Coronavirus (Covid-19) outbreak [afgesplitst]

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

duizend schreef:Iemand die telewerkt krijgt geen vervoersonkosten ... boeah ... hij heeft die dag geen vervoer nodig hé, waarom zou hij dan daarover van zijn oren moeten maken.
Is dat zo abnormaal? Maar het was wel het eerste voorstel van onze werkgever om de vervoerskosten te laten doorlopen voor de telewerker in plaats van een dagvergoeding te betalen... Daar zijn we wel efkes op de noodrem gaan staan. Iemand die naar het werk komt krijgt gedeeltelijk de vervoersonkosten terug betaald. Iemand die telewerkt krijgt gedeeltelijk de kosten terug betaald die hij of zij maakt om zijn woning tot werkruimte in te richten en te gebruiken. Dat is precies moeilijk te begrijpen terwijl dat helemaal niet zo moeilijk is. Je doet precies alsof dat dat een loonsopslag zou zijn?
duizend schreef:Maar die arbeider die kan niet kiezen, die moet verplicht naar het werk en jij als vakbondsman gaat zijn vervoersonkosten nog ne keer in vraag stellen...

Kan jij begrijpend lezen? Waar stel ik de vervoersonkosten van de mensen in vraag die naar het werk komen? Wat voor een holle discussie denk je hier nu te kunnen voeren? Het blijft precies moeilijk te verstaan dat mensen voor hun onkosten, wat die ook mogen zijn, vergoed willen worden.
Er zijn nu éénmaal mensen die zouden kunnen telewerken en mensen die dat niet kunnen in een verhouding dan nog van 30 op 70. Dat is ook aan bod gekomen in de discussie over de enige maatregel op professioneel vlak, het telewerk, in de coronacrisis en dat de grootste hoop arbeiders niet kan op terug vallen en dan heb ik je niet horen janken. Zoek ander werk als het je niet zint. Er zullen altijd mensen zijn die een betere of een slechtere job hebben. Of misschien was je beter wat langer naar school gegaan of had je wat beter opgelet in de klas. Niet iedereen rijdt met een bedrijfswagen, heeft een secretaresse of heeft het loon van een manager. Niet iedereen verdient hetzelfde loon om 8 uur te knoeften. Deal with it. Je afgunst en de traantjes op je wangen sieren je niet echt hoor.
duizend schreef:Elke tewerkstelling is op basis van een contract, het contract teken je op vrijwillige basis. Daarna volg je wat in het contract staat ... moeilijk hé
Alsof iemand een revolver tegen jouw holle kop heeft gezet om ergens te gaan solliciteren en in te gaan op een aanbieding... Het contract is de laatste schakel in een vrijwillig proces. Ook al eens gehoord over de hiërarchie in de arbeidsovereenkomsten? De loon- en arbeidsvoorwaarden zijn wel wat meer dan wat er in een individueel arbeidscontract beschreven staat. Elke cao, op welk niveau dan ook, die betere voorwaarden afdwingt is evengoed van tel en staat boven het individueel arbeidscontract. Ik denk dat je nogal van je oren zou maken mocht je bijvoorbeeld hetzelfde loon ontvangen als op je eerste werkdag.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

Ik zal mijn stelling nog eens herhalen, want het is weer te moeilijk voor de petrol precies.
Er wordt weer vanalles bijgesleurd en uit de context getrokken.
Het begrip vijwillig is dan ook lastig te verstaan. voor hem.

Ik vind de manier van denken van sommige vakbonden echt compleet idioot.
Als thuiswerken op vrijwillige basis is, dan stopt de discussie daar toch?
Wie wil thuiswerken doet dat, wie niet wil doet het niet, einde verhaal.


Wie KIEST voor thuiswerk moet dus niet zagen over eventuele kosten.
Je kan immers evengoed kiezen om NIET te telewerken
Het is VRIJWILLIG
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Kunnen we discussie over vrijwillig thuiswerken en coa's hier beeindigen?
Start eventueel een nieuwe topic op, als je hierover zonodig toch verder wilt over discuteren?

Vrijwillig thuiswerken bestond al van lang voor Corona (ik werkte al van thuis 20 jaar geleden tot aan mijn pensioen 10 jaar geleden) :-) .
Dat heeft dus niets meer met Corona te maken, nu het verplichte thuiswerk afgeschaft is.
Off-topic dus.

Ten tweede
Gelieve eindelijk eens te stoppen met op de man te spelen
Woorden als "Kan jij begrijpend lezen?", "wat voor een holle discussie denk je hier nu te kunnen voeren", "wat een flauwekul", "Dat toont alleen maar aan hoe kortzichtig en afgunstig je bent" enz ... zijn hier niet welkom.

Hoewel dit een ongemodereed deel van het Forums is (m.a.w. wij komen inhoudelijk niet tussen in de discussie), blijven de gedragsregels ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users.]
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

Robrecht schreef:Zegt zeker iets, van al de besmette mensen gaan er niet veel dood aan corona !
relatief gezien niet neen
maar al die doden hebben handenvol geld gekost. Iets waar centrum-rechts vlaanderen, waar facturen moeten kloppen, doorgaans heel gevoelig aan is

het volledige all-in covidritje van zo'n covid-dode kost rond de 30 000, die lag ook al weken in de kliniek. Een spuitje kost ergens tussen de 20 en 30 euro.
geef die allemaal hun spuitje en vd 18 doden hadden er 17 nooit een kliniek gezien. reken uw winst uit
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

philippe_d schreef:Kunnen we discussie over vrijwillig thuiswerken en coa's hier beeindigen?
Absoluut geen probleem mee. Het gebeurt al eens meer dat er hier off-topic gegaan wordt maar ik begrijp zeker dat het not done is.
philippe_d schreef:Gelieve eindelijk eens te stoppen met op de man te spelen
Ik zal nooit uit mezelf op de man gaan spelen als ik daar zelf niet mee geconfronteerd wordt. Ik wordt constant aangevallen door iemand die een persoonlijk probleem met mij heeft omwille van mijn ideologie. Het is dan niet meer dan normaal dat ik mij daar ga in verdedigen. Zal ik eens quoten wat ik regelmatig in mijn boot gedraaid krijg? Maar goed ik begrijp dat we ook hier de forumregels moeten respecteren en zal op mijn tanden bijten als er nog maar eens een argumentum ad hominem in mijn mand gezwierd wordt. Soit.

