CCatalyst schreef:Telewerk is er al (en blijft verplicht 80%). Ik denk dat het eerder omgekeerd is. Als ik het advies van het GEMS goed begrijp, was het de bedoeling dat de verplichting omtrent het telewerk beter nageleefd zou worden als men de capaciteit van het OV zou halveren, net om de redenen die je aanhaalt (onaantrekkelijkheid). Het zou dus de "respecteer-de-regels-nu-toch-eens"-rol van de gesloten scholen overnemen. Mocht iedereen de regels respecteren en effectief niet meer dan 1 keer per week naar het werk komen, dan kan het OV met een halvering van de capaciteit in theorie aan de vraag voldoen.
Maar dat is zinloos want je pakt dan de werknemers aan die wel willen telewerken maar niet mogen. Ik zeg u dat je meerdere vechtpartijen zal krijgen want wie gaat er politie aan elke bus, trein, metro zetten?
Je hebt gelijk dat er winst te behalen valt op OV maar niet op die manier. Er is geen plaats teveel maar eerder tekort, dat tekort opdrijven zorgt voor miserie ipv oplossingen.
DirkJan schreef:Maakt het niet minder waar. Of denk je dat het toeval is dat NL dit wel kan en doet? Sommigen willen maar niet beseffen hoe ernstig de financiën zijn in dit land. Tot ze recht tegen de muur lopen. Dan misschien wel.
Uw statement "nationalistische onzin" is gewoon de economische realiteit. Vlaanderen heeft nog marge. De rest al vele jaren niet meer.
Uw statement "pandemie mee onder controle krijgen" is pure fictie. Dit is niet onder controle te krijgen. Nergens maar dan ook nergens ter wereld. Feiten geven mij gelijk.
Alé, de mop van de dag dient zich weer aan, zo is deze crisis toch ook nog wat leuk.
De reden waarom andere landen soms kordater kunnen beslissen is omdat ze geen -tig regeringen hebben die met elkaar moet ruzie maken. Trouwens dat is niet beperkt tot België want zelfs intern is het Vlaams parlement vaak een kibbelkabinet vol met onbekwamen.
Het strafste is echter dat sommigen nog altijd een beleid verwachten van een groep die letterlijk het einde van het land als eerste artikel gebruiken
Vlaanderen is trouwens goed bezig om zelf de schulden op te bouwen en als de droom van sommigen ooit zou uitkomen komt daar nog eens een pak Belgische schulden bij.
Het klopt wel dat deze pandemie overal aanwezig is en daardoor vallen de flaters in België en Vlaanderen minder hard op want anderen flateren ook. De grootste flater is echter doen alsof je nog geld genoeg hebt om deze geldverkwisting te bekostigen of om domme opdelingen tussen mensen te maken omdat nu eenmaal in het plaatje past.