GeenDataLimiet.be

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
wem
Premium Member
Premium Member

laris schreef:Zijn dat niet gewoon mensen die al gevote hebben, anders IP-adres hebben verkregen en dan gewoon nog eens kijken naar het aantal handtekeningen?

Dat zou een plausibele uitleg zijn ja ;-)

Deej_1977 schreef:Proficiat, u bent geslaagd voor het ingangsexamen Politieker.

Dan zou ik het als conclusie gesteld moeten hebben, en niets als vraag ...
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

wem schreef:Dan zou ik het als conclusie gesteld moeten hebben, en niets als vraag ...

Ja da's waar. U bent dus gebuisd als politieker ;-).
Arqentus
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 3 keer

wem schreef:wat op tweakers te lezen was: 8000 handtekeningen van 20.000 unieke bezoekers. Valt daar dan uit af te leiden dat 12.000 wel datalimieten wilt?
Dat was toch hetgene in mij opkwam ...

Tweakers.net = Nederlands site waar ook veel Belgen op komen.

Nieuws dat je daar op post, heeft natuurlijk veel Nederlanders die de site ook effe komen bezoeken. Maar sinds het een petitsie is voor Belgie, natuurlijk gaan ze niet tekenen ;)

Beetje logica gebruiken he ;)

Ps: 12758 votes al :) Nu nog een beetje pers aandacht.
deej
Elite Poster
Elite Poster

SMS 4040
SMS 3025
SMS ...
FST
Pro Member
Pro Member

nogwel intesesant asge de reply's op deze topic leest:
http://www.zattevrienden.be/node/24836

BTW: "Reeds 13458 mensen hebben deze petitie ondertekend..."

stijgt wel goe

Mischien wa meehelpen en deze text:

http://www.geendatalimiet.be

Petitie tegen datalimieten.
naar een paar gazette sites enzo mailen ?
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Die gast kan die e-mail adressen mss gebruiken voor een tweede, duidelijkere actie, nl. een PDF'ke opsturen die ondergetekend dient opgestuurd te worden naar testaankoop of BIPT !

Sites als zattevrienden.be en tweakers.net zullen ook wel goed geholpen hebben met de bekendmaking van geendatalimiet.be !
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Joeps, het staat ook op ZDNet: http://www.zdnet.be/news.cfm?id=50750&mxp=101
weske
Member
Member

mijn stem staat ook 8)
Arqentus
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 3 keer

meon schreef:Joeps, het staat ook op ZDNet: http://www.zdnet.be/news.cfm?id=50750&mxp=101

Article loopt al achter ... 17000 stemmen, nowp, 18175 al :)
Robbe
El Robre
El Robre
Twitter: infocaris
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

weske schreef:mijn stem staat ook 8)

dito, al 19463 ondertussen :-)
De hosting kan het precies wel moeilijk slikken want het duurt wel ff eer het doorkomt :?

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
COMPUTERNERD
Starter Plus
Starter Plus

ik denk dat de website gewoon het aantal bezoekers niet aankan dat tegelijk de site wil zien
FST
Pro Member
Pro Member

ma jawel bij mij lukt het altij....

Is trouwens nimeer door die free lycos.nl gehost maar door nevacious.com
Laatst gewijzigd door FST 14 nov 2005, 21:09, in totaal 1 gewijzigd.
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

alleen moet lycos nog altijd redirecten ...
FST
Pro Member
Pro Member

ie heeft da gedaan omdat die forward veranderen van de gratis registrar (BEnet bij die)
soms lang duurt, en dan zou de site mss te lang offline zijn en stemmen verliezen..

denk ik zo toch he :)
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

Ik denk dat bij de registrar waar hij besteld heeft je de doel-site niet meer kan wijzigen, tenzij tegen betaling ...
COMPUTERNERD
Starter Plus
Starter Plus

http://www.zdnet.be/news.cfm?id=50835&mxp=101

ze trekken er zich geen bal van aan, integendeel....
Buster
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

23.000 klanten meer of minder bij telenet & belgacom.. precies of ze daar van gaan wakker liggen.. elke maand komen er toch nen hoop bij die niks anders doen dan een beetje surfen en mailen.. pure winst voor hun.. mensen die 'breedband internet' gebruiken zijn ze liever kwijt dan rijk. :-(
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: wdhaeseleer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

Buster schreef:23.000 klanten meer of minder bij telenet & belgacom.. precies of ze daar van gaan wakker liggen.. elke maand komen er toch nen hoop bij die niks anders doen dan een beetje surfen en mailen.. pure winst voor hun.. mensen die 'breedband internet' gebruiken zijn ze liever kwijt dan rijk. :-(

Inderdaad zo denk ik er ook over.

