Coronavirus (Covid-19) outbreak [afgesplitst]

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Plaats reactie
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

phil48 schreef:Blijkbaar woedt de pandemie bij ons minder hevig dan bijvoorbeeld in Nederland, Frankrijk en Duitsland.

Waar je in die landen de thuiscontacten moet beperken, vinden onze politici dat je thuis moet kunnen doen wat je wil.
En privéfeesten worden verboden, met uitzondering van huwelijksfeesten en rouwmaaltijden.
Maar thuis mag je doen wat je wil

Ze zijn echt weer bezig met zo complex mogelijke maatregelen te nemen, met weinig tot geen impact :angel:
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

woutervh schreef:
phil48 schreef:Blijkbaar woedt de pandemie bij ons minder hevig dan bijvoorbeeld in Nederland, Frankrijk en Duitsland.

Waar je in die landen de thuiscontacten moet beperken, vinden onze politici dat je thuis moet kunnen doen wat je wil.
En privéfeesten worden verboden, met uitzondering van huwelijksfeesten en rouwmaaltijden.

Ze zijn echt weer bezig met zo complex mogelijke maatregelen te nemen, met weinig tot geen impact :angel:
Aan de andere kant, hoe ga je thuis en bubbels controleren? Dan moet je zowat terug een avondklok invoeren en onnodige verplaatsingen verbieden.
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

Avenger 2.0 schreef: Aan de andere kant, hoe ga je thuis en bubbels controleren.

Als dàt het argument is, dan kan je alles afschaffen hé.

Dat mensen in quarantaine gaan kan je ook niet controleren, dus maar geen quarantaine meer ??

Het gaat over het signaal dat je als overheid geeft. "Graag contacten minderen" is véél vrijblijvender dan "maximaal 4 contacten thuis" (zoals ze in Nederland zeggen).
Laatst gewijzigd door phil48 26 nov 2021, 12:57, in totaal 1 gewijzigd.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster

Avenger 2.0 schreef:
woutervh schreef:

Aan de andere kant, hoe ga je thuis en bubbels controleren? Dan moet je zowat terug een avondklok invoeren en onnodige verplaatsingen verbieden.
Klopt
Ik ga het anders stellen. Hoeveel "privéfeestjes" denk je dat er momenteel nog plaatsvinden, los van huwelijksfeesten en rouwmaaltijden?
De communies zijn achter de rug...
Dus impact van dergelijke maatregel => 0
phil48
Elite Poster
Elite Poster

Bewijst dat ze dit nog altijd niet serieus nemen.

Privé-feestjes toestaan - maar tegelijk zeggen dat de ziekenhuizen het straks gaan begeven?
1207
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

woutervh schreef: Klopt
Ik ga het anders stellen. Hoeveel "privéfeestjes" denk je dat er momenteel nog plaatsvinden, los van huwelijksfeesten en rouwmaaltijden?
de hele najaarsperiode vergeten + bijhorende familiale bijeenkomsten?
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Dizzy schreef:
Ik stel vast dat de bereidheid om de regels te volgen groter is bij gevaccineerden en dat spreekt uw durf dus tegen.
Kan je dat op een of andere manier verklaren of aantonen? Zie je veel niet gevaccineerden de regels niet volgen?
Dizzy schreef:De pek en veren heb je deels zelf over je heen geroepen door systematisch het belang van vaccinatie te minimaliseren en door de nadelen van niet-vaccinatie en andere factoren soms te vergeten.
Er is een groot verschil tussen de nadelen van niet gevaccineerd zijn niet te willen erkennen en niet gevaccineerden niet willen stigmatiseren en vooral de grootste schuld in hun schoenen schuiven want dat is niet. Spijtig dat je mij daar niet in volgt, het zij zo.

Tot nu toe, en ik vind het niet leuk om zeggen en heb er absoluut geen leedvermaak in, maar alle dingen die ik voorspeld heb weken en zelfs al maanden geleden, zijn uitgekomen omdat ik vanuit een empirische benadering vertrek en niet klakkeloos napraat wat de overheid en 'haar experten' op de bevolking los laten. Die kunnen ook niet de volledige waarheid vertellen omdat er geen draagvlak voor is en omdat er andere belangen in het spel zijn. Toegegeven, ik heb mijn achtergrond waardoor het iets makkelijk is voor mij want het is niet simpel door al het gekwaak de juiste eend te vinden.
Maar als je dan elementen aanhaalt uit onderzoeken van gerenommeerde instituten en wetenschappers en dan nog een hoop bagger te verwerken krijgt zegt dat meer over de baggeraars dan over mij.

