Hulp gevraagd bij VOIP nummer

Plaats reactie
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Hallo userbase,

Allereerst aan iedereen hier de beste wensen voor het nieuwe jaar.

Ondanks ik al sinds 2004 op dit forum zit, en ik 10 jaar geleden vlekkeloos speelde met VOIP (o.a. Weepee gehad), ben ik anno 2022 een leek geworden op dat vlak. :oops:

Even jullie hulp gevraagd over onderstaande case waar ik een oplossing voor zoek:

Mijn vrouw heeft een medische praktijk, waar ze met een aantal collega's om beurten van wacht staat. Hiervoor gebruiken ze momenteel een Orange mobiel nummer, waarbij mijn vrouw de simkaart als dual e-sim in haar iPhone heeft zitten. Wanneer een collega van wacht is, schakelt ze dat nummer door naar die collega haar gsm, indien ze zelf van wacht is uiteraard niet.

Echter willen ze nu een systeem waarbij er centraal gekozen kan worden wie van wacht is, een die persoon via een platform zelf de oproepen naar zichzelf kan trekken. Dat mag via een doorschakeling, maar eventueel ook gewoon via een VOIP achtige app op de smartphone.

Ook willen ze geen mogelijkheid meer tot ontvangen van sms'en, dat is gewoonweg niet gewenst in medische situaties, ondanks dat men de patienten hier op wijst, er zullen altijd mensen sms'en...
Ook kwamen die dan altijd op de telefoon van mijn vrouw, ook al is ze niet van wacht, want sms'en worden niet doorgestuurd bij een doorschakeling.
Een "vast" nummer zou dat kunnen oplossen...?

We zijn klant bij Orange met een Love Trio pak. Daar heb ik vaste telefonie gezien als optie voor 10 euro per maand, maar daar lijkt geen mobiele app of handige online tool om doorschakelingen te regelen of oproepen naar je toe te trekken. Lijkt me puur voor een fysiek vast toestel, correct?

Alvast bedankt voor het meedenken, en vraag gerust meer info over de situatieschets moest die niet duidelijk zijn :wink:

Groeten,

Sven
Ernie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 838
Lid geworden op: 08 jun 2011, 06:35
Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
Bedankt: 45 keer

Ik denk dat je dan met een VoIP lijn en een Fritzbox dit kan bereiken want je kan de Fritzbox laten doorschakelen.
Gelukkig & gezond 2022!
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Ik zou geen fysieke hardware willen, eerder iets in de cloud waar men kan op inloggen en zo de doorschakeling regelen.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

OVH supporteert dat, doorschakeling, volgens mij in te stellen in de manager.

edit: weepee ook, en ik denk eigenlijk de meeste voipaanbieders wel

J.
Laatst gewijzigd door Joe de Mannen 05 jan 2022, 14:51, in totaal 1 gewijzigd.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Ernie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 838
Lid geworden op: 08 jun 2011, 06:35
Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
Bedankt: 45 keer

Zo kan het natuurlijk ook en dan zal het er van afhangen hoe vaak die doorschakeling moet ge(de)activeerd/gewijzigd worden en door wie of dit handig werkt, zou ik denken.
Gelukkig & gezond 2022!
KenVdB
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 04 feb 2011, 21:44
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 3 keer

Via het forum nog maar recent in contact gekomen met VoipTiger (https://www.voiptiger.com/).

Daar kan je een nummer aanschaffen en vervolgens een ganse telefooncentrale instellen. Ikzelf heb het de centrale nog niet uitgebreid gebruikt, maar ben alvast tevreden met mijn service.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

Vastelijnoproep doorschakelen naar GSM/smartphone kan bij OVH inderdaad via de manager gebeuren...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Luboli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 309
Lid geworden op: 06 jan 2017, 02:40
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 57 keer

Of misschien kijken bij de aanbieder van de software die ze gebruiken voor hun online afspraken
Ik weet dat de digitale wachtkamer dit aanbied: https://www.digitalewachtkamer.be/site/home/voip.htm
Dit is dan meer geintegreerd in het afsprakensysteem, en is ook afgesteld op de noden van artsen
Als er dan eventuele problemen zijn, dan moeten ze niet bij jou aankloppen
PeterP
Pro Member
Pro Member
Berichten: 316
Lid geworden op: 23 nov 2014, 09:04
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 35 keer

https://www.carecoach.be/ bied zulke diensten aan en is gespecialiseerd in de zorgsector.
Voip : Weepee, Callingcredit, Voiptiger Gsm : Proximus
Loc 1: PX start 60/4+BBOX3 + C530IP + RL500 + C530H + E630H + C610H
Loc 2: TN basic 50/5+HGW + C610IP + RL500 + 2xE630H + 3xC620H
Loc 3: PX start 60/4+BBOX3 + USG + US48-500 + UCM6102 + RL500 + GXP2160 + N510IP + 4xR650H + 2N Helios IP Vario
Wifi: UAP-AC-L + 2xUAP-AC-LR + UAP-AC-M
cyberbozzo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 727
Lid geworden op: 27 sep 2007, 23:31
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 25 keer

Ik zou voor zulks ook geen hardware meer willen.
Freephone business kan wat je wilt, maar is vrij duur.

Afhankelijk van hoe professioneel je dat wilt natuurlijk.

Je kan ook bij 3StarsNet een nummer aanvragen/porteren en daar een doorschakeling opzetten naar een gsm nummer (dat kan je dan zelf beheren via een beperkte/vrij stugge webinterface: maar als het enkel daarvoor is kan je dat wel makkelijk aanleren/in een procedure gieten). Voordeel is dat dit vrij goedkoop is natuurlijk.
Enkel jaarlijks de telefoonnummer te betalen en de doorgeschakelde gesprekken naar een gsm toestel.

