Zijn er toevallig mensen die ervaring hebben met digital signage?
Op 't werk is me gevraagd om eens uit te kijken naar een (eenvoudig?) systeem om content op 2 à 3 schermen te krijgen, zonder dat het al te veel geld mag kosten
Ik schuim het web af naar open source toepassingen (Xibo?), maar ervaringen en/of suggesties zijn altijd welkom
Digital signage
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
Ik heb op het werk een pi uitgerold met Risevision. Draait al enkele jaren zonder omkijken naar. Gebruiken hiervoor gewoon de gratis versie van Risevision.
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 4 keer
Samsung heeft MagicInfo Lite, een eigen ontwikkeld "pakketje" dat op de SoC van hun LFD schermen werkt (= geen externe players in te pluggen en over het netwerk aanspreekbaar). Bieden ze gratis aan maar is beperkt in mogelijkheden. Moet draaien op een "host" en dacht dat er ook een kleine database installatie achter zat.
Je kan ook werken met Zebrix, een betalende cloudapplicatie die met of zonder externe players kan werken afhankelijk van wat uw LFD kan. Is perfect integreerbaar met Samsung LFD's en draait daarop zonder player, werkt hier ook op de SoC.
Je kan ook werken met Zebrix, een betalende cloudapplicatie die met of zonder externe players kan werken afhankelijk van wat uw LFD kan. Is perfect integreerbaar met Samsung LFD's en draait daarop zonder player, werkt hier ook op de SoC.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
- Bedankt: 62 keer
Hier ook Zebrix op een 25tal schermen. Wij gebruiken wel een externe player, de ingebouwde SOC's durven al eens moeite hebben met complexere dingen (video gecombineerd met andere zaken bvb.), het kan zijn dat dat tegenwoordig minder een probleem is. Niet de goedkoopste, zoals de meeste signage oplossingen.
@home: VDSL 100/20 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 16 keer
Hier Xibo in combinatie met Android-players op de tv's.
Voor de Android-app moet 15 GBP betaald worden (éénmalig per device), de xibo software (server) zelf is gratis. Bij ons in gebruik met (vooral) een Google Presentation die de hele dag door bijgewerkt wordt.
Al jaren tevreden van.
Voor de Android-app moet 15 GBP betaald worden (éénmalig per device), de xibo software (server) zelf is gratis. Bij ons in gebruik met (vooral) een Google Presentation die de hele dag door bijgewerkt wordt.
Al jaren tevreden van.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 33 keer
Xibo had ik ook al even bekeken, maar was er nog niet uit wat ik dan aan de kant van de schermen moet hangen. Afhankelijk van de bron zouden PI's niet voldoen, maar ik vraag me af of zo'n Intel stick het dan zou kunnen waarmaken..
Google presentation als bron.. hmmm. interessante piste..
Google presentation als bron.. hmmm. interessante piste..
-
- Pro Member
Geen ervaring met Pi's hier. Ik weet enkel dat de xibo-client ook voor Windows bestaat (en gratis is). Je zit dan natuurlijk met zo'n Windows 10 stick aan je tv met alle gevolgen van dien: om de haverklap rebooten, constant meldingen,... Daarom dat we voor Android gingen. Die dingen draaien dagen (maanden) aan een stuk zonder te haperen.
Wat de Google Presentation betreft: voordeel hiervan voor ons is uiteraard dat iemand kan editeren terwijl de presentatie draait. Eens een dia opnieuw getoond wordt, zie je meteen de geüpdate versie zonder truuken met herstarten in een teamviewersessie of iets dergelijks.
Wat de Google Presentation betreft: voordeel hiervan voor ons is uiteraard dat iemand kan editeren terwijl de presentatie draait. Eens een dia opnieuw getoond wordt, zie je meteen de geüpdate versie zonder truuken met herstarten in een teamviewersessie of iets dergelijks.
Waarop heb je Xibo geinstalleerd?sdecoster schreef:Hier Xibo in combinatie met Android-players op de tv's.
Al jaren tevreden van.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 33 keer
Dit topic zit als even onder een dikke laag stof
We zijn indertijd gestart met Xibo (cloud), in combinatie met (nu al een 10-tal) intel sticks. Die laatste werken vrij goed en stabiel, we hebben wel update services en alle andere mogelijke rommel uitgeschakeld en/of gedeinstalleerd.
Sedert docker containers nu ook netjes kunnen draaien op windows zijn we een tijdje geleden omgeschakeld: Xibo draait nu dus in een container op een w10 machine. Is makkelijk(er) voor wintel mannen om dat ding wanneer nodig te upgraden
We zijn indertijd gestart met Xibo (cloud), in combinatie met (nu al een 10-tal) intel sticks. Die laatste werken vrij goed en stabiel, we hebben wel update services en alle andere mogelijke rommel uitgeschakeld en/of gedeinstalleerd.
Sedert docker containers nu ook netjes kunnen draaien op windows zijn we een tijdje geleden omgeschakeld: Xibo draait nu dus in een container op een w10 machine. Is makkelijk(er) voor wintel mannen om dat ding wanneer nodig te upgraden
-
- Pro Member
Gewoon nog op een Windows server (Apache, mariadb enz....), geen docker. Is ondertussen een niet meer gesupporteerde oplossing dacht ik maar het werkt goed.jorda131 schreef:
Waarop heb je Xibo geinstalleerd?
Als ik eens tijd heb, Docker installeren.
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk