Sasuke schreef:Als de persoon met een elektrische bmw hoor ik precies enkel een serieuze afgunst in je bericht
Ter info … zelfs al zou de elektrische 1000km op 1 lading rijden, met wat we nu weten zouden we ook meer stoppen. Met de Diesel is die problematiek nooit opgedoken en reden we gewoon net zoals alle anderen.
Men leert uit ervaring, en ervaring doe je op door verandering of repetitie.
In ieder geval, ik ben zeer tevreden met mijn wagen keuze. Ik wil geen benzine/diesel meer, dat directe koppel van een elektrische wagen e.a. Is echt wel luxueus en comfortabel om te rijden.
Jouw argument dat ik stikjaloers ben, verandert dat het feit dat je overschakelde op elektrische wagens omdat deze nu gesponsord worden en diesels niet meer?
M.a.w. een nieuwe werknemer die morgen bij jou begint mag kiezen voor een full diesel leasewagen als hij dat wil?
Stel dat de actieradius van je EV binnen enkele jaren 1000+ Km is zelfs als je 130km/u rijdt.
Je gaat dan minstens 45 minuten stoppen om de pakweg 250km en niet meer bijladen.
Je gaat dan nog altijd Max. 100km/u rijden?
Ik geloof er geen snars van. We zullen het zien in de toekomst.
En ondertussen in de diesel tankstations kent iedereen de taferelen van frustratie als er een file staat en dieje aan de pomp “doet niet vooruit”
Maar de EV rijder in dezelfde situatie die verwelkomt met open armen de extra rusttijd die hij krijgt.
en geniet daarna nog meer van zijn 30 minuten durende tankbeurt.
Dat rijplezier, daar heb je natuurlijk een punt. Dat is een groot voordeel.
Alleen jammer dat als je een paar keer goed optrekt er weer 30km actieradius weg is
Maar dat is uiteraard weer een voordeel, want dan mag je sneller gaan bijladen en van wachten tijdens het bijladen worden we immers dol gelukkig.