Edpnet down?
- heist_175
- Elite Poster
- Berichten: 13045
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Regio Kempen, geen last en geen issues in de logs.
Code: Selecteer alles
14.02.22 09:02:21 Login to the FRITZ!Box user interface from the IP address *
14.02.22 03:46:45 Internet connection established successfully. IP address: 213.*, DNS server: 213.* and 212.*, gateway: 213.*, broadband PoP: BR*
14.02.22 03:46:44 Internet connection cleared.
14.02.22 03:46:40 Clearing internet connection briefly to prevent the internet service provider from disconnecting you in the immediate future.
13.02.22 03:47:41 Internet connection established successfully. IP address: 213.*, DNS server: 213.* and 212.*, gateway: 213.*, broadband PoP: BR*
13.02.22 03:47:40 Internet connection cleared.
13.02.22 03:47:38 Clearing internet connection briefly to prevent the internet service provider from disconnecting you in the immediate future.
12.02.22 03:48:55 Internet connection established successfully. IP address: 213.*, DNS server: 213.* and 212.*, gateway: 213.*, broadband PoP: BR*
- Sinna
- Elite Poster
- Berichten: 2417
- Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
- Twitter: KrSi78
- Locatie: Brugge
- Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
- Bedankt: 152 keer
Die dagelijkse reconnect lijkt wél nog te gebeuren op een Scarlet-lijn. Dus als heist op Scarlet zit, kan die reconnect best blijven.
Ik heb ze vorig jaar na de overstap naar een Fritz!Box nog moeten implementeren omdat 36u knap ambetant is.
Ik heb ze vorig jaar na de overstap naar een Fritz!Box nog moeten implementeren omdat 36u knap ambetant is.
Computer(k)nul
-
- Elite Poster
- Berichten: 4340
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Ik ga er van uit dat hij bij Edpnet zit. Anders heeft die log geen nut, hé.Sinna schreef:Die dagelijkse reconnect lijkt wél nog te gebeuren op een Scarlet-lijn. Dus als heist op Scarlet zit, kan die reconnect best blijven.
Ik heb ze vorig jaar na de overstap naar een Fritz!Box nog moeten implementeren omdat 36u knap ambetant is.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
- heist_175
- Elite Poster
- Berichten: 13045
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Nooit Scarlet gehad hier.on4bam schreef:@heist_175 Je kan de dagelijkse reconnect uitschakelen, dat dateert nog van de tijd dat BGC de 36-uur regel had.
Hoe schakel ik dat uit? Ik heb dat ook nooit ingeschakeld en heb nog niet zo gek lang geleden (2020/06) de FB7360 vervangen door een FB7530.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Er zijn ook voordelen bij de dagelijkse reconnect: alle VoIP verbindingen worden gereset, en opnieuw bij de VoIP provider aangemeld.on4bam schreef:@heist_175 Je kan de dagelijkse reconnect uitschakelen, dat dateert nog van de tijd dat BGC de 36-uur regel had.
Ik heb ondervonden dat dit bij sommigen zeer nuttig was voor WeePee.
Sommige Fritz!Box WeePee gebruikers (die niet uitbellen via WeePee), komen na een tijdje geen inkomende gesprekken meer aan bij gebrek aan een refresh.
Die dagelijkse korte onderbreking (30 seconden max) tussen 3-4 uur 's nachts zal in de meeste gevallen geen ongemakken veroorzaken (tenzij er op dat ogenblik back-ups lopen?).
Er is een kleine kans dat hierbij je extern IP verandert, maar meestal blijf je hetzelfde IP behouden (zowel bij PX als bij EDPNet)
Internet > Toegangsgegevens > Internettoegang > Verbindingsinstellingen wijzigenheist_175 schreef:Hoe schakel ik dat uit
"Geforceerd verbreken door de aanbieder verschuiven naar een tijdstip tussen x-x uur" UIT/AAN vinken
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 4340
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Internet -- account settings--- connection serrings ---- internet connection msintain permanenrly aanvinken. Dat is op een 7490 maar zal wel ongeveer hetzelfde zijn bij jou.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
- heist_175
- Elite Poster
- Berichten: 13045
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
De VOIP wordt bij ons niet geregeld door de FB, maar door een Gigaset N300A.philippe_d schreef:Er zijn ook voordelen bij de dagelijkse reconnect: alle VoIP verbindingen worden gereset, en opnieuw bij de VoIP provider aangemeld.
