Coronavirus (Covid-19) outbreak [afgesplitst]

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

petrol242 schreef:
Dizzy schreef:Het is NIET onduidelijk, men wil het niet horen.
vanalles
Euhm wat?
Voortschrijdend wetenschappelijk inzicht is toch wel iets heel anders dan wappiepraat/leugens hé :).
De vraag is niet of je het al dan niet "weet", noch of het in retrospect goed was, de vraag is wel of je op dat moment met de kennis die op dat moment voor handen was, andere conclusies/aanbevelingen/modelleringen gemaakt zou hebben.
Met de koerskennis van de voorbije jaren is het niet moeilijk om (fictieve) winst te maken, de vraag is in welke aandelen je vandaag zou investeren, met de kennis die vandaag voorhanden is.

En dan opnieuw, blijkt de wappiepraat niet zo'n goede raadgever :).

@antivax gijzeling
Ondertussen heeft zelfs de opperleugenaar die ooit opriep om het Capitool aan te vallen, gesnapt dat als ie wappiepraat blijft verkondigen, zijn userbase (pun intended) mogelijks massaal vroegtijdig doodgaat. Hij promoot nu zelfs vaccinatie, incl boosterprik, wat tot uitjouwpartijen leidt.
Het zijn toch vooral antivaxxers vaccinweigeraars die amechtig naar adem liggen te happen in het ziekenhuis.
In lang vervlogen tijden heette dat "survival of the fittest", foutieflijk vertaald als "de wet van de sterkste".
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

petrol242 schreef:[Of nee, we gingen een jaar geleden groepsimmuniteit hebben. Allemaal heel begrijpelijk maar het zet een mens toch wel tot nadenken, of sommigen helemaal niet?
ondertussen zou je het concept voortschrijdend inzicht moeten kennen en jij bent niet de enige die dat jammer vind.
alleen ga ik niemand beschuldigen . een typisch menselijke reflex om altijd een schuldige te zoeken
En de mensen die dat beslissen gaan mij ook nog eens zeggen wat goed voor mij is?
de overheid beslist wel meer dingen.
ik ken 40+'ers die menen dat hun rij-ervaring zo groot is dat ze probleemloos zat kunnen rondrijden :)
Ze kunnen al bijna een pomp gaan installeren. Mensen, doe maar hé.
zoals de wereldberoemde griepvaccinatiepomp die verplicht is eens je in een serviceflat of rusthuis gaat wonen?
dat het niet strookt met de main stream zoals afgekondigd in pers en overheidscommunicatie.
de hele mainstreammedia, alle topvirologen, 99% vd bevolking zou dolgraag hebben dat we met, ik zeg maar iets, 2 pilletjes ivermectine en al die andere wappie-onzin corona volledig kunnen uitroeien.
men is niet tegen die dingen om wappies te kloten en te pesten
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

duizend schreef: Dan hebben we stap 1 eindelijk genomen.
En kunnen we verder kijken of er nog (tijdelijk) andere stappen gezet moeten worden.
De antivax gijzeling heeft lang genoeg geduurd.
De cijfers van Gibraltar al eens bekeken deze week ? :angel:
Die tonen duidelijk aan dat vaccinatie ons uit de shit gaan halen :bang:
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

heist_175 schreef: Voortschrijdend wetenschappelijk inzicht is toch wel iets heel anders dan wappiepraat/leugens hé :).
En waar zou ik die wappiepraat en leugens verkondigd hebben? Toch zijn er mensen, ook hier, die als ze de resultaten van een empirisch onderzoek zwart/wit voor hun neus hebben liggen dat staalhard blijven ontkennen of met "een getal" proberen te weerleggen. Nuchter benaderen wat vaccins wel kunnen maar ook wat ze niet kunnen wordt halsstarrig afgedaan als vaccinkrakerij. Als dat wappiepraat is, mij niet gelaten. Heb je gezien in welke richting de discussie daar ontaard is?
1207 schreef:een typisch menselijke reflex om altijd een schuldige te zoeken
Ik zoek helemaal geen schuldige want die hebben we, namelijk SARS-CoV-2. Waar ik niet mee om kan is dat autoriteiten niet voorzichtig zijn in hun communicatie en daarmee verwachtingspatronen creëren en uiteraard de publieke opinie bespelen. Met autoriteiten bedoel ik pers, overheden, staatsvirologen,... het gekende argumentum ad verecundiam. Het gaat dan over geloofwaardigheid. Er is daar ooit een psychologisch experiment over geweest waaruit blijkt dat doodnormale mensen in staat zijn een dodelijke stroomstoot te geven aan iemand die een fout antwoord geeft...
Neem nu De Croo en zijn recente uitspraken... Mensen geloven dat dus hé. Als die zich dan achteraf moet excuseren hebben 'we' het niet gehoord...
1207 schreef:de overheid beslist wel meer dingen.
Niet als het over een medische behandeling gaat. Het is fascinerend om zien hoe jarenlang het vertrouwen in de politiek zoek is, totdat het over vaccins gaat.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

petrol242 schreef:Het is gewoonweg niet geweten. Dat is iets helemaal anders. Kijk wat er allemaal op twee jaar tijd gezegd is, ingetrokken, veranderd, herzien,...
Dat heb je nu eenmaal wanneer we met nieuwe dingen geconfronteerd worden en dat stopt dus nooit als ik die ballon mag doorprikken. Vandaar dat empirisch wetenschappelijk onderzoek, feiten dus, belangrijk zijn en dat is niet altijd wat er in de pers verschijnt, wat de belangen van farma is of wat de overheid communiceert via haar 'experten'. We hebben al meerdere keren gezien dat die mensen er ook al eens los naast slagen. Als het van Van Gucht afhing zouden we binnen twee weken met een dominante omicron te maken hebben. Remember?
Klopt maar gedeeltelijk. Heel wat dingen zijn inderdaad eerder een voortschrijdend inzicht omdat we inderdaad te maken hebben met iets nieuws. Bovendien hebben we te maken met een virus, dat kan veranderen en ons dus steeds opnieuw voor andere situaties stellen. Het is dus zeer moeilijk om enkel juiste voorspellingen te maken. Dat experten er dus soms naast zaten is niet meer dan logisch. Mag ik er ook aan herinneren dat zelfs ze zelfverklaarde experten van UB er eveneens al naast zaten. De Omikron werd hier enkele tijd geleden nog door de grootste UB-expert als een doem beschreven, nu hekelt dezelfde expert het feit dat dit niet is uitgekomen. Het doet mensen inderdaad eens nadenken.

