Coronavirus (Covid-19) outbreak [afgesplitst]

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Plaats reactie
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

petrol242 schreef:Ik maak geen enkele fout. Nergens zeg ik dat gevaccineerden 'de regels' meer of minder zouden toepassen.
<-->
petrol242 schreef:Hoeveel mensen zich nog steeds ongenaakbaar voelen omdat ze gevaccineerd zijn?
Je zet er handig een vraagteken bij maar mogen wij u vragen waarom je dat niet zet bij ongevaccineerden?

Dat de overheid gevaccineerden spaart klopt ook niet. De gedragsregels gelden voor iedereen.

Je kan moeilijk een vaccin maken dat werkt op huidige EN toekomstige varianten want die ken je niet. We zijn er wel in geslaagd om vrij snel vaccins te ontwikkelen die zeker bij de eerste varianten heel goed werkten. Helaas hebben we de fout gemaakt door op gezond verstand te rekenen en niet direct de vaccinatie verplicht. Dat had ons veel slachtoffers en druk op de zorg bespaard.
petrol242 schreef:...vooral het feit dat niet iedereen gevaccineerd geraakt zijn de zwaktes van de huidige vaccins.
Het is inderdaad het niet vaccineren van teveel mensen dat ons veel tijd deed verliezen en tijd is in een crisis als deze wordt betaald in slachtoffers. Dat is geen zwakte van vaccins maar een zwakte van het beleid en mensen die denken dat individuele vrijheid boven de gezondheid van anderen gaat en alle bijkomende economische schade.

Vaccinatie zal altijd een belangrijke factor blijven, eventueel met een aangepast vaccin. En waar dan beter op inzetten vermits de overige factoren ook alles behalve de zaak oplossen? Je kan mensen niet onbeperkt opsluiten, contact zal er altijd zijn en dus ook besmettingen. Met vaccins kan je de gevolgen wel beperken en net dat is het beste wat we momenteel kunnen doen.
petrol242 schreef:Te weinig middelen en mensen is de oorzaak van de crash in de zorg. Wat er nu gebeurt is de feiten omdraaien en daar gaat vaccinatie weinig aan veranderen.
Onzin, zelfs met meer middelen zou de zorg het niet aankunnen, zeker niet als de vaccinatiegraad nog minder zou zijn. Het probleem is dat er teveel patiënten op dezelfde moment zich aandienen en dat overal. Je kan echter niet eindeloos opschalen. Het is nu al moeilijk om nog mensen te vinden die het willen doen en ook niet iedereen is geschikt. We zitten nu al men verzorgers die eerder aan zichzelf denken dan aan hun patiënten.

Ook de kostprijs speelt mee. Uiteindelijk betalen wij die ook. Als je heel veel extra capaciteit voorziet dan is deze vaak onbenut wat de prijs zal opdrijven want de kosten worden verhaald op de burger. Ik denk niet dat we gebaat zijn met duurdere zorg.

Zoals je al moest toegeven houden vaccins mensen uit het ziekenhuis en dus zou je net daarom de grootste fan ervan moeten zijn. Zij doen de druk op de zorg dalen waardoor er geen drama's hoeven te gebeuren, ook voor mensen die geen vaccin wilden. Bij tekorten zal er uiteindelijk moeten gekozen worden, willen of niet.

Je onderschat duidelijk de kwaliteiten van onze politici op gebied van laksheid, ik acht ze inderdaad tot nog grotere prestaties in staat... op dat vlak. Herinner je de uitspraken als "pas handelen als huis in brand staat" enz... Meer capaciteit maakt de urgentie minder en dus minder druk om iets te doen. Net waar onze politici in uitblinken, niets doen tot het echt niet meer anders kan. Lekker haalbaar en betaalbaar, problemen aanpakken als ze zich stellen,... Je ziet dat ook bij andere problemen zoals mobiliteit: leg gewoon extra wegen aan. Onderzoek toont echter aan dat dit enkel extra wagens aantrekt want je kan ineens weer rijden, na een tijd staan die nieuwe wegen ook gewoon weer vol files. Teveel wagens los je op met minder wagens, niet met meer wegen.

Verf die niet goed pakt is een leuke vergelijking. Ik heb dat probleem ook gehad. Wat heb ik gedaan? Een fixer aangebracht en toch geverfd want mijn huis ongeverfd laten leek me te belachelijk voor woorden. Verf die niet goed pakt... pakt nog altijd beter dan geen verf aanbrengen. Het is ook normaal dat je soms meerdere lagen moet aanbrengen. Soms 2 en soms 3 en soms moet je dat nadien nog eens herhalen. Jij laat uw huis ongeverfd want he, sommige verf pakt niet zo goed. Ik vind dat uw uitleg ook niet meer zo goed pakt :lol:
petrol242 schreef:Over het nut van de vaccins zijn we het ondertussen wel eens denk ik. Maar je slaagt er keer op keer in om het boeltje om te draaien. De problemen van de vaccins zijn niet hetzelfde als de problemen van niet vaccineren. Zo kan je elk debat denken te winnen, maar zo werkt het niet. De vaccins slagen er niet in ons naar het rijk der vrijheid te brengen zoals ze voordien onze kop hebben zot gemaakt. Toen ik destijds dat aankaartte werd ik als doemdenker bestempeld. En dat heeft niks te maken met mensen die zich niet laten vaccineren, behalve dat dat net één van de zwaktes is van vaccinatie.
Vaccins zijn inderdaad zeer nuttig, daar zijn we het eens over.

Ik vergelijk gewoon 2 keuzes/mogelijkheden om het nut van vaccins aan te tonen. Uiteraard kan je de discussie niet winnen omdat vaccins zelfs bij minieme efficiëntie (wat niet het geval is) nog altijd veel beter zijn dan geen efficiëntie.

Opnieuw met achterhaalde rijken der vrijheid afkomen zegt veel, er zijn er evenveel volwassenen die dat nog denken dan dat sinterklaas echt bestaat. Trouwens dat rijk der vrijheid zag ik niet als alles back as usual maar wel dat het leven weer normaler kon worden maar dat het aantal slachtoffers beheersbaar zou zijn. De zorg die niet meer dreigt plat te gaan. Ziektes zijn er altijd geweest en zullen er altijd zijn, ook dit zie ik niet verdwijnen maar we moeten wel grip proberen krijgen op de situatie en vaccins kunnen daarbij HELPEN. Helpen is dus niet alles oplossen.

Uw fout in uw redenering is een inconsequentie. Je geeft toe dat vaccins nuttig zijn maar omdat ze niet alles oplossen moeten we er maar minder op focussen. De andere factoren lossen ook niet alles op maar zouden ook nog minder efficiënt zijn zonder vaccinatie maar daar hamer je meer op. Voor mij moet je op ALLE factoren blijven focussen en dat zo hard mogelijk. Voor vaccins betekent dat dus verplichte vaccinatie. Voor gedrag zijn dat harde maatregelen die afgedwongen worden maar he, we zitten met een groep die nog altijd denkt dat ze zelf wel mogen kiezen welke regels ze gaan volgen. Veel succes dus met uw hoop op "gedrag".
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

koenraaddeconinck schreef:En @Ordon met het voorbeeld van patiënten met drugsproblematiek, boulemie, aloholverslaving ... Dit is totaal uit de context getrokken. Deze mensen verdienen ook hulp alleen ... hun verslaving aan eten, drinken of drugs, impliceert noch voor mij, noch voor medemensen rechtstreeks risico op lichamelijke schade / ellende.
Als die mensen morgen de kans zouden krijgen voor een vaccin waarmee hun drugsproblematiek, boulemie, aloholverslaving, ... zou dalen dan zouden ze allemaal op de eerste rij staan ! Voor sommigen kan bijvoorbeeld obesitas dan wel gelijk staan aan teveel naar een hamburgertent gaan, maar zo eenvoudig is het ook niet (ook hier spelen een aantal genetische factoren). Beide groepen vergelijken is dus al even erg dan vrijheid gaan vergelijken met de Jodenvervolging :bang:

Wat mij betreft mag men de anti-vaxxers al eens verplichten een document te ondertekenen (liefst op een Covid afdeling) dat hen louter bewust maakt van het risico dat men neemt... even met hun neus op de feiten drukken ipv. als een dom schaap mee te lopen met de massa in Brussel. Ik vraag me af of ze dan nog een grote mond hebben ?
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

Dag Dizzy, gelukkig nog een soulmate en iemand met gezond verstand en rede. Ik kan niets toevoegen of afbreken van uw commentaren in deze want anders herhaal ik mijn voorgaande ellenlange post ...

Van één ding ben ik wel overtuigd: velen op dit forum zonder een andere partituur spelen, mochten ze eens een maand meedraaien in de zorg en nog meer, het onnoemelijk leed concreet aanschouwen dat deze pandemie aanricht. Ik ben benieuwd hoe ze familie zouden opvangen van een moeder / vader en ja zelfs, kind, dat overlijdt aan gevolgen van covid zonder ooit afscheid te kunnen nemen, hoe ze de patiënt zouden opvangen die zijn noodzakelijke transfer naar intensieve verneemt met de boodschap "hopelijk is de outcome zo goed als mogelijk maar we kunnen geen garanties bieden", hoe ze een patiënt en zijn gezin zouden meedelen dat er levenslange invaliditeit zal zijn doordaat te veel longcapaciteit definitief verloren is, hoe ze de patiënt zouden opvangen wiens been moet geamputeerd worden omwille van een trombose ingevolge bloedklontering veroorzaakt door het virus, enz. enz.
DarkV schreef:Als die mensen morgen de kans zouden krijgen voor een vaccin waarmee hun drugsproblematiek, boulemie, aloholverslaving, ... zou dalen dan zouden ze allemaal op de eerste rij staan !


Op enkele uitzonderingen na, inderdaad.