Om even terug te komen op die ploeg op mijn werk die verleden week in Q is moeten gaan. Die is terug volledig in Q moeten gaan door weer een geconstateerde besmetting. Ze noemen ze de Q-ploeg in plaats van de D-ploeg.
Mijn ploeg is voor de helft in Q (en ook met positieve gevallen). De situatie begint echt onhandelbaar te worden om de fabrieken draaiende te houden. Nu zit zelfs de algemeen directeur mee in shift te lopen...
Diegenen die ziek zijn (gevaccineerden en ook niet gevaccineerden waar ik weet van heb) hebben er een week echt last van. Intense hoofdpijn, een snotneus als een waterval en stevige koorts. Typische symptomen van een infectie aan de bovenste luchtwegen, wat voor mij althans voor stuk verklaart dat omicron veel minder de longen infecteert met een lagere morbiditeit als gevolg.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Van een griepje naar een snotneus dus :angel:
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Zo zou ik het nu niet willen stellen. Omicron is een pak besmettelijker dan influenza. Tijdens een griepepidemie hebben we nooit zo'n druk gezien door absenteïsme op de werkvloer. En 'een griepje' kan ook ernstige gevolgen hebben. Maar zoals ik eerder al heb gesteld is dat moeder natuur ons een handje heeft geholpen met die omicron. Hopelijk blijft het zo maar we weten dat coronavirussen heel onvoorspelbaar zijn en ook meerdere containers heeft dan enkel mensen.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Natuurlijk niet, het is een uitgesproken mening om andersdenkende op stang te jagen zonder Philippe kwaad te maken :angel:
Covid neem ik serieus, de maatregelen ertegen een pak minder.
De vraag is of we echt nog wakker moeten liggen van covid atm, zit iedereen thuis omdat men met een snotneus een week thuis moet blijven of omdat men te ziek is om te komen werken ?
En hoe gaan we dat in de toekomst oplossen ? Pcr of zelftest voor influenza en ook een week thuis, of iedereen een verplichte griepspuit ?
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

boonpwnz schreef:
Ofloo schreef:
Maar 2 weken geleden alle gevaccineerden ziek, en ze hadden corona. Niet gevaccineerden niet. Leg dat eens uit.
EDIT: ondertussen al week quarantine achter de rug.

En ga me niet vertellen dat het virus niet zo besmettelijk is, enz en in één huishouden is het bijna onmogelijk ruimte te houden, als je met 2 bent kan dat maar met 8 personen kan ik u garanderen dat dit zo goed als onmogelijk is.

Ofwel is het allemaal niet zo besmettelijk. Zoals men voordoet, en anders hebben de gevaccineerden door hun vaccin een verzwakt immuunsysteem.

Per slot van rekening hebben wij allemaal corona gehad bij de eerste uitbraak !

Mijn moeder heeft al 2 keer corona gehad de eerste keer met de alfa variant nu geweest met de omikron variant. Ook gevaccineerd ondertussen.
Mijn broer die nog thuis woont die heeft in beide gevallen nooit gehad. Beide zijn gevaccineerd.

Dus het is niet het verschil gevaccineerden versus niet gevaccineerden want zoals je petrol hoorde hebben vaccins weinig invloed op besmetting.
Kan men wel beweren, maar ik kan enkel vaststellen dat ik het helemaal in begin in maart 2020 gehad heb, niet gevaccineerd ben en sinds nooit meer gehad ! Leg dat eens uit. Ik doe wel een masker op omdat het moet, maar al die andere trammalant hoeft voor mij ook niet !

Volgens mij het ontsmetten van de handen is ook niet correct, op uw handen leven goede bacteriën die ervoor zorgen dat andere bacteriën geen ruimte krijgen om zich te vestigen. Als je die al dood doet dat is de eerste verdegigingslinie. Met wat ben je dan bezig !!!!
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

Ofloo schreef:[

Volgens mij het ontsmetten van de handen is ook niet correct, op uw handen leven goede bacteriën die ervoor zorgen dat andere bacteriën geen ruimte krijgen om zich te vestigen. Als je die al dood doet dat is de eerste verdegigingslinie. Met wat ben je dan bezig !!!!
2,5j verder en corona is terug een bacterie en een valling
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Maar dat zegt hij toch ook helemaal niet?
Door het veelvuldig wassen en desinfecteren van de handen binnen de coronamaatregelen vernietig je ook de goei bacteriën en dus de symbiose die mee deel uitmaakt van onze afweer tegen slechte bacteriën. Zo heb ik het toch begrepen.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Een goeie handhygiëne is essentieel hoor, ik vraag me alleen af hoe je daar een virus mee gaat tegen houden dat je inademt.
Wat wel problematisch is, is al die alcohol gel, 't is echt niet oke om daar 20 keer op een dag je handen mee te ontsmetten.
Regelmatig handen wassen met zeep en met uw poten uit uw gezicht blijven is de boodschap.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Het virus zit ook in stoelgang, dat is al bekend van in maart 2020. Je kan de evolutie van het virus ook opsporen via het afvalwater in de riolen.
En als je uw handen niet/onvoldoende wast, heb je dus een extra "bron" van viruslading (tesamen met ander lekkers).
Dus handen wassen is zo nog niet. Maar helpt zeker niet 100%.

