Allereerst aan iedereen hier de beste wensen voor het nieuwe jaar.
Ondanks ik al sinds 2004 op dit forum zit, en ik 10 jaar geleden vlekkeloos speelde met VOIP (o.a. Weepee gehad), ben ik anno 2022 een leek geworden op dat vlak.
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
Even jullie hulp gevraagd over onderstaande case waar ik een oplossing voor zoek:
Mijn vrouw heeft een medische praktijk, waar ze met een aantal collega's om beurten van wacht staat. Hiervoor gebruiken ze momenteel een Orange mobiel nummer, waarbij mijn vrouw de simkaart als dual e-sim in haar iPhone heeft zitten. Wanneer een collega van wacht is, schakelt ze dat nummer door naar die collega haar gsm, indien ze zelf van wacht is uiteraard niet.
Echter willen ze nu een systeem waarbij er centraal gekozen kan worden wie van wacht is, een die persoon via een platform zelf de oproepen naar zichzelf kan trekken. Dat mag via een doorschakeling, maar eventueel ook gewoon via een VOIP achtige app op de smartphone.
Ook willen ze geen mogelijkheid meer tot ontvangen van sms'en, dat is gewoonweg niet gewenst in medische situaties, ondanks dat men de patienten hier op wijst, er zullen altijd mensen sms'en...
Ook kwamen die dan altijd op de telefoon van mijn vrouw, ook al is ze niet van wacht, want sms'en worden niet doorgestuurd bij een doorschakeling.
Een "vast" nummer zou dat kunnen oplossen...?
We zijn klant bij Orange met een Love Trio pak. Daar heb ik vaste telefonie gezien als optie voor 10 euro per maand, maar daar lijkt geen mobiele app of handige online tool om doorschakelingen te regelen of oproepen naar je toe te trekken. Lijkt me puur voor een fysiek vast toestel, correct?
Alvast bedankt voor het meedenken, en vraag gerust meer info over de situatieschets moest die niet duidelijk zijn
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Groeten,
Sven