Maar ik weet niet hoe ik het moet uitleggen nog, die mensen hun gedrag houdt geen rechtstreeks medisch risico / gevaar in voor anderen. Bij een infectieziekte, kun je anderen wel het ziekteverwekkend organisme doorgeven. De receptor / diegene die het virus te pakken krijgt, kan niet zeggen: "neen, ik wil het niet". Het risicoo op overdracht aan anderen is inherent aan het probleem.

Een verslaafde kan niet middels gedrag zijn verslaving aan mij doorgeven. Men kan mij uitnodigen om mee te spuiten, te drinken en te eten maar ik kan daarop neen zeggen als ik het wil en ja zeggen maar "stop" als ik het wil. D

Dit is toch een heel ander gegeven ... En ja, die mensen hebben recht op medische en psychosociale begeleiding !
DarkV schreef:Voor sommigen kan bijvoorbeeld obesitas dan wel gelijk staan aan teveel naar een hamburgertent gaan, maar zo eenvoudig is het ook niet (ook hier spelen een aantal genetische factoren). Beide groepen vergelijken is dus al even erg dan vrijheid gaan vergelijken met de Jodenvervolging :bang:
Akkoord, hypercholestorolemie kan perfect erfelijk zijn, ook iemand die begint te drinken doet dat niet zelden op basis van redenen, antecedenten die hij zelfs totaal niet onder controle gehad heeft, laat staan er een keuze voor gemaakt heeft. Je kiest nu éénmaal niet zelf waar uw wieg komt te staan en daar begint het al ...

Maar zeggen dat er desinformatie is over het virus en de gevolgen, dat we gedesinformeerd worden over cijfers, dat de openbare omroepen hun nieuwsgaring gericht is op angstinductie, dat het allemaal m.a.w. veel overdreven is terwijl wekelijks mensen in zorgwekkende toestand opgenomen worden en zelfs overlijden, dit is een vorm van negationisme om het eigen egoïsme of het eigen recht op absolute vrijheid, te legitimeren. En dit op de kap van de miljoenen levens die covid wereldwijd al gekost heeft. Ja, dit is voor mij een vorm van negationisme. Dit is ontkennen dat covid mensenlevens eist, ook in situaties waar dit kon vermelden worden. Il faut le faire !
DarkV schreef:Wat mij betreft mag men de anti-vaxxers al eens verplichten een document te ondertekenen (liefst op een Covid afdeling) dat hen louter bewust maakt van het risico dat men neemt... even met hun neus op de feiten drukken ipv. als een dom schaap mee te lopen met de massa in Brussel. Ik vraag me af of ze dan nog een grote mond hebben ?

Dank u DarkV. Het doet deugd ook eens het gevoel te hebben begrepen te worden ...
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Dizzy schreef:Je zet er handig een vraagteken bij maar mogen wij u vragen waarom je dat niet zet bij ongevaccineerden?
Niet gevaccineerden mensen krijgen geen paske van de overheid om alle epidemiologische regels te mogen overtreden. Dat is de grote blunder van de overheid, nog steeds. Dat zou ondertussen toch al duidelijk mogen zijn. Dat houdt de pandemie in stand!

Mensen geraken in het ziekenhuis met covid-19. Covid-19 krijg je nadat je besmet bent geraakt met het SARS-CoV-2 virus. Je geraakt besmet met het SARS-CoV-2 virus omdat je contact hebt met iemand met een hoge virale lading. Ondertussen weten we uit een aantal onderzoeken dat de vaccins dat laatste door ontwijkmutaties niet meer tegen houden. Ze gaan enkel de infectie in een later stadium afremmen. Rest er enkel dan nog om er prioritair voor te zorgen dat we geen contact meer hebben met iemand met een hoge virale lading en dat doe je enkel door mensen uit elkaar te houden. Mondmaskers en verluchten helpen die overdracht af te remmen maar zijn uiteindelijk ook maar een consensus.
Dizzy schreef:Het is inderdaad het niet vaccineren van teveel mensen dat ons veel tijd deed verliezen en tijd is in een crisis als deze wordt betaald in slachtoffers
Tijd die we nog steeds aan het verliezen zijn om de hoogst noodzakelijke maatregelen om de pandemie af te remmen en dat doen we niet door vaccinatie.
Dizzy schreef: Vaccinatie zal altijd een belangrijke factor blijven, eventueel met een aangepast vaccin.
Dat hoor je mij niet ontkennen. Maar de aangepaste vaccins zijn er (nog) niet dus zullen we andere middelen moeten gebruiken. Onze energie dus ergens anders in steken.
Dizzy schreef:Onzin, zelfs met meer middelen zou de zorg het niet aankunnen, zeker niet als de vaccinatiegraad nog minder zou zijn.
Hopla, daar doe je het weer. Iemand anders zijn mening is onzin? Duitsland is hét bewijs dat het wel kan. Lagere vaccinatiegraad, meer zorgcapaciteit en ze staan er een pak beter voor dan wij.
Dizzy schreef:Zoals je al moest toegeven houden vaccins mensen uit het ziekenhuis en dus zou je net daarom de grootste fan ervan moeten
Ik heb nooit het nut van de vaccins moeten toegeven, dat maak jij er van.Waarom denk je dat ik gevaccineerd ben? Alleen ben ik in staat om de grenzen van de vaccins te erkennen. Ze zijn niet de sleutel tot het oplossen van de problemen in de zorg en al zeker niet in het indammen van de pandemie.
Dizzy schreef:Verf die niet goed pakt is een leuke vergelijking.
Ik had het achteraf gezien beter niet gedaan. Ik ben eigenlijk zelfs geen voorstander van metaforen omdat er altijd een karikatuur van gemaakt wordt achteraf.
Dizzy schreef: Uw fout in uw redenering is een inconsequentie. Je geeft toe dat vaccins nuttig zijn maar omdat ze niet alles oplossen moeten we er maar minder op focussen.
En nog maar eens een keer. Als ik elke 'denkfout' van jou hier moest aankaarten zijn we 20 pagina's verder. Maar ik doe dat uit respect van een ander zijn mening niet. Wil je nog verder debat voeren met mij stop daar dan mee want het begint heel irritant te worden. Ik ben altijd al heel consequent geweest in mijn mening en dat wordt niet altijd in dank afgenomen. Om dan te zeggen dat mijn redeneringen inconsequent zijn, omdat ze niet passen in iemand anders zijn gedachtengang? Zo gaan we er niet uit geraken hoor.
De focus moet ondertussen op het indammen van de pandemie liggen. Kijk terug naar de feitenboom in het begin van deze bijdrage. Vaccinatie is slechts een bijkomend element geworden en dat doet zeer omdat de verwachtingen veel te hoog lagen en nu nog altijd blijkbaar. Vanaf de moment dat we dat kunnen loslaten kunnen we verder, maar daar is tot nu toe blijkbaar weinig ambio voor.
Dizzy schreef:Veel succes dus met uw hoop op "gedrag".
Waar komt dat nu weer vandaan? :roll:
sky
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1154
Lid geworden op: 22 mei 2003, 20:23
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 100 keer

Het wordt tijd dat het covid virus overdraagbaar wordt bij posten op dit specifiek onderwerp zodat men dit topic als voorzorgsmaatregel kan sluiten. :angel:

Ik dacht, ik ga na een paar weken expliciet te topic niet meer geopend te hebben, nog eens kijken maar ik heb niets gemist.
Dit lijkt wel op een slechte soap.
Hoe lang blijven we hier nog een welles-nietjes spel spelen. Begint afgezaagd te worden.
En ik ben weer een paar weken offline op dit topic.
Een fijn eindejaar. :banana:
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

1207 schrijft ...vanuit alle ziekenhuizen komt deze boodschap nochtans...

Heel overtuigend :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

wied schreef:1207 schrijft ...vanuit alle ziekenhuizen komt deze boodschap nochtans...
Heel overtuigend :-D
kan iets jou overtuigen?
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

petrol242 schreef:Ondertussen weten we uit een aantal onderzoeken dat de vaccins dat laatste door ontwijkmutaties niet meer tegen houden. Ze gaan enkel de infectie in een later stadium afremmen. Rest er enkel dan nog om er prioritair voor te zorgen dat we geen contact meer hebben met iemand met een hoge virale lading en dat doe je enkel door mensen uit elkaar te houden. Mondmaskers en verluchten helpen die overdracht af te remmen maar zijn uiteindelijk ook maar een consensus.
Voor de laatste keer wat mij betreft, het is inderdaad de combinatie van momenteel beschikbare maatregelen die het tij kan doen keren en die zijn niet optimaal. Maar nogmaals, je moet op bepaalde momenten roeien met de riemen die er zijn en daar het maximale uithalen. Tal van aandoeningen worden momenteel behandeld met therapeutische opties die niet of sub-optimaal zijn én niet zelden ook nog eens met gekende bijwerkingen ...
Absolute garanties bestaan niet in de medische wereld maar wel de wetenschap dat men met de middelen én hun beperkingen kennende, mensen de beste kansen kan geven op herstel of het voorkomen van nog slechter ... Men kan ook medisch maar handelen als een goed huisvader.
petrol242 schreef:Dat hoor je mij niet ontkennen. Maar de aangepaste vaccins zijn er (nog) niet dus zullen we andere middelen moeten gebruiken. Onze energie dus ergens anders in steken.
Dit vind ik een interessante post ... Dus concreet omhelst "dat andere" waar we energie moeten insteken ... ?????
Dizzy schreef:Onzin, zelfs met meer middelen zou de zorg het niet aankunnen, zeker niet als de vaccinatiegraad nog minder zou zijn.
Inderdaad, zonder vaccinatie zaten we nu in een Darwinistisch scenario met nog veel meer ellende en doden: "the survival of the fittest" ... Voor sommigen is dit een valabele piste evenwel ...
petrol242 schreef:De focus moet ondertussen op het indammen van de pandemie liggen. Kijk terug naar de feitenboom in het begin van deze bijdrage. Vaccinatie is slechts een bijkomend element geworden en dat doet zeer omdat de verwachtingen veel te hoog lagen en nu nog altijd blijkbaar.
Maar diezelfde vaccinatie heeft wel al veel leed helpen voorkomen en OK tegen de nieuwste variante is het minder effectief maar toch heeft het zijn bewezen nut gehad. En inderdaad, de combinatie met andere voorzorgsmaatregelen is van cruciaal belang.