Toch zijn er wel degelijk heel wat feiten gekend. Het belangrijkste feit is dat vaccins werken. Een ander aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid is dat zonder de vaccins het aantal slachtoffers veel hoger zou zijn en de zorg zo goed als zeker tenonder zou zijn gegaan. Een andere zaak is dat er ook schade/slachtoffers zouden vermeden zijn mocht de vaccinatie vollediger zijn geweest bvb door verplichting.

Een ander kwalijk feit is dat men de autoriteit van experten in hun vakgebied gaat verbinden aan belangengroepen en politieke actoren zonder enige grond van bewijs. Ik herinner me bvb dat experten ontdekt hadden dat men meer uit een dosis kon halen, niet echt in het voordeel van de farma of dat het er meermaals bovenarms op zat tussen politici en experten. Het is ook een feit dat de politiek maar zelden de raad van de experten opvolgde. Meestal was het kiezen uit de lekkerste delen voor hun electoraat. De experten mochten wel de hete patatten in de studio's gaan uitleggen. Politici namen over als het nieuws positiever werd. Het indelen van experten als marionetten van farma en politiek is een onderdeel van de wappietechnieken om de geloofwaardigheid te ondermijnen door achter alles een complot van de elite te zoeken. Een foute inschatting of een veranderend inzicht is nog iets heel anders dan belangenvermenging of een complot.
petrol242 schreef:Tegelijk gaat de bemoeienis van belangengroepen er als zoete broodjes in. Quarantaineperiodes inkorten, teststrategieën aanpassen, cultuur wel of niet open, wel of niet telewerken,... En de mensen die dat beslissen gaan mij ook nog eens zeggen wat goed voor mij is? Dat ik een booster moet laten zetten? Of de vierde, vijfde prik herhalend moet ondergaan omdat het effect met de week afneemt? Ze kunnen al bijna een pomp gaan installeren. Mensen, doe maar hé.
Wow, wie had dat gedacht... belangengroepen die hun belangen verdedigen. Politici die hun electoraat verdedigen is ook niets nieuws. Voka is mijn baas vertelde ooit iemand die goed op een koekendoos blinkt. Je mag dus best kritisch zijn voor politici en hun agenda in het achterhoofd houden maar dat is nog iets anders als er van uitgaan dat ze het algemeen belang compleet zouden negeren. Politici maken, net als experts en net als wij allen wel eens foute beslissingen en ja, soms op basis van druk van welke kant dan ook. Dit betekent echter niet dat dit het opzet was of dat er een complot achter zit.

Concreet, jij moet geen booster zetten omdat de politiek dat vraagt maar wel omdat feitelijk blijkt dat de booster helpt. Niet perfect, niet 100% en niet eindeloos maar het positief effect is wel degelijk een feit. Het verschuilen achter een fout bij politici om dan feiten te negeren is net een voorbeeld van wat ik aanhaalde. Het niet willen zien van feiten en dat gedrag goedpraten door te verwijzen naar excuses oftewel rationalisering. Bedankt daarvoor.
petrol242 schreef:Maar kritisch nadenken of een nuchtere benadering wordt dan afgedaan als rationalisering? Datzelfde empirisch wetenschappelijk onderzoek wordt zelfs op dit forum niet door iedereen geapprecieerd zoals de laatste weken wel klaarblijkelijk is voorgevallen omdat het niet begrepen wordt of omdat men de indiener niet kan hebben of belangrijker nog, dat het niet strookt met de main stream zoals afgekondigd in pers en overheidscommunicatie.
Kritisch denken is niet kritisch als je niet kritisch bent voor uw eigen kritiek. Uiteraard is het veel leuker om kritisch te zijn voor anderen en andere meningen maar kritisch zijn begint bij jezelf. Je steunt wel degelijk op onderzoek en dat wordt wel degelijk geapprecieerd door velen, inclusief mezelf MAAR je hebt ook een blinde vlek door steeds zeer eenzijdig op 1 nagel te hameren, dat ondergraaft uw kritiek.

Je hebt een punt dat vaccins niet de holy grail zijn maar anderzijds is dat een geprojecteerd idee. Mensen die denken dat vaccins alles gaan oplossen ken ik eerlijk gezegd niet. Bovendien zit er in het verhaal ook heel veel inconsequenties die ik niet nog eens ga herhalen omdat ze zodanig evident zijn en al meermaals de revue passeerden.

Conclusie: NIEMAND weet wat we nog allemaal gaan meemaken en hoe lang dit nog gaat duren maar wat wel zeker is, is dat complotdenken of in diskrediet brengen van wetenschappers niet gaat helpen aan de oplossing. Die oplossing gaat ook niet komen van youtube of dansleraars. Het is vallen en opstaan en vaak toegeven dat we het nog niet weten en dat voortschrijdend inzicht soms het enige is dat we hebben.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Dizzy schreef:Mensen die denken dat vaccins alles gaan oplossen ken ik eerlijk gezegd niet.
Er zit er anders een heel fervente hier op UB.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

petrol242 schreef:
Dizzy schreef:Mensen die denken dat vaccins alles gaan oplossen ken ik eerlijk gezegd niet.
Er zit er anders een heel fervente hier op UB.
Noem ze eens bij naam. Moeilijk kan het niet zijn gezien hun ferventheid.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

petrol242 schreef:
1207 schreef:de overheid beslist wel meer dingen.
Niet als het over een medische behandeling gaat. Het is fascinerend om zien hoe jarenlang het vertrouwen in de politiek zoek is, totdat het over vaccins gaat.
de overheid beslist uiteraard ook over medische behandelingen

bv de beslissing om alle nietcovidzorg te degraderen ten koste van covid, alles en iedereen moet daarvoor wijken
men verplicht bepaalde maatregelen niet maar dwingt ziekenhuizen tegelijk wel om tienduizenden patienten hun behandeling stop te zetten en uit te stellen, soms voor onbepaalde duur.
duizenden patienten die neits te kiezen hadden terwijl de ongevaccineerde een doelbewust risico genomen heeft en nu solidariteit eist en krijgt vd maatschappij.