Net als de vaccins: zéér doeltreffend, maar niet 100%.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Zeer doeltreffend om alles zeer tijdelijk op je handen kapot te maken. Vraag is hoelang je handen germfree blijven en in hoeverre het virus via de handen in het neusslijmvlies terecht komt. Zoals Iceke zegt, met je handen van het snoetje blijven is essentieel. Neemt niet weg dat handen wassen, ook zonder corona, bij de basis hygiëne hoort. Maar feit blijft dat zoals Ofloo aangeeft een overdreven handhygiëne wel eens meer schade kan toebrengen dan we wel denken. Vraag dat maar eens aan de verpleegsters op een covid afdeling.
De opsporing in het afvalwater is een globale meting waarbij men naar fragmenten en virale deeltjes zoekt die al lang in het hiernamaals vertoeven. Ook hier een PCR voor de opsporing van genetisch viraal materiaal. Ongeveer de helft van besmette mensen voeren viraal restmateriaal af via de stoelgang. Het voordeel bij deze monitoring is dat je sneller een inzicht krijgt op een uitbraak, net zoals diabetes, hormonaal materiaal en coke gebruik.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

petrol242 schreef: Om even terug te komen op die ploeg op mijn werk die verleden week in Q is moeten gaan. Die is terug volledig in Q moeten gaan door weer een geconstateerde besmetting.

Typische symptomen van een infectie aan de bovenste luchtwegen, wat voor mij althans voor stuk verklaart dat omicron veel minder de longen infecteert met een lagere morbiditeit als gevolg.
Dan moet er dringend iemand ingrijpen op uw werk hè. Een ploeg die voor de tweede keer volledig in Q moet, die werkt continu met hoogrisico contacten voor gans de ploeg, wat tot gisteren verboden was.
Misschien de vakbond toch eens wakker maken dat ze zich iets moet aantrekken van het welzijn van de werknemers. Of zijn de hoogrisico contacten voor en na en tijdens de pauzes?

Ondertussen zijn verschillende studies verschenen dat omikron even ziekmakend en morbide is als de vorige varianten. Het verschil zit hem dat in landen met een hoog vaccinatiepercentage en booster de weerstand tegen het virus groter is.

Deze weerstand wordt hoofdzakelijk opgebouwd door de vaccins en booster, maar ook door eerdere besmettingen.

Vaccinatie blijft stap 1, en de huidige boostervaccins werken nog uitstekend, het wordt steeds duidelijker in de feiten.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

1207 schreef:
Ofloo schreef:[

Volgens mij het ontsmetten van de handen is ook niet correct, op uw handen leven goede bacteriën die ervoor zorgen dat andere bacteriën geen ruimte krijgen om zich te vestigen. Als je die al dood doet dat is de eerste verdegigingslinie. Met wat ben je dan bezig !!!!
2,5j verder en corona is terug een bacterie en een valling
Doe niet kinderachtig he ik heb niet beweert dat corona een bacterie is. Had je liever gehad da'k gezegd had dat het bacteriën en virussen waren. En wat ik bedoel met dat het een griepje wordt is, dat het griep virus toen het eerst verscheen ook miljoenen doden gemaakt heeft.

Dat het gewoon een kwestie van tijd is dat het gaat afvlakken. En dat het gewoon net zoals een griep en dag dagelijks iets wordt. En je kan dat ook zien. De zogenaamde delta variant heeft lang het effect niet meer dat de eerste variant had. Net zoals dat bij griep het geval was.

Maar als ge graag hysterisch thuis U eigen blijft verstoppen dat mag, maar doe dat dan maar alleen.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

duizend schreef:Ondertussen zijn verschillende studies verschenen dat omikron even ziekmakend en morbide is als de vorige varianten.
Kan je die studies eens delen dan? Want ik heb resultaten van onderzoeken die het tegendeel aantonen. Morbide en ziekmakend is trouwens hetzelfde. Niet te verwarren met mortaal. Omicron is minder morbide omdat het veel minder de longen aantast. Het ontbrekend hoofdmechanisme daarbij is dat omicron veel minder in staat is om transmembraan zich te verspreiden onder gastcellen wat voornamelijk in longweefsel voorkomt. Als het echt nog zo morbide zou zijn is het helemaal misdadig hoe er nu door de overheid met de pandemie wordt omgesprongen. Zelfs de keizer van Antwerpen begint zich de pluimen op de hoed te steken om met het krokusverlof naar code geel te gaan. Dat moet je mij dan toch eens uitleggen. Nee duizend, moeder natuur heeft medelijden met ons gehad.
duizend schreef:Misschien de vakbond toch eens wakker maken dat ze zich iets moet aantrekken van het welzijn van de werknemers.

