Coronavirus (Covid-19) outbreak [afgesplitst]

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

woutervh schreef:
heist_175 schreef: Dus de Vlaming kiest heel duidelijk voor een beleid van besparen in de zorg en privatiseren van de zorg.
Zever. De Vlaming kiest een partij, en moet dan maar hopen dat die partij AL zijn standpunten zou volgen. Zolang een verkiezing over partijen gaat en niet over onderwerpen/standpunten kiest de Vlaming helemaal niets!
Linksom of rechtsom: je geeft partijen die een hele reeks standpunten hebben op allerhande thema's een mandaat om dat standpunt over dat thema ook uit te dragen. Net als bij een regeringsvorming, moet ook jij dus water bij de wijn doen als je een partij kiest. Welke thema's en/of welke standpunten zijn voor u belangrijker dan andere.
ik ben pro-Belgie en pro-kernenergie. De enige die vorige verkiezingen kernenergie promootte was NVA
Als je dan voor de NVA stemt, vind je het thema "hoe wordt elektriciteit opgewekt" en/of het NVA-standpunt "met kernenergie" belangrijker dan uw "pro-België" thema of standpunt.
Dat is een persoonlijke keuze.
In hun verkiezingsspeech zei Dewever: "De Vlaming heeft duidelijk voor een onafhankelijk Vlaanderen gekozen!"
Tja, als dat hun eerste artikel is, lijkt het me niet zo raar dat ze daar mee willen uitpakken na de verkiezingen?
Het lijkt me ook zowat de enige dag dat ze ermee uitpakken, overigens. Maar ik kan me vergissen :).

Maar dus het klopt niet dat iemand schaamte moet voelen over het gevoerde beleid.
Wij hebben, als Vlamingen op Vlaams niveau en als Belgen op Belgisch niveau, gekozen voor partijen en politici, die in een coalitie uitvoeren wat ze overeengekomen zijn (water bij de wijn).

Dat OVLD fan is van Big Farma is niet echt nieuws. OVLD heeft wel "liberaal" in hun partijnaam, maar verder dan dat komen ze niet. Het is een partij die corporatisme verdedigt, niet de kleine KMO en al helemaal niet de liberale gedachte. MR idem trouwens. Als een winkelbediende meer belastingen betaalt dan een dikverdienende voetballer, dan is er een probleem. Als de "liberale" partijvoorzitter van MR dat dan ook nog luidkeels verdedigt, ben je niet bezig met liberalisme, maar wel met eigenbelang (GLB is voorzitter van een club pottenstampers) en gelobby.

@allemaal de schuld van de NVA
Het is niet abnormaal dat de NVA veel aandacht trekt, ze zitten ook al sinds "altijd" in de Vlaamse regering en leverden al meerdere de minister-president. Het is echter niet zo dat enkel de NVA voor minder zorg en meer privatisering is. Ook CDV en OVLD willen dat.
En niet vergeten: de vraag voor meer privatisering van de zorg komt vanuit de stad Antwerpen, waar SPA mee in de coalitie zit. Het gebeurt wel vaker dat de stad Antwerpen en/of hun burgemeester het Vlaamse niveau misbruikt om een lokaal probleem op te lossen:
- overlegcomité met sluiting van Cultuur zodat de stad Antwerpen niet moet kiezen én opdraaien voor de annuleringskosten van de Sinterklaasshow
- giga-subsidies van Vlaanderen naar de stad Antwerpen (€1600/inwoner <> €417/i gemiddeld), om de begroting van BDW te stutten (anders zou die faliekant in het rood staan) -> volledige lijst per gemeente, XLS.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

De burger is niet verantwoordelijk voor wat partijen beslissen maar ze zijn wel verantwoordelijk voor welke partijen ze kiezen. Ik lees hier dat de Vlaming centrum rechts stemt, dan moet de Vlaming niet komen zagen over een centrum rechts beleid. Dat is wat je gekozen hebt. Kies je opnieuw hetzelfde dan is dan impliciet een goedkeuring.

Ik ben akkoord met mensen die zeggen dat er meer geld naar zorg moest gaan maar ik aanvaard dit niet van mensen die stemden om partijen die het omgekeerde doen.

Doe maar alsof geld pompen in de zorg een pandemie kan oplossen, het is eerder dat onze zorg nog niet volledig uitgekleed is dat we er al bij al nog deftig doorspartelen. En geld naar de pharma laten stromen, dat zal fel minder zijn met NVA/VB. Dat zijn partijen die tegen machtshebbers zijn en voor het gepeupel, we zien het bij NVA, enkel de postjes zijn van partij gewisseld, al de rest bleef gelijk.

Privacy (zo schijf je dat dus) is echt iets voor gasten die ons camera's tot in ons gat willen duwen :roll:

Een viruske waar duizenden doden door zijn gevallen en nog een pak meer met lange revalidatie en andere gevolgen blijven. Hoeveel slachtoffers zouden we meer gehad hebben als iedereen de vaccinatie zou weigeren zoals de free-riders, ikke en de rest kan stikken. Die 20 relschoppers waren weer bezig vandaag aan het helpen door de boel kort en klein te slaan :lol:
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

Dizzy schreef:De burger is niet verantwoordelijk voor wat partijen beslissen maar ze zijn wel verantwoordelijk voor welke partijen ze kiezen. Ik lees hier dat de Vlaming centrum rechts stemt, dan moet de Vlaming niet komen zagen over een centrum rechts beleid. Dat is wat je gekozen hebt. Kies je opnieuw hetzelfde dan is dan impliciet een goedkeuring.
:
nu is het bij het VB wel een dubbele
op vlak van migratie zijn ze rechts, sociaal zijn die echt wel links tot op het niveau pvda met momenten.
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Het is aan de burger om zich te informeren over waar een partij voor staat, en als je erop gaat stemmen verklaar je je akkoord met hun programma... jammergenoeg kan je niet de helft accepteren...
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Lees het bericht hierboven en wordt wakker, VB wordt zelfs links genoemd :lol:

Men maakt gewoon geen onderscheid tussen zaken verkondigen en zaken uitvoeren, wie niets moet uitvoeren kan alles verkondigen het is pas als de kracht van verandering moet bewezen worden dat het fout gaat.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 67 keer

Ondertussen is de actie voor open dialoog in Brussel een groot succes. (zie de beelden op social media).
Proficiat voor de organisator!