Maar als er binnenkort een vaccin zal zijn dat wel nut heeft in de strijd tegen de laatste mutanten, dan gaan er ook weer anti-vaxxers zijn die zeggen: ik beslis zelf wel wat ik wil en niet, het is ontwikkeld om de aandelen van de virologen in de betrokken farma-industrie te vergroten, mijn vrijheid, en het is finaal allemaal "fake news" ... Ik hoop dat het er niet te veel zijn maar ik vrees ....
willde
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 09 dec 2020, 14:11
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Sky:
Hoe lang blijven we hier nog een welles-nietjes spel spelen. Begint afgezaagd te worden.
Je hebt volledig gelijk, dit begint hier meer een manier te worden voor een aantal mensen om zich af te reageren.
Nieuwe zinvolle argumenten zijn ver te zoeken. De frustratie daarentegen druipt er vanaf.
Ook wat eenvoudige nederigheid ontbreekt. Iedereen hier is een grote specialist, een eminente wetenschapper zelfs!
Het gaat om een wereldwijde crisis, met miljoenen slachtoffers, maar wij weten hier wel even perfect hoe we het zouden moeten oplossen. Eigenaardig dat sommigen hier nog niet uitgenodigd zijn door een of andere regering of door het WHO!
Zoals de man die tegen vrienden erover opschept dat hij thuis alle belangrijke beslissingen neemt: zijn vrouw bepaalt weliswaar waar ze naartoe gaan op reis en of ze nieuwe meubelen nodig hebben, maar hij beslist wat er moet gebeuren in Afghanistan en hoe de coronacrisis moet worden opgelost!
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

koenraaddeconinck schreef:Dit vind ik een interessante post ... Dus concreet omhelst "dat andere" waar we energie moeten insteken ... ?????
Echt? Heb ik dat nog niet duidelijk gezegd? Mensen uit elkaar houden bijvoorbeeld. De vergt heel veel energie op maatschappelijk vlak. Onmiddellijk stoppen met het CST. Het heeft meer slecht dan goed gedaan. Nog zoiets... TOI terug deftig in het leven roepen.
Weet je dat ik een week na mijn positieve test en symptomen nog steeds niet gecontacteerd ben door contact tracing? En als ik zelf bel kom ik in de wacht? Dat mijn ingescand cerificaat nog steeds groen kleurt? Er is nog veel werk aan de winkel hoor.

@sky en willde : username - notificaties - Beheer abonnemeneten ...
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

heist_175 schrijft ...Laat VanGrieken en andere domme ganzen die dans maar leiden dan...

Wat een argument :-D

@1207

Met de juiste cijfers, ja zeker...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1749
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

sky schreef: Ik dacht, ik ga na een paar weken expliciet te topic niet meer geopend te hebben, nog eens kijken maar ik heb niets gemist.
Dit lijkt wel op een slechte soap.
Hoe lang blijven we hier nog een welles-nietjes spel spelen. Begint afgezaagd te worden.
Het "probleem" is dat er hier (voor zover ik weet) geen virologen, infectiologen,... zitten. Hoogstens mensen met een nieuwsgierige blik die zich hierover inlezen. En zelfs bij de echte specialisten vind je geen eenduidig geluid. Voor elke Erika Vlieghe kan je een Anders Tegnell vinden.
Iedereen (inclusief mezelf) heeft zijn eigen mening over lockdowns, vaccinaties, CST,... dus blijft het inderdaad een beetje je eigen mening verdedigen. Ik denk niet dat er hier al veel hun mening hebben herzien.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

koenraaddeconinck schreef:]

Maar diezelfde vaccinatie heeft wel al veel leed helpen voorkomen en OK tegen de nieuwste variante is het minder effectief maar toch heeft het zijn bewezen nut gehad. En inderdaad, de combinatie met andere voorzorgsmaatregelen is van cruciaal belang.

Maar als er binnenkort een vaccin zal zijn dat wel nut heeft in de strijd tegen de laatste mutanten, dan gaan er ook weer anti-vaxxers zijn die zeggen: ik beslis zelf wel wat ik wil en niet, het is ontwikkeld om de aandelen van de virologen in de betrokken farma-industrie te vergroten, mijn vrijheid, en het is finaal allemaal "fake news" ... Ik hoop dat het er niet te veel zijn maar ik vrees ....
Hoe kan je dat nu zeggen met meer besmettingen, meer zieken & meer opnames dan in dezelfde periode vorig jaar ?
Die besmettingen, zieken & opnames komen dan ook nog eens uit de gebieden met de hoogste vaccinatie graad.

En idd dat moet altijd zo blijven, baas over eigen lichaam..zij die niet gevaccineerd willen worden, om welke reden dan ook, daar blijf je af...net zoals je van de zorg afblijft, wat de rede ook is van die opname.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

iceke schreef:
koenraaddeconinck schreef:
Maar diezelfde vaccinatie heeft wel al veel leed helpen voorkomen en OK tegen de nieuwste variante is het minder effectief maar toch heeft het zijn bewezen nut gehad. En inderdaad, de combinatie met andere voorzorgsmaatregelen is van cruciaal belang.

Maar als er binnenkort een vaccin zal zijn dat wel nut heeft in de strijd tegen de laatste mutanten, dan gaan er ook weer anti-vaxxers zijn die zeggen: ik beslis zelf wel wat ik wil en niet, het is ontwikkeld om de aandelen van de virologen in de betrokken farma-industrie te vergroten, mijn vrijheid, en het is finaal allemaal "fake news" ... Ik hoop dat het er niet te veel zijn maar ik vrees ....
Hoe kan je dat nu zeggen met meer besmettingen, meer zieken & meer opnames dan in dezelfde periode vorig jaar ?
Die besmettingen, zieken & opnames komen dan ook nog eens uit de gebieden met de hoogste vaccinatie graad.
Iceke, ook voor de laatste keer want ook ik word het welles-nietes gedoe stilaan beu.

De vaccinaties zijn inderdaad minder effectief tegen de laatste varianten. Dus maar niet vaccineren is uw standpunt want de vaccins werken niet optimaal.

Gaan we dan ook geen angiografieën meer doen omwille van potentieel risico op reacties door het inspuiten van contraststof, gaan we niet meer transplanteren omwille van het risico op afstoting van een orgaan, ...

De medische behadeling met 100% garantie en 0% risico op verwikkelingen bestaat gewoon niet.

In globo is er binnen de medische wereld - en dit zijn dan wel specialisten met veel meer opleiding en kennis ter zake dan wij zelf - consensus over het feit dat vaccinatie wel zin heeft.

Wie zegt bv. dat indien we allemaal een 3° prik gekregen hadden in een versneld vaccinatietempo dat de malaise die we nu kennen even groot zou zijn?

Van één ding ben ik zeker, zonder vaccinatie zaten we nu in een compleet rampscenario met ettelijk meer doden. En je mag nog 100x posten dat dit ridicuul is, I rest my case.
iceke schreef:En idd dat moet altijd zo blijven, baas over eigen lichaam..zij die niet gevaccineerd willen worden, om welke reden dan ook, daar blijf je af...net zoals je van de zorg afblijft, wat de rede ook is van die opname.
Nogmaals, zoals in mijn vorige posts: "slaap en droom zacht verder". Hieruit blijkt dat je gewoon geen weet hebt van wat er beweegt in de zorg.
Zie de voorbeelden bij het toewijzen van organen bij transplant patiënten.

Als ik uw standpunt doortrek, dan zou de patiënt die na een eerste levertransplantatie omwille van recidiverend alcoholmisbruik nood heeft aan een 2° lever, even veel recht hebben op een beschikbaar orgaan als de patiënt die na tegenslag (door bv. louter infectie) ook nood heeft aan een levertransplantatie. Forget it man ! Daar worden, terecht ook, wel rekeningen gemaakt en ook aangeboden op één of andere manier. Ik denk een licht vermoeden te hebben aan wie het orgaan zal toegewezen worden.

En ook nogmaals: ethische comités in ziekenhuizen hebben al protocols uitgewerkt om ook bij covid artsen te helpen bepalen wie - indien men echt volledig aan het eind van de bobijn zit - nog gered wordt of niet.

Vergeet ook niet dat een arts altijd het recht heeft om patiënten te weigeren die zijn / haar adviezen niet volgen. Ook medische hulp en zorg is nog altijd gebaseerd op een vertrouwensrelatie tussen arts en patiënt.

Dus ...

Verder: vrijheid en baas over eigen lichaam ! Ja, nogmaals, zo lang je geen gevaar bent voor mij of anderen.


petrol242 schreef:
koenraaddeconinck schreef:Dit vind ik een interessante post ... Dus concreet omhelst "dat andere" waar we energie moeten insteken ... ?????
Echt? Heb ik dat nog niet duidelijk gezegd? Mensen uit elkaar houden bijvoorbeeld. De vergt heel veel energie op maatschappelijk vlak. Onmiddellijk stoppen met het CST. Het heeft meer slecht dan goed gedaan. Nog zoiets... TOI terug deftig in het leven roepen.
Weet je dat ik een week na mijn positieve test en symptomen nog steeds niet gecontacteerd ben door contact tracing? En als ik zelf bel kom ik in de wacht? Dat mijn ingescand cerificaat nog steeds groen kleurt? Er is nog veel werk aan de winkel hoor.

@sky en willde : username - notificaties - Beheer abonnemeneten ...
Kijk, dit is het bewijs dat er zeer veel punten zijn waarop "posters" mekaar vinden.

Inderdaad al die punten die je opsomt zijn pijnpunten. De Vadder stelt terecht in een artikel (bron: deredactie.be) dat door de door u aangehaalde pijnpunten (CST, contact tracing, ...) alleen maar de breuk tussen burger en politiek toeneemt.

