hoever het ging. Brugge was van de kaart, als kind was je dan onder de indruk :lol:
pussyfooter
Plus Member
Plus Member
Berichten: 173
Lid geworden op: 01 dec 2007, 00:14
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 30 keer

Gray schreef:Leuk hoe de EU ons weer openlijk betrekt in een oorlog waar we niks mee te maken hebben :!:

Hoe achterlijk zijn ze daar eigenlijk in Brussel? Vazallen van de neoliberale VK en VS...

update:
https://www.hln.be/buitenland/amerikaan ... ~ad421dae/

mooi, hoop dat de kernraketten dan ook hun richting opkomen. :bdaysmile:
Verdiep je eens in de geschiedenis van de 20ste eeuw, ergens tussen 1933 en 1945. We zijn allemaal betrokken als een dictator de wereldvrede ondermijnt.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

pussyfooter schreef:
Gray schreef:Leuk hoe de EU ons weer openlijk betrekt in een oorlog waar we niks mee te maken hebben :!:

Hoe achterlijk zijn ze daar eigenlijk in Brussel? Vazallen van de neoliberale VK en VS...

update:
https://www.hln.be/buitenland/amerikaan ... ~ad421dae/

mooi, hoop dat de kernraketten dan ook hun richting opkomen. :bdaysmile:
Verdiep je eens in de geschiedenis van de 20ste eeuw, ergens tussen 1933 en 1945. We zijn allemaal betrokken als een dictator de wereldvrede ondermijnt.
Inderdaad, denken dat wij niet betrokken zijn, is hopeloos naïef.
Wat mij blij maakt is de eenheid die we voor het eerst in lange tijd in Europa zien.
Waar die smeerlap gedacht had dat hij zijn gewone spelletje van verdeel en heers ook binnen Europa kon verderzetten, heeft hij precies het omgekeerde bereikt.
Waar vele conferenties in Europa nooit in slaagden begint nu te lukken.
Voor het eerst zien we Europa als één man een vuist maken : we sturen wapens als Europa.
De zaadjes van een Europees leger?
Ik denk dat Europa nu eindelijk beseft dat we niet kunnen blijven alle militaire lasten naar de VS doorsturen.
Ironisch dat het net Adolf Poetin is die daarvoor zorgt.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Inderdaad en ons hopelijk nu ook eens onafhankelijk maken van het Russisch gas.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1571
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

Ja, het is bijna aandoenlijk om te zien.
En het valt op hoe weinig US/UK aanwezig is in berichtgeving. Weinig harde statements, weinig actie, weinig sturing. (Korrel zout: het kan een perceptie zijn gecreëerd door de media). In ieder geval, om het in Arno's woorden te zeggen
Nous sommes quand même
Tous des Européens
Wat ik me eigenlijk afvroeg. De sancties die nu getroffen worden, wanneer vervallen die? Enkel bij opgave en terugtrekking Rusland? Bij vertrek Putin? Is daar eigenlijk een plan? Weet de Russische bevolking dat plan?
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

woutervh schreef:Ja, het is bijna aandoenlijk om te zien.
En het valt op hoe weinig US/UK aanwezig is in berichtgeving. Weinig harde statements, weinig actie, weinig sturing. (Korrel zout: het kan een perceptie zijn gecreëerd door de media).
Dat zal voor een deel perceptie zijn, op BBC World News heb ik Boris Johnson de Russen zelfs zien toespreken in het Russisch, een aantal dagen geleden ondertussen.
Op CNN hoor je ook Amerikanen en Australiërs die zich positief uitlaten over de Europese houding.
Maar als je bedoelt Biden, etc., die heb ik al een tijdje niet gezien.
Daarnet gezien dat er eensgezindheid bestaat tussen Democraten en Republikeinen om nog sterkere sancties tegen Adolf Poetin en zijn handlangers te nemen (de oligarchen).
Zelfs die 2 krijgen de Russen dus aan één kant.
Het is een beetje als in Indepndence Day, landen en fracties die anders altijd ruziemaken, trekken aan één zeel om een gemeenschappelijke vijand te bestrijden.
woutervh schreef:Wat ik me eigenlijk afvroeg. De sancties die nu getroffen worden, wanneer vervallen die? Enkel bij opgave en terugtrekking Rusland? Bij vertrek Putin? Is daar eigenlijk een plan? Weet de Russische bevolking dat plan?
Geen idee welk nieuws nog doorgelaten wordt in Rusland, gezien wat Poetin doet om de vrije media te saboteren.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1024
Lid geworden op: 10 mar 2010, 13:32
Locatie: Kapellen
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 64 keer

"Russische persbureaus melden dat er zondag via een referendum een nieuwe grondwet zou zijn goedgekeurd in Wit-Rusland. In de nieuwe grondwet doet het land afstand van zijn niet-nucleaire status. Dat betekent in theorie dat Rusland voor het eerst kernwapens sinds het einde van de Sovjet-Unie kernwapens in het land kan plaatsen."

Kernwapens geven aan nog ne grotere zot, Poetin heeft zijn zondebok gevonden om op de knop te duwen :)
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

9livesuni schreef:De ban op RT klinkt wellicht als muziek in je oren, welke vrijheden in het westen zijn je eigenlijk dierbaar?

Een spijtige zaak want RT is best bekijkbaar en brengt een ander narratief dat duidelijk niet gewenst is.
Oei, gaat men weer een komische zender schrappen uit het aanbod ?

Zielig voor de presentators en de gasten om zo constant te moeten liegen of weet men niet beter :roll:
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 833
Lid geworden op: 04 jul 2012, 16:55
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 167 keer

history gives us the tools to analyze and explain problems in the past, it positions us to see patterns that might otherwise be invisible in the present.
Laatst gewijzigd door brubbel op 28 feb 2022, 09:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Ze zouden Rusland ook beter ineens van het internet afsnijden...
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 900
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 35 keer

MichelJ schreef:"Russische persbureaus melden dat er zondag via een referendum een nieuwe grondwet zou zijn goedgekeurd in Wit-Rusland. In de nieuwe grondwet doet het land afstand van zijn niet-nucleaire status.
Propaganda.
Door een dreiging met nucleair geweld leid je ook de aandacht van de actuele toestand in Oekraïne af en maak je de westerse opinie bang.
Het loopt niet lekker voor Poetin zijn blitzkrieg invasie.
Verder hoor ik over sterke protesten in Rusland, meer dan 4000 demonstranten zouden al opgepakt zijn in diverse Russische steden volgens het France24 kanaal.

Propaganda is ook onderdeel van oorlogvoering.
We zien al in dit onderwerp dat het werkt, men begint te vrezen voor zijn eigen hachje. Misschien hebben we binnenkort naast niet alleen demonstraties tegen de Russische agressor, maar idem tegen het EU en Navo beleid.
Well done Mr.Putin.
Laatst gewijzigd door timmermc op 28 feb 2022, 10:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
Plaats reactie

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”