<-->petrol242 schreef:Ik maak geen enkele fout. Nergens zeg ik dat gevaccineerden 'de regels' meer of minder zouden toepassen.
Je zet er handig een vraagteken bij maar mogen wij u vragen waarom je dat niet zet bij ongevaccineerden?petrol242 schreef:Hoeveel mensen zich nog steeds ongenaakbaar voelen omdat ze gevaccineerd zijn?
Dat de overheid gevaccineerden spaart klopt ook niet. De gedragsregels gelden voor iedereen.
Je kan moeilijk een vaccin maken dat werkt op huidige EN toekomstige varianten want die ken je niet. We zijn er wel in geslaagd om vrij snel vaccins te ontwikkelen die zeker bij de eerste varianten heel goed werkten. Helaas hebben we de fout gemaakt door op gezond verstand te rekenen en niet direct de vaccinatie verplicht. Dat had ons veel slachtoffers en druk op de zorg bespaard.
Het is inderdaad het niet vaccineren van teveel mensen dat ons veel tijd deed verliezen en tijd is in een crisis als deze wordt betaald in slachtoffers. Dat is geen zwakte van vaccins maar een zwakte van het beleid en mensen die denken dat individuele vrijheid boven de gezondheid van anderen gaat en alle bijkomende economische schade.petrol242 schreef:...vooral het feit dat niet iedereen gevaccineerd geraakt zijn de zwaktes van de huidige vaccins.
Vaccinatie zal altijd een belangrijke factor blijven, eventueel met een aangepast vaccin. En waar dan beter op inzetten vermits de overige factoren ook alles behalve de zaak oplossen? Je kan mensen niet onbeperkt opsluiten, contact zal er altijd zijn en dus ook besmettingen. Met vaccins kan je de gevolgen wel beperken en net dat is het beste wat we momenteel kunnen doen.
Onzin, zelfs met meer middelen zou de zorg het niet aankunnen, zeker niet als de vaccinatiegraad nog minder zou zijn. Het probleem is dat er teveel patiënten op dezelfde moment zich aandienen en dat overal. Je kan echter niet eindeloos opschalen. Het is nu al moeilijk om nog mensen te vinden die het willen doen en ook niet iedereen is geschikt. We zitten nu al men verzorgers die eerder aan zichzelf denken dan aan hun patiënten.petrol242 schreef:Te weinig middelen en mensen is de oorzaak van de crash in de zorg. Wat er nu gebeurt is de feiten omdraaien en daar gaat vaccinatie weinig aan veranderen.
Ook de kostprijs speelt mee. Uiteindelijk betalen wij die ook. Als je heel veel extra capaciteit voorziet dan is deze vaak onbenut wat de prijs zal opdrijven want de kosten worden verhaald op de burger. Ik denk niet dat we gebaat zijn met duurdere zorg.
Zoals je al moest toegeven houden vaccins mensen uit het ziekenhuis en dus zou je net daarom de grootste fan ervan moeten zijn. Zij doen de druk op de zorg dalen waardoor er geen drama's hoeven te gebeuren, ook voor mensen die geen vaccin wilden. Bij tekorten zal er uiteindelijk moeten gekozen worden, willen of niet.
Je onderschat duidelijk de kwaliteiten van onze politici op gebied van laksheid, ik acht ze inderdaad tot nog grotere prestaties in staat... op dat vlak. Herinner je de uitspraken als "pas handelen als huis in brand staat" enz... Meer capaciteit maakt de urgentie minder en dus minder druk om iets te doen. Net waar onze politici in uitblinken, niets doen tot het echt niet meer anders kan. Lekker haalbaar en betaalbaar, problemen aanpakken als ze zich stellen,... Je ziet dat ook bij andere problemen zoals mobiliteit: leg gewoon extra wegen aan. Onderzoek toont echter aan dat dit enkel extra wagens aantrekt want je kan ineens weer rijden, na een tijd staan die nieuwe wegen ook gewoon weer vol files. Teveel wagens los je op met minder wagens, niet met meer wegen.
Verf die niet goed pakt is een leuke vergelijking. Ik heb dat probleem ook gehad. Wat heb ik gedaan? Een fixer aangebracht en toch geverfd want mijn huis ongeverfd laten leek me te belachelijk voor woorden. Verf die niet goed pakt... pakt nog altijd beter dan geen verf aanbrengen. Het is ook normaal dat je soms meerdere lagen moet aanbrengen. Soms 2 en soms 3 en soms moet je dat nadien nog eens herhalen. Jij laat uw huis ongeverfd want he, sommige verf pakt niet zo goed. Ik vind dat uw uitleg ook niet meer zo goed pakt
Vaccins zijn inderdaad zeer nuttig, daar zijn we het eens over.petrol242 schreef:Over het nut van de vaccins zijn we het ondertussen wel eens denk ik. Maar je slaagt er keer op keer in om het boeltje om te draaien. De problemen van de vaccins zijn niet hetzelfde als de problemen van niet vaccineren. Zo kan je elk debat denken te winnen, maar zo werkt het niet. De vaccins slagen er niet in ons naar het rijk der vrijheid te brengen zoals ze voordien onze kop hebben zot gemaakt. Toen ik destijds dat aankaartte werd ik als doemdenker bestempeld. En dat heeft niks te maken met mensen die zich niet laten vaccineren, behalve dat dat net één van de zwaktes is van vaccinatie.
Ik vergelijk gewoon 2 keuzes/mogelijkheden om het nut van vaccins aan te tonen. Uiteraard kan je de discussie niet winnen omdat vaccins zelfs bij minieme efficiëntie (wat niet het geval is) nog altijd veel beter zijn dan geen efficiëntie.
Opnieuw met achterhaalde rijken der vrijheid afkomen zegt veel, er zijn er evenveel volwassenen die dat nog denken dan dat sinterklaas echt bestaat. Trouwens dat rijk der vrijheid zag ik niet als alles back as usual maar wel dat het leven weer normaler kon worden maar dat het aantal slachtoffers beheersbaar zou zijn. De zorg die niet meer dreigt plat te gaan. Ziektes zijn er altijd geweest en zullen er altijd zijn, ook dit zie ik niet verdwijnen maar we moeten wel grip proberen krijgen op de situatie en vaccins kunnen daarbij HELPEN. Helpen is dus niet alles oplossen.
Uw fout in uw redenering is een inconsequentie. Je geeft toe dat vaccins nuttig zijn maar omdat ze niet alles oplossen moeten we er maar minder op focussen. De andere factoren lossen ook niet alles op maar zouden ook nog minder efficiënt zijn zonder vaccinatie maar daar hamer je meer op. Voor mij moet je op ALLE factoren blijven focussen en dat zo hard mogelijk. Voor vaccins betekent dat dus verplichte vaccinatie. Voor gedrag zijn dat harde maatregelen die afgedwongen worden maar he, we zitten met een groep die nog altijd denkt dat ze zelf wel mogen kiezen welke regels ze gaan volgen. Veel succes dus met uw hoop op "gedrag".