Het beleid heeft inderdaad "kemels met hopen" geschoten en dit tot op de dag van vandaag maar ook (een deel van) de bevolking zelf heeft verantwoordelijkheden, die niet altijd opgenomen zijn.

Het probleem met dit topic is niet alleen de vermelde welles - nietes standpunten met bijhorende argumentatie. Schriftelijke communicatie biedt overigens ook minder mogelijkheden tot nuancering. En je kan het absoluut niet eens zijn met anderen hun standpunt maar daarom zijn nog geen scheldpartijen zoals gisteren nodig ... En je standpunt verdedigen tot het uiterste met emoties die er soms komen bij kijken en verwoordingen op het scherp van de snee, is nog altijd iets anders dan schelden en persoonlijke verwijten debiteren ...

Inderdaad, op dit vlak is niemand hier echt specialist ter zake. Ook de experten niet want die staan tegenover een relatief ongekende tegenstander.
En de politiek ... :roll: laat ons daar niet te veel energie van onze laptop batterij aan verspillen ...
Laatst gewijzigd door koenraaddeconinck 06 dec 2021, 14:45, in totaal 2 gewijzigd.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

petrol242 schreef:Niet gevaccineerden mensen krijgen geen paske van de overheid om alle epidemiologische regels te mogen overtreden. Dat is de grote blunder van de overheid, nog steeds. Dat zou ondertussen toch al duidelijk mogen zijn. Dat houdt de pandemie in stand!
Daar zijn we het over eens, maar het zijn heus niet enkel gevaccineerden die de regels overtreden sommigen ontkennen zelfs het nut van de regels maar daar hoor ik u veel minder over. Steeds blijven verwijzen naar dit verschil is dus onzinnig vooral als je het steeds in dezelfde richting doet. Ik ontken niet dat gevaccineerden niet altijd de regels volgen maar dat is ook zo bij niet-gevaccineerden terwijl zij een groter risico vormen op ernstige problemen.

Je maakt ook opnieuw dezelfde fout door minder efficiëntie gelijk te stellen met geen enkele efficiëntie, dat is gewoon fout. Ja, de efficiëntie neemt af (transmissie) maar vaccins houden daarnaast ook nog altijd mensen uit het ziekenhuis en dus is elke extra gevaccineerden NOG ALTIJD winst in deze crisis.

Contacten verminderen daar zijn we het over eens maar je kan ook enkel toegeven dat dit praktisch onmogelijk is en dus ook veel gebreken kent. Kortom je hebt ALLE factoren zoveel mogelijk nodig. Focus verminderen op 1 factor is gewoon meer problemen, niet minder. Vaccins houden ook niet tegen om maatregelen te volgen.

Tijd verliezen we door mensen ONNODIG in het ziekenhuis te laten behandelen omdat we te laf zijn om hen tegen zichzelf te beschermen. Bovendien berokkenen ze ook anderen schade, inclusief de zorg en elke belastingbetaler. Dan heb je nog de slachtoffers van mensen wiens zorg uitgesteld wordt en daar mogelijk zeer ernstige gevolgen van gaan dragen in de toekomst. De term schuldig verzuim past beter.

Andere vaccins zijn er nog niet maar de huidige wel nog, vermits omicron ook nog niet de overhand heeft, zijn ze dus nog enorm nuttig. Ze negeren is totaal onnuttig want de andere factoren zijn ook zo lek als een zeef.

Uw mening is geen onzin maar als je zaken beweert die onzinnig zijn dan mag men dat zeggen. De zorg zou zonder vaccins totaal tenonder gaan want je zou nog meer slachtoffers hebben die in het ziekenhuis belanden, ook zorgpersoneel zelf, dat is gewoon evident.

Meer middelen kan ook niet zomaar. Geld valt niet uit de lucht en zelfs als men oneindig geld had dan nog zit je met de nodige mensen die er gewoon niet zijn. Toevallig een artikel hierover in de morgen vandaag: https://www.demorgen.be/nieuws/waarom-d ... ~b26a4569/ Te lezen in incognitomadus.

Je moet EERST preventief handelen en zorgen dat er zo weinig mogelijk mensen in de miserie komen en de zorg belasten. Jij let niet meer op de kraan en gaat dan doen alsof we de capaciteit maar moeten aanpassen. Neen, eerst de kraan meer dicht draaien en DAN dweilen. Het kan zijn dat de kraan nog drupt maar dat is toch beter dan een open kraan, zeker als je pas geverfd hebt :lol:

Duitsland staat er zo goed voor dat ze vaccinatie gaan... verplichten :lol: Ze zijn gewoon kordater en hebben eerder een mentaliteit van wat moet gebeuren doen we. Bovendien heeft Duitsland ook financieel een ander plaatje. Wij gooien liever geld weg aan -tig regeringen die dan tot het oneindige kunnen zeveren over wat ze allemaal niet willen. Uiteindelijk kom je dan te laat met halve maatregelen. Gezondheid zou al federaal moeten zijn, dan heb je al eenheid van commando en maar 1 keer dezelfde uitgaven. Hier zijn ze bezig over wie nu de stoute kindjes zijn, de Walen, de Vlamingen,... Soit, zelfs met 1 regering zou dit veel te laat komen want je moet mensen opleiden en dat duurt jaren, die jaren hebben we gewoon niet, de crisis is er NU.

Petrol, je bent zelf een deel van het bewijs. Zonder vaccinatie had je een hogere kans om zelf de zorg te bezetten. Je hoeft echt geen glazen bol te hebben om in te zien waar we zouden staan indien de vaccinatiegraad lager was, het zou zeker niet beter zijn. Vaccinatie is dus wel degelijk zeer belangrijk voor de zorg. Ik zeg niet dat ze alles oplossen maar ze zijn en blijven belangrijk. Jij bent de enige die hier eist dat ze alles moeten oplossen eer ze nog focus krijgen. We kunnen gedrag dan OOK maar lossen en onze energie op iets anders richten want ook dat alleen gaat de zorg niet helpen of de pandemie indammen. Je klaagt over het gebrek van iets maar bent blind voor dezelfde gebreken elders. Dat is dus de inconsequentie van uw theorie.

Uw verf heeft inderdaad niet gepakt, misschien beter pappen en nat houden :lol:

Je bent inderdaad consequent in het volhouden van uw inconsequentie en ik begrijp volledig dat je het op je heupen krijgt als ik en anderen u daarop blijven wijzen. Ik ga er niet mee stoppen zolang jij ze blijft bovenhalen.

Ik zeg ook niet dat uw mening inconsequent is omdat ze niet overeen komt met de mijne en anderen hun mening maar ik heb wel al meermaals getoond dat er ernstige tegenstrijdigheden zitten in uw logica.

Hoe kan je uitleggen dat je streng bent voor vaccinatie terwijl je het nut toegeeft?
Kan enkel iets dat 100% werkt nuttig zijn?
Welk medicijn zou dan nog nuttig zijn want wondermiddelen bestaan gewoon niet?
Waarom zijn mensen die de regels niet volgen een probleem maar mensen die niet eens gevaccineerd zijn geen probleem?
Waarom hamer je op de imperfectie van vaccins maar verwijs je naar andere oplossingen... die minstens even imperfect zijn?
Waarom zeg je vaccinatie niet helpt tegen druk op de zorg terwijl je zelf een voorbeeld bent van het tegendeel?

De focus moet niet alleen op indammen liggen maar op zoveel mogelijk miserie vermijden. Eerst en vooral de miserie van de zieken maar ook de miserie van het zorgpersoneel en tenslotte de miserie van elke burger als financier van alles. We moeten daarvoor ALLE wapens inzetten die we hebben. Vaccins zijn daar nog altijd bij. Dat ze niet perfect zijn doet geen zeer, dat bleek al voor ze er waren. Het 100% vaccin heb ik niet weten aankondigen. Zelfs als ze nog maar 1% effectief zouden blijken dan nog is dat een volle 1% beter dan 0% bij niet gevaccineerden. Je bent zelf een voorbeeld dat het gelukkig nog veel hoger is. Uiteraard zijn andere factoren ook van belang maar ZONDER de eerste stap, vaccinatie, uit het oog te verliezen.

Het CST was een kemel, vooral door de naam die de lading niet dekt. Het afschaffen zal echter niet helpen. Enerzijds weet zelfs de grootste debiel ondertussen dat het niet voor absolute veiligheid zorgt en anderzijds zal het gevolg zijn dat de vermenging/contacten toenemen, kortom het omgekeerde van wat we willen bereiken.

Het is ook niet onzinnig om mensen die minder kans hebben om ernstig ziek te worden te scheiden van anderen. Zij die kozen om die bescherming niet te willen hebben dan een verantwoordelijkheid die groter is bij de andere factoren. Het stopt echter niet bij HUN persoonlijk risico maar ze brengen de zorg en onrechtstreeks iedereen in de shit.