Ik heb daar idd geen last van. De backups lopen een pak vroeger al.Die dagelijkse korte onderbreking (30 seconden max) tussen 3-4 uur 's nachts zal in de meeste gevallen geen ongemakken veroorzaken (tenzij er op dat ogenblik back-ups lopen?).
- EotT
- Premium Member
- Berichten: 550
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 13:11
- Uitgedeelde bedankjes: 127 keer
- Bedankt: 188 keer
Ik had vanmorgen meteen een ticket bij edpnet aangemaakt, nog steeds geen reactie. (en nog steeds geen internet.)
Sync lijkt me wel in orde (DSL is available (DSL synchronized with 99999/29999 kbit/s)), maar geen internet (PPPoE error: Timeout.)
Wat kan ik het beste doen? Naar helpdesk bellen?
In tijden van verplicht telewerk komt dit zeer ongelegen!
Sync lijkt me wel in orde (DSL is available (DSL synchronized with 99999/29999 kbit/s)), maar geen internet (PPPoE error: Timeout.)
Wat kan ik het beste doen? Naar helpdesk bellen?
In tijden van verplicht telewerk komt dit zeer ongelegen!
- Belgissschenaap
- Pro Member
- Berichten: 352
- Lid geworden op: 21 nov 2020, 07:01
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 50 keer
Urgent problemen sowieso bellen, direct feedback van situatie.
1 kijken naar issues.edpnet.be
2 contact opnemen met helpdesk
2.1 ticket als het niet binnen 30min opgelost moet zijn
2.2 bellen als het echt super dringend is. Geen internet hebben voor iets te doen is dus dringend.
Je kan ook ticket maken en dan direct bellen. Zo hebben ze meteen ook overzicht op papier om aan te vullen in hun systeem
Ook bellen als je niet een antwoord hebt binnen de termijn naar smaak. Kan dan verwezen worden naar ticketnummer.
1 kijken naar issues.edpnet.be
2 contact opnemen met helpdesk
2.1 ticket als het niet binnen 30min opgelost moet zijn
2.2 bellen als het echt super dringend is. Geen internet hebben voor iets te doen is dus dringend.
Je kan ook ticket maken en dan direct bellen. Zo hebben ze meteen ook overzicht op papier om aan te vullen in hun systeem
Ook bellen als je niet een antwoord hebt binnen de termijn naar smaak. Kan dan verwezen worden naar ticketnummer.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
- alleen "internet connection > maintain permanently" AANvinken zal niet verhinderen dat je een nachtelijke reconnect hebt!on4bam schreef:Internet -- account settings--- connection serrings ---- internet connection msintain permanenrly aanvinken. Dat is op een 7490 maar zal wel ongeveer hetzelfde zijn bij jou.
- je moet ook de optie "delay disconnection by provider to the period between x-x" UITvinken!
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- EotT
- Premium Member
- Berichten: 550
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 13:11
- Uitgedeelde bedankjes: 127 keer
- Bedankt: 188 keer
Sinds woensdag voormiddag eindelijk weer internet
Wat me wel opviel, 15 minuten nadat de connectie verbroken was op maandag, kreeg ik (tijdelijk) een nieuwe synchronisatie (voor de connectie helemaal verbroken was), en zag ik volgende log verschijnen:
Lijkt mij een vreemd profiel... (110614/37552 kbps) Iemand dit nog al tegengekomen?
Wat me wel opviel, 15 minuten nadat de connectie verbroken was op maandag, kreeg ik (tijdelijk) een nieuwe synchronisatie (voor de connectie helemaal verbroken was), en zag ik volgende log verschijnen:
Lijkt mij een vreemd profiel... (110614/37552 kbps) Iemand dit nog al tegengekomen?