Kijk maar naar het meest recente abbonement van Telenet, FreeSurf.
Waar men reclame maakt dat je tegelijk kan surfen bellen en e-mailen.

Zo lokt men de uiterste onderste mensen uit de kan naar hun.
Als die 23 000 mensen massaal zouden overstappen zou dat wel iets doen.
Maar een petitie...

Ik vind met het buitenland (zoals nederland) vergelijken heel erg moeilijk.
En bovendien appelen met peren vergelijken.

waarom?:

- In nederland bestaat vrije markt economie al VEEEL langer dan in belgië vergeet niet dat Belgacom een overheidsinstelling was. Alsook de kabel die nu voor 80 tot 90% in handen van Telenet is
in nederland bijvb. bestaat dit fenomeen niet. Men heeft bij wijze van spreke op iedere hoek van de straat een andere cable provider of ADSL provider.
Voorts is het doelpubliek in nederland tot 10 maal groter dan in belgië met als gevolg veel meer concurentie.

- Ik vind het woord monopolie erg vies en zelf een beetje ongepast, er bestaan alternatieven he, niemand die je zal beletten die te nemen.

Ik wil hier geen stof doen opwaaien he, maar dit is gewoon mijn mening en los daarvan is het welkom om meerdere FUP providers te hebben, maar vergelijk niet met buitenland want historish/fynancieël/technisch verschilt belgië enorm met andere landen.

En het feit dat belgië te veel vraagt voor een ISP connectie is waar maar ook hier weer, de kleine spelers zoals tiscali, realDSL, EPDnet, scarlet,...
zullen na verloop van tijd wel voldoende concurentie gaan vormen hoor.

Geef belgië de tijd om die 2 ex overheidsinstellingen te domineren...
Er is overigens nergens in europe (buiten zweden) waar men telecom zo lang heeft tegen gehouden tegen privatisering...

Appelen met peren dus...

Maar het is wel bemoedigend te zien dat er zoveel mensen zijn.
Maar op dit punt deel ik de mening met Meon...
totaal nutteloos. Dit draait rond miljoenen he...
dat ga je niet laten vallen voor een petitie za, das geen zaken doen, das geen ecconomie he...
mr_willes
Plus Member
Plus Member
Contacteer:

Ik vind het geen appels met peren vergelijken.

In Nederland zijn nu 3 "grote" (netwerk)providers: KPN, bbned, babyxl. (Vergelijkbaar met Belgacom, telenet, en scarlet. Als ik het goed heb zijn dat de blegische netwerkproviders)

Daarvan is KPN de grootste (en dus ook de duurste). Dit is ook een overheidsinstelling geweest. In nederland zijn er wel vele ISP's maar de constructie is hetzelfde. De ISP moet in de meeste gevallen over het netwerk van KPN.

V.w.b. je zegt over "historish/fynancieël/technisch verschilt belgië enorm met andere landen" moet ik het met je eens zijn, daarvoor ken ik de geschiedenis van belgie niet goed genoeg om een goed ondersteunde mening over te vormen.

Ik ben er in ieder geval wel een voorstander van om zoveel mogelijk stof op te doen waaien zodat er in belgie zo vlug mogelijk een ISP oorlog komt zoals in nederland is (geweest)!!! Zoveel mogelijk media betrekken bij de petitie, want 1 van de dingen waarvan ik persoonlijk denk dat een groot probleem is, is het feit dat veel mensen de ISP gewoon accepteren en geen idee hebben van hoe het in andere landen gaat. Stel je voor dat er heel veel bekendheid aan gegeven word en volgend jaar staan er 10x of 20x zoveel handtekeningen(mailadressen) onder die petitie mogelijk dat er dan wel wat gaat veranderen.
deej
Elite Poster
Elite Poster

prodata schreef:Ik vind met het buitenland (zoals nederland) vergelijken heel erg moeilijk.
En bovendien appelen met peren vergelijken.

waarom?:

- In nederland bestaat vrije markt economie al VEEEL langer dan in belgië vergeet niet dat Belgacom een overheidsinstelling was. Alsook de kabel die nu voor 80 tot 90% in handen van Telenet is
in nederland bijvb. bestaat dit fenomeen niet. Men heeft bij wijze van spreke op iedere hoek van de straat een andere cable provider of ADSL provider.
Voorts is het doelpubliek in nederland tot 10 maal groter dan in belgië met als gevolg veel meer concurentie.

