Dizzy schreef:En laat ons dat niet op de politici alleen steken want wie heeft ze gekozen
Los van dat Dizzy, is ook gebleken dat je
niet kan rekenen op gezond verstand bij de bevolking.. De huidige situatie is niet enkel de schuld van het beleid maar ook van het gedrag van de man in de straat: ondanks stijgende cijfers, toch massaal naar het lichfestival in Gent, ondanks stijgende cijfers, doodsangst voor afgelasting van carnavalsevenemten, ondanks stijgende cijfers, met z'n allen naar het sportpaleis, enz. enz. enz.
En verder: de pot op met de maatregelen en vaccinatie.
1207 schreef:nu ligt het zwaartepunt bij mondmaskers en wat voor kindermishandleing dat is
Ja, want je weet toch '1207' dat die kinderen nu voor de rest van hun leven getraumatiseerd gaan zijn door het dragen van een masker; hopelijk staan er al een honderdtal psychologen klaar om hen op te vangen of we zitten met getraumatiseerde generaties want dat trauma zo ook genetisch kunnen overgedragen worden.
Gisteren een erudiete vader die zei op het nieuws: mondmaskers voor kinderen = mijn kinderen weg van school. Da's dan diezelfde die de dag nadien staat te janken dat het niet eerlijk is dat er geen opvang is.
Daartegenover in een school in Opwijk nav. een overlijden in de school: kinderen en ouders via dialoog geïnformeerd over het nut, gesensibiliseerd voor het belang en wat ik daar zag, waren allesbehalve getraumatiseerde kinderen maar
kinderen die aangaven dat ze belangrijk het masker te dragen om zo vlug mogelijk en in de mate van het mogelijke hun vroegere activiteiten te kunnen hernemen. Komt de waarheid dan toch uit een kindermond ... ? Dit is taal van 6 à 8- jarigen die het niveau van vele postst hier overstijgt
En wat is er pedagogisch verkeerd met het feit dat kinderen ondervinden dat er bepaalde momenten in het leven zijn dat alles niet loopt zoals gewenst en dat je dan je leven moet aanpassen ... ? Of gaan we verder met het cultiveren van "de evidentie der dingen" ? Neen, door situaties zoals deze zullen deze kinderen hun vroeger leven en al wat ze kunnen en hebben, nog meer gaan appreciëren ... Dit heeft "opvoeding".
1207 schreef:Ordon schreef:Zelfs de natte droom van duizend, Dizzy, koenraaddeconinck , 1207, etc blijft in dit land ... een natte droom.
Ik spreek eerder over een natte nachtmerrie in de huidige omstandigheden ...
en ik ga nu even reageren op de aanvullingen van '1207' vanuit het standpunt van de anti-vaxxers, mede gebaseerd op hun uitlatingen nav. de TV- rapportage zondag en op basis van enkele posts hier:
1207 schreef:over een natte droom praten bij 25 000 doden?
Die duizenden doden ... who cares, zo lang mijn vrijheid maar gegarandeerd blijft ... Tijdens oorlogen zijn er trouwens al veel meer mensen gesneuveld. Voor mij zeker geen vaccinatie en geen maatregelen want die beperken mijn vrijheid. En bovendien, alle cijfers zijn toch fake zeker als het gaat over toename van besmettingen en overlijdens door covid. De openbare omroepen gebruiken die allen maar om angst te induceren en om de aandelen in de winst van de virologen en artsen op de paylist van de farma staan, te consolideren.
Maar al die gemanipuleerde cijfers, wil ik wel gebruiken om te bewijzen dat de vaccins niet werken. Dan zijn ze niet "fake" hoor
1207 schreef:een gezondheidszorg die kraakt en waar ondertussen 20 à 30% vd medewerkers wil vertrekken.
Tja, die hebben toch de deontologische en wettelijke verplichting om maar door te blijven draven tegen dezelfde wedde ? En een burn-out is geen tegenindicatie voor een hulpverlener om door te blijven werken volgens Iceke.
En ook al kraakt de zorg, breid aub toch het aantal bedden asap uit en zorg voor zoveel capaciteit als nodig. Maar stuur mij nadien niet de factuur hé want da's niet voor mij. En vraag mij niet hoe die bedden moeten omkaderd worden met hulpverleners want daar kan ik niet van wakker liggen.
En bijkomende apparatuur: de overheid betaalt dat toch ? So, let the beast go. The sky is the limit.
1207 schreef:duizenden mensen wiens zorg is uitgesteld wegens neit dringend, waaronder heel veel pijnpatienten
Ja maar nu wordt het helemaal te gek hé "1207". Jij houdt rekening met mensen hun medische antecedenten om te zeggen dat ze achtergesteld worden. Het is niet omdat je een bepaalde medische voorgeschiedenis hebt dat je meer of minder recht hebt of vlugger of trager recht hebt op zorg. Who cares ...
En bovendien: wie kan mij verplichten om daar van wakker te liggen, zo lang ik het niet ben of mijn vader / moeder / vrouw / kind voor wie zorg uitgesteld wordt.
Jij lijkt wel Goebels die iedereen wil aanzetten / moreel verplichten of tout court verplichten tot vaccinatie vanuit gevoelens inzake solidariteit, medemenselijkheid, burgerzin, ... met chronisch zieken. Hoe laag kan je vallen ?
1207 schreef:een beleid dat voor een totale polarisatie zorgt en politici die na 2j nog steeds denken dat ge met een virus kunt onderhandelen en er een verschrikkelijke janboel van maken?
Tja, ge hebt gelijk. Het is allemaal de fout van de overheid en die moet het nu maar oplossen. Want wij - als bevolking - hebben altijd alles hypercorrect nageleefd. En die overheid moet het ook allemaal maar betalen, maar weerom, neen niet via de belastingen door factureren aan mij.
1207 schreef:sociale media die met hun algoritmes iedereen in een fuik jagen? bekijk de interviews vd demonstratie in Brussel gisteren
Ja maar ge gaat toch geen dictatuur installeren zeker? Ik heb recht op mijn vrijheid, mijn mening. Ik bepaal waar ik de info haal die mijn doen en laten bepaalt. De VRT en RTBF en andere zenders evenals Sci en Sano, die verzinnen cijfers om ons schrik aan te jagen. Zou het covid virus wel betaan? En als het niet besaat is ht m.i. niet meer dan een griepke hoor ...
Finaal: hopelijk wordt voor de anti-vaxxers en betogers tegen maatregelen, de grote vrijheidshelden, hun natte droom geen droge ontnuchtering ... Ik hoop voor ons allen van niet ...