Edpnet down?

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
EotT
Crew support
Crew support
Berichten: 684
Lid geworden op: 13 sep 2010, 13:11
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 308 keer
Provider
Te Koop forum

Geen internet meer sinds 6:35u, regio Grimbergen (02). Nog anderen die hier last van hebben?
ubremoved_29832
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1367
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 67 keer

EotT schreef:Geen internet meer sinds 6:35u, regio Grimbergen (02). Nog anderen die hier last van hebben?
Regio Landen, 8:20 geen probleem
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 16261
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
Bedankt: 1176 keer

Regio Kempen, geen last en geen issues in de logs.

Code: Selecteer alles

14.02.22 09:02:21 Login to the FRITZ!Box user interface from the IP address *
14.02.22 03:46:45 Internet connection established successfully. IP address: 213.*, DNS server: 213.* and 212.*, gateway: 213.*, broadband PoP: BR*
14.02.22 03:46:44 Internet connection cleared.
14.02.22 03:46:40 Clearing internet connection briefly to prevent the internet service provider from disconnecting you in the immediate future.
13.02.22 03:47:41 Internet connection established successfully. IP address: 213.*, DNS server: 213.* and 212.*, gateway: 213.*, broadband PoP: BR*
13.02.22 03:47:40 Internet connection cleared.
13.02.22 03:47:38 Clearing internet connection briefly to prevent the internet service provider from disconnecting you in the immediate future.
12.02.22 03:48:55 Internet connection established successfully. IP address: 213.*, DNS server: 213.* and 212.*, gateway: 213.*, broadband PoP: BR*
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 6415
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
Bedankt: 631 keer
Provider

052, no problem.


@heist_175 Je kan de dagelijkse reconnect uitschakelen, dat dateert nog van de tijd dat BGC de 36-uur regel had.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3219
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 333 keer
Bedankt: 227 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Die dagelijkse reconnect lijkt wél nog te gebeuren op een Scarlet-lijn. Dus als heist op Scarlet zit, kan die reconnect best blijven.
Ik heb ze vorig jaar na de overstap naar een Fritz!Box nog moeten implementeren omdat 36u knap ambetant is.
Computer(k)nul
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 6415
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
Bedankt: 631 keer
Provider

Sinna schreef:Die dagelijkse reconnect lijkt wél nog te gebeuren op een Scarlet-lijn. Dus als heist op Scarlet zit, kan die reconnect best blijven.
Ik heb ze vorig jaar na de overstap naar een Fritz!Box nog moeten implementeren omdat 36u knap ambetant is.
Ik ga er van uit dat hij bij Edpnet zit. Anders heeft die log geen nut, hé.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3219
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 333 keer
Bedankt: 227 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

on4bam schreef:Ik ga er van uit dat hij bij Edpnet zit. Anders heeft die log geen nut, hé.
Just! my bad :oops:
Computer(k)nul
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 16261
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
Bedankt: 1176 keer

on4bam schreef:@heist_175 Je kan de dagelijkse reconnect uitschakelen, dat dateert nog van de tijd dat BGC de 36-uur regel had.
Nooit Scarlet gehad hier.
Hoe schakel ik dat uit? Ik heb dat ook nooit ingeschakeld en heb nog niet zo gek lang geleden (2020/06) de FB7360 vervangen door een FB7530.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18369
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3720 keer
Provider