Gewoon dus de dingen benoemen zoals ze zijn. Sommige mensen horen dat niet graag omdat het niet strookt met hun buikgevoel of wat ze in vage persberichten denken te lezen. Denk je nu echt dat ik het leuk vind om te moeten zeggen dat de vaccins de besmettingen niet tegen houden? Dat de laatste variant nog niet gepasseerd is? Maar het is wel zo en dag na dag beginnen we daar meer en meer de bevestiging van te krijgen. Het gebeurt verdorie recht onder (en in) onze neus.
1207 schreef:waarom noem je dit propaganda? vaccins verminderen de kans met een factor x. die x hangt af van zaken zoals ouderdom, onderliggende aandoeningen etc
Omdat er over en over en over steeds weer hetzelfde geschreven wordt over de vaccins en dingen die mensen zouden moeten weten verzwegen worden. Dus ja, propaganda. En die 33% wat zegt dat? Alles en niks. We weten dat de vaccins uitstekend werk doen waarvoor ze gemaakt zijn. Het minst dat je dan mag verwachten is dat er ook gezegd wordt wat ze niet doen. Vanaf er een titel in de rioolgazetten komt in de trend van : "Coronavi­rus wat u moet weten ben ik al heel hard op mijn qui vive.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster

1207 schreef:
woutervh schreef: Klopt
de hele najaarsperiode vergeten + bijhorende familiale bijeenkomsten?
De eindejaarsperiode begint binnen 4 weken. Als er al familiebijeenkomsten zijn in zaaltjes, volgen die meestal na Nieuwjaar. Alle familiebijeenkomsten kunnen ook prima thuis, is trouwens ook veel knusser en gezelliger. En zolang je geen professionele cateraar vraagt, hoef je u zelfs aan niets te houden.

Het gaat er nog steeds niet in hé. De cijfers stijgen nog steeds exponentieel.
Het is NU dat we een harde rem nodig hebben. Deze maatregelen zijn opnieuw GEEN harde rem
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 234 keer
Bedankt: 39 keer

Allez ze hebben beslist om zo goed als niets te beslissen :bang:
1207
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 95 keer

woutervh schreef: Het is NU dat we een harde rem nodig hebben. Deze maatregelen zijn opnieuw GEEN harde rem
ik zie voor de 4e keer dezelfde paniekvoetbalfilm alsof het de 1e keer is.

ah ja
ook met 100% vaccinatiegraad zou deze variant ons gezondheidssysteem kansloos laten verzuipen, wel pas later natuurlijk
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Nu doen alsof die delta variant nieuw is... Hallo, de volgende staat aan de deur.

Het enige wat wat positief (pun intended) is is de walk in test centra.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
woutervh
Elite Poster
Elite Poster

Discotheken en dancings worden gedurende drie weken gesloten;
Fuiven kunnen ook tijdelijk niet doorgaan.
Ok
Ook worden privéfeesten de komende drie weken verboden, bijvoorbeeld een zaal afhuren voor een verjaardag;
Wel mag je nog mensen thuis ontvangen;
Huwelijken en koffietafels bij begrafenissen kunnen blijven doorgaan.
Ah, dus moet je uw verjaardag nu thuis gaan vieren.
De horeca moet om 23 uur sluiten;
Er geldt bovendien een beperking van maximaal zes personen aan een tafel.
Ok, dan gaan we dat slaapmutsje achter dat 5-gangen menu maar achterwege laten
Winkelen moet niet alleen, zoals coronacommissaris Pedro Facon voorstelde.
Er geldt geen beperking op het aantal mensen.
Gelukkig mogen we nog steeds samen winkelen, want enkel mijn vrouw weet het toiletpapier liggen.
En als ze al niet meekan, loopt er genoeg ander volk rond om het te vragen
Kerstmarkten mogen doorgaan, weliswaar mét mondmasker.
Ah, de kertmarkt. Het ene drankkraam naast het andere eetkraam. Waar jeneverkes vloeien.
Dat kun je allemaal niet eten/drinken met mondmasker, dus dat zal wel afmogen bij het nuttigen van een consumptie.
Bij sportwedstrijden en -trainingen in binnenruimtes wordt geen publiek meer toegelaten;
Buiten mag er wel publiek aanwezig zijn;
Binnen sporten is nog toegelaten (zoals fitnessen).
Dus alle sporten die sowieso al weinig publiek aantrekken zijn nog meer de dupe
Evenementen mogen doorgaan, mits een Covid Safe Ticket (CST);
Binnenevenementen (zoals bijvoorbeeld concerten) mogen alleen zittend plaatsvinden.
Terug dat CST dat niets zegt

dus, impact: 0
phil48
Elite Poster
Elite Poster

woutervh schreef:
dus, impact: 0
En binnen drie weken valt hun euro en krijgen we als eerste land weer een totale lockdown.
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

1 lichtpuntje wel, vorig weekend zijn er zoveel mensen besmet dat ze denken dat het 1% van de bevolking was... flatten the curve is er niet meer bij deze keer ;-) Dank u, gevaccineerde :angel:
SPR
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 9 keer

CCatalyst schreef:
SPR schreef:In veel van die armere landen wil men niet eens gevaccineerd worden.
Nu verslik ik me net even niet. Men wil liever massale oversterfte? Van welke propaganda-outlet komt dit nu weer?
Gelukkig net niet... Ik wil je trouwens eens massaal zien vaccineren in laden waar ze liever kogels naar elkaar afvuren dan te vaccineren. Good luck.