“De drie belangrijkste standpunten van Europeans United zijn: democratie, mensenrechten en respect voor de grondwet.”
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Dizzy schreef:Lees het bericht hierboven en wordt wakker, VB wordt zelfs links genoemd :lol:

.
Dat is ook deels waar. Cultureel is VB zo rechts als het maar kan zijn maar sociaaleconomisch is het programma best links :beerchug:
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1571
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

Het is dan ook niet moeilijk van op de zijlijn het buikgevoel van Jan met de pet staan toeteren... Ze mogen toch niet mee doen :lol: (trouwens een boomerang die binnenkort in het gezicht van de traditionele partijen zal terug keren als ze incontournable worden)
En afwegen, inderdaad. De laatste verkiezingen heb ik dan ook heel bewust blanco gestemd voor de federale verkiezingen. Ons systeem klopt langs geen kanten en wil dan ook bewust geen kant meer kiezen (ja, ik weet dat ik dan de meerderheid steun en dat is dan maar zo)
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

Het draagvlak voor de huidige federale en Vlaamse regeringen lijkt in ieder geval flink geslonken, het is weinig waarschijnlijk dat ze nog een meerderheid steun vindt binnen de bevolking, en het is dus stilaan aangewezen dat het vertrouwen aan de kiezer opnieuw gevraagd wordt. En ik baseer me niet op de gebeurtenissen in Brussel om dat te zeggen; de wereld en de maatschappij zijn gewoon grondig veranderd, de laatste verkiezingen van 26 mei 2019 vonden nog plaats tijdens een tijdperk dat ondertussen afgesloten is en niet meer terugkomt.

Het argument dat een crisis niet het moment is voor nieuwe verkiezingen is niet meer relevant, genoeg eerstewereldlanden hebben verkiezingen georganiseerd sinds COVID-19, crisismanagement gaat toch voort met of zonder regering en het is nog maar de vraag of de regeringen de crisis bezweren of dat ze die eerder in de hand werken.
bollegijs
Premium Member
Premium Member
Berichten: 654
Lid geworden op: 31 jul 2019, 13:26
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 18 keer

Ene keer gaat Decroo het geweld afkeuren tegen ordediensten, maar als het in Arabische Lente, Oekraine, Wit Rusland, ... betoogd wordt keurt ie het geweld van de politie ten strengste af tegen brave betogers.

In België waren 98% brave betogers en 2% stoute en gebruikt politie geweld om zich te verdedigen... die verhoudingen zullen ook wel in buitenland zijn zeker? 2% relschoppers = brute tegenreactie ordediensten. Alleen is het in buitenland niet aanvaardbaar?

Voor alle duidelijkheid, ik begrijp de reactie van de ordediensten in deze. Gewoon de hypocrisie niet van de politiekers.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

1207 schreef: nu is het bij het VB wel een dubbele
op vlak van migratie zijn ze rechts, sociaal zijn die echt wel links tot op het niveau pvda met momenten.
boonpwnz schreef:Cultureel is VB zo rechts als het maar kan zijn maar sociaaleconomisch is het programma best links

:roll: :roll: :roll:
Moet je mij eens zeggen waar dan wel. Telkens hoog van de toren blazen tot er in het parlement gestemd moet worden. Telkens steken ze de werkmens dan een mes in de rug. Ik heb hier al veel dingen gelezen, maar dit breekt toch echt alles...

Ik zal sommigen er misschien eens aan laten herinneren dat het VB steeds de kant van de elite kiest:
- VB stemde voor het blokkeren van de lonen
- VB stemde voor de jacht op langdurig zieken
- VB is tegen een verhoging van het minimumloon
- VB stemde telkens mee voor meer oorlog in het Midden Oosten
- VB stemde tegen het voorstel om parlementsleden hun loon tot driemaal het mediaanloon te beperken. Evenzeer graaiers dus.
VB links? My ass...

Je kan mensen inderdaad verwijten 'verkeerd' te stemmen, wat dat ook moge zijn, maar als je nog niet in staat bent om een politieke ballon te doorprikken en niet eens beseft waar bepaalde politieke partijen voor staan ziet het er niet rooskleurig uit voor de toekomst.
Maar nu zijn we wel zwaar off-topic aan het gaan.
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1728
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

bollegijs schreef:Ene keer gaat Decroo het geweld afkeuren tegen ordediensten, maar als het in Arabische Lente, Oekraine, Wit Rusland, ... betoogd wordt keurt ie het geweld van de politie ten strengste af tegen brave betogers.
Als in dictaturen? Waar men homo's in de gevangenis steekt, omdat het homo's zijn? Waar de politie niet enkel chargeert tegen relschoppers, maar tegen iedereen die durft te betogen? Waar ze verkiezingen vervalsen en zij die daar vreedzaam protesteren oppakken en zonder pardon in de gevangenis gooien? Heb je in die landen al eens betogers auto's in brand zien steken of winkels vernielen? Zou niet lang duren, denk ik.

BTW wat heeft eigendommen vernielen te maken met protesteren tegen CST of iets dergelijk ?
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Volledig eens met petrol in deze, VB is zo links als Maggie de Block slank is.

Betogen is goed maar de boel vernielen is niet betogen. Uiteindelijk kunnen we de schade allemaal betalen
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

Dizzy schreef:Een viruske waar duizenden doden door zijn gevallen en nog een pak meer met lange revalidatie en andere gevolgen blijven. Hoeveel slachtoffers zouden we meer gehad hebben als iedereen de vaccinatie zou weigeren zoals de free-riders, ikke en de rest kan stikken. Die 20 relschoppers waren weer bezig vandaag aan het helpen door de boel kort en klein te slaan :lol:
Als ik zie wat er allemaal gebeurd is weer, zullen het er wel enkele meer geweest zijn zeker ? "De man met de pet" zal het allemaal wel weer betalen want de verzekeringen moeten ook een boterhammeke verdienen, niet waar, en zij zullen het wel door rekenen door hier en daar premies een beetje te verhogen.