Ge moest eens weten hoe dikwijls wij van ons oren moeten maken om nog maar de basisregels te laten toepassen. Alsof de vakbond op zich zelf de maatregelen mag en moet nemen die nodig zijn en die dan nog moet afdwingen? :roll: Dat is nog altijd de verantwoordelijkheid van de werkgever! Dit is omgekeerde wereld. Alsof een werkvloer een democratie zou zijn? Het enige dat wij kunnen doen is druk zetten om de gezondheid van de werknemers op de eerste plaats te zetten en niet de kilo's en liters die uit de fabriek moeten vloeien. Leuke poging om nog eens te bashen. Ik zal maar op mijn tanden bijten zeker? Maar de vissen bijten alvast.
Vanaf er iemand een hoogrisico contact heeft gehad moet die volgens onze bedrijfsvoorschriften in Q. Als dat dan één iemand is uit een ploeg kan je de gevolgen wel snappen denk ik? De laatste besmetting was van een SIRA student die het in de ploeg had binnen gebracht. Ondertussen zit de semi-continue ploeg (vroege/late voor vergunningen) ook volledig in Q.
duizend schreef:Deze weerstand wordt hoofdzakelijk opgebouwd door de vaccins en booster, maar ook door eerdere besmettingen.
Omgekeerd duizend, omgekeerd. Een booster bouwt trouwens geen weerstand op maar geeft een voorgaande vaccinatie een reset. Dat zou je ondertussen toch al moeten weten. De vaccins hebben voornamelijk een impact op de weerstand tegen covid-19 en niet tegen SARS-CoV-2. Men blijft halsstarrig weigeren om het effect van vaccinatie+voorgaande besmetting zonder booster in kaart te brengen. Gelukkig zijn er onderzoeken die dat wel doen en dat is hier bij het begin van de intrede van omicron al eens gedeeld.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

https://www.hln.be/wetenschap-en-planee ... ~af3135a8/
Wie gevaccineerd is en toch nog besmet raakt met de omikronvariant, blijkt nadien immuniteit te hebben tegen alle varianten van het coronavirus. Bij ongevaccineerden is dat niet het geval, zij hebben alleen immuniteit tegen de omikronvariant.
Mensen die niet gevaccineerd zijn en besmet raken met omikron zijn kwetsbaarder voor herinfectie met andere varianten en nieuwe zorgwekkende varianten (variants of concern (VOC), red.)
Het onderzoek moet nog geverifieerd worden door andere wetenschappers en gaat over een beperkt aantal proeven maar het is wel goed nieuws (voor gevaccineerden).
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Goh das ook met een korrel zout te nemen hé.

Vaccin : alle varianten (incl omikron) die er bestaan tot op heden...
Geen vaccin : enkel immuniteit tegen omikron.

Belangrijk detail : in geen van beide gevallen blijft de immuniteit, ook die daalt met de tijd (uiteraard, zoals met alle vaccins).

Ik heb de 2 vaccins gehad (2x AZ) en Pfizer als booster. En dat vaccincoctail mag zich sinds zaterdag bewijzen...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Dizzy schreef: Het onderzoek moet nog geverifieerd worden door andere wetenschappers en gaat over een beperkt aantal proeven maar het is wel goed nieuws (voor gevaccineerden).
[youtube]L_CvfiJ3QRQ[/youtube]
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Daar kan iets van aan zijn. Als je bij een Russische roulette prijs hebt, dan ben je ook immuun voor het vervolg :lol:
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Maar dan ben jij de wappie die geloofd dat niet vaccineren russische roulette is.

Soit,
https://www.standaard.be/cnt/dmf20220218_94374510
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Neen, het virus is de roulette maar door vaccinatie kan je wel het aantal kogels beperken. Wappies willen zoveel mogelijk kogels voor hun roulette :lol:

Wat zegt dat artikel nu eigenlijk. Het dodental door corona en met corona verschilt maar er vallen elke dag nog steeds een hoop doden ook DOOR corona dus.

Een andere zaak is dat België te goed geteld heeft en daardoor lang als slechte leerling beschouwd werd maar dat hadden we al langer door.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

iceke schreef:Maar dan ben jij de wappie die geloofd dat niet vaccineren russische roulette is.
Soit,
https://www.standaard.be/cnt/dmf20220218_94374510
en welk punt wil je nu maken?

strikt genomen maakt deze telfout de verhoudingen nog erger voor de ongevaccineerden. Er sterven dus nog minder gevaccineerden aan corona als wat we tot nu toe dachten.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Dizzy schreef:Neen, het virus is de roulette maar door vaccinatie kan je wel het aantal kogels beperken. Wappies willen zoveel mogelijk kogels voor hun roulette :lol:
Die beeldspraak, mensen toch. Russische roulette, brandende huizen, wat hebben we nog allemaal gehad. Is dat om iets dat heel complex is proberen te bevatten? Ze raken kant noch wal.
1207 schreef:strikt genomen maakt deze telfout de verhoudingen nog erger voor de ongevaccineerden.
Denk je dat? Van mensen die aan iets anders sterven weet je niet wat de uitkomst van die hun covid-19 geweest zou zijn. Hun vaccinatie doet er alleszins weinig toe. Dus waarom toch nog dat onderscheid maken?
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

petrol242 schreef:
Dizzy schreef:Neen, het virus is de roulette maar door vaccinatie kan je wel het aantal kogels beperken. Wappies willen zoveel mogelijk kogels voor hun roulette :lol:
Die beeldspraak, mensen toch. Russische roulette, brandende huizen, wat hebben we nog allemaal gehad. Is dat om iets dat heel complex is proberen te bevatten? Ze raken kant noch wal.
1207 schreef:strikt genomen maakt deze telfout de verhoudingen nog erger voor de ongevaccineerden.
Denk je dat? Van mensen die aan iets anders sterven weet je niet wat de uitkomst van die hun covid-19 geweest zou zijn. Hun vaccinatie doet er alleszins weinig toe. Dus waarom toch nog dat onderscheid maken?
De vergelijking is hier door anderen al vaker gemaakt. Je hebt blijkbaar een probleem met beeldspraak, telkens als een waarheid pikt reageer je nogal eugh... gepikeerd. Niet vaccineren is uw kansen op ernstige problemen bij besmetting verhogen, dat is een feit. Je gokt dus dat je niet besmet wordt al heb je dat zelf niet volledig in de hand maar dat weet je zelf beter dan wie ook. Je neemt dus een bepaald risico dat mogelijk dodelijk kan zijn. De vergelijking met Russische roulette klopt dus gewoon.