hoe kun je dat ethisch uitleggen en blijven verdedigen?
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Dat is een deels terechte opmerking. Men vraagt aan andere zieken om solidair te zijn... ook met mensen die weigeren solidair te zijn. Soit, de voorrang is nu al praktisch vaak enkel nog theorie en dat is goed.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

1207 schreef: de overheid beslist uiteraard ook over medische behandelingen
Misschien moet de definitie van een medische behandeling gepost worden? :roll:
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

petrol242 schreef:
1207 schreef: de overheid beslist uiteraard ook over medische behandelingen
Misschien moet de definitie van een medische behandeling gepost worden? :roll:
dat hoeft niet
de overheid kijkt wat werkt en als iets werkt dan komen ze tussen

vaccins werken dus komen ze tussen, ze werken onvoldoende goed volgens jouw privémening maar dat speelt geen rol
met termen als staatsviroloog en gelijkaardige onzin begeef je je op het gladde ijs vd complotwaanzin
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Je wil dus de definitie van wat een medische behandeling niet erkennen? Ik stel voor dat je dat toch eens bekijkt.

Statements als : "De vaccins werken." zijn zo hol. Als ik zo de besmettingscijfers zie...
Chemokuren werken ook maar moeten we ze aan iedereen gaan geven? En voor zover ik weet is elke mening privé...

Misschien moet je ook eens kijken waar overheden al dan niet in tussen komen en of dat in het belang is van de bevolking. Neem nu de haven van Antwerpen. Gisteren wordt er met heel veel triomf het zoveelste record jaar gevierd. In hetzelfde journaal zie ik dan havenbonzen pleiten om mensen met covid-19 op het werk toe te laten want ze zitten toch solitair in hun stacker, kraan of truck. En onze overheden hebben al toegegeven aan de werkgeversorganisaties. Allez, ik geef het maar even mee hé.

Edit : Wat is er trouwens mis met de term staatsviroloog? Een viroloog die dus werkt voor de staat. Ook de pers gebruikt die term hoor.
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1024
Lid geworden op: 10 mar 2010, 13:32
Locatie: Kapellen
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 64 keer

Heb het ook vlaggen, donderdagochtend nog negatieve zelftest en heel de dag goed voelen, ook naar huis fietsen in de kou gaf geen enkel probleem.

Tegen 19u beginnen hoesten, nog later slecht voelen, vrijdag ochtend positieve zelftest achteraf bevestigd door positieve pcr test.


Voorlopig geen home office, daar voel ik me net iets te slecht voor.
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1728
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

petrol242 schreef:
Statements als : "De vaccins werken." zijn zo hol. Als ik zo de besmettingscijfers zie...
Intussen is hier al een triljoen keer uitgelegd dat vaccins NIET gemaakt zijn om besmetting te voorkomen.

Dat iemand die zichzelf tot expert heeft uitgeroepen dit soort desinformatie blijft herhalen en herhalen en herhalen en herhalen :bang:
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Volgens het meest recente rapport van het Nationaal Referentiecentrum (dat deze week gepubliceerd werd), blijft het percentage omikron steken op 85 procent. Van de positieve stalen die tussen 27 december en 9 januari verzameld werden, zijn er 1.378 sequenties geanalyseerd en daar bleek omikron goed voor 84,6 procent.

15 procent
“Dat wil zeggen dat toch nog 15 procent van de besmettingen - naar schatting - veroorzaakt wordt door de deltavariant. Het is nog niet helemaal duidelijk, maar het lijkt erop dat delta meer ziektemakend is dan omikron. Naar onze ziekenhuizen toe betekent dit dat er nog altijd rekening moet worden gehouden met de deltavariant als we de impact op ons gezondheidszorgsysteem bekijken.”
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Statements als de brandweer werkt zijn zo hol want als ik zo de cijfers van branden zie... Statements als veiligheidsgordels werken zijn zo hol want als ik zo de cijfers van verkeersslachtoffers zie...

Chemokuren werken ook niet 100% verre van en laat ons niet over de bijwerkingen daarvan beginnen. De vergelijking dat we ze aan iedereen zouden geven is belachelijk want niet iedereen heeft kanker noch is dat besmettelijk.

Er is geen behandeling die 100% werkt en zonder bijwerkingen is, de meeste scoren trouwens een pak slechter dan de vaccins op dat vlak.

De haven van Antwerpen heeft uiteraard weinig belang voor de bevolking, waarom niet sluiten in die redenering, het is vervuilend en het nut is volgens sommige twijfelachtig.

Wat er mis is met de term staatsviroloog is de insinuatie die erin vervat zit. Men laat uitschijnen dat omdat de persoon betaald wordt door de staat ook automatisch de mening van de overheid zou volgen/verdedigen. Dit klopt niet en is trouwens een reden van benoeming van staatspersoneel. Het feit dat de experts vaak botsen met de politiek is het beste bewijs dat ze niet slaafs volgen.

Ook merk ik een zoveelste inconsequentie op. Dezelfden die pleiten voor strengheid in de maatregelen kappen op de experts... die ook pleiten voor strengheid, meer in ieder geval dan de politici. Dit wordt vlot gecombineerd met het verdedigen van mensen die de regels gewoon negeren.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

phil48 schreef:
Intussen is hier al een triljoen keer uitgelegd dat vaccins NIET gemaakt zijn om besmetting te voorkomen.