En inderdaad, het kan nog boven op de elektriciteitsfactuur. Wat dit betreft, had PVDA een goed voorstel maar ja ... het land heeft centrum rechts gekozen en moet daar nu de gevolgen van dragen. CD&V en "Groen" ten spijt want dat worden ook duidelijk neo-liberale rakkers. Ook NVLD, sorry NVA, zou hier niets geholpen hebben. Ook de sossen hebben in het verlede meegewerkt aan gelijkaardig beleid.
En zoals de kranten schrijven: de nieuwjaarsspeaches van de voorzitters, maken dat de burger hoe langer hoe minder weet waarvoor ze nog staan. Enfin, eigenlijk weten we het wel: neo-liberalisme in de zuiverste vorm.

Gelukkig hebben ze gisteren niet te veel laten horen van de notoire sprekers in het nieuws want dan wordt het helemaal om te kotsen. Zij zijn het die zouden moeten gearresteerd worden want door leugens, wartaal en waanzin uit te kramen, zetten ze eigenlijk samenleving op haar kop en mensenlevens op het spel.

Goe bezig ! Een economie die slabakt, de pandemie, het mileu naar de kl*** en diegenen met kapitall die rijker worden terwijl anderen met moeite nog dagelijks aan deftige voeding geraken ...

Als dit beschaving is en democratie, dank bedank ik ervoor.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Ach, verdeel en heers zoals al tijdens de Romeinen werkt nog altijd goed. Good cop, bad cop maar uiteindelijk zijn het allemaal cops.

Het is de schuld van... de ander, zelf ben je geweldig, zeker als je ons steunt. Wij gaan alles veranderen maar stoppen eens de post voor ons is.

Ook de betogingen worden georganiseerd. Men laat uitschijnen dat dit spontane organisaties door protesterende burgers zijn maar die burgers zijn vaak ook maar marionetten in een groter spel.
https://pointer.kro-ncrv.nl/burgerprote ... rs-kennedy
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Ik werd op 1 punt heel boos in feite. Toen die betogers even een dranghekken op een politieman zijn hoofd gooide waardoor hij van de trap viel. Dat is toch niet meer betogen? Dat is zinloos geweld.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

Dat dacht ik ook maar in de perceptie van deze bende ongeregeld is het zo dat ze in een niet-democratische situatie waarin ze - in hun perceptie -onvoldoende reguliere kanalen hebben om hun mening te uiten, dit wel gelegitimeerd vinden ... Voor alles is er een uitleg. Trouwens, de politici werken op dit vlak zeer inspirerend. Zelfs ondanks de leugens van Mevrouw Schauwvliege zei Beke nog in volle zendtijd: "c'est un grande dame".
Voilà, daarmee is het niveau geschetst en de toon gezet. Dit is onze hedendaagse politiek waar ik op heden één uitzondering zie: PVDA.

Die doen gewoon wat ze zeggen maar hebben voorlopig nog onvoldoende slagkracht. Nu zelfs met een absolute meerderheid zullen ze ook weer aan de kant geschoven worden om 'k weet niet welke reden maar de stok om de hond te slaan is vlug gevonden.

Dus mijne pronostiek voor de volgende regering: dezelfde, al dan niet met NVA. Want verliezers klitten samen om een meerderheid te vormen terwijl ze elk op zich allemaal de verkiezingen verloren hebben.

Nogmaals, België een democratie ???

En als PVDA dan toch aan het roer zou komen - laat ons ook eens dromen - zullen ze door "het establishment" vlug geëlimineerd worden en daarbij heiligt het doel de middelen want politici en ethiek dat is als water en vuur.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Komaan zeg, onvoldoende kanalen om ongenoegen te uiten??? Er zijn nooit meer kanalen geweest. Vroeger was betogen bijna het enige kanaal dat je had, nu zijn er zoveel nieuwe kanalen die gebruikt en misbruikt worden. Websites, blogs, sociale media en alle moderne mogelijkheden om mensen te groeperen en te communiceren. Er zijn veel oorzaken maar te weinig kanalen is BS.

Wat mij stoorde aan die beelden van het gooien van nadarhekken is niet alleen dat ze gegooid worden maar dat heel wat gewone toeschouwers ernaar staan te kijken en het zelfs toejuichen. Dan ben je toch ver van het padje.

Sommigen zijn tegen complotten maar ze beseffen niet dat ze zelf in een complot zitten. Fans van Jurgen die niet snappen dat ze op de weg va Jurgen zitten, ze denken dat ze op de weg naar vrijheid zitten maar ze lopen achter de rattenvangers aan.

Stemmen op extremen gaat niets oplossen. VB zuigt NVA leeg en de stemmen gaan de vuilbak in. PVDA is te klein en heeft net als VB makkelijk om vanalles te beweren/beloven, ze moeten toch niets doen. In theorie klinkt alles mooier als in de praktijk.

Het blijven dus dezelfde partijen al dan niet met een wissel van verliezers. Stel een meerderheid met NVA erbij, dat gaat de problemen van eenheid van commando of investering in zorg alvast geen oplossing bieden.

