Buster schreef:23.000 klanten meer of minder bij telenet & belgacom.. precies of ze daar van gaan wakker liggen.. elke maand komen er toch nen hoop bij die niks anders doen dan een beetje surfen en mailen.. pure winst voor hun.. mensen die 'breedband internet' gebruiken zijn ze liever kwijt dan rijk.
Inderdaad zo denk ik er ook over.
Kijk maar naar het meest recente abbonement van Telenet, FreeSurf.
Waar men reclame maakt dat je tegelijk kan surfen bellen en e-mailen.
Zo lokt men de uiterste onderste mensen uit de kan naar hun.
Als die 23 000 mensen massaal zouden overstappen zou dat wel iets doen.
Maar een petitie...
Ik vind met het buitenland (zoals nederland) vergelijken heel erg moeilijk.
En bovendien appelen met peren vergelijken.
waarom?:
- In nederland bestaat vrije markt economie al VEEEL langer dan in belgië vergeet niet dat Belgacom een overheidsinstelling was. Alsook de kabel die nu voor 80 tot 90% in handen van Telenet is
in nederland bijvb. bestaat dit fenomeen niet. Men heeft bij wijze van spreke op iedere hoek van de straat een andere cable provider of ADSL provider.
Voorts is het doelpubliek in nederland tot 10 maal groter dan in belgië met als gevolg veel meer concurentie.
- Ik vind het woord monopolie erg vies en zelf een beetje ongepast, er bestaan alternatieven he, niemand die je zal beletten die te nemen.
Ik wil hier geen stof doen opwaaien he, maar dit is gewoon mijn mening en los daarvan is het welkom om meerdere FUP providers te hebben, maar vergelijk niet met buitenland want historish/fynancieël/technisch verschilt belgië enorm met andere landen.
En het feit dat belgië te veel vraagt voor een ISP connectie is waar maar ook hier weer, de kleine spelers zoals tiscali, realDSL, EPDnet, scarlet,...
zullen na verloop van tijd wel voldoende concurentie gaan vormen hoor.
Geef belgië de tijd om die 2 ex overheidsinstellingen te domineren...
Er is overigens nergens in europe (buiten zweden) waar men telecom zo lang heeft tegen gehouden tegen privatisering...
Appelen met peren dus...
Maar het is wel bemoedigend te zien dat er zoveel mensen zijn.
Maar op dit punt deel ik de mening met Meon...
totaal nutteloos. Dit draait rond miljoenen he...
dat ga je niet laten vallen voor een petitie za, das geen zaken doen, das geen ecconomie he...