Dat iemand die zichzelf tot expert heeft uitgeroepen dit soort desinformatie blijft herhalen en herhalen en herhalen en herhalen :bang:
Gij hebt wel een geheugen van een mier denk ik. Ik heb keer op keer een triljoen keer moeten zeggen dat de vaccins niet helpen tegen transmissie en nu geef je mij dit op mijn neus? Dus niet onozel doen hé. Wie heeft hier het onderscheid uitgelegd tussen efficiëntie tegen transmissie en tegen infectie? Dit is gewoon omgekeerde wereld! Ik heb gvd van in het begin moeten uitleggen dat het covid-19 vaccins zijn en geen SARS-CoV-2 vaccins en nu wordt ik verweten het verschil niet te kennen en desinformatie te verspreiden??? Ik weet goed genoeg wat de vaccins wel kunnen en wat ze niet kunnen. De rest over het zichzelf tot expert uitroepen wijt ik aan een gebrek aan argumentatie en onbenul.
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1728
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

petrol242 schreef:Ik heb keer op keer een triljoen keer moeten zeggen dat de vaccins niet helpen tegen transmissie.
Volgens mij is hier niemand op dit forum die dat betwist.

Maar jij blijft maar zeggen dat vaccins niet werken en dat is flagrant onjuist. Ze beschermen tegen ziekenhuis- en VOORAL IC-opname en STERVEN. Dat kan je zien aan het aantal doden dat tijdens deze dubbele (omikron+delta) golf nog steeds TIG keer lager ligt dan tijdens golf 1, toen er nog geen vaccins beschikbaar waren.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Dan denk ik dat je nog eens heel goed in het forum moet gaan grasduinen en eens eerlijk opzoeken wat ik over de vaccins schrijf... :roll:
Ik geef heel goed aan waar ze wel werken maar ik durf tenminste ook aangeven waar ze niet tegen werken. Dat is helemaal anders dan waar jij mee afkomt. Komt nog maar eens met morbiditeit en mortaliteit af en waar ik dat zou ontkennen. Man man man...

Al heel lang in het forum heb ik daar tegen moeten opboksen! Dus als je zegt dat vaccins werken, zoals 1207 zei en waar ik op reageerde, moet je ook zeggen waar ze werken, anders kan je evengoed zeggen dat ze de afwas kunnen doen. Holle uitspraken dus.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

petrol242 schreef: Ik geef heel goed aan waar ze wel werken maar ik durf tenminste ook aangeven waar ze niet tegen werken.
toch zeker de laatste 250 pagina's weten de meesten dat hier

jammer genoeg werkt geen enkele maatregel 100%
de hamvraag is waarom jij je zo enorm op dat ene dingetje focust, nl die transmissie.
Dus als je zegt dat vaccins werken, zoals 1207 zei en waar ik op reageerde, moet je ook zeggen waar ze werken, .
dus moet je dat dan, volgens jou, elke keer opnieuw volledig uitschrijven?
als het vaccin werkt dan is dat het totale plaatje en zeker het resultaat qua ziekte, druk op zorg, mortaliteit, ic, ....
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

petrol242 schreef:Ik geef heel goed aan waar ze wel werken maar ik durf tenminste ook aangeven waar ze niet tegen werken.
1207 schreef:toch zeker de laatste 250 pagina's weten de meesten dat hier
Blijkbaar niet : Ik heb altijd heel proper aangegeven wat de vaccins uiteindelijk wel doen en dan krijg ik dit op mijn dak :
phil48 schreef:Maar jij blijft maar zeggen dat vaccins niet werken en dat is flagrant onjuist. Ze beschermen tegen ziekenhuis- en VOORAL IC-opname en STERVEN. Dat kan je zien aan het aantal doden dat tijdens deze dubbele (omikron+delta) golf nog steeds TIG keer lager ligt dan tijdens golf 1, toen er nog geen vaccins beschikbaar waren.
Dus ja, ik moet het blijkbaar blijven herhalen.
1207 schreef:de hamvraag is waarom jij je zo enorm op dat ene dingetje focust, nl die transmissie.

Dat ene dingetje is wel de drijfveer van de pandemie :bang: Ook dat zal ik nog eens herhalen. Elke besmetting, ongeacht het verder klinisch verloop, is er één te veel! Hoe denk je dat mutaties ontstaan en mensen ziek worden? Oorzaak en gevolg. Maar de oorzaak heeft men al lang los gelaten dus doen we maar aan damage control?

Nu dat uitkomt wat ik al heel lang geleden zei, dat de vaccins dus de besmettingen en de pandemie niet tegen houden en dat vaccins vooral voor jezelf goed zijn, is het wel vrij ironisch dat mij toen werd mij verweten dat dat niet juist was want je ging er zogezegd ook je medemens mee beschermen met groepsimmuniteit in gedachte. Die groepsimmuniteit had ik dus al van in het begin naar de Filistijnen gestuurd.
Dat beschermen tegen besmetting en het beschermen van anderen heeft heel lang en hardnekkig hier de ronde gedaan en dan wordt ik nu in de andere richting verweten inconsequent te zijn? Nu wordt mijn stelling van toen verkondigd en wordt mij nu verweten niet het onderscheid tussen besmetting en ziekte te kunnen maken. Mensen, ge moet weten wat je wil hé zeg...
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

petrol242 schreef:
1207 schreef:de hamvraag is waarom jij je zo enorm op dat ene dingetje focust, nl die transmissie.

Dat ene dingetje is wel de drijfveer van de pandemie :bang: Ook dat zal ik nog eens herhalen. Elke besmetting, ongeacht het verder klinisch verloop, is er één te veel! Hoe denk je dat mutaties ontstaan en mensen ziek worden? Oorzaak en gevolg. Maar de oorzaak heeft men al lang los gelaten dus doen we maar aan damage control?