De ongevaccineerden zijn overmatig aanwezig bij de zware gevallen. Van de gevaccineerden zijn er nu blijkbaar ook nog een deel MET corona ipv DOOR corona gestorven, dat maakt de verhouding nog schever. Reken daar nog de mensen bij die geen tijdige behandeling kregen omdat er geen plaats was. Da's ook niet door corona maar eigenlijk toch weer wel door corona.

De zaken zijn zo moeilijk niet, ben je niet gevaccineerd dan heb je gewoon meer kans op ernstige problemen als je het virus opdoet.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Nee, Dizzy, nee, u niet laten vaccineren is geen russische roulette, dat is het nooit geweest en zal het nooit worden....net zoals u laten vaccineren ook nooit een Russische roulette is qua bijwerkingen.

We nemen elke dag risico's en als jij dat 1ne risico wil verkleinen door u tig keer te laten vaccineren, no problem, kom mij alleen niet vertellen dat ik die dat niet wil, met mijn leven speel.

Het is en het blijft gewoon een non issue voor het grootste deel van de bevolking..die idiote maatregelen daareentegen...daar heeft iedereen last van.

En nee de niet gevaccineerde zijn niet overmatig aanwezig in het az, dat is niet eens 50/50, en dan moet je die cijfers die we krijgen van sciensano blijkbaar nog heel erg nuanceren, ze blijven alles op 1 hoop smijten.

Hoeveel keer moet ik nog uitleggen dat je voor de werking van die vaccins niet moet kijken naar wie niet gevaccineerd is, maar moet kijken naar wie dat wel is.
Dat is gewoon even absurd als zeggen dat rokers minder kans hebben of mensen met bloedgroep o.

Wie heeft er baat bij die vaccins ? Ouderen en mensen met onderliggende aandoeningen. Houden vaccins die groepen uit het az ? Waarschijnlijk wel.
Jeeft het nut om iedereen plat te spuiten ? Geen kat die het weet, maar dat proberen aan te tonen met gevaccineerd/ niet gevaccineerd zonder naar leeftijd of onderliggende aandoeningen te kijken en wat de reden is waarom ze in het az te belanden is gewoon absurd.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

petrol242 schreef: Denk je dat? Van mensen die aan iets anders sterven weet je niet wat de uitkomst van die hun covid-19 geweest zou zijn.
we kennen de uitkomst, ze zijn niet aan covid gestorven maar tellen ze zo mee

dus verhoudingsgewijs sterven er nog meer ongevaccineerden aan covid als dat we tot nu toe telden
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Denk al lang niet meer dat dit het verhaal is van de ongevaccineerden hoor. We zien dat de bezetting van de ziekenhuizen dalen en ik vermoed dat natuurlijke immuniteit nu meer helpt ook met hulp van de vaccinatie dan dat je moet bashen op de ongevaccineerden. Die zullen zich toch niet laten vaccineren dus wat voor nut heeft het :roll: We hebben hen al genoeg gemotiveerd en sommige gevaccineerden stellen de booster uit.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Nee 1207,
Er sterven dagelijks gemiddeld 250 mensen in België.
Covid was hoogstwaarschijnlijk voor veel mensen de druppel die de emmer deed overlopen....
Of die nu gevaccineerd zijn of niet, ze blijven sterven hoor...
Net zoals er dagelijks tig mensen in het az zullen belanden, ook hier maakt het geen hol uit of ze gevaccineerd zijn of niet.

Wil je ergens realistische cijfers dan ga je moeten kijken waarom die mensen dood vallen of in het az belanden.

We weten ondertussen al lang dat naar die vaccinatiestatus alleen kijken niet realistisch is.
We weten ondertussen ook al lang dat naar hun pcr test kijken alleen, ook niet realistisch is.

In de vk zijn er cijfers waar puur naar de doodsoorzaak gekeken is...14000 op 2 jaar op 60000000 inwoners...vertaald naar België is dat 1200 op een jaar. Ook niet realistisch he ?... de waarheid ligt daar dus ergens tussen.

Maar als gezonde 40er gaat die waarheid voor mij eerder naar die 1200 dan naar de alles op een hoop cijfers van sciensano.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

iceke schreef: Er sterven dagelijks gemiddeld 250 mensen in België.
en? hoeveel worden er dagelijks geboren?
betekent dit nu dat coviddoden, perfect vermijdbare doden, ...
We weten ondertussen al lang dat naar die vaccinatiestatus alleen kijken niet realistisch is.
als vd 100 coviddoden, jonger als 50, er 95 ongevaccineerd zijn dan snap ik dat je niet naar die status wil kijken als weigeraar.
als van die 5 gevaccineerde doden er dan blijkbaar 2 overleden zijn aan een hartstilstand, ipv covid, ...

als de cijfers je neit aanstaan is de boodschapper aanvallen, in casu sciensano, een bekende tactiek
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

1207 schreef: en? hoeveel worden er dagelijks geboren?
betekent dit nu dat coviddoden, perfect vermijdbare doden, ...
Als je langer wil leven, ga je gezonder moeten gaan leven, niet meer gaan vaccineren.
als vd 100 coviddoden, jonger als 50, er 95 ongevaccineerd zijn dan snap ik dat je niet naar die status wil kijken als weigeraar
Nochmaals, het maakt niet uit, net zoals het niet uitmaakt welke bloeddruk ze hebben en of ze al dan niet roken.
Hadden ze suiker, te hoge bloeddruk, kanker ? Of waren dat perfect gezonde mensen ? Dat maakt uit, niet hun vaccinatie status of hun pcr test.
als de cijfers je neit aanstaan is de boodschapper aanvallen, in casu sciensano, een bekende tactiek
Ik val sciensano niet aan, ik heb altijd hun cijfers gebruikt en erop gewezen dat die cijfers soms bij de haren getrokken zijn. Waarom? Omdat het beleid maatregelen treft die zeer ver gaan op die bij de haren getrokken cijfers.