Echte verandering kan er pas komen als er ook partijen zijn die die verandering willen en die gedragen zijn door voldoende burgers. Dit wordt voorkomen door de kiesdrempel en andere regels. De huidige partijen verdedigen vooral zichzelf en hun belangen, wat er dan nog over is kan naar de belangen van hun en enkel hun kiezers gaan. Die volgorde omdraaien zou de beste verandering zijn maar de veranderingen die ik hoor zijn gewoon bevestiging van huidige/historische belangen.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

Dizzy schreef:Sommigen zijn tegen complotten maar ze beseffen niet dat ze zelf in een complot zitten.
Een mooie samenvatting.
Dizzy schreef:Wat mij stoorde aan die beelden van het gooien van nadarhekken is niet alleen dat ze gegooid worden maar dat heel wat gewone toeschouwers ernaar staan te kijken en het zelfs toejuichen. Dan ben je toch ver van het padje.
Om te gaan betogen voor je "vrijheid" in deze context moet je al ver zijn... ik denk dat de meeste niet eens weten wat "vrijheid" is.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

Dizzy schreef:Komaan zeg, onvoldoende kanalen om ongenoegen te uiten??? Er zijn nooit meer kanalen geweest. Vroeger was betogen bijna het enige kanaal dat je had, nu zijn er zoveel nieuwe kanalen die gebruikt en misbruikt worden. Websites, blogs, sociale media en alle moderne mogelijkheden om mensen te groeperen en te communiceren. Er zijn veel oorzaken maar te weinig kanalen is BS.
'k Weet het Dizzy, maar 1. hun perceptie en 2. voor die bende ongeregeld legitimeert alles waarvan zij vinden dat het agressie legitimeert, ook agressie. Ze proberen het alleen maar goed te praten onder één of andere dekmantel.
Dizzy schreef:Wat mij stoorde aan die beelden van het gooien van nadarhekken is niet alleen dat ze gegooid worden maar dat heel wat gewone toeschouwers ernaar staan te kijken en het zelfs toejuichen. Dan ben je toch ver van het padje.
Mij ook; dit is het resultaat van decennia getolereerde normvervaging die heden ten dage nog altijd in dezelfde mate of nog sneller zelfs, toeneemt. Dus 't zal er niet op verbeteren. En als ge pleit voor strenge bestraffing, zit ge direct in het kamp van fascisten edm. Bovendien zit ook ons gevangeniswezen aan zijn limieten. Zelfs voor kalibers als Van Holsbeeck is er blijkbaar geen ruimte meer voor een soort VIP- cel, las ik deze morgen in de krant. :beerchug:
Dizzy schreef:Sommigen zijn tegen complotten maar ze beseffen niet dat ze zelf in een complot zitten. Fans van Jurgen die niet snappen dat ze op de weg va Jurgen zitten, ze denken dat ze op de weg naar vrijheid zitten maar ze lopen achter de rattenvangers aan.
Tja, maar dit fenomeen is toch ook niet nieuw ... ?
Dizzy schreef:Stemmen op extremen gaat niets oplossen. VB zuigt NVA leeg en de stemmen gaan de vuilbak in. PVDA is te klein en heeft net als VB makkelijk om vanalles te beweren/beloven, ze moeten toch niets doen. In theorie klinkt alles mooier als in de praktijk.
In theorie akkoord maar ik kan er niet toe komen het bolletje rood maken van een partij die of individu dat al jaren maffia-praktijken er op na houdt onder een vlag (benaming en programma) die totaal de lading (wat ze in praktijk doen) niet meer dekt en zeker als dit leidt tot meer armoede, chaos etc.
Eén partij is niet neo-liberaal en dat is de PVDA. Het spijt me. En verder: nu is het overduidelijk dat partijen samen moeten klitten en in mekaars gat kruipen om samen een meerderheid te fabriceren die eigenlijk niet is wat de bevolking wenst. Als we om om 'k weet niet welk redenen de traditionele partijen (incl. Groen en NVA wat mij betreft), toch onze stem geven dan is ook dit gecamoufleerd. Dat gun ik hen niet ...

PVDA heeft samen met VB de meerderheid toch eens een vuile pad in de korf gezet in een zorgdossier ...
Dizzy schreef:Echte verandering kan er pas komen als er ook partijen zijn die die verandering willen en die gedragen zijn door voldoende burgers.
Dit vind ik zeer optimistisch. "Het establishment" zal nooit dergelijke partijen gedogen. Je schrijft zelf over VB en PVDA die te klein zijn. Zelfs met voldoende stemmen, komen ze niet aan de bak want de rest klit samen, kost wat kost, om aan de bak te blijven. Dus België een democratie ... :-D :-D :-D :-D :-D :-D
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

koenraaddeconinck schreef:'k Weet het Dizzy, maar 1. hun perceptie en 2. voor die bende ongeregeld legitimeert alles waarvan zij vinden dat het agressie legitimeert, ook agressie. Ze proberen het alleen maar goed te praten onder één of andere dekmantel.
Tja, ik hou rekening met feiten en met vergelijkingen met het verleden/geschiedenis. Perceptie, is individueel, er zijn zoveel percepties als er individuen zijn. Met perceptie kan je dus beter niet teveel rekening houden, zeker als ze niet overeenstemt met de feiten. Je kan mensen iets uitleggen of zaken weerleggen maar als ze het niet willen begrijpen dan stopt het. Met mensen die oa geloven in robotjes in uw bloed ga ik geen tijd steken.

Dat is het probleem vandaag, men probeert mensen alsnog te overtuigen maar dat lukt niet voor mensen die al overtuigd zijn. Zij willen geloven wat ze geloven, niet omdat het juist is maar omdat ze willen dat het juist is. Alles wat je ertegen inbrengt is deel van hun overtuiging. Kortom verloren moeite.

En normvervaging is zo nieuw als de geschiedenis. Er zijn altijd mensen geweest die de regels niet wensen te volgen, mensen die egoïstisch zijn, dat zijn geen nieuwe uitvindingen maar gewoon menselijke eigenschappen. Negatieve, maar wel menselijk en vooral onwenselijk.

Strafbare feiten plegen en asociaal gedrag mag best en heel streng aangepakt worden want anders zal het enkel garantie zijn voor verdere normvervaging. Mensen laten doen helpt zelden om iets te verbeteren. We zien dat in getto's, zet een hoop ontevredenen bij elkaar en er is nog nooit een paradijs uit ontstaan. Soms moet je gewoon de lijn trekken, tot hier en niet verder. Ga je toch verder dan zijn de gevolgen voor u.

Elke partij zorgt voor haar belangen, ook PVDA dus. Ik heb begrip voor heel wat van de ideeën maar als ik eerlijk ben dan wil ik niet leven in een land waar de ideologie geldt, integendeel. De ideeën lopen snel uit de hand en de ongelijkheid is er nog groter dan bij ons, laat staan dat je over vrijheid moet beginnen. Oppositie voeren is makkelijk, je mag klagen en zagen zoveel je wil want je moet er niets aan doen.