Het probleem van de mensen die hun eigen waarheid willen volgen is er al van voor deze crisis. Ze wordt nu enkel versterkt maar ze zou er ook zijn zonder de crisis. Gaat het niet over een virus dan wel over 5G of een oranje clown ergens ver weg. Punt is hoe lang moet je rekening houden met mensen bij wie rationaliteit als iets vies geworden is dat ons door Bill Gates wordt toegediend? Waar is de tijd dat we op wetenschap vertrouwden en beslissingen namen in het ALGEMEEN belang ipv elke groep de boel laten gijzelen? Waarom houden we dan geen referendum, vaccinatie verplicht of niet? Ik ben voor, 100%.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

@ Dizzy: het is lang geleden dat ik op dit forum nog een post gelezen heb met zoveel heldere inzichten op één scherm ... Dank en appreciatie hiervoor !
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

We hebben momenteel 8,7 miljoen volledig gevaccineerden in dit land. Ik hoef dus geen viroloog of expert te zijn om te beseffen dat ik besmet kan worden door elk van deze gevaccineerden...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1728
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

wied schreef:We hebben momenteel 8,7 miljoen volledig gevaccineerden in dit land. Ik hoef dus geen viroloog of expert te zijn om te beseffen dat ik besmet kan worden door elk van deze gevaccineerden...
Gelukkig kan je niet besmet worden door wie niet gevaccineerd is. Valt dat nog even mee zeg :roll:
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

wied schreef:We hebben momenteel 8,7 miljoen volledig gevaccineerden in dit land. Ik hoef dus geen viroloog of expert te zijn om te beseffen dat ik besmet kan worden door elk van deze gevaccineerden...
En ik hoef geen viroloog te zijn om te stellen dat ik als gevaccineerde meer kans heb op besmetting door een niet gevaccineerde dan een gevaccineerde. En ik hoef geen viroloog te zijn om, dagelijks werkende in de zorg, vast te stellen dat gevaccineerden meestal minder ernstige symptomen hebben dan niet gevaccineerden.
Laatst gewijzigd door koenraaddeconinck 06 dec 2021, 15:12, in totaal 1 gewijzigd.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

De kans dat een niet-gevaccineerde mij besmet is dus 8 a 9 maal kleiner... :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

Ik ga er van uit dat deze post bedoelt is als grap ...
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

koenraaddeconinck schreef: De vaccinaties zijn inderdaad minder effectief tegen de laatste varianten. Dus maar niet vaccineren is uw standpunt want de vaccins werken niet optimaal.
oh, jawel hoor, net zoals bij de griepspuit heb ik daar geen enkel probleem mee...
Ik zal het anders verwoorden, de vaccins die nu op de markt zijn werken contra productief...dat ziet het kleinste kind in de cijfers.
koenraaddeconinck schreef: Wie zegt bv. dat indien we allemaal een 3° prik gekregen hadden in een versneld vaccinatietempo dat de malaise die we nu kennen even groot zou zijn?
3 prikken op 12 maand ? Zo goed werken ze dus.....
koenraaddeconinck schreef: Van één ding ben ik zeker, zonder vaccinatie zaten we nu in een compleet rampscenario met ettelijk meer doden. En je mag nog 100x posten dat dit ridicuul is, I rest my case.
De cijfers spreken dat gewoon tegen.

En ook nogmaals: ethische comités in ziekenhuizen hebben al protocols uitgewerkt om ook bij covid artsen te helpen bepalen wie - indien men echt volledig aan het eind van de bobijn zit - nog gered wordt of niet.
En daar staat in gevaccineerden first ? ...Dream on....
Vergeet ook niet dat een arts altijd het recht heeft om patiënten te weigeren die zijn / haar adviezen niet volgen. Ook medische hulp en zorg is nog altijd gebaseerd op een vertrouwensrelatie tussen arts en patiënt.
Al een geluk, ik vertouw mijn huisarts, ik hoop dat die dat ook doet met mijn beslissing in deze...
Enfin, ik ben daar zeker van, we hebben daar een gesprek over gehad.

Verder: vrijheid en baas over eigen lichaam ! Ja, nogmaals, zo lang je geen gevaar bent voor mij of anderen.
& gelukkig heeft dat dus amper of niets met vaccinatie te maken :angel:
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Er is vandaag een opiniestuk verschenen in DS over deze keuze in de zorg. Er worden een aantal scenario's gegeven met telkens de voor- en nadelen.

Er wordt dus wel degelijk nagedacht over hoe men deze keuzes best maakt en ik kan al verraden dat het voor de ongevaccineerden zelden een verbetering was.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

wied schreef:De kans dat een niet-gevaccineerde mij besmet is dus 8 a 9 maal kleiner... :-D
Nee, in alle ernst. Cijfers liegen niet...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

wied schreef:
wied schreef:De kans dat een niet-gevaccineerde mij besmet is dus 8 a 9 maal kleiner... :-D
Nee, in alle ernst. Cijfers liegen niet...
Neen, de kans dat je een niet gevaccineerde tegen komt is 8 a 9 maal kleiner dan dat je een gevaccineerde tegenkomt.

De kans dat een besmet persoon de besmetting overdraagt is veel kleiner als deze besmette gevaccineerd is, minder virusload, beperkter aantal dagen besmettelijk.

Daarenboven geraakt 50% van de gevaccineerden niet besmet, want dat is wat de vaccins tegenhouden vandaag, voor omikron.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

Hoeveel is "veel kleiner"!?
En deze bron geeft goed weer dat 50% van hen geen supermensen zijn:
https://www.gezondheidenwetenschap.be/g ... neerd-bent
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Leuke info in dat artikel:
Toch wil dit niet zeggen dat de vaccins niet werken. De studies hebben dan ook een aantal belangrijke beperkingen:

Ten eerste wordt er in de studies hoofdzakelijk gekeken naar symptomatische infecties.
Het is niet onlogisch dat de virale lading tussen gevaccineerden met symptomen en niet-gevaccineerden met symptomen gelijkaardig is. Alleen is de kans op een symptomatisch infectie vele malen kleiner bij gevaccineerden.
Het aantal doorbraakinfecties is nog steeds zeer beperkt, ook met de deltavariant.
De aangehaalde studies zijn slechts momentopnames, waarbij telkens slechts één staalafname gebeurde.
Het is onduidelijk of gevaccineerden even lang besmettelijk zijn als niet-gevaccineerden.
De virale lading, die in elk van deze studies als maat voor besmettelijkheid wordt gebruikt, is slechts één factor van belang.
Ook de mate waarin je symptomen vertoont na infectie is van belang. Als je bijvoorbeeld minder niest of hoest, zal je het virus wellicht minder verspreiden. Dergelijke factoren worden niet in rekening gebracht
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

duizend schreef:
wied schreef:
wied schreef:De kans dat een niet-gevaccineerde mij besmet is dus 8 a 9 maal kleiner... :-D
Nee, in alle ernst. Cijfers liegen niet...
Neen, de kans dat je een niet gevaccineerde tegen komt is 8 a 9 maal kleiner dan dat je een gevaccineerde tegenkomt.

De kans dat een besmet persoon de besmetting overdraagt is veel kleiner als deze besmette gevaccineerd is, minder virusload, beperkter aantal dagen besmettelijk.

Daarenboven geraakt 50% van de gevaccineerden niet besmet, want dat is wat de vaccins tegenhouden vandaag, voor omikron.
Dank voor uw post 'duizend'. Spijtig genoeg lezen mensen alleen wat ze willen lezen en interpreteren ze cijfers zoals het hen het best uitkomt ... Maar bon, dat is hun goed recht natuurlijk.
iceke schreef:
koenraaddeconinck schreef: De vaccinaties zijn inderdaad minder effectief tegen de laatste varianten. Dus maar niet vaccineren is uw standpunt want de vaccins werken niet optimaal.

oh, jawel hoor, net zoals bij de griepspuit heb ik daar geen enkel probleem mee...
Ik zal het anders verwoorden, de vaccins die nu op de markt zijn werken contra productief...dat ziet het kleinste kind in de cijfers.
Ik denk dat we allebei er een andere "rekenkundige redenering" op nahouden. Zoals ik al zei, iedereen interpreteert de cijfers er maar op los ngl. de doelstelling die men voor ogen heeft. Ieder recht op zijn waarheid natuurlijk ...

iceke schreef:
koenraaddeconinck schreef: Wie zegt bv. dat indien we allemaal een 3° prik gekregen hadden in een versneld vaccinatietempo dat de malaise die we nu kennen even groot zou zijn?

3 prikken op 12 maand ? Zo goed werken ze dus.....
Bij meerdere vaccins zijn rappels nodig, dus wat is er nieuw onder de zon?
iceke schreef:
koenraaddeconinck schreef: Van één ding ben ik zeker, zonder vaccinatie zaten we nu in een compleet rampscenario met ettelijk meer doden. En je mag nog 100x posten dat dit ridicuul is, I rest my case.
De cijfers spreken dat gewoon tegen.
[/quote]

Zeer geïnteresseerd in de wiskunde of statistiek die achter deze uitspraak schuilt.

iceke schreef:
duizend schreef:En ook nogmaals: ethische comités in ziekenhuizen hebben al protocols uitgewerkt om ook bij covid artsen te helpen bepalen wie - indien men echt volledig aan het eind van de bobijn zit - nog gered wordt of niet.
En daar staat in gevaccineerden first ? ...Dream on....
't Zal natuurlijk afhangen van de behandelende arts op dat moment. Inderdaad, dream on :beerchug:

iceke schreef:
koenraaddeconinck schreef:Vergeet ook niet dat een arts altijd het recht heeft om patiënten te weigeren die zijn / haar adviezen niet volgen. Ook medische hulp en zorg is nog altijd gebaseerd op een vertrouwensrelatie tussen arts en patiënt.
Al een geluk, ik vertouw mijn huisarts, ik hoop dat die dat ook doet met mijn beslissing in deze...
Enfin, ik ben daar zeker van, we hebben daar een gesprek over gehad.
[/quote]

Des te beter voor u en hopelijk, maar ik wens het u in geen enkel opzicht toe !, denkt de specialist er in het ziekenhuis ook zo over, mocht je daar belanden maar nogmaals, laat ons hopen dat dit nooit hoeft. Ik vrees dat de opinie van uw huisarts er dan ook niet meer zo veel zal toe doen ...