We weten ondertussen dat deze pandemie een een endemie wordt door genoeg besmettingen, niet door genoeg vaccinatie. Vaccins numb the pain, they don't solve the problem.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

iceke schreef:Als je langer wil leven, ga je gezonder moeten gaan leven, niet meer gaan vaccineren.
Fout, je kan best beide doen. Gezonder leven is goed voor heel wat andere aandoeningen maar daar ben je gezond vet mee als je eraan gaat door corona.
aNochmaals, het maakt niet uit, net zoals het niet uitmaakt welke bloeddruk ze hebben en of ze al dan niet roken.
Hadden ze suiker, te hoge bloeddruk, kanker ? Of waren dat perfect gezonde mensen ? Dat maakt uit, niet hun vaccinatie status of hun pcr test.
In beide groepen zitten mensen met onderliggende aandoeningen en mensen met ongezonde levensstijl. Dat er ondanks dat toch relatief overmatig veel meer ongevaccineerden opgenomen zijn zegt dus wel degelijk iets. Je kan misschien nog afkomen met de bewering dat het vooral ongevaccineerden zijn die onderliggende aandoeningen hebben of ongezond leven :lol:
iceke schreef:We weten ondertussen dat deze pandemie een een endemie wordt door genoeg besmettingen, niet door genoeg vaccinatie. Vaccins numb the pain, they don't solve the problem.
Feit is dat we niet anders kunnen willen we de zorg behouden. Mochten we het virus de vrije loop laten dan zou de zorg gewoon onderuit gaan met nog veel meer miserie. Er bestaan ook nog mensen met andere aandoeningen en die hebben ook recht op behandeling. Daar komt ook nog eens de ontwrichting bij op economisch vlak want stel dat grote groepen tegelijk ziek worden, dan valt alles stil, je zou zelfs geen schijtpapier meer kunnen kopen, dat is toch de hel :lol:
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Dizzy schreef: Fout, je kan best beide doen. Gezonder leven is goed voor heel wat andere aandoeningen maar daar ben je gezond vet mee als je eraan gaat door corona.
Dat is uw mening, dwing mij er niet toe

Je kan misschien nog afkomen met de bewering dat het vooral ongevaccineerden zijn die onderliggende aandoeningen hebben of ongezond leven

Nee, we weten het niet, dat is het probleem, niet gevacinneerd/niet gevaccineerd


Feit is dat we niet anders kunnen willen we de zorg behouden. Mochten we het virus de vrije loop laten dan zou de zorg gewoon onderuit gaan met nog veel meer miserie. Er bestaan ook nog mensen met andere aandoeningen en die hebben ook recht op behandeling. Daar komt ook nog eens de ontwrichting bij op economisch vlak want stel dat grote groepen tegelijk ziek worden, dan valt alles stil, je zou zelfs geen schijtpapier meer kunnen kopen, dat is toch de hel :lol:
Uiteindelijk is dat een politiek probleem, niet mijn probleem, sinds de crisis is er geen bed of zorgkundige bijgekomen, eerder het tegendeel.
Ook het stopzetten van de reguliere zorg is dat trouwens en het stilvallen van bepaalde sectoren idem...
Men zet iedereen die positief test + hun gezin een week in isolatie, tja dan moet je niet verschieten dat er dingen stilvallen.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

iceke schreef:
Dizzy schreef:Fout, je kan best beide doen. Gezonder leven is goed voor heel wat andere aandoeningen maar daar ben je gezond vet mee als je eraan gaat door corona.
Dat is uw mening, dwing mij er niet toe


Uw mening dwingt anderen ook in posities die ze niet willen en waar ze niet voor gekozen hebben, mensen met andere aandoeningen bijvoorbeeld maar eigenlijk iedereen kan opdraaien voor de persoonlijke keuze van sommigen.
iceke schreef:
"Dizzy" schreef:Feit is dat we niet anders kunnen willen we de zorg behouden. Mochten we het virus de vrije loop laten dan zou de zorg gewoon onderuit gaan met nog veel meer miserie. Er bestaan ook nog mensen met andere aandoeningen en die hebben ook recht op behandeling. Daar komt ook nog eens de ontwrichting bij op economisch vlak want stel dat grote groepen tegelijk ziek worden, dan valt alles stil, je zou zelfs geen schijtpapier meer kunnen kopen, dat is toch de hel :lol:
Uiteindelijk is dat een politiek probleem, niet mijn probleem, sinds de crisis is er geen bed of zorgkundige bijgekomen, eerder het tegendeel.
Ook het stopzetten van de reguliere zorg is dat trouwens en het stilvallen van bepaalde sectoren idem...
Men zet iedereen die positief test + hun gezin een week in isolatie, tja dan moet je niet verschieten dat er dingen stilvallen.
Dat is nu net het probleem dat mensen enkel egoïstisch denken aan zichzelf. Is het geen probleem voor u dan bestaat het niet.

Dan telkens wat whataboutismes erbij sleuren. Er zijn hier meer bedden dan in de meeste landen en bedden bijmaken is geen oplossing zonder mensen om zorg te geven, die mensen kan je niet toveren. Bovendien is er ook een kost aan verbonden en is de capaciteit meestal niet nodig (inefficiënt). Sectoren vallen stil, niet omdat de politiek daarvoor kiest maar omdat men maatregelen moet nemen om de crisis beheersbaar te houden. Tegelijk zijn er mensen die hun gat vegen aan de kleinst mogelijke bijdrage die men hen vraagt.

Wat is uw antwoord dan? Gewoon de zorg laten kapseizen. Bedrijven zullen ook stilvallen als een groot deel tegelijk ziek is.