Ook een hosted 3CX met bvb 4SC kan een oplossing zijn: daar een trunk van Intertel/WeePee/3StarsNet aanhangen. Je gebruikers kunnen dan de app installeren en zichzelf bvb in een queue steken die 'wachtdienst' noemt wanneer ze van wacht zijn. Wanneer ze niet van wacht zijn kan je de queue 'leaven'.

Hou wel rekening met soms onbetrouwbaarheid van VoIP: ik vind voor zulke belangrijke telefoontjes toch altijd native gsm/vast telefoonnetwerk iets betrouwbaarder.
gimic
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 22 mei 2003, 23:48
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 13 keer

Als je Klik van Telenet hebt kan dit op de standaard vaste lijn. Oproep doorschakeling zit standaard in de kost voor het abonnement van de vaste lijn en de gesprekken zijn 'gratis'.

mogelijk om de doorschakeling te activeren via de website, via de vaste lijn of door te bellen naar een bepaald nummer, pincode in te geven, *21 en het nummer naar waar er doorgeschakeld moet worden. je kan dit als contact nummer in je telefoon instellen met pauze's er in.

https://www2.telenet.be/nl/klantenservi ... chakeling/
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Als je wilt werken met een app dan zou ik dat toch eerst grondig uitproberen. Voip via een app werkt naar mijn ervaring niet altijd goed.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Ik begrijp dat het instellen via de app is en bellen met gsm.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
cyberbozzo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 727
Lid geworden op: 27 sep 2007, 23:31
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 25 keer

gimic schreef:Als je Klik van Telenet hebt kan dit op de standaard vaste lijn. Oproep doorschakeling zit standaard in de kost voor het abonnement van de vaste lijn en de gesprekken zijn 'gratis'.

mogelijk om de doorschakeling te activeren via de website, via de vaste lijn of door te bellen naar een bepaald nummer, pincode in te geven, *21 en het nummer naar waar er doorgeschakeld moet worden. je kan dit als contact nummer in je telefoon instellen met pauze's er in.

https://www2.telenet.be/nl/klantenservi ... chakeling/
Dat lijkt me dan ook nog de eenvoudigste oplossing. Nu kan ik ook zeer ouderwets klinken: waarom geen oproepdoorschakeling naar een gsm (permanent) van die 'wachtnummer' (of is dat een algemene nummer?) en dat men gewoon een dumbphone fysiek meegeeft. Simpel/goedkoop/eenvoudig.
Wel fysieke afhankelijkheid: maar als je weet dat je van wacht bent moet je maar om je gsm rijden hé (die mensen wonen toch niet verder dan 10km vermoed ik...).
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Dat kan werken, maar zoooo jaren 90 :)
En als je dan bvb in het midden van een wachtdienst, om welke reden dan ook, van persoon wisselt heb je een probleem.
De persoon van wacht moet een extra telefoon meesleuren, en de lader daarvoor, en zorgen dat die bij mekaar blijven enz..

In de huidige wereld is het gewoon aan te raden dat dit online en van overal kan aangepast worden en daar zijn oplossingen voor zoals hierboven aangegeven.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Fysieke telefoon meegeven is geen optie, het klopt dat ze snel de wacht moeten kunnen doorgeven in geval van ziekte, ongeval, of eender welke reden dat men plots de wacht niet meer kan uitoefenen.

Ik ga bij VOIPTiger eens testen of we via een nieuw aan te vragen vast nummer en de mobile app "Zoiper" iets kunnen uitwerken.
Is het normaal dat het opladen van krediet bij Voiptiger het meerdere dagen moet duren voor dat geld actief gebruikt kan worden? Is meteen betaald via een Bancontact QR code... doen ze dat daar manueel?
Ernie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 838
Lid geworden op: 08 jun 2011, 06:35
Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
Bedankt: 45 keer

svenska schreef:...de mobile app "Zoiper" iets kunnen uitwerken.
En ga je dan op meerdere smartphones die app installeren met hetzelfde VoIP account/nummer?
Hiermee ben je dan afhankelijk van 3/4G bereik en de gevolgen daarvan terwijl bij het doorschakelen naar het mobiel nummer je dat allemaal niet hebt.
Gelukkig & gezond 2022!
Nti
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jan 2022, 10:49

Acrobits Softphone is een echte aanrader. Werkt met push voor inkomende gesprekken waardoor de app niet constant actief hoeft te staan en daardoor ook batterij bespaard.

VoIPtiger Storting duurt meestal een 10/15 minuten vooraleer het saldo beschikbaar is bij betaling via BC.
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

We zouden het natuurlijk eerst even testen, stabiliteit is wel een belangrijke factor.
Gebruikersavatar
Belgissschenaap
Pro Member
Pro Member
Berichten: 352
Lid geworden op: 21 nov 2020, 07:01
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 50 keer

Tip, in de native telefoonapp van android kan je SIP account toevoegen. Dan dien je geen externe app te gebruiken.

Lijkt mij gebruiksvriendelijker
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Alle collega's zitten op iOS, geen Android in gebruik
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Bij EDPnet kan je vrij cheap een nummer nemen en daarbij krijg je dan de optie "noodnummer". Daar vul je het nummer is naar waar je het vast nummer wilt doorschakelen in geval van calamiteiten. Dit kan dus het nummer van je vrouw zijn. Als je de SIP lijn dan niet gaat configureren, dan is deze dus altijd op die manier verzekerd van werking. Ga je in het midden van de wachtdienst veranderen van nummer? Even het noodnummer aanpassen op de website en klaar.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”