Heeft alles met vaccinatie te maken of toch onder meer met vaccinatie: niemand heeft het recht om mij in gevaar te brengen. Dus beslissen om je niet te laten vacinneren, zeker voor mij OK. Maar als dit een verhoogd risico impliceert op besmetting door u van anderen, stopt daar uw vrije keuze wat mij betreft.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Dizzy schreef: Daar zijn we het over eens, maar het zijn heus niet enkel gevaccineerden die de regels overtreden sommigen ontkennen zelfs het nut van de regels maar daar hoor ik u veel minder over. Steeds blijven verwijzen naar dit verschil is dus onzinnig vooral als je het steeds in dezelfde richting doet. Ik ontken niet dat gevaccineerden niet altijd de regels volgen maar dat is ook zo bij niet-gevaccineerden terwijl zij een groter risico vormen op ernstige problemen.
Maar het is wel de realiteit. De overheid laat de bevolking toe om de basisregels in de epidemiologie niet te volgen. Je kan je vandaag de dag je perfect aan de opgelegde regels houden en tegelijk een pak mensen besmetten. Het wilt er precies maar niet ingaan. Voor mij is het niet de discussie van wie , wat, waar maar gewoon van wat er dagdagelijks effectief gebeurt. En over de niet gevaccineerden ben ik het niet eens. Zij vormen geen groter risico binnen de pandemie. Elk besmet persoon, ongeacht zijn vaccinatiestatus vormt een risico en daar moeten we iets aan doen en daar heb ik al genoeg acties in voorop gesteld.
phil48 schreef:Gelukkig kan je niet besmet worden door wie niet gevaccineerd is. Valt dat nog even mee zeg
Dat kan perfect als de niet gevaccineerde niet besmettelijk is.
Dizzy schreef: Je maakt ook opnieuw dezelfde fout door minder efficiëntie gelijk te stellen met geen enkele efficiëntie, dat is gewoon fout. Ja, de efficiëntie neemt af (transmissie) maar vaccins houden daarnaast ook nog altijd mensen uit het ziekenhuis en dus is elke extra gevaccineerden NOG ALTIJD winst in deze crisis.
Ge moet daar echt mee gaan stoppen Dizzy. Ik ben niet fout. Nog een keer en ik stop het debat met jou. Ik stel voor dat je de vakliteratuur induikt. De efficiëntie tegen transmissie neemt niet af. De varianten ontwijken de aangeboren en selectieve immuniteit. De efficiëntie qua bescherming tegen covid-19 neemt af. Groot verschil!
De vaccins houden mensen verder weg van Covid-19. Ja, hoe dikwijls moet ik dat nog zeggen? Maar ze houden sinds lineage 4 op delta de pandemie niet meer tegen!
Dizzy schreef:Tijd verliezen we door mensen ONNODIG in het ziekenhuis te laten behandelen omdat we te laf zijn om hen tegen zichzelf te beschermen
Omdat economie nog altijd boven volksgezondheid staat.
Dizzy schreef:Meer middelen kan ook niet zomaar. Geld valt niet uit de lucht en zelfs als men oneindig geld had dan nog zit je met de nodige mensen die er gewoon niet zijn
Maar dat klaag ik toch ook aan?? Wat is er in de afgelopen twee jaar in de zorg gebeurd? Niks, nada, nul komma nul. Maar ik leg wel de vinger aan de pols van wat de eigenlijke oorzaak is van de problemen in de zorg. Dat kan je niet alleen vertalen vanuit de vaccinatiegraad.
Dizzy schreef:Je moet EERST preventief handelen en zorgen dat er zo weinig mogelijk mensen in de miserie komen en de zorg belasten. .
Voila, de oorzaak dus aanpakken en het aantal besmettingen beperken. Het is echt niet moeilijk hoor.
Dizzy schreef: Petrol, je bent zelf een deel van het bewijs. Zonder vaccinatie had je een hogere kans om zelf de zorg te bezetten. Je hoeft echt geen glazen bol te hebben om in te zien waar we zouden staan indien de vaccinatiegraad lager was, het zou zeker niet beter zijn. Vaccinatie is dus wel degelijk zeer belangrijk voor de zorg.
Je maakt het echt wel moeilijk Dizzy. Heb ik dat ooit ergens ontkend? Alleen zijn we de vaccins kwijt als wapen tegen de pandemie. Elke keer eindigt het in het nut van de vaccins tegen covid-19... Dat weten we allemaal!! Ik zou ook liever 100% vaccinatiegraad zien, maar vergeet dat. Dat gaat er NOOIT komen. Maar heb tenminste het lef om toe te geven dat ze ons niet meer helpen om de pandemie onder controle te krijgen. Daar is hun nut bijna onbestaand geworden.
Dizzy schreef:Duitsland staat er zo goed voor dat ze vaccinatie gaan... verplichten :lol: Ze zijn gewoon kordater en hebben eerder een mentaliteit van wat moet gebeuren doen we.
Mijn nichtjes van 14 en 16 proberen al 5 weken hun eerste spuit te krijgen. In hun deelstaat Hessen werken ze met bussen en telkens valt hun dorp er naast omdat de vaccins op zijn aan... jawel boosters. Succes met de verplichting denk je dan. Gelukkig hebben ze nog een zorg die nog volop operationeel is.
Je moet ook niet over 'mijn logica' beginnen. Daar doen virussen niet aan. Maar ik zal antwoorden op de vragen die je stelt in de hoop dat je eindelijk gaat snappen waar ik het over heb.
Dizzy schreef:Hoe kan je uitleggen dat je streng bent voor vaccinatie terwijl je het nut toegeeft?

Het feit dat je die vraag stelt zegt eigenlijk al genoeg. Je hebt die al eens gesteld en daar een antwoord op gekregen. Ik zal het dus nog eens herhalen. De vaccins zijn ontwikkeld als bescherming tegen covid-19. Ze heten ook niet voor niet covid-19 vaccins. Ze doen daar als ze niet te lang geleden gezet zijn goed hun werk. Dat is dus de tweede verdedigingslinie, zeg maar onze selectieve afweer. Gezien de mutaties op de S-eiwitten is die selectieve afweer tegen besmetting ondertussen weg gevallen. Tegelijk zien we vanaf de vierde lineage van de deltavariant een ontwijkmutatie van de aangeboren afweer, waardoor dus enkel nog het nut tegen covid-19 overblijft. Ik ben streng voor vaccinatie als middel tegen besmetting en helemaal niet streng voor vaccinatie als het over covid-19 gaat. Die veralgemening hebben anderen er van gemaakt.
Dizzy schreef:Kan enkel iets dat 100% werkt nuttig zijn?

Waarom denk je dat ik de vaccin nuttig vind in het beschermen tegen covid-19 terwijl ze niet 100% daar tegen beschermen?
Dizzy schreef:Welk medicijn zou dan nog nuttig zijn want wondermiddelen bestaan gewoon niet?

Momenteel ben ik iets minder bezig in het opvolgen van studies naar curatieve geneesmiddelen tegen covid-19. Momenteel thee en honing?
Dizzy schreef:Waarom zijn mensen die de regels niet volgen een probleem maar mensen die niet eens gevaccineerd zijn geen probleem?

Elke idioot is een probleem. Maar dat geeft mij niet de behoefte om mensen in vakjes te gaan opdelen op basis van zaken die niks met idioterie te maken hebben. Wat ik voornamelijk aanklaag is dat de overheid toelaat de basisregels uit de epidemiologie te overtreden op basis van vaccinatiestatus. Dat is zo verkeerd...
Dizzy schreef:Waarom hamer je op de imperfectie van vaccins maar verwijs je naar andere oplossingen... die minstens even imperfect zijn?

Ik hamer op wat de vaccins niet doen maar wat er wel van verwacht wordt. Dat is de grootste val waar we nu in trappen. Er zijn dingen die we onmiddellijk kunnen invoeren en die stukken efficiënter zijn. Ze hebben even wat politieke moed nodig. Maar we zitten nu alleen met lafheid.
Dizzy schreef:Waarom zeg je vaccinatie niet helpt tegen druk op de zorg terwijl je zelf een voorbeeld bent van het tegendeel?


Ik denk dat je me daar niet helemaal begrepen hebt. We zitten gelukkig met een redelijke vaccinatiegraad. Het grootste vaccinatiewerk is dus al gebeurd en toch blijft de zorg zorgwekkend om redenen die ik al aangehaald heb. Streven naar een nog hogere vaccinatiegraad gaat nog weinig verschil maken naar de zorg toe en het is gewoon een utopie. Dus eerst zorgen dat mensen niet besmet geraken is momenteel de beste strategie.
Ik betwijfel ook of ik zonder vaccin in het ziekenhuis beland zou zijn. De kans om als gezonde mens in het ziekenhuis te komen met covid-19 is op zich al heel klein. Ik heb ook al voor de vaccinatiecampagne blijkbaar een voorgaande infectie doorgemaakt zonder symptomen. Toen ik in april dit jaar in de spoed ben opgenomen voor een rugkwaal is er bloed getrokken omdat men eerst dacht dat er iets mankeerde aan mijn nieren. Ik heb toen gevraagd of er een serologische screening kon gebeuren op antistoffen tegen SARS-CoV-2 en die was positief. Maar je moet natuurlijk maar de pech hebben... Waarom ik nu wel symptomen heb gehad... tja, aard van het beestje zeker en ontwijkmutaties?
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

petrol242 schreef: Streven naar een nog hogere vaccinatiegraad gaat nog weinig verschil maken naar de zorg toe
iets zegt me dat de specialisten in de uz's in Belgie en gerenommeerde instellingen wereldwijd het volstrekt oneens zullen zijn met jou.
wedden wat ik het weer compleet verkeerd lees en begrijp :)
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Als je morgen dat hoger niveau haalt zullen we nog eens klappen. Er is een verschil tussen willen en kunnen. Succes met de 100% die je bij sint juttemis zal halen.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

petrol242 schreef: Streven naar een nog hogere vaccinatiegraad gaat nog weinig verschil maken naar de zorg toe
Tja, door 100% te vaccineren hadden we de druk op de zorg gehalveerd. Peanuts natuurlijk :bang:

PS. Ik wacht nog altijd op een antwoord hoe men de TOI strategie die zo gepromoot wordt in de praktijk kan uitvoeren.
Verplichten ? Hoeveel testen, en door wie ? Hoe isoleren ?
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

petrol242 schreef:Maar het is wel de realiteit. De overheid laat de bevolking toe om de basisregels in de epidemiologie niet te volgen. Je kan je vandaag de dag je perfect aan de opgelegde regels houden en tegelijk een pak mensen besmetten. Het wilt er precies maar niet ingaan. Voor mij is het niet de discussie van wie , wat, waar maar gewoon van wat er dagdagelijks effectief gebeurt. En over de niet gevaccineerden ben ik het niet eens. Zij vormen geen groter risico binnen de pandemie. Elk besmet persoon, ongeacht zijn vaccinatiestatus vormt een risico en daar moeten we iets aan doen en daar heb ik al genoeg acties in voorop gesteld.
Dat ik het niet hoog op heb met de regels van de overheid dat was duidelijk dacht ik. Je moet me niet overtuigen van iets waar ik zelf al van overtuigd ben.

