bruma schreef:Matt555 schreef:
in 2035 ben ik er niet meer ws.

, anderen nog wel (hopelijk voor hen ) dus ik blijf benzine verstoken,
dat is dan al een zorg minder , maar dat capaciteits tarief blijft mij dwarszitten , daar zit ik nu met mijn 4 pits inductieplaat als ik er maar 1 van kan /mag gebruiken , of als ik chronometreer 2
vooraleer verder te discuteren, wil je even een test doen, ik heb die trouwens al uitgevoerd?
schakel alle verbruikers uit in huis
ga de tellerstand opnemen
zet 4 potten op uw 4pits met elk 1l water
start alle 4 de pits op max, booster waar kan
op het ogenblik dat het water kookt dan regel je de pit zodat het net blijft koken
hou de tijd in de gaten en ga de tellerstand opnemen 15 min nadat je alle pits hebt op max gezet
en nogmaals opnemen 30 min nadat je alle pits op max hebt gezet
op het ogenblik dat je een verschil hebt van 0,625kWh dan zit je aan de grens van die 2,5kW
Matt555 schreef:
Draai het zo veel om als ge wilt , het gaat serieus duurder worden , en in alles want iedereen gaat dat doorrekenen van productie tot diensten , met de energie hebben ze ons allemaal als €" donateur "
Die boemel drive reis kost u met die stops ook meer , of niet ?
In de periode 1990-2010 veelvuldig de reisroute via Luxembourg - Mulhouse genomen omdat deze (toen) gratis was
Het aantal keer dat we Colmar voorbij gereden zijn en zeiden, we hadden beter een stop (overnachting) ingelast om ook hier even 'op reis' te zijn.
net voor maar na 2010 hebben we het geweer van schouder veranderd
een maal een F1 (met sanitair en douches op de gang) geboekt, daarna een première classe, nouit d'hotel of een B&B hotel geboekt waar je rond 15u aankomt en je de omgeving kan verkennen maar ook eens de lokale keuken kan ontdekken aan schappelijke prijs
Is dit duurder, zeker, maar om nu naar Colmar voor een week op reis te gaan? Ik zou niet weten wat je allemaal in die week kunt doen, we zijn er wel geweest en hebben genoten van 'noem het een mini city trip' of hoe we bespaard hebben door expliciet een trip (2*650km) niet te moeten rijden maar wel hun 'venetie' te bewonderen
Wat voor de chauffeur van dienst belangrijk geworden was, dat hij kon genieten van reizen in plaats van achter die wortel aan te hollen om zeker op tijd te zijn in het zuiden om de sleutel te gaan ophalen bij een agentschap dat de euren sluit de zaterdag namiddag, niet op tijd dan kon je wachten tot de maandag
Echter de keus is aan de reiziger, ofwel met tussenstops (aan trage goedkopere laders) ofwel aan ultra fast chargers met een 800V platform waar je met moeite 18min zal stilstaan, loop maar achter die wortel om in t seizoen de sanitaire stop afgerond te krijgen met het gezelschap in die tijd, laat staan eten (dat je mee hebt)
Langs de andere kant zet het ons ook aan om na te denken tot reizen
Matt555 schreef:
In het online krantje van deze week van Antwerpen begonnen ze (Stadsoverheid) al over dat er teveel hout gestookt wordt (ongezond ) .... ahwel mensen nog wat meer doen , dan snappen ze misschien in het stadhuis wat ze gaan mogen verwachten ....! Daar gaat BDW zijn lage emisiezone , of komt er daar ook een taxje op ...

Een van mijn kinderen heeft gestudeerd in Strasbourg, ettelijke keren gezapig via zweibrucken naar haguenau (zonder tol geldig op de A4) met met moeite 15min extra rijdtijd doorheen lokale dorpen gereden heen en terug.
Je moest me niet vertellen wat de lokale bevolking op die regionale wegen aan t stoken waren (periode jan-april) want je kon het gewoon ruiken, en met kolen pakte het aan je adem binnenin de wagen. En dan spreek ik niet dat de huizen langs de straat stonden maar op zijn minst zo'n 100m verwijderd van de D-weg