Nu dat uitkomt wat ik al heel lang geleden zei, dat de vaccins dus de besmettingen en de pandemie niet tegen houden en dat vaccins vooral voor jezelf goed zijn, is het wel vrij ironisch dat mij toen werd mij verweten dat dat niet juist was want je ging er zogezegd ook je medemens mee beschermen met groepsimmuniteit in gedachte. Die groepsimmuniteit had ik dus al van in het begin naar de Filistijnen gestuurd.
Dat beschermen tegen besmetting en het beschermen van anderen heeft heel lang en hardnekkig hier de ronde gedaan en dan wordt ik nu in de andere richting verweten inconsequent te zijn? Nu wordt mijn stelling van toen verkondigd en wordt mij nu verweten niet het onderscheid tussen besmetting en ziekte te kunnen maken. Mensen, ge moet weten wat je wil hé zeg...
Elke besmetting is er eentje teveel maar al de gevallen in het ziekenhuis die we konden vermijden door vaccinatie zijn niet teveel?

Uw bewering klopt opnieuw niet en is onvolledig en misleidend. De vaccins werken wel degelijk en zelfs tegen besmetting maar gewoon niet bij elke variant even goed en uiteraard niet eindeloos. Een beetje zoals elk medicijn dus. Jij insinueert telkens opnieuw dat ipv minder bescherming men naar nul bescherming gaat, dat is de fout en misleiding. Delta is bvb nog altijd goed voor een deel van de gevallen en tegen delta werken de vaccins wel degelijk goed maar ook tegen omikron zijn ze niet onnuttig.

Dan de misleidende bewering dat vaccinatie de pandemie niet tegenhoudt en dus bij gevolg niet zouden werken. Niets houdt de pandemie tegen, het is dus een onmogelijke eis die uiteraard uitkomt. Je hebt al heel hard gehamerd op testen, wat goed is, maar die tests zijn ook onvoldoende en bevatten ook heel wat beperkingen. Ze zijn dus ook niet 100% effectief en dus zou men met uw redenering ook kunnen gaan beweren dat de testen niet werken.

Ook speelt de vaccinatie ook nog altijd een rol in het beschermen van anderen. Nu meer onrechtstreeks door het vrijwaren van de zorg maar die zorg zie ik ook graag beschermd, hetzelfde voor de economische gevolgen. De kosten en schade aan de economie zullen wij allemaal kunnen betalen en onze kinderen nog het meest. Kinderen zouden zogezegd minder (<>geen) voordeel hebben bij vaccinatie maar al de andere gevolgen gelden ook voor hen inclusief het afscheid nemen van zieke vrienden en familie.

Het feit dat je steeds blijft hameren op de besmetting is omdat op de andere vlakken je geen been om op te staan hebt. Daar zijn de voordelen zodanig evident dat zelfs Wilfried Martens er op zou antwoorden met: geen commentaar. De pandemie is echter meer dan enkel het onderdeel besmetting en daarom kijken anderen naar het hele plaatje.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 15 feb 2016, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 234 keer
Bedankt: 39 keer

Hij heeft wel een punt dat er zonder besmettingen geen ziekenhuisopnames zouden zijn. Zonder besmettingen heb je gewoon geen pandemie. Hij heeft wel een punt dat hij van in de beginne gezegd heeft dat de vaccins niet afdoende werken tegen besmettingen en dat die hier werd weggelachen door sommigen. Hij heeft wel een punt dat er hier door sommigen gezegd wordt/werd dat vaccins de enige oplossing is (ondertussen zijn de meeste al een stuk genuanceerder op dat vlak).
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Ja, zonder vuur zou er ook geen blussen en dus brandweer nodig zijn. Ziektes en virussen zullen er, net als vuur, altijd zijn en daarom zullen er ook vaccins nodig blijven. "Zonder besmettingen" is dus een onmogelijke/onrealistische opgave die uiteraard niet kan behaald worden.

Dat de vaccins aan effectiviteit inboeten is logisch. Een bescherming is niet eeuwig en bovendien verschillend van persoon tot persoon. Ik wil best die reacties zien van mensen die de vaccins als de oplossing voor alles zagen.

In zo'n complexe situatie heb je nooit 1 simpele oplossing, het zal steeds een combinatie van maatregelen, vaccinatie en medicatie zijn en dan nog. In onze maatschappij is besmetting niet uit te sluiten, zelfs bij harde lockdowns.

Hij wordt enkel bekritiseerd omdat hij blijft doorhameren op 1 deelaspect en daarin zelfs overdrijft. De vaccins zijn enorm nuttig geweest en zijn dat nu nog altijd. Stel je voor dat we allemaal de houding hadden aangenomen van: die vaccins gaan nooit alles oplossen, ik pas wel. Zou het dan beter of slechter zijn gegaan? Ik denk dat het antwoord overduidelijk is en ik stel vast dat petrol er zelf ook zo over dacht toen hij zich liet vaccineren.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Dizzy schreef: Uw bewering klopt opnieuw niet en is onvolledig en misleidend.
Je weet toch dat je nu uit je nek aan het lullen bent. Je doet zelf de waarheid geen eer aan. Je weet goed genoeg hoe ik over vaccins denk en dat het veel meer is dan de poging om het als een zwart/wit verhaal op te hangen. Heb je trouwens al op één of andere manier een wetenschappelijke bijdrage aan dit debat geleverd?
Dizzy schreef:Ik wil best die reacties zien van mensen die de vaccins als de oplossing voor alles zagen.
Allez Dizzy. Moet ik er "duizend" en één nachten van maken?
Dizzy schreef:Ik denk dat het antwoord overduidelijk is en ik stel vast dat petrol er zelf ook zo over dacht toen hij zich liet vaccineren.

Het feit dat Petrol de voorgaande vaccinatie wél heeft laten zetten zou genoeg moeten zijn om Petrol meer krediet te geven dan dat je in werkelijkheid doet, maar dat heb je van in het begin niet begrepen. Dat heb ik meermaals aan jou moeten uitleggen. Ook het feit dat ik mensen die niet voor vaccinatie kiezen niet in een hoekje duw heb je ook nooit willen begrijpen. Zeker als het dan over transmissie gaat die niet tegen gehouden wordt door vaccinatie. Dat doet zeer hé.
Daar heb je meermaals een reactie op gevraagd omdat het gewoonweg niet in je vooroordelen past. Eigenlijk zegt dat een pak meer over jou dan over mij.