De niet gevaccineerden vormen wel degelijk een groter risico. Ze belanden vaker en in ergere toestand in de ziekenhuizen.

Qua besmettelijkheid is er onduidelijkheid voor de nieuwste variant maar voor alle vorige was er wel degelijk een verschil.

Kortom de realiteit is helder en duidelijk, laat u vaccineren want dan bespaar je jezelf en de maatschappij potentiële zware problemen. Dat DAARNAAST ook gedrag belangrijk is daar zijn we het altijd al eens over geweest maar gedrag zal ook altijd lek zijn en dus onvoldoende. Het is EN EN niet OF OF maar dat gaat er precies maar niet in.
petrol242 schreef:Ge moet daar echt mee gaan stoppen Dizzy. Ik ben niet fout. Nog een keer en ik stop het debat met jou. Ik stel voor dat je de vakliteratuur induikt. De efficiëntie tegen transmissie neemt niet af. De varianten ontwijken de aangeboren en selectieve immuniteit. De efficiëntie qua bescherming tegen covid-19 neemt af. Groot verschil!
Jij bent niet fout maar uw uitleg is onvolledig en eenzijdig en DAT is en blijft fout. Ook de conclusie is gewoon fout. We hebben vaccins en gedrag via regels, beide wapens zijn hard nodig. Wat niet nodig is, is doen alsof 1 factor niet genoeg helpt en deze dan maar verwaarlozen terwijl de andere factor OOK niet volledig helpt en OOK onvoldoende is.

Varianten ontwijken inderdaad vaccins maar ook niet volledig waardoor ze wel degelijk nuttig blijven (minder <> niets), ze blijven ook nuttig tegen ziekenhuisopname en zware klachten. Kortom, bijzonder nuttig en dus bijzonder vreemd om er niet maximaal op in te zetten.

Je hoort het misschien niet graag maar economie is voor iedereen belangrijk. Mensen moeten tenslotte eten en dat komt op tafel door economische activiteit. Ik zou ook graag een hippie in een mooi en warm land zijn maar dan verhonger ik en dat vind ik niet prettig. Ik werk dus voor mijn geld en ga om de zoveel tijd eens de hippie spelen. Ik besef wel dat hippies niet realistisch zijn als wereldmodel ook al vind ik het sympathiek.

Trouwens wat begin je over volksgezondheid terwijl je mensen die lak hebben aan de gezondheid van anderen staat te verdedigen. Als je voor volksgezondheid bent dan ben je nu VOOR vaccinatie. Vaccinatie heeft heel veel mensen veel gezondheidsproblemen bespaard, inclusief jezelf.

Dat er meer naar zorg mag en kan gaan daar zijn we het over eens. Dat we de capaciteit maar moeten uitbreiden omdat men soms preventie weigert niet.
petrol242 schreef:Je maakt het echt wel moeilijk Dizzy. Heb ik dat ooit ergens ontkend? Alleen zijn we de vaccins kwijt als wapen tegen de pandemie. Elke keer eindigt het in het nut van de vaccins tegen covid-19... Dat weten we allemaal!! Ik zou ook liever 100% vaccinatiegraad zien, maar vergeet dat. Dat gaat er NOOIT komen. Maar heb tenminste het lef om toe te geven dat ze ons niet meer helpen om de pandemie onder controle te krijgen. Daar is hun nut bijna onbestaand geworden.
Petrol het is is niet omdat jij hamert op het verschil dat het grote voordeel van vaccins ineens niet meer belangrijk is. De vaccins zijn we niet kwijt maar ze zijn minder efficiënt maar nog altijd veel beter dan niet vaccineren. Dat weten we allemaal. Ik geloof niet in 100% vaccinatie, die heb je ook niet bij verplichting maar elke percent is een pak miserie minder. Ik wil voor elke procent winst gaan, jij geeft het op omdat het moeilijker wordt en komt met een alternatief dat nog kaduker is. Vaccins beschermen elke dag nog mensen tegen veel miserie zoals jezelf dus dat hun nut bijna onbestaand zou zijn is gewoon prietpraat. Het excuus om dan over transmissie te beginnen is naast de kwestie. Vaccins zijn niet onnuttig, integendeel.

Waarom raad je uw nichtjes toch die nutteloze vaccins niet af? Veel gemakkelijker toch. Zeg hen dat ze zich concentreren op gedrag, dan komt het allemaal goed :lol:

Petrol, wees eerlijk, je kraakt de vaccins constant af en je bent zelf verantwoordelijk voor de verwarring rond transmissie en bescherming tegen covid-19. Voor de meeste mensen maakt dat ook weinig uit, werkt het of werkt het niet. Zijn de voordelen groter dan de nadelen? Dat is voor vaccins nog altijd het geval. Spreken over onnuttig is dus compleet fout en geeft een beeld van stop er maar mee terwijl dit net extra slachtoffers maakt.

Als ik iemand overtuig om te vaccineren bespaar ik hem mogelijk een verblijf in het ziekenhuis en een lange tijd van problemen als jij iemand overtuigt (onbewust) om bij de weigering te blijven omdat het toch niet meer nuttig is breng je iemand potentieel in die situatie. Dan weet ik het wel.

Je moet niet over thee en honing beginnen als ik correct stel dat geen enkel medicament 100% werkt. Dan kunnen we ons bij elk medicament gaan focussen op gedrag. Bestralen zou men misschien maar niet meer doen want dat is ver onder de 100% effectief, beter wat gezond gedrag tegen de kanker? Dat lijkt hard op homeopathie, verdun wat water en vertel er een leuk verhaaltje rond, je krijgt dan mensen die dat geloven en hun behandeling stoppen en uiteindelijk dood gaan aan hun vergissing. Ook bij de vaccinweigeraars zijn er helaas heel wat mensen gestorven. Ik vind dat doodjammer. Ik zie ze net als die dolgedraaide soldaat als slachtoffers van desinformatie.

Mensen die denken dat er robotjes in de vaccins zitten zijn wel degelijk idioten, soms moet je de zaken gewoon benoemen. Iemand die anderen bewust in gevaar brengt is een gevaarlijke persoon. Iemand die zichzelf boven de gezondheid van vele anderen plaatst is een egoïst. Ik begrijp dat men angst kan hebben voor iets maar als er zoveel info te krijgen is en je toch blijft volharden dat moet men op een bepaald moment stoppen met lief zijn. In het verkeer duldt men ook niet dat je een rijbewijs weigert, dat je zelf beslist hoe snel je wil rijden of dat je parkeert waar het u uitkomt. Ook daar breng je anderen in gevaar door niet de regels te volgen en onvoorzichtig te zijn. Als de overheid vraagt om een veiligheidsgordel dan doen sommigen dat niet. Uiteindelijk moet de overheid verplichten.

Het is niet omdat de overheid domme beslissingen neemt dat de bevolking dat dan ook mag doen en zelf de regels kan uitkiezen, dat is nl even dom.

Wat zijn die dingen die je onmiddellijk kan invoeren en moed eisen want je blijft altijd zeer oppervlakkig over de alternatieven? Spreekt dat zichzelf al niet tegen want waar zie jij moed bij diegenen die iets moeten invoeren? Waar zie je bereidheid om de nodige maatregelen te volgen, je pleit zelf tegen sommigen maatregelen in bedekte termen. Ook vind ik het vreemd dat je de overheid lafheid verwijt maar als ze kordaat voor vaccinatie willen gaan ben je ook in alle staten, wat wil je dan eigenlijk, zelf de maatregelen kiezen die u bevallen?

Alweer de fout van het minimaliseren van het effect van vaccinatie terwijl je zelf een voorbeeld ervan bent. We hebben een hoge vaccinatiegraad maar er is WEL nog veel winst mogelijk. Ik vind elke vermeden patiënt belangrijk en we kunnen er nog veel vermijden. Dat is het je plicht om dat te doen vind ik. Nu zeg je dat het in de zorg geen verschil zou maken terwijl het bij jou al wel een verschil maakte en je bent zeker niet alleen. Elk bed telt. Als blijkbaar gebruiker van zorg zou ik iets zorgzamer omspringen met zorg en zaken die hun werk helpen niet zomaar wegzetten.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

petrol242 schreef:Als je morgen dat hoger niveau haalt zullen we nog eens klappen.
ik verwijs gewoon naar gerenommeerde instellingen en /of landen die meer en meer naar verplichte vaccinatie neigen
Succes met de 100% die je bij sint juttemis zal halen.
halen we ook in het verkeer nergens
niet op vlak van stoppen voor rood, altijd rechts rijden, gordel dragen, alcohol of snelheid.
is dat dan een argument om die maatregelen rond verkeersveiligheid ...