Hebben die arme laden dan ultravriezers en de logistiek om ze te verdelen? Of is een AK47 en een tank belangrijker?

Of hebben al die arme laden een deftig werkend bevolkingsregister en zijn de vaccinatieposten vlot bereikbaar?
''Het kan bijvoorbeeld zijn dat een land niet de capaciteit en middelen heeft om een vaccinatieprogramma succesvol uit te rollen'', vertelt Afrika-correspondent Saskia Houttuin. ''Of omdat een overheid vaccins weigert aan te nemen.''

Vaccinatiescepsis
Zo zijn er een aantal landen die de ernst van het virus ontkennen. ''Dat is bijvoorbeeld het geval in Burundi en Tanzania. Maar ook in andere Afrikaanse landen zijn tienduizenden verlopen vaccins weggegooid. Er bestaan veel misvattingen over vaccins, mensen zijn bang dat het niet veilig is of ze geloven in complottheorieën.''

Met als gevolg dat er bijvoorbeeld in Malawi 16.000 vaccins moesten worden vernietigd. Vanwege het wantrouwen wilde niemand geprikt worden en raakten de vaccins van AstraZeneca over de datum.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

petrol242 schreef:
Dizzy schreef:Ik stel vast dat de bereidheid om de regels te volgen groter is bij gevaccineerden en dat spreekt uw durf dus tegen.
Kan je dat op een of andere manier verklaren of aantonen? Zie je veel niet gevaccineerden de regels niet volgen?
Dat is aangetoond middels een enquête.
petrol242 schreef:Er is een groot verschil tussen de nadelen van niet gevaccineerd zijn niet te willen erkennen en niet gevaccineerden niet willen stigmatiseren en vooral de grootste schuld in hun schoenen schuiven want dat is niet.
Je erkent de nadelen (omdat het niet anders kan) maar bent daarna mild in oordeel erover terwijl je voor andere dingen net heel streng bent, dat is een inconsequente houding.

Bovendien maak je ALWEER dezelfde fout door te stellen dat ik de grootste schuld in hun schoenen schuif. Dat is niet zo maar ik erken hun aandeel en ben er even streng voor als voor andere factoren. Ik stigmatiseer dus niet maar ik wijs op hun verantwoordelijkheid, spijtig dat je mij daar niet in volgt, het zij zo.

En over voorspellen dit: deze gang van zaken is niet moeilijk te voorspellen want het is telkens een herhaling van exact hetzelfde. Te beperkte maatregelen, onvoldoende vaccinatie en onverantwoord gedrag -> meer besmettingen -> druk op de zorg. Dan volgen steevast verstrengingen tot lockdown toe. De besmettingen dalen na verloop en de druk op zorg neemt af. Even later nog veel meer versoepelingen en dan, verhip, iets wat onvoorspelbaar lijkt voor sommigen, stijgen de cijfers weer. Koppel dat nog eens aan mutaties en je zit waar je nu zit.

Dat je met een virus niet kan onderhandelen staat op p1 van deze discussie, zo moeilijk is het. Uiteraard zit je met politici die over alles willen onderhandelen om de eigen post maar te beschermen.

Laat me ook toe om u te wijzen op het feit dat je niet de enige bent die hier onderzoeken en wetenschappers aanhaalt, ik doe dat naast vele anderen ook. Zo hebben we al op veel misvattingen in uw betoog kunnen wijzen.

Gewoon de dingen benoemen zoals ze zijn is anders ook goed voor veel bagger. Mensen die enkel aan zichzelf denken egoïsten noemen is zoiets, mensen wijzen op hun eigen verantwoordelijkheid is een ander voorbeeld. Denk je nu echt dat ik het leuk vind om te zeggen dat testen niet onfeilbaar is en dus beperkt, dat ongevaccineerden overtallig zijn op IC, dat velen onverantwoord gedrag vertonen? Het gebeurt verdorie recht onder (en in) onze neus.