En ons systeem is een liberaal kapitalistisch systeem. De meeste willen ook geen ander systeem maar wel meer aandacht voor hun belangen. Een blanco stem is ook een stem voor dit systeem want je smijt uw stem weg wat in het voordeel van de grootste partijen is. Men houdt geen rekening met mensen die stemmen, wat denk je dat men doet met mensen die niet stemmen? Kijk maar in de wijken met veel mensen die niet stemmen en het antwoord ligt op straat.

VB is niet te klein, integendeel, maar ze komen nooit aan de bak door het cordon. PVDA zie ik geen 25% halen. En PVDA met VB is al helemaal utopisch.

Samenklitten is logisch want de bedoeling van ons meerderheidssysteem. Je kan ook een systeem hebben met 2 of 3 grote partijen maar daar zitten ook grote nadelen aan. Een nieuwe partij kan wel degelijk ontstaan maar er is uiteraard brede ondersteuning en middelen nodig, naast boegbeelden die bekwaam zijn en charismatisch. Die middelen zijn er maar op hulp van de klassieke partijen hoeft men logischerwijze niet te rekenen. Het probleem met dat soort initiatieven is dat ze vaak zeer snel vervallen in exact dezelfde fouten en eigenbelang. Na schandalen worden ze daarom vaak snel opgelost in de klassieke partijen.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Dizzy schreef:Met mensen die oa geloven in robotjes in uw bloed ga ik geen tijd steken.
Wat is dat toch altijd met u ? Niemand geloofd hier in robotjes, dansleraars, dat de aarde plat is en welke andere onzin je nog gaat bedenken.
Blijven polariseren helpt niet hoor, net zoals blijven vaccins spuiten :angel:
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 874
Lid geworden op: 09 mar 2011, 16:04
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 70 keer

Wat een fantastisch voorbeeld van gaslighting. Let goed op mensen, je kan nog iets bijleren.

Als je mensen uitnodigt die toespraken houden dat Bill Gates via de vaccinatie robotten inspuit die het DNA aanpassen dan moet je niet echt verbaasd zijn dat mensen denken dat er sommige mensen zijn die denken dat Bill Gates via vaccinatie robotten inspuit die het DNA aanpassen.

Het omdraaien alsof Dizzy dat uit zijn hoed getoverd heeft is echt de wereld op zijn kop.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Nee, niemand buiten Dizzy heeft het hier over Bill Gates, Robotjes, 5g, viruswaanzin of andere onzin... waarom hij er altijd over begint is mij een raadsel....niemand maar ook niemand voelt zich hier aangesproken door zo'n onzin.
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Het gaat hier en voor het gros van de mensen op die protestacties niet om de wappie zaken. Het gaat over een falend beleid, slechte/foute maatregelen (CST), politici die de pedalen kwijt zijn en hun boekje te buiten gaan (bv. discriminatie en verplichte vaccinatie op tafel gooien op een zucht van de eindmeet), media die het debat schuwen of schuwden (tenzij ze het zelf konden bepalen en nu plots doen alsof hun neus bloed en ze van niets weten).
Iedereen die hier tegen op straat komt krijgt van mij een dikke duim omhoog (excl. de amokmakers natuurlijk)!
De politiek faalt ons voor de zoveelste keer, maar nog blijven er mensen ze verdedigen, ik begrijp het niet meer.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Iceke, dat is gewoon een com-techniek om snel dingen duidelijk te maken. Je neemt een OVERDUIDELIJK voorbeeld om het probleem zichtbaar/begrijpelijk te maken.

Die robotjes zijn inderdaad niet bij elke vaccinweigeraar een geloof MAAR ze zijn ook niet door mij uitgevonden, de theorie bestaat in bepaalde middens en wordt inderdaad aangehangen door sommigen sprekers op de betoging. Ik heb al aangehaald dat het een ratjetoe is van meningen en dat deze elkaar soms tegenspreken. Dat is typisch iets van complotdenken, vaak spreekt het complot zichzelf al tegen. Als je je dus gaat verbinden aan een event met dit soort sprekers dan is het logisch dat dat afstraalt op het geheel. Als je dat niet verstaat dan dit spreekwoord, wie bij de hond slaapt, krijgt zijn luizen.

Nog een leuke, sommige Nederlanders zakten af met Wappietours, een georganiseerde busreis :lol:

Wie eens wil grasduinen tussen de wappies en wie er werkelijk aan de touwtjes trekt kan dit artikel eens doornemen.
Het gaat hier en voor het gros van de mensen op die protestacties niet om de wappie zaken. Het gaat over een falend beleid, slechte/foute maatregelen (CST), politici die de pedalen kwijt zijn en hun boekje te buiten gaan (bv. discriminatie en verplichte vaccinatie op tafel gooien op een zucht van de eindmeet), media die het debat schuwen of schuwden (tenzij ze het zelf konden bepalen en nu plots doen alsof hun neus bloed en ze van niets weten).
Iedereen die hier tegen op straat komt krijgt van mij een dikke duim omhoog (excl. de amokmakers natuurlijk)!
De politiek faalt ons voor de zoveelste keer, maar nog blijven er mensen ze verdedigen, ik begrijp het niet meer.
Klopt niet, heel veel groepen die meedoen en zeker de organiserende groepen zijn wel degelijk gelinkt met diverse wappie-theorieën, zie hierboven.

Wil je betogen tegen falend beleid dan heb je vooral die wappies niet nodig, laat deze dan thuis en organiseer zelf een betoging.

En falend beleid? Dat is dan wereldwijd want het is al meer dan een jaar een pandemie. We doen het relatief dan nog redelijk maar uiteraard met enkele uitschuivers en communicatieblunders zoals de naam van het CST.

Vaccinatie verplichten was geen fout maar eerder schuldig verzuim. Hoeveel slachtoffers minder zouden we gehad hebben als politici de moed gehad hadden om te doen... wat bij andere vaccins al kon.

En media die debat schuwen :lol: serieus blijven he. Ik ben die aandacht voor de gekste wappiezever zo beu als koude pap. ZIjn er geen blogs, websites of youtubes genoeg?