- Ik vind het woord monopolie erg vies en zelf een beetje ongepast, er bestaan alternatieven he, niemand die je zal beletten die te nemen.

En het feit dat belgië te veel vraagt voor een ISP connectie is waar maar ook hier weer, de kleine spelers zoals tiscali, realDSL, EPDnet, scarlet,...
zullen na verloop van tijd wel voldoende concurentie gaan vormen hoor.

Appelen met peren dus...

Je bewering loopt in mijn ogen volledig mank.

- Op ADSL is er wel degelijk een monopolie want elke provider moet via BGC passeren. BGC vraagt 11 en een knets euro per maand zonder BTW voor een DSL lijntje.
- Op Kabel is er een quasimonopolie: 1 heel grote (TN) en een nichespeler (UPC). De wet laat wel toe van nieuwe kabels te graven maar TN heeft een kadootje gekregen van de Vlaamse Overheid: de kabels die er al lagen.

Met andere woorden de kanalen om bij de eindgebruiker te raken (Kabel / Telefoonlijn) zijn perfect opgedeeld en op geen van deze segmenten is er onderlinge concurrentie. BGC heeft geen concurrenten in het "lijnenaanbod", en TN heeft enkel UPC die hier en daar wat moeilijk doet.

Dat betekent dat de kleinere ISPs dus niet op de kabel kunnen zonder zelfmoordinvesteringen in eigen infrastructuur. Ze moeten dus de facto voor hun lijnen langs een monopolist (Raw Copper / Broba... maakt nie uit).

Conclusie: er is een feitelijk duopolie in de markt van Internettoegang en 2 losstaande monopolies in de markt van "lever-eens-een-lijn". Als de ene geen prijzenslag begint zal de andere niet volgen. En waarom zouden ze? Markt is lekker verdeeld, marges relatief ok, geen stress buiten wat met campagnes gooien en af een toe een snelheidsverhoging om het volk te sussen.

De vergelijking met het buitenland is dus wel gewettigd en je maakt ze zelf ook: in het buitenland hebben ze deze monopolisten niet, hier wel. M.a.w. als het in NL beter is is het omdat ze daar geen twee dominante spelers hebben maar meerdere gelijkwaardige spelers. Hier is het 2 groten met staatssteun tegen de rest zonder staatssteun.

Aan de aanbodszijde is je vergelijking uiteraard correct, wij hebben hier minder mogelijke surfers. Maar dat rechtvaardigt niet dat een feitelijk duopolie in stand wordt gehouden met behulp van de staat. Daar zijn alleen de consumenten de dupe van.
ph4t
Plus Member
Plus Member

ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Deej_1977 schreef:- Op ADSL is er wel degelijk een monopolie want elke provider moet via BGC passeren. BGC vraagt 11 en een knets euro per maand zonder BTW voor een DSL lijntje.

Je kan ADSL nemen bij wie je ook wenst, en verschillende vragen GEEN lijn bij BGC (waaronder het recente Mobistar). De prijs is trouwens 6.5 euro (iemand heeft die koperdraad in de grond gestoken, en iemand moet hem ook onderhouden... of verwacht je dat dat gratis gedaan wordt).

Deej_1977 schreef:De wet laat wel toe van nieuwe kabels te graven maar TN heeft een kadootje gekregen van de Vlaamse Overheid: de kabels die er al lagen.

Cadeautje... een vergiftigd geschenk bedoel je ? Je weet duidelijk niet waarover je praat aangezien TN hier miljarden voor heeft moeten betalen. Het is trouwens wel grappig dat wanneer iemand de markt openbreekt (daarvoor was er enkel BGC) en daar miljarden voor op tafel legt dat je die dan enkele jaren later gaat beschuldigen van een monopolie.

Deej_1977 schreef:Conclusie: er is een feitelijk duopolie in de markt van Internettoegang en 2 losstaande monopolies in de markt van "lever-eens-een-lijn".

Er is geen enkel mono of duopolie... er zijn nu éénmaal twee providers die meer investeringen hebben gedaan dan anderen, en dan ook sterker staan. Als morgen provider X evenveel centjes op tafel legt als TN heeft gedaan dan hebben zij ook meer mogelijkheden. Voor het overige heb je minstens 30 breedband aanbieders (het medium heeft niets met een mono/duopolie te maken).