on4bam schreef:@heist_175 Je kan de dagelijkse reconnect uitschakelen, dat dateert nog van de tijd dat BGC de 36-uur regel had.
Er zijn ook voordelen bij de dagelijkse reconnect: alle VoIP verbindingen worden gereset, en opnieuw bij de VoIP provider aangemeld.
Ik heb ondervonden dat dit bij sommigen zeer nuttig was voor WeePee.
Sommige Fritz!Box WeePee gebruikers (die niet uitbellen via WeePee), komen na een tijdje geen inkomende gesprekken meer aan bij gebrek aan een refresh.
Die dagelijkse korte onderbreking (30 seconden max) tussen 3-4 uur 's nachts zal in de meeste gevallen geen ongemakken veroorzaken (tenzij er op dat ogenblik back-ups lopen?).
Er is een kleine kans dat hierbij je extern IP verandert, maar meestal blijf je hetzelfde IP behouden (zowel bij PX als bij EDPNet)
heist_175 schreef:Hoe schakel ik dat uit
Internet > Toegangsgegevens > Internettoegang > Verbindingsinstellingen wijzigen
"Geforceerd verbreken door de aanbieder verschuiven naar een tijdstip tussen x-x uur" UIT/AAN vinken
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 6415
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
Bedankt: 631 keer
Provider

Internet -- account settings--- connection serrings ---- internet connection msintain permanenrly aanvinken. Dat is op een 7490 maar zal wel ongeveer hetzelfde zijn bij jou.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 16261
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
Bedankt: 1176 keer

philippe_d schreef:Er zijn ook voordelen bij de dagelijkse reconnect: alle VoIP verbindingen worden gereset, en opnieuw bij de VoIP provider aangemeld.
De VOIP wordt bij ons niet geregeld door de FB, maar door een Gigaset N300A.
Die dagelijkse korte onderbreking (30 seconden max) tussen 3-4 uur 's nachts zal in de meeste gevallen geen ongemakken veroorzaken (tenzij er op dat ogenblik back-ups lopen?).
Ik heb daar idd geen last van. De backups lopen een pak vroeger al.
EotT
Crew support
Crew support
Berichten: 684
Lid geworden op: 13 sep 2010, 13:11
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 308 keer
Provider
Te Koop forum

Ik had vanmorgen meteen een ticket bij edpnet aangemaakt, nog steeds geen reactie. (en nog steeds geen internet.)

Sync lijkt me wel in orde (DSL is available (DSL synchronized with 99999/29999 kbit/s)), maar geen internet (PPPoE error: Timeout.)

Wat kan ik het beste doen? Naar helpdesk bellen?
In tijden van verplicht telewerk komt dit zeer ongelegen!
Gebruikersavatar
Belgissschenaap
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 982
Lid geworden op: 21 nov 2020, 07:01
Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
Bedankt: 137 keer

Urgent problemen sowieso bellen, direct feedback van situatie.

1 kijken naar issues.edpnet.be
2 contact opnemen met helpdesk
2.1 ticket als het niet binnen 30min opgelost moet zijn
2.2 bellen als het echt super dringend is. Geen internet hebben voor iets te doen is dus dringend.
Je kan ook ticket maken en dan direct bellen. Zo hebben ze meteen ook overzicht op papier om aan te vullen in hun systeem

Ook bellen als je niet een antwoord hebt binnen de termijn naar smaak. Kan dan verwezen worden naar ticketnummer.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18369
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3720 keer
Provider

on4bam schreef:Internet -- account settings--- connection serrings ---- internet connection msintain permanenrly aanvinken. Dat is op een 7490 maar zal wel ongeveer hetzelfde zijn bij jou.
- alleen "internet connection > maintain permanently" AANvinken zal niet verhinderen dat je een nachtelijke reconnect hebt!
- je moet ook de optie "delay disconnection by provider to the period between x-x" UITvinken!
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
EotT
Crew support
Crew support
Berichten: 684
Lid geworden op: 13 sep 2010, 13:11
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 308 keer
Provider
Te Koop forum

Sinds woensdag voormiddag eindelijk weer internet :banana:
Wat me wel opviel, 15 minuten nadat de connectie verbroken was op maandag, kreeg ik (tijdelijk) een nieuwe synchronisatie (voor de connectie helemaal verbroken was), en zag ik volgende log verschijnen:

Afbeelding

Lijkt mij een vreemd profiel... (110614/37552 kbps) Iemand dit nog al tegengekomen?
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”