cijferkes op cijferkes op cijferkes bewijzen niks.
Als morgen 100% gevaccineerd = belanden er 100% gevaccineerden in het az...snap je uw probleem zo beter ? Het heeft geen nut om naar die verhoudingen te kijken.
We vergeten voor alle duidelijk zeer vaak dat dit op jaarbasis over 0,5% van de bevolking gaat.
Dus we beginnen met 0,5% waarvan we begot nog niet eens weten of ze met of aan covid in het az belanden & gaan dan over die 0,5% aannames doen dat 20% van die 0,5% 15 keer meer kans hebben om bij die 0,5% te geraken ?

Er zijn een paar cijfers zeer belangrijk hoor, maar die krijgen we nooit te zien.
1) Hoeveel % van de bevolking heeft natuurlijke antistoffen ?
Dat cijfer = belangrijk, want dat is onze uitweg uit deze pandemie. (niet hoeveel % van de bevolking = gevaccineerd, dat cijfer zegt enkel iets over die 0,5% die de zorg niet aankan(en dat is dus niet mijn probleem en gaat het ook nooit worden)
2)Hoeveel van de opnames zijn met en aan covid te wijten ?
We krijgen telkens een totaalplaatje te zien, nooit de genuanceerde versie.
Je kan je afvragen of dat uit maakt ? Voor de zorg in feite niet, maar als je politiek het land helemaal lam legt, maakt dat imho heel hard uit.
Ik zit hier nu 2j in een pandemie waar ik niks mee te maken heb, en jij verwacht van mij dat ik me laat vaccineren ? Think again zou ik zeggen.
Ik lig niet wakker van die rokers met longkanker, Ik lig niet wakker van die lamzakken met suiker, ik lig niet wakker van die antivaxxers met covid.
Ik vraag me alleen af waarom ons beleid ook niet wakker ligt van die rokers of van die lamzakken, maar wel van die antivaxxers.