powaq schreef:Het feit dat men kiest voor figuren zoals Jambon en Weyts (en dat die zelfs populair is op een of andere manier??) toont enkel maar aan hoe dom en lomp de gemiddelde kiezer is. We doen het ons zelf aan..
Dat is in mijn ogen slechts gedeeltelijk waar. Ja, kiezers kiezen voor totaal incompetente leiders
maar met de kiezer zijn wil wordt in België geen rekening gehouden. Neen, de traditionele partijen hebben maar één doel: VB buiten spel zetten en houden en al moet men nog 80 partijen oprichten om met een coalitie van alle 80 het VB nog altijd aan de kant te houden, dan zal men die 80 partijen oprichten.
En men kan voor of tegen VB zijn ... ik stel alleen maar vast dat de meer dan 30% van de kiezers die ze vertegenwoordigen, zowel lokaal als Federaal en Vlaams, genegeed worden.
België: een democratie ???? Maar bon, nu zijn we off-topic aan het geraken en ik weet niet of dat het corona beleid van VB zoveel beter zou zijn ... Maar ze krijgen natuurlijk ook nooit de kans om het te bewijzen.
En VB'ers: allemaal racisten? Forget it
Velen die dit geknoei van de traditionele partijpolitiek die al decennia woedt en waar al tal van posts ook aan gewijd zijn, gewoon kotsbeu zijn.
powaq schreef:Het geeft mij 0,0 hoop dat het ooit op een verantwoorde manier gaat aangepakt worden. Laat staan issues zoals klimaat, wat eigenlijk in weze nog een véél groter probleem is dan corona.
Het politiek geheugen van de kiezer heeft ook maar een capaciteit van 48u. Bij de volgende verkiezingen is men alle achterlijkheid vergeten.
Inderdaad, die hoop is ijdel en mag je opbergen.
Wat het klimaat betreft, moet men ook realistisch blijven. België is een qua grootte een speld in een hooiberg en onze politici vertegenwoordigen 10 miljoen burgers. Neen, de grote spelers blijven de VS, Rusland, China etc. gewoon omdat Europa een dikke flop is. Een verenigd Europa bestaat niet. Het is enkel een monsterachtig, geldverslindend gedrocht.
België mag morgen een beleid hebben dat maakt dag geen microgram CO2 nog uitgestoot wordt. Op wereldschaal is dat de spreekwoordelijke scheet in de fles.
Maar nu weer on-topic zeker ??
Waarom een mop? Je moet geen arts zijn om een spuit te kunnen zetten hé, laat staan dat het altijd onder toezicht van een arts gebeurt, laat me niet lachen. Ik begrijp totaal niet het probleem van de artsen (buiten dat het hen inkomsten kost..). Straffer nog, ik vind het onverantwoord van hen om hier tegen te zijn.
Alles wat kan helpen om de toegang tot vaccinatie te vergroten en vergemakkelijken is een goede zaak.[/quote]
Laat ons ernstig blijven:
- een verpleegkundige mag een inspuiting geven en een apotheker zou dat niet mogen. Laat me lachen.
- de artsen zijn oh zo overbezet en zijn totaal overbevraagd maar hulp is niet welkom ....
- bij een acute anafalactysche schock kunnen ook nog altijd de hulpdiensten verwittigd worden.
Inderdaad, alles wat kan helpen om de toegang tot vaccinatie te faciliteren, is meer dan OK.
@Iceke, het is toch niet omdat jij anti-vaxxer bent dat je een ander de toegang tot vaccinatie gaat bemoeilijken? Jij bent toch voor de absolute vrijheid van elk individu?
@Petrol242: dank voor uw updat ivm het onderzoek van Patrick Sigal. Ik bekijk dit nog eens van zodra tijd ...