Het is ongezien hoe hier de kazakken gedraaid worden onder het mom van voortschrijdend inzicht. Je had eigenlijk gewoon een paar honderd blz in dit forum terug kunnen bladeren en kunnen lezen wat er een jaar geleden door mensen die in jouw ogen verkeerde beweringen zetten, onvolledig en misleidend zijn... er gewoonweg bonk op zaten.
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1573
Lid geworden op: 27 apr 2019, 06:52
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 70 keer

Transmissie.

Antwerpse haven riskeert stil te vallen door omikron
De Antwerpse haven lanceert een noodkreet. Door de omikron-besmettingsgolf is het zeer moeilijk aan het worden om de haven draaiende te houden. ‘2022 wordt geen prettig jaar voor ons.’
Dizzy schreef:Ja, zonder vuur zou er ook geen blussen en dus brandweer nodig zijn.
.
Blablabla
.
omdat hij blijft doorhameren op 1 deelaspect en daarin zelfs overdrijft.
:roll:

Transmissie beperken.
petrol242 schreef:
1207 schreef:de hamvraag is waarom jij je zo enorm op dat ene dingetje focust, nl die transmissie.

Dat ene dingetje is wel de drijfveer van de pandemie :bang: Ook dat zal ik nog eens herhalen. Elke besmetting, ongeacht het verder klinisch verloop, is er één te veel! Hoe denk je dat mutaties ontstaan en mensen ziek worden? Oorzaak en gevolg. Maar de oorzaak heeft men al lang los gelaten dus doen we maar aan damage control?
Zelfs die "damage control" dreigt nu stevig uit de hand te lopen, ondanks de vaccins...

Na twee jaar "samen leven met het virus" begint het schoentje nog wat harder te nijpen. :?

Kerncijfers geven van landen, met een andere aanpak, zoals Nieuw-Zeeland, Gibraltar, etc.
Dat lijkt me niet aangewezen: sommigen zouden zich een hoedje schrikken. :lol: :lol:
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Strafste van al is dan dat de havenbonzen oproepen om besmet te komen werken. Schieten die nu echt zo graag in hunnen eigen voet vraag je je dan af?
Anderen roepen dan weer dat het en/en/en moet zijn en dat zou inderdaad ook moeten zijn, maar het is helemaal niet. Welke maatregelen zijn er nu eigenlijk om transmissie tegen te houden? Een covid-not safe-ticket dat nog altijd toegepast wordt? Maar een booster is wel belangrijk? En de quarantaine wordt afgebouwd en de teststrategie is een struisvogelstrategie geworden.
Hoeveel besmettingen moeten er nog dagelijks bij komen om de prut uit de ogen te krijgen?

En dan die hospitalisaties... Eerst was het van : "Je moet je laten vaccineren want hierdoor geeft je het virus niet door aan anderen. Je beschermt er anderen mee door de groepsimmuniteit te versterken." Toen al kwamen mijn nekharen omhoog. Tegen m-RNA virussen kan je geen groepsimmuniteit opbouwen als je vaccins maar op één target werken. Toen al gezegd door mij en verketterd. Toen ik zei dat vaccinatie alleen jezelf ten goede kwam, was het kot terug te klein. De fabel van groepsimmuniteit begon achteraf af te brokkelen en was het egoïstisch om je niet te laten vaccineren omdat de zorg onder druk komt. Een zorg die al heel lang voor de coronacrisis al onder druk stond. En nu is het zelfs al zo ver gekomen dat je de economie schaadt als je geen booster laat zetten of zelfs maar durft ziek te worden. Hoe misselijkmakend is dat!

Misschien een fait divers voor sommigen maar een jaar geleden op 16 januari, aan het begin van de vaccinatiecampagne, lagen er 1828 mensen met covid-19 in het ziekenhuis waarvan 369 op de IC. Nu een jaar later en zoveel vaccinatiecampagnes later liggen er 2040 mensen met covid-19 in het hospitaal en 406 op IC... Zijn we dan echt zo goed bezig?
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1573
Lid geworden op: 27 apr 2019, 06:52
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 70 keer

petrol242 schreef:Zijn we dan echt zo goed bezig?
Wedden dat je als antwoord krijgt dat het nog slechter had gekund. :wink:

Misschien indien het aantal gefrustreerden, die hun verhoopte oplossing duidelijk niet verwezenlijk zien worden én die nu hoofdzakelijk "nen pispaal" zoeken, drastisch daalt dat er op een meer objectieve basis gecommuniceerd kan worden... 8)
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1728
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

petrol242 schreef: Misschien een fait divers voor sommigen maar een jaar geleden op 16 januari, aan het begin van de vaccinatiecampagne, lagen er 1828 mensen met covid-19 in het ziekenhuis waarvan 369 op de IC. Nu een jaar later en zoveel vaccinatiecampagnes later liggen er 2040 mensen met covid-19 in het hospitaal en 406 op IC... Zijn we dan echt zo goed bezig?
Je bent weer onzin aan het verkopen. Vergeten dat er vorig jaar een avondklok was met Kerstmis ? Dat de scholen gesloten waren ? Dat je met afspraak moest gaan winkelen ? En vooral dat de horeca - die blijkbaar als 2de voor de meeste besmettingen verantwoordelijk is - toen dicht was ? Dat je afhaal moest gaan halen voor je kerst- en nieuwjaarsmenu. En vooral - dat je nu twee varianten tegelijk hebt ??

Hoe zouden de cijfers nu zijn als wij net als Nederland half december in lockdown waren gegaan, in plaats van alles open te laten, zoals nu ?

En inderdaad, misschien moeten ze de hele haven maar sluiten, dan verliest Antwerpen alweer tegenover Rotterdam. De economische schade die daaruit volgt zal resulteren in afdankingen. En nog meer miljarden schulden, die dan weer door de andere burgers gedragen moeten worden.

