Digital signage

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
tdemeyer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 651
Lid geworden op: 19 jan 2013, 23:15
Locatie: Ronse
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 33 keer

Zijn er toevallig mensen die ervaring hebben met digital signage?

Op 't werk is me gevraagd om eens uit te kijken naar een (eenvoudig?) systeem om content op 2 à 3 schermen te krijgen, zonder dat het al te veel geld mag kosten :)

Ik schuim het web af naar open source toepassingen (Xibo?), maar ervaringen en/of suggesties zijn altijd welkom
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2548
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 215 keer

Concerto op raspberry
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Ik heb op het werk een pi uitgerold met Risevision. Draait al enkele jaren zonder omkijken naar. Gebruiken hiervoor gewoon de gratis versie van Risevision.
Gebruikersavatar
willem2
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 31 mei 2011, 14:56
Locatie: 2830
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

Al geruime tijd tevreden gebruiker van Screenly OSE, meerdere schermen zijn hiermee misschien wel een uitdaging?
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Mangosigns sideloaded op een androidtv apparaat.
matthiasdb
Member
Member
Berichten: 51
Lid geworden op: 18 aug 2016, 14:23
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 4 keer

Samsung heeft MagicInfo Lite, een eigen ontwikkeld "pakketje" dat op de SoC van hun LFD schermen werkt (= geen externe players in te pluggen en over het netwerk aanspreekbaar). Bieden ze gratis aan maar is beperkt in mogelijkheden. Moet draaien op een "host" en dacht dat er ook een kleine database installatie achter zat.

Je kan ook werken met Zebrix, een betalende cloudapplicatie die met of zonder externe players kan werken afhankelijk van wat uw LFD kan. Is perfect integreerbaar met Samsung LFD's en draait daarop zonder player, werkt hier ook op de SoC.
vverbeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 718
Lid geworden op: 19 mei 2009, 11:31
Locatie: Z-WVL
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 62 keer

Hier ook Zebrix op een 25tal schermen. Wij gebruiken wel een externe player, de ingebouwde SOC's durven al eens moeite hebben met complexere dingen (video gecombineerd met andere zaken bvb.), het kan zijn dat dat tegenwoordig minder een probleem is. Niet de goedkoopste, zoals de meeste signage oplossingen.
@home: VDSL 100/20 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
sdecoster
Pro Member
Pro Member
Berichten: 275
Lid geworden op: 03 dec 2013, 23:11
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 16 keer

Hier Xibo in combinatie met Android-players op de tv's.
Voor de Android-app moet 15 GBP betaald worden (éénmalig per device), de xibo software (server) zelf is gratis. Bij ons in gebruik met (vooral) een Google Presentation die de hele dag door bijgewerkt wordt.
Al jaren tevreden van.
tdemeyer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 651
Lid geworden op: 19 jan 2013, 23:15
Locatie: Ronse
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 33 keer

Xibo had ik ook al even bekeken, maar was er nog niet uit wat ik dan aan de kant van de schermen moet hangen. Afhankelijk van de bron zouden PI's niet voldoen, maar ik vraag me af of zo'n Intel stick het dan zou kunnen waarmaken..

Google presentation als bron.. hmmm. interessante piste..
sdecoster
Pro Member
Pro Member
Berichten: 275
Lid geworden op: 03 dec 2013, 23:11
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 16 keer

Geen ervaring met Pi's hier. Ik weet enkel dat de xibo-client ook voor Windows bestaat (en gratis is). Je zit dan natuurlijk met zo'n Windows 10 stick aan je tv met alle gevolgen van dien: om de haverklap rebooten, constant meldingen,... Daarom dat we voor Android gingen. Die dingen draaien dagen (maanden) aan een stuk zonder te haperen.

Wat de Google Presentation betreft: voordeel hiervan voor ons is uiteraard dat iemand kan editeren terwijl de presentatie draait. Eens een dia opnieuw getoond wordt, zie je meteen de geüpdate versie zonder truuken met herstarten in een teamviewersessie of iets dergelijks.
tdemeyer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 651
Lid geworden op: 19 jan 2013, 23:15
Locatie: Ronse
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 33 keer

Waarop draaien dan die Android apps?
sdecoster
Pro Member
Pro Member
Berichten: 275
Lid geworden op: 03 dec 2013, 23:11
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 16 keer

Zo op van die sticks à la https://androidstick.nl/
Gewoon inpluggen in een hdmi en klaar is kees.
jorda131
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jan 2022, 22:28

sdecoster schreef:Hier Xibo in combinatie met Android-players op de tv's.
Voor de Android-app moet 15 GBP betaald worden (éénmalig per device), de xibo software (server) zelf is gratis. Bij ons in gebruik met (vooral) een Google Presentation die de hele dag door bijgewerkt wordt.
Al jaren tevreden van.
Waarop heb je Xibo geinstalleerd?
tdemeyer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 651
Lid geworden op: 19 jan 2013, 23:15
Locatie: Ronse
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 33 keer

Dit topic zit als even onder een dikke laag stof :)

We zijn indertijd gestart met Xibo (cloud), in combinatie met (nu al een 10-tal) intel sticks. Die laatste werken vrij goed en stabiel, we hebben wel update services en alle andere mogelijke rommel uitgeschakeld en/of gedeinstalleerd.

Sedert docker containers nu ook netjes kunnen draaien op windows zijn we een tijdje geleden omgeschakeld: Xibo draait nu dus in een container op een w10 machine. Is makkelijk(er) voor wintel mannen om dat ding wanneer nodig te upgraden :)
sdecoster
Pro Member
Pro Member
Berichten: 275
Lid geworden op: 03 dec 2013, 23:11
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 16 keer

jorda131 schreef:

Waarop heb je Xibo geinstalleerd?
Gewoon nog op een Windows server (Apache, mariadb enz....), geen docker. Is ondertussen een niet meer gesupporteerde oplossing dacht ik maar het werkt goed.
Als ik eens tijd heb, Docker installeren.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”