Het enige wat misschien niet prettig is, is dat er geen echte concurrentie is in Belgie, maar daar kan alléén de consument voor zorgen in een vrije markteconomie !
deej
Elite Poster
Elite Poster

6,5€ per maand? Ik zou graag uw bronnen ook eens zien.

r2504 schreef:Cadeautje... een vergiftigd geschenk bedoel je ? Je weet duidelijk niet waarover je praat aangezien TN hier miljarden voor heeft moeten betalen. Het is trouwens wel grappig dat wanneer iemand de markt openbreekt (daarvoor was er enkel BGC) en daar miljarden voor op tafel legt dat je die dan enkele jaren later gaat beschuldigen van een monopolie.

Volg eerst een cursus economie en geschiedenis voor je durft spreken van markt openbreken.

Kabels - historisch gezien gegraven met belastingsgeld - worden later gewoon in "preferentie" aan één commerciëel bedrijf gegeven dat het alleenrecht krijgt voor de uitbating. Dat noem ik monopolie. En iedereen die wat van economie kent ook.

De markt echt openbreken was een "Elia" oprichten voor de Telecom en die naar de beurs brengen.

Doe trouwens eens een google op "Leuvense Kabeloorlog" en zie hoe goed de "overheid" mee gewerkt heeft aan het openbreken van de markt.

r2504 schreef:Er is geen enkel mono of duopolie... er zijn nu éénmaal twee providers die meer investeringen hebben gedaan dan anderen, en dan ook sterker staan. Als morgen provider X evenveel centjes op tafel legt als TN heeft gedaan dan hebben zij ook meer mogelijkheden. Voor het overige heb je minstens 30 breedband aanbieders (het medium heeft niets met een mono/duopolie te maken).

Kraam toch geen onzin uit. Al die investeringen in infrastructuur zijn met belastingsgeld gebeurd. Daar zit maar een fractie privékapitaal in.

Als je puur het aspect "lijn naar de consument" er uit licht, is er sprake van een dubbel monopolie dat door geen enkele firma nog op eigen kracht is goed te maken. De overheid heeft die kabels aan twee semi-privé bedrijven gegeven. De kabel en de telefoonlijn zijn een effectief monopolie want in handen van 2 spelers.

Als je een deftige uitspraak wil doen over de breedbandmarkt in België probeer dan eerst de verschillende factoren eens goed te analyseren ipv ze zo te vereenvoudigen. En misschien kan je ook eens wat speltheorie volgen.

30 providers waarvan het merendeel afhankelijk is van Belgacom, tegelijk hun concurrent... Er zijn er effectief 2 van belang, de rest krijgt de kruimels.
Block
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

Vandaag voor de eerste keer de radiospot gehoord. Toch geen amateuristische crew van geendatalimiet.be. Petje af!
Block
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

meon schreef:
Enfin, wedden dat het bij deze petitie ook wéér zal blijven bij verzamelen van data en dat er verder niks mee wordt gedaan?

Deze site stijgt in mijn achting, ik had er in het begin hetzelfde gevoel meon, maar ondertussen is de site al bekender als PUB.

Hmm Freya v.d.B. heeft een expert op de zaak laten zetten. Hopelijk met een beetje politieke druk.
X-2datop
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

Deej,

Die 6,5€ is hetgene je betaald als je een BGC Discovery line neemt, dus dat is wel correct.

Voor de rest heb je gelijk .. bijna het ganse BGC netwerk/koper is gelegd met belastingsgeld, waarvoor we nu betalen om het te mogen gebruiken .. ??
Zelfde met bijvoorbeeld B-Telecom, dit is een alternatie provider van point-to-(multi)point fiber connecties op hun eigen netwerk. Als je wat dieper graaft zie je dat B-Telecom de IT-dienst is van ... jawel, de buurtspoorwegen. Dus ook daar zelfde verhaal, fiber in de grond leggen met geld van de belastingsbetalers, en dan duizenden euro's per maand vragen (+/- 3000€ voor 100Mbit ethernet poort tussen 2 locaties, naargelang de afstand) voor het gebruik ervan.

Als je dan even snel nederland ernaast zet ... overheid/stad investeert in lokale fiber-ring en laat bedrijven 10 tot 100Mbit connecties huren voor amper enkele honderd(en) euros ...

Grtz,
X

PS: Hiermee wil ik weer geen - NL is beter - discussie starten, maar gewoon even aantonen dat in België praktijken worden toegelaten waar je in andere landen als particulier als woekeraar of maffia-baas voor word bestempeld.
The best way to hack a digital network is an analogue phonecall !
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Misschien moet de overheid zijn interne contracten maar eens nakijken, ipv superboetes te creëren, zieken of werklozen zonder inkomen zetten en generatiepacten af te sluiten. Ze zitten als gieren achter de bevolking zijn geld en ze geven gewoonweg teveel geld uit aan dingen die goedkoper kunnen. Zoals bv het internet want ook de overheid maakt er gebruik van en betaalt er dus teveel voor.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Politiekers die vanzelf willen toegeven dat ze de Staat teveel kosten, ga je hier niet gauw vinden, getuige de staatsschuld en het huidige Francorchamps-zwartepieten :-)
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

Block schreef:
meon schreef:
Enfin, wedden dat het bij deze petitie ook wéér zal blijven bij verzamelen van data en dat er verder niks mee wordt gedaan?