ik hoop toch van niet om eerlijk te zijn
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Dizzy schreef:Qua besmettelijkheid is er onduidelijkheid voor de nieuwste variant maar voor alle vorige was er wel degelijk een verschil.
Vanaf delta zijn de vaccins waardeloos wat betreft bescherming tegen besmetting. En daar kunnen we eeuwig over blijven in een ronde draaien en proberen getallekes op te plakken. De immens hoge aantallen doorbraakinfecties, en kom alsjeblief niet af met enkel hospitaalcijfers, zeggen genoeg, samen met de onderzoeken van kwantitatieve PCR sequentietesten. Als je die wil tegenspreken kan je altijd een comment achterlaten op de inmiddels gekende servers.
Dizzy schreef:Varianten ontwijken inderdaad vaccins maar ook niet volledig waardoor ze wel degelijk nuttig blijven (minder <> niets), ze blijven ook nuttig tegen ziekenhuisopname en zware klachten. Kortom, bijzonder nuttig en dus bijzonder vreemd om er niet maximaal op in te zetten.
Echt Dizzy? Wil je nu echt dat ik daar nog eens een keer op ga reageren? Komaan he zeg.
Dizzy schreef: Trouwens wat begin je over volksgezondheid terwijl je mensen die lak hebben aan de gezondheid van anderen staat te verdedigen.
Daarin verschillen wij immens. Ik steek mensen niet in vakjes en ga niet mee in je vooroordelen. Daar pas ik voor.
Dizzy schreef:Petrol, wees eerlijk, je kraakt de vaccins constant af en je bent zelf verantwoordelijk voor de verwarring rond transmissie en bescherming tegen covid-19
Ik zeg alleen waar het op staat Dizzy. Niet meer niet minder. Ik kan er niet aan doen dat je met die realiteit niet om kan. Als ik ze echt zou afkraken had ik andere kanonnen boven gehaald.
Dizzy schreef:Je moet niet over thee en honing beginnen als ik correct stel dat geen enkel medicament 100% werkt.
Ik leef al 10 dagen op niks anders .Sorry dat je de ironie er niet van inziet. Humor kan soms verzachtend werken maar dan wel met de voorwaarde dat het begrepen wordt zo blijkt.
Dizzy schreef:Wat zijn die dingen die je onmiddellijk kan invoeren en moed eisen want je blijft altijd zeer oppervlakkig over de alternatieven?
Moet ik er nog een tekeningske bij gaan maken ook nog? Hou mensen uit elkaar. Eventueel den boel plat. Mogelijkheden legio. Harde reset of hoe je het wil noemen.
Dizzy schreef:Waarom raad je uw nichtjes toch die nutteloze vaccins niet af? Veel gemakkelijker toch. Zeg hen dat ze zich concentreren op gedrag, dan komt het allemaal goed
Heel grappig Dizzy... Duidelijk dat je nog altijd niet begrepen hebt hoe ik over de vaccins denk. En dan schakel je maar op sarcasme over?
Dizzy schreef:Nu zeg je dat het in de zorg geen verschil zou maken terwijl het bij jou al wel een verschil maakte en je bent zeker niet alleen.
Met dat verschil dat ik al lang gevaccineerd ben en waar het vaccin zijn werk heeft gedaan. De overige 20 of 25 % die je nooit gaat overwinnen gaan inderdaad nog weinig verschil maken in de zorg. Zover was je dus ook niet mee?
Dizzy schreef:Jij bent niet fout maar uw uitleg is onvolledig en eenzijdig en DAT is en blijft fout.
Dat blijf je maar volhouden omdat je koppig niet wil inzien waar ik naartoe ga. Sorry dat je mij niet kan volgen, maar dan denk ik dat het debat daarover met jou nog weinig meerwaarde heeft. Ik ga mij niet in het oneindige blijven herhalen als een hondeke op de hoedenplank.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

petrol242 schreef: Vanaf delta zijn de vaccins waardeloos wat betreft bescherming tegen besmetting.
Deze afkraak slogan klopt niet.

Onderzoek heeft keer op keer bewezen dat de vaccins nog goed beschermen tegen besmetting door delta.
Maar niet 100% ...
En het ene vaccin al beter dan het andere.

Gelukkig wordt er volop geboosterd met moderna en pfizer.
Problem solved!

Typische vakbondsklap, alles wat redelijk werkt afkraken zodat we zeker niet vooruit raken en dan als wonderoplossing “alles platleggen”

Neen verdorie, alles wat beweegt vaccineren en dan kijken welke bijkomende maatregelen je dan nog nodig hebt om de samenleving zoveel mogelijk te openen.

We wachten trouwens nog steeds op een deftig antwoord hoe TOI in praktijk te organiseren... :?
680x0
Plus Member
Plus Member
Berichten: 135
Lid geworden op: 04 dec 2015, 22:00
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 9 keer

phil48 schreef:
680x0 schreef:
Als u simpelweg ziet dat ondertussen de verhouding vax/non vax bij opnames op 75/25 ligt (officiele cijfers), dan komt dit bijna perfect overeen met de vaccinatie verhouding vaxx/non vaxxed in de bevolking.
Je cijfers kloppen niet, want in de algemene bevolking is intussen 81,45 procent volledig gevaccineerd.

https://www.laatjevaccineren.be/vaccinatieteller

Als je daar de tien procent kinderen van bij telt (zij raken wel besmet, maar belanden quasi nooit in het ziekenhuis) dan is die verhouding van de vaxx vs non vaxx in de bevolking 90-10, waarbij die 10 procent voor 25 procent van de opnames zorgt. Dus maakt vaccinatie wél uit.
Vreemd : Sciensano vandaag : MINSTENS DEELS GEVACCINEERD 8.850.517 personen 76,82%.

Minstens deels = full + deels, dus alles. Helemaal full is trouwens 75,62%.

75/25 vaccinatie, ondertussen zitten we aan 80+/20- gevaccineerden bij opgenomen mensen.

De verhouding blijft verder en verder in het nadeel van vaxxed gaan.

Vaccins zijn geen factor van invloed dus. Integendeel, als het zo verder gaat is het een NEGATIEVE factor...
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

petrol242 schreef:Als je morgen dat hoger niveau haalt zullen we nog eens klappen. Er is een verschil tussen willen en kunnen. Succes met de 100% die je bij sint juttemis zal halen.
Willen, kunnen of ... verplichten als het echt de spuigaten uitloopt, behoudens bewezen medische tegenindicatie uiteraard ...
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Je blijft de discussie altijd terugbrengen naar besmetting/transmissie maar dat is maar een deel van het verhaal. Het is uiteraard gemakkelijk om het deel dat uw verhaal niet doet kloppen eruit te halen en dan te doen alsof het resterende deel het hele verhaal is. Punt is en blijft of vaccinatie meer voordelen dan nadelen heeft en dat houdt rekening met ALLE facetten. Het is zelfs nu nog altijd zo dat je beter af bent met vaccinatie en liefst zo'n hoog mogelijke vaccinatiegraad. Al de rest is ontwijking van dit feit.

Ontken je dat mensen die vaccins weigeren dat doen omdat ze hun eigen idee belangrijker vinden dan het voordeel voor anderen? Dat is niet in vakjes steken dat is observeren en vaststellen. Het is hier al zo vaak geopperd: mijn vrijheid, ik kies, f*** dit en f*** dat... Egoïsme is geen vakje het is een klaar en duidelijk begrip van kiezen voor jezelf en niet sociaal een geste doen waarvan anderen misschien nog meer voordeel hebben dan jezelf. Ik voel me dus helemaal niet verkeerd als ik dit totaal fout gedrag afkeur. Wie zich aangesproken voelt, spijtig maar doe er dan wat aan ipv te jammeren dat anderen uw gedrag opmerken en afkeuren.

En vooroordelen is dat blijven doen alsof gevaccineerden zich als heidenen gedragen tov gevaccineerde kluizenaars? Komaan, je hebt in elke groep mensen die de regels volgen en mensen die dat niet of minder doen. Opnieuw, hier heb je geen cijfers van enkel aanwijzingen dat ze in beide groepen bestaan. Een zinloze discussie.

Ik zeg alleen waar het op staat en ik kan er niet aan doen dat je met die realiteit niet om kan. Egoïsme en asociale houdingen bestaan en spelen een rol of jij dat nu wil of niet.

Santé, met uw thee en honing ik had er inderdaad de humor niet van ingezien, sorry. Dat gebeurt met online gesprekken ipv irl. Ben je zeker dat er niks straffers in uw thee zit? :lol:

Hou de mensen uit elkaar, den boel plat en reset? Kan je nog onduidelijker zijn? Wat is dat concreet?
Besef je wel hoe moeilijk de lockdowns al waren? Denk je nu werkelijk dat politici en bevolking staan te springen voor weer een rondje in ons kot?
Als de weerstand tegen vaccins een item is dan is dat nog van een heel andere orde. Ik denk dat dit het aller allerlaatste is dat men zal proberen. Harde reset dat lijkt me wel een science fiction verhaal na een zombieaanval :lol:

Ik vind het inderdaad verwarrend hoe jij over vaccins denkt. Voor jezelf, uw gezin en uw nichtjes zijn ze aangeraden maar hier doe je alsof het een zinloos verhaal is, onnuttig. Ik wijs u alleen maar in het verschil in houding als je zelf betrokken bent en hoe je ertegenover staat als anderen slachtoffer zijn.

Vaccinatie zal ook niet stoppen met de huidige vaccins. Men is al bezig met vaccins die op varianten gericht zijn. Het afkraken van vaccinatie zal enkel ervoor zorgen dat minder mensen zich laten vaccineren en zij bij de volgende golven opnieuw de zorg onder druk zetten. De grote reset zal nog altijd niet realistisch zijn maar de doden helaas wel.

Ik zie best in waar je naartoe gaat maar ik geloof er niet in. De harde reset zal er niet komen. Men is al met moeite aan een wijziging in telewerk gekomen. Mensen willen ook geen verandering ook al is deze soms nodig en nuttig. Je onderschat de krachten tegen verandering en droomt over zaken die je graag wenst maar die altijd een droom zullen blijven. Waarom? omdat mensen nu eenmaal eerder laf zijn dan idealisten, dat is gemakkelijker, veiliger en het brengt meer op. Op het einde is dat al wat telt voor de meesten, geld. Zelfs hun eigen gezondheid schatten ze pas naar waarde als ze bijna verdwenen is of onherstelbaar beschadigd. Ik hen het al vaker gezegd, de mens is zeer goed in de mens vernietigen. Als het niet met de vergiftiging van onze leefwereld is dan is het wel met onze dommigheid. En laat ons dat niet op de politici alleen steken want wie heeft ze gekozen en uit welke bevolking komen ze, juist.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

Volledig akkoord Dizzy en zeer klaar en helder geduid door u, eens te meer.

Laat ons hopen op voortschrijdend inzicht ...
Plaats reactie

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”