Hoorde in het nieuws passeren. Die horeca steun (tijdelijke verlaging BTW) heeft 800 miljoen gekost, maar voor de arme burgers (BTW verlaging energie) is 800 miljoen weggegooid geld, dat kan de staatskas niet dragen. Zo denken de blauwe regeringspartners.
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1573
Lid geworden op: 27 apr 2019, 06:52
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 70 keer

phil48 schreef:En inderdaad, misschien moeten ze de hele haven maar sluiten
"Ze" zullen de haven niet sluiten: dat is ook hunne boterham hé.
"Ze" vragen gewoon om ziek komen te werken.

Er zijn nu eenmaal kleine nadelen aan het "samen leven met het virus". Ahum.
Een keuze zoals een andere.

Afin, "we" zullen ons daar doorheen moeten slaan hé. :wink:

Aanpassen aan de nieuwe omstandigheden... :roll:
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 900
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 35 keer

Zo denken de blauwe regeringspartners.
Ach, je kan al die partijen samen in één zak steken en dan het kanaal ingooien.
En dan ga je er nog niet vanaf zijn want zoontjes en dochters ervan gaan dan op de proppen komen.

M.a.w. er zijn geen staatsmannen meer.
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

[youtube]NLYEAOv6gh8[/youtube]
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1571
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

:lol:
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Ordon schreef:Wedden dat je als antwoord krijgt dat het nog slechter had gekund. :wink:
Je zat er niet ver naast...
phil48 schreef: Je bent weer onzin aan het verkopen.
Ja phil48, jij mag dat denken. Ik weet welk vlees ik in de kuip heb zitten. Denk je nu echt dat ik die reactie achteraf over de maatregelen van toen niet verwacht had?
Heel je uitleg toont alleen maar aan dat ons beste wapen nog altijd 'mensen uit elkaar houden' is, samen met een degelijke TOI strategie en laat dat nu net de dingen zijn die blijkbaar allemaal niet meer moeten.

Ondertussen zijn de staatsvirologen terug bezig om een verwachtingspatroon op te zetten. Met een beetje geluk zou het in de zomer rustig worden. Ik hoop echt van harte dat ze gelijk hebben maar ik zou toch oppassen met zo'n uitspraken van mensen in die positie. We weten tot wat dat leidt.
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

De touristische sector heeft waarschijnlijk gesproken. Er zullen nog veel varianten komen en gaan, de ene al wat dodelijker dan de andere. Nu zitten verkondigen dat het een rustige zomer zal zijn... is eigenlijk nu al verkondigen dat we volgende september weer zwaar in de shit gaan zitten.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

petrol242 schreef:Je weet toch dat je nu uit je nek aan het lullen bent. Je doet zelf de waarheid geen eer aan. Je weet goed genoeg hoe ik over vaccins denk en dat het veel meer is dan de poging om het als een zwart/wit verhaal op te hangen. Heb je trouwens al op één of andere manier een wetenschappelijke bijdrage aan dit debat geleverd?
Wow, indrukwekkende argumentatie :lol:
Ik weet, net zoals heel wat anderen hier, dat je steeds de nadruk op hetzelfde deelaspect legt. Als men u daarop wijst zijn we uit onze nek aan het lullen. Uw verhaal is theoretisch EN EN maar je legt enkel de nadruk op 1 aspect en minimaliseert de andere. DAAR krijg je kritiek op.

En gaan we UB indelen op mensen die wetenschappelijke bijdragen leveren? Blijf serieus aub. Trouwens je kan je ook wetenschappelijk baseren op deelaspecten van het probleem waardoor het hele plaatje scheef begint uit te zien. Ik vind het ook vreemd dat je klaagt over wetenschappelijke bijdragen maar zelf wetenschappers graag en op kinderlijke wijze verwijten maakt. Ben jij dan de wetenschapper met de waarheid in pacht of heb je gewoon een hekel aan kritiek? Waarom maak je dan geen problemen van de onwetenschappelijke wappiepraat die hier ook soms te lezen valt, neen dan moet je mensen ineens niet in een hoekje duwen en hun mening/keuze respecteren.

Ik wil geen duizend en één voorbeelden, maar gewoon één. Dat kan toch niet zo moeilijk zijn.

Ik stel maar vast dat je voor jezelf wel uitgemaakt had dat vaccinatie nuttig was maar dat je tegelijk mensen die het niet doen en een overmatig aandeel in de problematiek hebben gaat verdedigen. Je hebt geen problemen om wetenschappers en mensen die uw mening bekritiseren in een hoekje te duwen maar mensen die zich soms baseren op de gekste theorieën die worden verdedigd. Je bent erg streng voor de lakse aanpak van de overheid maar als ze kordaat wil zijn dan ben je ook weer tegen. Uw houding getuigt dus van inconsequenties.

Voortschrijdend inzicht is nu eenmaal vanzelfsprekend als we te maken hebben met een ongezien fenomeen in onze tijden. Het feit dat heel de wereld kampt met de pandemie en hervalt is een teken dat het niet zomaar een zaak is van keuzes maar dat we te maken hebben met een moeilijk probleem dat haaks staat op onze organisatie van de maatschappij. Het is maw een evenwichtsoefening en bij elke oefening gaat het wel eens fout en moet je helaas leren van de fouten. Iedereen maakt fouten, ook ik en ook petrol.

Dat de vaccins niet alles gingen oplossen of eeuwig werken is helemaal geen wonderlijke voorspelling dat geldt voor zowat alle vaccins. De vaccins hebben echter voor verschillende varianten gewerkt en dat doen ze vandaag nog altijd, de deltavariant is ook nog altijd actief en daar werken de vaccins zelfs nog goed tegen ook voor transmissie. Kortom de vaccins werkten en werken, niet als absoluut wondermiddel die enkel in sprookjes bestaan, maar wel in de realiteit. Zonder vaccins of indien ze echt niets zouden uitmaken zaten we in een heel andere situatie die zeker niet positiever zou zijn, daar zijn we het toch over eens hoop ik. Het focussen op één deelaspect miskent al de andere voordelen van vaccinatie maar dat past niet in het plaatje.