Deze site stijgt in mijn achting, ik had er in het begin hetzelfde gevoel meon, maar ondertussen is de site al bekender als PUB.

Hmm Freya v.d.B. heeft een expert op de zaak laten zetten. Hopelijk met een beetje politieke druk.

ik treed Block volledig bij.

Ze maken er echt wel werk van, waarvoor chapeau !!!

Mijn steun hebben ze 100%, het zou leuk zijn, als sites gelijk pub en userbase hierin ook officieel hun 100% steun betonen.
de koe zegt boe
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

Steun had het kunnen krijgen als dit georganiseerd en met mekaar afgesproken was, maar om achteraf dit nog in orde te krijgen? Volgens mij is deze petitie niet eens rechtsgeldig (als er al zoiets bestaat). Werd er namelijk validatie gedaan van een emailadres? En wat met meerdere adressen van 1 persoon? Etc. De manier van TELE2 is veiliger natuurlijk, dit is echt nog iets op papier met een handtekening.
Een stapel papier is namelijk indrukwekkender om af te geven dan een cd-tje met een dump van de database eh ;)
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 51 keer

True, ik heb gemaild dat ik www.wegmetlimieten.be heb laten doorlinken, en aangeboden een systeem te maken waarop een pdf gegenereerd wordt, maar na 2 weken nog steeds niks gehoord van [email protected] :-S
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

Zal ik anders even naar de individuele adressen van die jongens vragen? Volgens mij kan ik daar wel aan raken. ;)
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 51 keer

je zou toch denken dat [email protected] dagelijks gechecked wordt aangezien je vragen / opmerkingen kan mailen volgens de site? :-)
Krekkie
Premium Member
Premium Member

Er heeft zich ondertussen iemand van geendatalimiet.be geregistreerd bij Userbase.

Zie bv. in deze thread.
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

NickG schreef:je zou toch denken dat [email protected] dagelijks gechecked wordt aangezien je vragen / opmerkingen kan mailen volgens de site? :-)

Ik word er net door hen op gewezen dat dat het e-mailadres [email protected] is in plaats van @geendatalimietEN.be .
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

r2504 schreef:(iemand heeft die koperdraad in de grond gestoken, en iemand moet hem ook onderhouden... of verwacht je dat dat gratis gedaan wordt).

Het is dus volkomen onzin eh.. het dsl signaal woord door belgacom geleverd en dus betaald men reeds een bedrag voor een service waar onderhoudsgeld gemakkelijk in kan zitten. Dus men verdient er zowie zo iets aan. Dus doet men het zeker niet gratis of ga je me zeggen dat het dsl signaal door belgacom er word opgezet zonder winst, in principe is dit ook abonnements geld.
Robbe
El Robre
El Robre
Contacteer:

Zou het ni praktischer zijn als ze een 2e petitie lijst zouden maken voor die buitenlanders die die actie zoude willen steunen ?

een soort van 'foreign supporters petition' ?

Want als ze nu stemmen dan gaan die stemmen in dezelfde lijst en tellen ze eigenlijk ni echt mee, en als ze er later eventueel moeten worden uitgehaald .... voor moest die ooit worden overhandigd ofzo, dan zou da wel serieus werk besparend zijn :-)

meon schreef:
NickG schreef:je zou toch denken dat [email protected] dagelijks gechecked wordt aangezien je vragen / opmerkingen kan mailen volgens de site? :-)

Ik word er net door hen op gewezen dat dat het e-mailadres [email protected] is in plaats van @geendatalimietEN.be .

ook ff nor hun gestuurd, nekeer zien wa ze zeggen

BungaMan
Elite Poster
Elite Poster

je kan ideeen het beste op hun forum posten. dan krijg je rapper reactie want via email zal er niet rap reactie volgen heb ik al ondervonden.
Robbe
El Robre
El Robre
Contacteer:

BungaMan schreef:je kan ideeen het beste op hun forum posten. dan krijg je rapper reactie want via email zal er niet rap reactie volgen heb ik al ondervonden.

Dan zal ik mij daar maar best is reggen :-)

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”