iceke schreef:koenraaddeconinck schreef:
Ik weet het Iceke, het inzicht is niet aan u besteed dat je zorg niet onbeperkt kunt uitbreiden. Je mag morgen 10.000 bedden meer voorzien.
Wie zal die betalen, samen met alle nodige medische uitrusting? En verder, waar ga je op den duur nog de gek vinden die tegen geldende tarieven nog wil werken in de zorg.
En dient die "onbeperkte zorguitbreiding" dan om iedereen onbeperkt zijn gang te laten gaan onder het motto: "er zijn toch bedden genoeg ..." laat staan dat we het dan hebben over "personeel genoeg".
Dat is niet mijn probleem, niet uw probleem, maar het probleem van de overheid.
Dat is de gemakkelijkheidsoplossing. Er is een probleem: "de overheid" moet dat maar oplossen.
]1. Nog eens de vraag: hoeveel 100en of 1000en euro's aan extra belasting wil je daarvoor ophoesten?
2. Als mensen niet kiezen voor een beroep in de zorg, wat moet de overheid dan doen. Hen verpichten om toch tegen hun zin en voor een lage wedde en zonder extra-legale voordelen, toch die richting uit te gaan? Primo: je bent tegen verplichtingen en secundo: ik zou diegene die elke dag tegen zijn zin gaat werken, niet graag aan mijn bed krijgen. De kwaliteit van uw zorg zal navenant zijn. En het recruteringsbeleid in de zorg is een fenomenaal probleem en idem voor wat het behoud van goede medewerkers betreft.
In de farmaceutische sector, bij orthopedische verstrekkers, bij vestiging als zelfstandige etc. verdienen ze een veevloud van hetgeen een ziekenhuis kan bieden.
3. Nogmaals, dan de investering in bijkomende apparatuur. Wie zal dat betalen?
De overheid dus. OK, maar realiseer je je wel dat de overheid die betaalt = aan jij die betaalt?
Of denk je dat alle steunmaatregelen, kosten voor vaccins en andere kosten door de overheid niet zullen terug gevorderd worden onder de vorm van al dan niet verdoken belastingen.
Laat ons toch eens ernstig blijven ...
iceke schreef:]Om u een idee te geven atm zijn er bij ons op het az 64 bedden leeg(van de 440) omdat het personeel het aftrapt, een burnout heeft en of ziek is (geen covid19 hé, die moeten gewoon komen werken)
Dank u ICEKE: met plaatsvervangende schaamte lees ik uw bericht. Het bevestigt mijn stellingen:
1. inzake de hypocrisie tgo. zorgverstekkers die aanvankelijke "helden" waren (hoe belachelijk dit ook was wegens hypocriet ten top).
2. inzake het feit dat de bevolking ons ziet niet meer als de lakeien van de samenleving maar de slaven die als de heren / dames het vragen opdraven ook al liggen ze zelf mee aan de basis van de huidige situatie door vaccinatie te weigeren, inderdaar en masse naar lichtfestivals te gaan, etc.
3. velen op dit forum hier met grote trom komen verkopen wat er moet gebeuren maar geen snars verstand hebben van "zorg" noch in de praktijk, noch wetenschappelijk. Ik nodig u uit -
nogmaals om een 12 u. in beschermingskledij en met masker met te draaien op een covid afdeling, daar al het menselijk leed te aanschouwen van patiënten en omgeving, daar dagelijks voor uw ogen mensen te zien sterven, permanent alert te zijn om op verwikkelingen in te spelen en ja, zelfs mee keuzes te bepalen in de zin van "behandelen we nog voort of niet?", dit in situaties waarin mensen en middelen niet altijd direct navenant aanwezig zijn, etc. etc.
Ik geef velen op dit forum geen 2 jaar vooraleer de burnout een feit is ! Geloof me vrij.
Ik heb voor veel begrip maar dit roept bij walging op en komt neer op het ultiem misprijzen van mensen in de zorg die in uiterst moeilijke omstandigheden, er onder doorgaan. Il faut le faire !
Ik kan u zeggen mijn vriend dat ik ziekenhuizen ken waar besmette medewerkers zonder symptomen, gewoon verder werken. En dan nog een vraag: wie hier op dit forum met reguliere pathologie (hartfalen, appendix, pneumonie, orthopedisch probleem, ...) zou zich gerust voelen bij het feit dat hij weet dat niet gevaccineerde of besmette zorgverstrekkers, symptoomvrij maar hoe dank ook potentieel drager zijnde of het tout court zijn, aan zijn bed komen staan. Leuk vooruitzicht: u bent opgenomen wegens acuut hartfalen en na 5 of 6 dagen: we hebben nog een kleine surprise extra erbij: door ongevaccineerde hulpverleners hebt u er ook nog covid bij gekregen. Helemaal gratis.
iceke schreef:We zijn nu 2 jaar bezig... het probleem is er alleen maar groter op geworden.... en dan helpt het echt niet dat je gaat vingerwijzen naar "de vakantie gangers", "de sportpaleizen", "den Brusseleir" of de "anti-vaxxers"...vul zelf maar verder aan hoor, je hebt nog een paar jaar om heel de bevolking minstens 1 keer te schofferen.
Wees gerust Iceke, in het schofferen zal ik u niet meer verslaan. Jij bent erin geslaagd om in enkele zinnen de inzet en toewijding van hulpverleners in deze ^moeilijke omstandigheden, te decimeren en dit wat mij betreft op een onbetamelijke, onmenselijke en zelf heel brutale wijze en dit zonder enige kennis van wat er in de zorg omgaat. Proficiat en bedankt namens alle collega's.
En ... uiteraard blijven we ook zorgen voor anti-vaxxers, "den Brusseleir", "de sportpaleis gangers", de vakantiegangers en diegenen die ons land aan diggelen slaan.
Slaven hebben immers geen recht van spreken. Die moeten alleen werken en uitvoeren en hebben zeker en vast geen recht op "een burnout".
Nen dikken merci. Hopelijk moet die in uw ogen "vadsige hulpverlener", morgen niet springen voor uw leven of dit van één van uw naasten of heb je er één die - ondanks het feit dat hij tegen een burnout aanzit - toch nog maar eens zijn eigen grens probeert te verleggen ten koste van zijn gezondheid ...
Of we maken gewoon een paar koters meer, dan kan er al eens 1tje meer wegvallen....dat hebben we ook eeuwen gedaan, daar hadden we geen dokters of wetenschappers voor nodig... uwen tijd hier op aarde is eindig, leef voor de volle 100%, hoe kort of hoe lang dat ook mag zijn.[/quote]
Finaal toch de ultieme geruststelling: nu kunnen we qua niveau niet meer zaken want dit is al zeeeeeeeeeeeeeeer laag