De maatregelen zijn een noodzakelijke rem om het probleem beheersbaar te houden en zoveel mogelijk mensen te beschermen. Jij zal pas veranderen van gedacht als je zelf aan de beurt bent, dan is het anders.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Dizzy schreef: Uw mening dwingt anderen ook in posities die ze niet willen en waar ze niet voor gekozen hebben, mensen met andere aandoeningen bijvoorbeeld maar eigenlijk iedereen kan opdraaien voor de persoonlijke keuze van sommigen.
Nog eens, dat is gewoon dikke zever...
Het heeft gewoon geen nut om met uw vingertje naar mij te wijzen, gewoon omdat ik niet gevaccineerd ben...het is mijn probleem niet, ik ben niet besmet geweest tot nu toe, ik ben niet in het az beland tot nu toe, en ik ben voor mijn weten nog altijd niet dood.
Net zoals ik niet met mijn vingertje ga wijzen naar iemand die gevaccineerd in het az beland omdat hij onderliggende aandoeningen heeft...
Het is en het blijft absurd om dat te doen.PUNT


Dat is nu net het probleem dat mensen enkel egoïstisch denken aan zichzelf. Is het geen probleem voor u dan bestaat het niet.
Wat heeft dat in hemelsnaam met egoisme te maken ? Zorg dat je uit het az blijft, ik probeer dat, jij probeert, iedereen probeert dat hopelijk.
Zijn rokers dikke egoisten ? Zijn drinkers dikke egoisten ? zijn mensen met overgewicht dikke egoisten ? of kan het voor hen geen kwaad omdat die zorg ingecalculeerd is ?
Tegelijk zijn er mensen die hun gat vegen aan de kleinst mogelijke bijdrage die men hen vraagt.
U laten vaccineren met dat vaccin is geen kleine bijdrage, als jij dat vind, geen probleem, ik vind dat niet.
Wat is uw antwoord dan? Gewoon de zorg laten kapseizen. Bedrijven zullen ook stilvallen als een groot deel tegelijk ziek is.
Dat antwoord weet je al veel langer hé Dizzy, bescherm de zwakkere in deze samenleving & zorg dat die zorg een beetje flexibeler kan werken, want dat kan ze nu duidelijk niet met al hun gespecializeer tot in het oneidige.
De maatregelen zijn een noodzakelijke rem om het probleem beheersbaar te houden en zoveel mogelijk mensen te beschermen. Jij zal pas veranderen van gedacht als je zelf aan de beurt bent, dan is het anders.
Dat heeft er niks mee te maken, kijk ff naar rechts zou ik zeggen, Nederland in lockdown voor niks en wat gebeurd er dan van zordra er versoepeld word ? even hoge cijfers als bij ons... uitstel is in deze duidelijk geen afstel.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

iceke schreef:Nog eens, dat is gewoon dikke zever...
Het heeft gewoon geen nut om met uw vingertje naar mij te wijzen, gewoon omdat ik niet gevaccineerd ben...het is mijn probleem niet, ik ben niet besmet geweest tot nu toe, ik ben niet in het az beland tot nu toe, en ik ben voor mijn weten nog altijd niet dood.
Net zoals ik niet met mijn vingertje ga wijzen naar iemand die gevaccineerd in het az beland omdat hij onderliggende aandoeningen heeft...
Het is en het blijft absurd om dat te doen.PUNT
En jij bent de enige ongevaccineerde :roll:
Als het enkel over u ging was mijn oordeel anders want dan was het risico onbeduidend klein.

Niemand kiest voor een aandoening maar mensen die stevige rokers zijn zullen van hun arts ook geen proficiat te horen krijgen. Net zoals bij corona is het niet zo dat je nog kan beweren dat je niet op de hoogte bent van het risico.

De vergelijking is hier al meermaals gemaakt en weerlegd. De zorg staat niet onder druk door andere aandoeningen zoals rokers die IC over bezetten.
iceke schreef:Wat heeft dat in hemelsnaam met egoisme te maken ? Zorg dat je uit het az blijft, ik probeer dat, jij probeert, iedereen probeert dat hopelijk.
Zijn rokers dikke egoisten ? Zijn drinkers dikke egoisten ? zijn mensen met overgewicht dikke egoisten ? of kan het voor hen geen kwaad omdat die zorg ingecalculeerd is ?
Jij probeert het niet want een simpel spuitje is al teveel gevraagd.

De rest van uw wahtaboutismes heb ik hierboven al weerlegd.
iceke schreef:U laten vaccineren met dat vaccin is geen kleine bijdrage, als jij dat vind, geen probleem, ik vind dat niet.
Goed voor mij maar als het over gevolgen gaat dan geef je ook niet thuis. Je mag van mij kiezen maar schuif het dan niet af op anderen. Je wil meedoen met de club maar niet volgens de regels van de club, dat gaat niet.
Dat antwoord weet je al veel langer hé Dizzy, bescherm de zwakkere in deze samenleving & zorg dat die zorg een beetje flexibeler kan werken, want dat kan ze nu duidelijk niet met al hun gespecializeer tot in het oneidige.
Wie is de zwakkere? En zijn mensen die niet tot die groep behoren dan maar collateral damage?
Opnieuw moeten anderen zich aanpassen bij problemen zodat jij kan doen wat je wil. :nono:

Ga je nu beweren dat zonder maatregelen we niet veel meer patiënten tegelijk zouden hebben? Men heeft nu al patiënten moeten doorsturen naar andere plaatsen om net boven water te blijven. De speling was soms maar dun. Veel meer kan men echt niet hebben. Bovendien zijn daardoor heel veel mensen lang zorg ontzegd en is het personeel tot aan de wanhoop en verder gedreven. Neen, uw oplossing is praktisch gewoon een humaniataire ramp.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Dizzy schreef:
Goed voor mij maar als het over gevolgen gaat dan geef je ook niet thuis. Je mag van mij kiezen maar schuif het dan niet af op anderen. Je wil meedoen met de club maar niet volgens de regels van de club, dat gaat niet.
De regels van de club zijn nog steeds niet laat u vaccineren hoor, de regels zijn laat u vaccineren of testen of zorg voor een herstelcertificaat.
Ben ik dan zo erg mis dat laat u testen, het enige zinnige is in dat rijtje dat veilig is voor andere ?