De politiek faalt en zal falen. Wat is uw alternatief, ons laten leiden door de wappietours organisatoren? Waar mensen zijn zullen menselijke fouten en falen zijn. Politici zijn mensen zoals u en ik en ik kan gerust toegeven dat ik ook niet perfect ben ook al doe ik erg mijn best :lol:
Laatst gewijzigd door Dizzy op 24 jan 2022, 15:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

NuKeM schreef:media die het debat schuwen
Dat zegt veel over uw keuze van media die je kiest te consumeren.
Er zijn genoeg media die wél tegenstemmen en nuance aan bod laten komen. Ik betaal mijn krant echter niet om verzinsels te publiceren.
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Zoals eerder hier al gepasseerd, er was een hele groep wetenschappers die het debat wouden opentrekken. Ik verzin het niet zelf eh.

https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... 93#p907793
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Dizzy schreef:Iceke, dat is gewoon een com-techniek om snel dingen duidelijk te maken. Je neemt een OVERDUIDELIJK voorbeeld om het probleem zichtbaar/begrijpelijk te maken.
.
Nee, dat is gewoon een techniek om te polariseren... er komen 100.000'den mensen op straat die dit niet meer zien zitten.. wat doet de politiek en de media? liggen toeteren over die paar relschoppers. Wat doe jij? liggen toeteren over die paar wappies.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Was dat die groep waar een dag later al een paar mensen afstand van namen?

Het is in die zin een zeer goed voorbeeld van wat ik bedoelde. Als je je achter iets schaart dan moet je goed opletten waar je je aan verbindt. Een oprechte en zelfs terechte vraag kan zo toch nog een heel ander resultaat opleveren als de vorm en toon niet goed zitten of als er andere belangen spelen.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Dat is het probleem vandaag de dag. Je moet goed opletten wat je zegt (zeker in de media die dat soms lekker plat/ongenuanceerd slaan, waarna de doorsnee lezer/kijker dat nog wat platter weet te slaan in zijn hoofd) want 'men' is zeer snel om mensen zonder veel nadenken in een vakje te steken (met grote gevolgen soms). Daar moeten we van af. Men moet durven en kunnen zeggen wat men denkt, zonder schrik te moeten hebben van (buitenproportionele of totaal onrechtvaardige) gevolgen.
Volgens mij zijn er veel mensen (ook doktoren, wetenschappers, etc.) die er hun gedacht over hebben, maar het wijselijk voor zichzelf houden.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

iceke schreef:
Dizzy schreef:Iceke, dat is gewoon een com-techniek om snel dingen duidelijk te maken. Je neemt een OVERDUIDELIJK voorbeeld om het probleem zichtbaar/begrijpelijk te maken.
.
Nee, dat is gewoon een techniek om te polariseren... er komen 100.000'den mensen op straat die dit niet meer zien zitten.. wat doet de politiek en de media? liggen toeteren over die paar relschoppers. Wat doe jij? liggen toeteren over die paar wappies.
Goed voorbeeld van hoe je zelf doet wat je anderen verwijt. Het waren niet een paar relschoppers, daarvoor is de schade te groot en er is beeldmateriaal genoeg. Het is ook de zoveelste keer. Ook die wappies zijn niet met een paar want anders zou ik er toch geen georganiseerde busreis voor voorzien :lol: Zoals uit het artikel dat ik opgaf blijkt dat de achterban uit vanalles bestaat en dus zeker niet alleen brave mensen die ongerust zijn over hun vrijheid.
NuKeM schreef:Dat is het probleem vandaag de dag. Je moet goed opletten wat je zegt (zeker in de media die dat soms lekker plat/ongenuanceerd slaan, waarna de doorsnee lezer/kijker dat nog wat platter weet te slaan in zijn hoofd) want 'men' is zeer snel om mensen zonder veel nadenken in een vakje te steken (met grote gevolgen soms). Daar moeten we van af. Men moet durven en kunnen zeggen wat men denkt, zonder schrik te moeten hebben van (buitenproportionele of totaal onrechtvaardige) gevolgen.
Volgens mij zijn er veel mensen (ook doktoren, wetenschappers, etc.) die er hun gedacht over hebben, maar het wijselijk voor zichzelf houden.
Kijk als je dingen wil verspreiden via de media dan moet je daar ook de gevolgen van dragen. Je denkt maw best eens na VOOR je iets de wereld in stuurt. Dat is niets nieuws of zelfs maar recent, dat is altijd zo geweest. Kom je met een afwijkende mening dan moet je je goed voorbereiden en voldoende argumenten hebben zodat men u niet kan negeren of wegzetten.

Je moet inderdaad durven en kunnen zeggen wat men denkt maar anderen mogen ook zeggen en denken wat ze willen van uw gedacht. Als het al snel uiteenvalt dan is dat niet de schuld van degene die dat aantoont. Dat is ook niet buitenproportioneel maar gewoon menselijke interactie. Vroeger kon je enkel je gedacht zeggen op café maar ook als je daar te vaak uit je nek lulde werd je al snel de dorpsgek. Nu kan je nationaal en zelfs internationaal gaan met al wat je maar kan verzinnen maar denk dan aub niet dat daar geen gevolgen van zijn. Men is rap met kritiek op anderen maar als er dan iets terugkomt is het huile, huile voor zoveel onrecht, aandoenlijk bijna dat zelfmedelijden.

Spreken is zilver, zwijgen is goud, een oud gezegde met veel waarheid. Intelligente mensen zijn niet die met het grootste bakkes maar wel zij die weten wanneer er een kans is om te zwijgen. Wie gelijk heeft moet niet roepen, gewoon wachten en het gebeurt vanzelf. Hate to say I told you so.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Dit vind ik zo raar.

Heb de indruk dat de politiekers de ouders ook als kinderen behandelen :bang:
Federaal minister van Volksgezondheid Frank Vandenbroucke (Vooruit) stelt voor om tijdelijk kinderen, die thuis een hoogrisicocontract hebben gehad maar negatief testen op het coronavirus, toch naar school te laten gaan.

