Ik heb hier een blade server voorlopig over die ik wil installeren als een FTP server voor de externe klanten. Nu had ik het liefst Red Hat Enterprise geinstalleerd, maar toch mijn FTP clients laten authenticeren via LDAP tegen de AD domain controller.
Heeft iemand hier al ervaring mee, AD authenticatie van users op een linux machine? Tips, tricks, alles is welkom... Midden volgende week ga'k beginnen te experimenteren
Linux VS AD
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 51 keer
hmm Kerberos, zou k es moeten bekijken idd, zeker met volgend jaar implementatie van 802.1x authenticatie :s
ma FTP is dringend, en k zou da echt wel voorlopig gewoon aan AD willen linken...
ma FTP is dringend, en k zou da echt wel voorlopig gewoon aan AD willen linken...
NickG schreef:Ik heb hier een blade server voorlopig over die ik wil installeren als een FTP server voor de externe klanten. Nu had ik het liefst Red Hat Enterprise geinstalleerd, maar toch mijn FTP clients laten authenticeren via LDAP tegen de AD domain controller.
Heeft iemand hier al ervaring mee, AD authenticatie van users op een linux machine? Tips, tricks, alles is welkom... Midden volgende week ga'k beginnen te experimenteren
Indien je het werkend hebt zou ik graag een mini handleiding te zien krijgen op deze site.
Heb alvast iets van samba en active directory gevonden
http://lilly.csoft.net/~vdebaere/handleiding/samba-activedirectory/
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 51 keer
lol, je bent al de vierde die me zegt dat als het lukt ze wel een kleine beschrijving zouden willen van hoe ik het gedaan heb
Anyway, als het lukt zal ik proberen het wat neer te schrijven en het beschikbaar te maken!
Untill then, all tips are welcome!
Anyway, als het lukt zal ik proberen het wat neer te schrijven en het beschikbaar te maken!
Untill then, all tips are welcome!
- X-2datop
- Pro Member
- Contacteer:
Goh,
Heb het hier bij ons op kantoor eigenlijk al in orde gekregen ... onder debian met samba. Dus AD users gekoppeld aan samba users (automatisch) zodat windows users altijd toegang hebben tot de samba bak.
Heb dit eigenlijk op quasi 5 minuutjes in orde gekregen dankzij de "webmin" extensie voor samba. Dus ik zou aanraden dat je de volledige webmin suite eens installeert, dat is een grafische web applicatie waarmee je alles van je linux bak kan managen.
Grtz,
X
Heb het hier bij ons op kantoor eigenlijk al in orde gekregen ... onder debian met samba. Dus AD users gekoppeld aan samba users (automatisch) zodat windows users altijd toegang hebben tot de samba bak.
Heb dit eigenlijk op quasi 5 minuutjes in orde gekregen dankzij de "webmin" extensie voor samba. Dus ik zou aanraden dat je de volledige webmin suite eens installeert, dat is een grafische web applicatie waarmee je alles van je linux bak kan managen.
Grtz,
X
The best way to hack a digital network is an analogue phonecall !