Sinna schreef:Je zal moeten uitzoeken waar de vertraging zit.
Eén mogelijkheid is trage DNS-resolving. Op je modem kan je bv. andere DNS-servers instellen, probeer daar eens 9.9.9.9 of 8.8.8.8 of 1.1.1.1 (resp. Quad9, GoogleDNS en CloudFlare), (bij voorkeur een BBox3).
punt 1: heb ik al gedaan8.8.8.8.8 ingesteld: resultaat geen verschil
punt2: de vertraging is NIET alleen in Google Nest maar ik merk bv verbinding met Bank app start ook heel traag op
Nu waren we "redelijk" tevreden met onze langzame internet verbinding , nu dit weer. 2022 begint al goed.
Punt 3: ik heb nog het originele Belgacom modem box-b box 2 : gaat dat ook nog om te testen ? (PW staat er op dus heb ik nog)
ik zie alleen 4lan aansluitingen. Is daar geen draadloos op ? Die nest werkt alleen draadloos.
Punt 4 : ik heb op de 7590 de lijninstelling verzet van max performance naar max stabiel. Resultaat : geen verschil
Dit is de info van mijn 7590
Code: Selecteer alles
Overeengekomen verbindingseigenschappen
Ontvangstrichting Zendrichting
DSLAM-gegevenssnelheid max. kbit/s 20064 3064
DSLAM-gegevenssnelheid min. kbit/s 64 64
Lijncapaciteit kbit/s 29589 5120
Huidige gegevenssnelheid kbit/s 20060 3058
Naadloze snelheidsaanpassing uit uit
Latentie 10 ms 5 ms
Bescherming tegen impulsruis (INP) 6.5 2
G.INP uit uit
Signaal-ruisverhouding dB 15 12
Dragerwissel (bitswap) aan uit
Lijndemping dB 23 25
Profiel 8b
G.Vector uit uit
Dragerrecord B43 B43
Foutenteller
FRITZ!Box Centrale
Seconden met
Fouten (ES) 0 0
veel Fouten (SES) 0 0
Fouten die niet verholpen kunnen worden (CRC)
per minuut 0 0
laatste 15 minuten 0 0
gecorrigeerde DTU
per minuut 0 0
afgelopen 15 minuten 0 0
niet-gecorrigeerde DTU
per minuut 0 0
afgelopen 15 minuten 0 0
Vernieuwen