Eerst niet dan wel dan weer niet :nono:
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Dizzy schreef:Oppositie voeren is makkelijk, je mag klagen en zagen zoveel je wil want je moet er niets aan doen.
Ik denk dat je dan niet weet hoe de politiek, en zeker de Belgische, echt in elkaar zit. Geloof jij nu echt dat de "goede" wetten tot stand komen in het parlement? Of dat je enkel in een coalitie iets kan betekenen? Het is meestal daar dat de pudding ineen zakt omdat men aan een koorke hangt van een paar heel rijke poppenspelers. Uit hun eigen gaan onze excellenties niet luisteren naar de geplogenheden van het plebs hoor. Dat is al een paar eeuwen zo.
PVDA is een partij die heel actief onder de bevolking aan het werk is. "Straat brengt raad." weet je wel. Het is daar dat de strijd gevoerd wordt om iets te kunnen veranderen voor de bevolking. Dus 'niets doen' is een heel rekbaar begrip.

Oppositie voeren is net het moeilijkst, zeker in een Tatcheriaans-Reageniaans klimaat waar zelfs zo gezegde progressievelingen besmeurt zijn met neoliberaal slijm en al lang niet meer weten wie eigenlijk de echte welvaart mogelijk maakt. De ergste zijn dan nog diegenen die denken bij de elite te horen omdat hun loon iets hoger is dan de mediaan... Zo lopen er heel wat rond in Vlaanderen met het gekend kiesprofiel.
Dizzy schreef:De ideeën lopen snel uit de hand en de ongelijkheid is er nog groter dan bij ons, laat staan dat je over vrijheid moet beginnen.
Dat moet je mij eens uitleggen. Wie is 'ons', dus wie zijn 'zij'?
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1154
Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
Locatie: Bevergem :-)
Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
Bedankt: 147 keer

Spreken is zilver, zwijgen is goud, een oud gezegde met veel waarheid. Intelligente mensen zijn niet die met het grootste bakkes maar wel zij die weten wanneer er een kans is om te zwijgen
Dit zou een passend einde kunnen zijn in een thread met meer dan 17000 posts die al sinds geruime tijd lijkt op een grijsgedraaide plaat :-D
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

petrol242 schreef:
Dizzy schreef:Oppositie voeren is makkelijk, je mag klagen en zagen zoveel je wil want je moet er niets aan doen.
Ik denk dat je dan niet weet hoe de politiek, en zeker de Belgische, echt in elkaar zit. Geloof jij nu echt dat de "goede" wetten tot stand komen in het parlement? Of dat je enkel in een coalitie iets kan betekenen? Het is meestal daar dat de pudding ineen zakt omdat men aan een koorke hangt van een paar heel rijke poppenspelers. Uit hun eigen gaan onze excellenties niet luisteren naar de geplogenheden van het plebs hoor. Dat is al een paar eeuwen zo.
PVDA is een partij die heel actief onder de bevolking aan het werk is. "Straat brengt raad." weet je wel. Het is daar dat de strijd gevoerd wordt om iets te kunnen veranderen voor de bevolking. Dus 'niets doen' is een heel rekbaar begrip.
Je neemt het wat te extreem op maar het is en blijft een feit dat je vanuit de oppositie weinig kan doen, zeker dingen die de meerderheid niet wil. Ze stemmen uw voorstellen gewoon weg want ze hebben daarvoor de meerderheid. Je kan uiteraard individueel samenwerking zoeken en voorstellen doen maar meestal koppelen ze u dan aan iemand van de meerderheid en krijgt het zo toch de naam van de meerderheid ook al kwam het idee van de oppositie. Soms worden voorstellen gewoon weggestemd en daarna letterlijk gekopieerd, terug ingediend en daarna doodleuk goedgekeurd.

Je mag zo actief onder de bevolking bezig zijn als je wil, het is de politiek die beslist. Je moet dus al serieus wat deining veroorzaken eer men echt iets gaat doen dat men politiek niet wil.
petrol242 schreef:Oppositie voeren is net het moeilijkst, zeker in een Tatcheriaans-Reageniaans klimaat waar zelfs zo gezegde progressievelingen besmeurt zijn met neoliberaal slijm en al lang niet meer weten wie eigenlijk de echte welvaart mogelijk maakt. De ergste zijn dan nog diegenen die denken bij de elite te horen omdat hun loon iets hoger is dan de mediaan... Zo lopen er heel wat rond in Vlaanderen met het gekend kiesprofiel.
Je bent nogal blijven hangen in de '80's als ik uw termen zie :)
Bovendien is enige naïviteit ook aanwezig. Uiteraard weet men wel wie de welvaart mogelijk maakt en het echte werk doet maar dat zijn zij niet en dus hebben ze geen enkel belang om dat te benadrukken. Ze bespelen inderdaad het volk en geven hen de indruk iets te betekenen. Als ik "de mensen" uit een politieker zijn mond hoor rollen moet ik haast lachen, da's plezanter dan overgeven. Het gaat niet om de mensen, het gaan om hun, zij zijn "de mensen" waar ze voor werken. De mensen dienen enkel om hun bolletje te kleuren zodat ze verder kunnen met wat ze bezig waren, de mensen tegen elkaar opzetten bijvoorbeeld en hen wijsmaken dat hun buur of landgenoot een vuile profiteur is die van hen pikt. Zo kunnen ze zelf zoveel graaien als mogelijk. U wijsmaken dat je toch teveel verdient en dat bezuinigen nu eenmaal moet maar zelf wel van belastingskortingen genieten en 3 of 4 lonen combineren. Wij moeten later op pensioen maar zij krijgen x pensioenen voor een veel kortere "actieve" loopbaan. Met geld in een camionette over de taalgrens rijden terwijl men de inhoud al op de eigen bankrekening geregeld heeft, soms plakt dat aan hen :lol:

Het is inderdaad pijnlijk als je dan de fans van deze of gene partij bezig hoort alsof een partij de waarheid in pacht heeft. Het zijn allemaal dezelfde, ook PVDA, ook groen, ook de sossen, ook OVLD, ook NVA, ook VB, ook CD&V,... Het doel van een partij is macht verzamelen om daarna alles te doen wat de mensen willen, niet de mensen zoals u en ik maar de mensen zoals zij.