Dizzy schreef: Wie is de zwakkere? En zijn mensen die niet tot die groep behoren dan maar collateral damage?
Opnieuw moeten anderen zich aanpassen bij problemen zodat jij kan doen wat je wil. :nono:
Ja dat is collateral damage, dat ga je altijd hebben, hoe graag je dat ook niet wil....omdat tegen te gaan heb je blijkbaar wat meer egiosme nodig in deze samenleving :angel:
Dizzy schreef: Ga je nu beweren dat zonder maatregelen we niet veel meer patiënten tegelijk zouden hebben? Men heeft nu al patiënten moeten doorsturen naar andere plaatsen om net boven water te blijven. De speling was soms maar dun. Veel meer kan men echt niet hebben. Bovendien zijn daardoor heel veel mensen lang zorg ontzegd en is het personeel tot aan de wanhoop en verder gedreven. Neen, uw oplossing is praktisch gewoon een humaniataire ramp.
Nee, dat is ze niet, onze regering heeft ervoor gekozen om er een humanitaire, economische & psychische ramp van te maken... ik heb trouwens meer zelfmoorden zien voorbij komen in mijn kennisen kring dan covid doden. Ik vraag me af waarom ? om de zorg te ontlasten ? Vrijwilligers om te helpen spuiten waren er genoeg, vrijwilligers om te helpen zorgen = taboe.
En ondertussen lopen al die zorg medewerkers uit het az over naar de thuiszorg, geen kat die het nog ziet zitten in het az :bang: rarara hoe dat komt, vraag het niet aan mij maar aan hun (of vdb)
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

iceke schreef:
Dizzy schreef:Goed voor mij maar als het over gevolgen gaat dan geef je ook niet thuis. Je mag van mij kiezen maar schuif het dan niet af op anderen. Je wil meedoen met de club maar niet volgens de regels van de club, dat gaat niet.
De regels van de club zijn nog steeds niet laat u vaccineren hoor, de regels zijn laat u vaccineren of testen of zorg voor een herstelcertificaat.
Ben ik dan zo erg mis dat laat u testen, het enige zinnige is in dat rijtje dat veilig is voor andere ?
Je bent inderdaad weer mis. Ook de testen zijn niet perfect en hebben hun gebreken. Je kan het ook praktisch niet op grote schaal toepassen want er is geen capaciteit om het te verwerken.
iceke schreef:
Dizzy schreef:Wie is de zwakkere? En zijn mensen die niet tot die groep behoren dan maar collateral damage?
Opnieuw moeten anderen zich aanpassen bij problemen zodat jij kan doen wat je wil. :nono:
Ja dat is collateral damage, dat ga je altijd hebben, hoe graag je dat ook niet wil....omdat tegen te gaan heb je blijkbaar wat meer egiosme nodig in deze samenleving :angel:
Je kan fier zijn op uw kijk op anderen hun miserie. Typisch voor mensen die het eerst staan te janken als ze zelf iets aan de hand hebben, dan is het anders ineens. Sommigen moeten blijkbaar echt zelf voelen of hun vrouw of kinderen eer ze iets snappen tot dan is het ver van hun bed. Vingertjes in de oren en nahnahnahnahnah roepen :roll:
iceke schreef:Nee, dat is ze niet, onze regering heeft ervoor gekozen om er een humanitaire, economische & psychische ramp van te maken... ik heb trouwens meer zelfmoorden zien voorbij komen in mijn kennisen kring dan covid doden. Ik vraag me af waarom ? om de zorg te ontlasten ? Vrijwilligers om te helpen spuiten waren er genoeg, vrijwilligers om te helpen zorgen = taboe.
En ondertussen lopen al die zorg medewerkers uit het az over naar de thuiszorg, geen kat die het nog ziet zitten in het az :bang: rarara hoe dat komt, vraag het niet aan mij maar aan hun (of vdb)
Complete onzin. Het is een PANDEMIE. Heeft heel de wereld gekozen voor een humanitaire, economische en psychische ramp? Hoe is het mogelijk dat al die regeringen als bij mirakel ineens overeenkomen?

Zelfmoorden was al enorm hoog VOOR corona maar misschien heb je nu een paar minder ver van uw bed meegemaakt en is het uiteraard ineens anders.

Bij die zelfmoorden zitten ook mensen uit de zorg want ik ken er persoonlijk enkelen die eruit gestapt zijn (het beroep dan) omdat ze het niet meer aankonden. Maar ook mensen met andere aandoeningen die verteld werd gewoon wat geduld te hebben want de coronapatiënten vullen de capaciteit op. Heel wat opnames konden voorkomen worden door vaccinatie maar ja, je zit met een deel mensen die enkel aan zichzelf denken.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Man, man, man, Ik vraag me echt af welke kijk jij op de wereld hebt hoor..denk je nu echt dat je iedereen kan redden en iedereen die daar een andere kijk op heeft zijn blijkbaar egoïsten :bang: :bang: :bang:
0,5% beland in het az met een positieve test of met covid...daar zijn ze na 2 jaar blijkbaar nog altijd niet uit...dat zijn de nuchtere feiten die jij nog altijd russische roulette of een pandemie durft noemen.
Plaats reactie

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”