En wat is dan uw realistisch alternatief? Testen? Die testen die onbetrouwbaar blijken in sommige gevallen en waar we onvoldoende capaciteit voor hebben? Lockdowns? Die niemand wil en die nog een grotere impact hebben dan de huidige maatregelen?

Neen, er zijn geen wondermiddelen en daarom moeten we inzetten op een EN EN aanpak zonder deelaspecten te minimaliseren. Zelfs dat zal niet volstaan om het virus te overwinnen maar het zijn nu eenmaal de wapens die we hebben tot we er betere hebben.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Je moet me absoluut niet uitleggen waarvan de kritiek komt. Je zit er trouwens faliekant naast want meer doen je epistels dan ook niet. Ik zeg dingen die mensen niet graag horen maar er uiteindelijk wel toedoen en dat pikt.
Dizzy schreef: Ik wil geen duizend en één voorbeelden, maar gewoon één. Dat kan toch niet zo moeilijk zijn.

Je hebt het in deze zin zelf vernoemt. Moet ik er nu echt een tekeningske bij maken? Wie roept hier constant "VACCINATIE? NU!"? Iemand die zichzelf "duizend" noemt bijvoorbeeld? En er zijn er nog.
Dizzy schreef:Ik stel maar vast dat je voor jezelf wel uitgemaakt had dat vaccinatie nuttig was maar dat je tegelijk mensen die het niet doen en een overmatig aandeel in de problematiek hebben gaat verdedigen.
Heb je enig idee hoe dikwijls je dat vast stelt, dan vraagt waarom en hoe dikwijls ik daar al antwoord op heb gegeven? Ik dacht dat op zijn minst al lang achter de rug gehad te hebben. En dan is men verwonderd dat ik in herhaling val. Je loopt over van vooroordelen tegenover mensen die er niet voor kiezen om gevaccineerd te worden. Je minachting druipt er gewoon van af en de schuld van de pandemie wordt in hun schoenen geschoven wat ondertussen toch al duidelijk zou moeten zijn dat die stelling van geen kanten meer klopt. Je hebt nog altijd geen flauw benul van hoe een pandemie in zijn werk gaat na twee jaar? Maar doe gerust, zet de mensen maar in vakjes, het zal mij nog een bal jeuken hoe jij erover denkt.
Dizzy schreef:Voortschrijdend inzicht is nu eenmaal vanzelfsprekend als we te maken hebben met een ongezien fenomeen in onze tijden.
Na twee jaar is er al wel wat geweten en toch blijven we dezelfde fouten maken, zelfs nieuwe fouten. Oude kennis wordt ook overboord gegooit. Elk zichzelf respecterend microbioloog weet dat je met m-RNA vodden krijgt door het mankeren van een controlemechanisme in de reproductie en mutaties schering en inslag zijn. En dan nog gaan zeggen dat er groepsimmuniteit mogelijk is? Uw wel geëerde 'experten' negeerden zelfs een oeroud inzicht, een basisgegeven in de biologie. Dat heeft met voortschrijdend inzicht niks te maken. En kom nu nog maar eens af hoe goed de vaccins werken tegen covid-19. Ik zit er op te wachten.
Laatst gewijzigd door petrol242 op 16 jan 2022, 12:05, 2 keer totaal gewijzigd.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

quovadis schreef:Hij heeft wel een punt dat er zonder besmettingen geen ziekenhuisopnames zouden zijn..
yep
en als je dan altijd meters afstand houdt en .... hoe je dan aan eten moet raken is me niet duidelijk
met afstand houden bedoel ik het echt letterlijk en autistisch zonder enige uitzondering. dit geldt dus ook voor kleuters, peuters en kinderen.
theorie en praktijk?
in de praktijk hebben we andere dingen nodig.


we hebben een setje maatregelen en die zijn niet perfect, weten we al 300 pagina's. Petrol blijft op 1 deelaspectje van 1 vd maatregelen schieten en dat is onzinnig. hij schiet op zo'n manier dat hij die maatregel basically overbodig vindt (die indruk wekt hij met zijn consequent afkraken)

zelfs al houden de vaccins niets tegen wat transmissie betreft, hij is zelf het bewijs dat het vaccin gewoon werkt.
hij was besmet en had amper last.

je moet al mentaal heel flexibel zijn om vrolijk vol te houden dat het vaccin volstrekt overbodig was en niets doet
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

1207 schreef:zelfs al houden de vaccins niets tegen wat transmissie betreft, hij is zelf het bewijs dat het vaccin gewoon werkt.
hij was besmet en had amper last.
Petrol is in the room... Je weet dat helemaal niet. Je bent schijnbaar vergeten dat ik al een infectie heb doorgemaakt met lichte symptomen voor mijn vaccinatie. Ik heb geen flauw idee of mijn recente 'milde' covid-19 te wijten was aan de vaccins of aan mijn afweer. Niemand weet dat.
1207 schreef:in de praktijk hebben we andere dingen nodig.
Zoals? Hoe denk jij de pandemie de kop in te drukken? Ik zal al maar direct meegeven dat een pandemie onderdrukken niet hetzelfde is als een virus uitroeien. Gezien voor jou transmissie niet het belangrijkste is, hoe ga je ze dan aanpakken?
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1728
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

petrol242 schreef:...dat ik al een infectie heb doorgemaakt met lichte symptomen voor mijn vaccinatie. Ik heb geen flauw idee of mijn recente 'milde' covid-19 te wijten was aan de vaccins of aan mijn afweer. Niemand weet dat.
Weet je trouwens welke variant je had, of hebben ze dat niet verteld? In ieder geval is intussen bewezen dat een opgedane besmetting met delta zo goed als geen bescherming biedt tegen omikron...
Plaats reactie

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”