De bevolking kan maar eens iets van verandering in gang zetten bij grote en algemene onrust zoals tijdens de Dutroux zaak bijvoorbeeld. Dan speelt politiek ineens veel minder een rol want zowel de sos als de OVLD-ers en al de anderen hebben dezelfde wens, gedaan met de wantoestanden. Kortom, het moet heeeeeeeel heeeeeeeel erg zijn om ook maar iets te laten bewegen en de kansen zijn dus schaars.

Feit is dat de economie en het systeem ons allemaal in slaap hebben gewiegd en dat we deep inside beseffen dat we de lucky 1% zijn op deze bol. Veel van uw kloten maken zit er dan niet in. Jawel af en toe mag je eens iets kapot gaan kloppen maar 3 dagen later is het voorbij en business as usual. We pakken onze ipad, onze playstation, onze wifi enz... en we rijden eens een blok om met onze salariswagen en de woede koelt al af. Het restaurant is geboekt, net als onze skireis en ja we hebben nieuw speelgoed besteld op internet. Dat mag iemand maken, duizenden kilometers ver tegen rotvoorwaarden en om het hier te krijgen mogen we de planeet naar de knoppen helpen. Laat ons ons toch niet opjagen om wat ritselaars onder de politici, uiteindelijk zijn we allemaal een beetje zo. Profiteren als het kan en de andere kant opkijken als het niet meer mooi is om te zien. Het is allemaal iets, zeggen we dan :lol:
petrol242 schreef:Dat moet je mij eens uitleggen. Wie is 'ons', dus wie zijn 'zij'?
Met ons bedoel ik de Westerse/Europese landen met zij doel ik op landen die een zogenaamd beleid op basis van gelijkheid voeren.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Dizzy schreef: Goed voorbeeld van hoe je zelf doet wat je anderen verwijt. Het waren niet een paar relschoppers, daarvoor is de schade te groot en er is beeldmateriaal genoeg. Het is ook de zoveelste keer. Ook die wappies zijn niet met een paar want anders zou ik er toch geen georganiseerde busreis voor voorzien :lol: Zoals uit het artikel dat ik opgaf blijkt dat de achterban uit vanalles bestaat en dus zeker niet alleen brave mensen die ongerust zijn over hun vrijheid.
Waarom zouden dat allemaal brave mensen moeten zijn met eenzelfde menig ? 't leven bestaat nu eenmaal niet uit brave mensen met eenzelfde mening. Soit, blijkbaar was het merendeel van de onrust stokers ultra-links deze keer.
https://decorrespondent.nl/8167/waar-st ... 9-4e977f8b
Elke manifestatie in Brussel is goed genoeg om de boel op stelten te zetten bij die mannen :angel:

nog eens, het ging er over dat zondag 100.000den mensen op de been waren tegen het beleid, en dat het beleid hier in Belgie dan niet verder komt als af te geven op die paar onruststokers. Morgen zijn die brave mensen mischien ook eens wat stouter en dan hebben ze het waarschijnlijk weer niet zien afkomen.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

De NMBS moet haar aanbod opnieuw terugschroeven wegens stijgende ziekteuitval bij het personeel. Iets wat men in november en december ook al heeft moeten doen, maar op 6 januari kon men bekend maken dat dankzij het effect van de verlengde kerstvakantie vanaf 10 januari de terugkeer naar een volledig aanbod mogelijk was. Maar lang heeft het dus niet geduurd...

De toevloed van reizigers als gevolg van de tijdelijke heropening van de scholen en de toevloed van reizigers die dankzij die open scholen de wettelijke regels inzake het telewerk nu weer dagelijks kunnen overtreden, zijn wellicht de grootste oorzaak van de gekte en het stijgend aantal besmettingen op het OV: neem een piekuurtrein en je zou niet durven beweren dat er nog een pandemie heerst. Als gevolg van het verminderd aanbod zullen de reizigers nu nog meer opgehokt worden. Jammer toch.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

hier, voortschrijdend inzicht....
[youtube]25-iJKPA1CA[/youtube]
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Dizzy schreef:Je mag zo actief onder de bevolking bezig zijn als je wil, het is de politiek die beslist
Als onze voorouders zo gedacht hadden, hadden we nooit gestaan waar we nu staan. De enige manier om iets grondig te veranderen in het voordeel van de werkende klasse is van onderuit. Herinner je je de Turteltaks nog? Zonder actie had dat nooit verdwenen geweest.
Dizzy schreef: Je bent nogal blijven hangen in de '80's als ik uw termen zie
Het is nochtans heel actueel. Het zijn deze figuren die toen een omwenteling hebben teweeg gebracht en waar we nu heel zwaar te maken mee hebben. Zoek het maar eens op wat die uitgevreten hebben.
Dizzy schreef:Feit is dat de economie en het systeem ons allemaal in slaap hebben gewiegd
Ik heb Max Weber (socioloog) al eens vernoemd (ik denk in een ander forum) en die stelt dat de ideologie van de elite wordt voorgesteld als een ideologie die voor iedereen goed zou zijn, maar die de arbeidersklasse gewoonweg ketent. De doctrine van de sociaal-economische realiteit zeg maar. Om daaronder uit te geraken moet die arbeidersklasse zich allereerst bewust worden van haar positie en daar wringt bij velen het schoentje.
Dizzy schreef:en dat we deep inside beseffen dat we de lucky 1% zijn op deze bol.
Voila, je geeft zelf aan wat ik bedoel. Wij en daar bedoel ik Jan Modaal mee zijn helemaal niet de lucky 1%. En daar zit dus het grote probleem. Velen denken bij een klasse te behoren die het goed heeft, maar niets is minder waar. We zijn en blijven plebs, moderne loonslaven die denken vrij te zijn maar dat helemaal niet zijn.
iceke schreef:hier, voortschrijdend inzicht....
Waarom denk je dat ik zo lang mogelijk wacht met die booster?
Plaats reactie

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”