En waar wordt er verzwegen dat de vaccins nooit 100% werken? Zelfs bij de aankondiging van de vaccins niet. Als vaccins de verspreiding perfect zouden tegenhouden dan had men bvb mondkapjes voor gevaccineerden geschrapt. Neen, er is info te over en tijd genoeg geweest om info te verzamelen. Wie het nu niet weet die wil het niet weten. Als mensen liever nieuws op youtube lezen en geloven dan is dat HUN verantwoordelijkheid. Trouwens als je echte propaganda in actie had willen zien moest je op de betoging geweest zijn, ja die betoging die gekaapt werd door Schild en vrienden en waar veel andersdenkenden gewoon met open ogen ingelopen zijn.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Fr3dd13
Starter
Starter

Grappig om nog eens terug te lezen ... het was dan ook 1 april ... :lol:
Maggie De Block over mondmaskers: "Het heeft geen zin om ze te dragen, het kan een vals gevoel van veiligheid geven"

Eén geval van Zuid-Afrikaanse variant in ons land bevestigd: “Voorzichtigheid is nodig, paniek niet”
Oef ... gelukkig gaan we deze variant door de grenzen te sluiten buiten houden ... :bang:
petrol242
Elite Poster
Elite Poster

Dizzy schreef:Je erkent de nadelen (omdat het niet anders kan) maar bent daarna mild in oordeel erover terwijl je voor andere dingen net heel streng bent, dat is een inconsequente houding.
Dizzy, wat verwacht je nu nog meer van mij? Alaaf? Waarom ga je nog altijd in het offensief en denk je mijn denkpatroon te kunnen aanvallen? Een emmer water over een eend is er sneller af dan hij er is opgekomen hoor. Ik ga mij in die ideologische discussie terug trekken. Ze vergt teveel energie Dizzy. Ik heb nog wat papers te lezen de komende dagen.
SPR schreef:Hebben die arme laden dan ultravriezers en de logistiek om ze te verdelen? Of is een AK47 en een tank belangrijker?
Nu verslik mij bijna in mijn wijntje dat ik mezelf als verjaardagscadeau gun.
Kunnen die landen een AK47 of een tank maken? Van waar komt dat nu weer? Waar zit de wapenindustrie? Wie creëert daar de oorlogen? Juist... Ook hier, voorlopig efkes niet de energie en de goesting.
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster

iceke schreef:1 lichtpuntje wel, vorig weekend zijn er zoveel mensen besmet dat ze denken dat het 1% van de bevolking was... flatten the curve is er niet meer bij deze keer ;-) Dank u, gevaccineerde :angel:
Met de aanhoudende besmettelijkere varianten gaan we er in de toekomst wel sneller vanaf zijn. Tegen dan is binnen de maand de volledige bevolking besmet (en dan ook immuun of dood).
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

petrol242 schreef:
Dizzy schreef:Je erkent de nadelen (omdat het niet anders kan) maar bent daarna mild in oordeel erover terwijl je voor andere dingen net heel streng bent, dat is een inconsequente houding.
Dizzy, wat verwacht je nu nog meer van mij? Alaaf? Waarom ga je nog altijd in het offensief en denk je mijn denkpatroon te kunnen aanvallen? Een emmer water over een eend is er sneller af dan hij er is opgekomen hoor. Ik ga mij in die ideologische discussie terug trekken. Ze vergt teveel energie Dizzy. Ik heb nog wat papers te lezen de komende dagen.
Je neemt het wat te zwaar op. Ik wijs u alleen maar op inconsequenties in uw denkpatroon. Je doet ermee wat je zelf wil. Veel leesplezier en proficiat met uw verjaardag!
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

En wat hebben we hier geleerd van het overlegcomité.
Kerst en nieuw zal net als vorig jaar doorgaan :bang:
Cijfers blijven stijgen, die moeten dus eerst grandioos moeten dalen.
Gaat dat lukken op die 3-4 weken, dat denken wij persoonlijk niet echt.
Dan moeten er wonderen gebeuren.
Mijn vrouw is verpleegkundige en daar valt de ene na de andere uit de laatste weken.
En het werk wordt gewoon onder de rest extra verdeeld.

Half december weer overleg en dan ziet je VDB al afkomen... Sorry, maar helaas zal kerstmis niet doorgaan dit jaar...
De zorg is overbelast.
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

De regels werden weer opgesteld met het oog op de lusten en wensen van de mensen, hun activiteiten (door te kunnen laten gaan) en de economie. Maar, dus niet met oog op het virus. M.a.w. we zijn weer goed bezig, zeker met een potentieel zeer besmettelijke nieuwe variant. Versta me niet verkeerd, een beetje menselijkheid is nodig in de maatregelen, maar nu zitten er gewoon teveel gaten in en houden sommigen geen steek terwijl en wel een prijs aan hangt.
Zo worden straks klasgroepen mogelijk weer gesplitst, maar mogen ze na de uren (privé bv.) wel weer samen komen voor een verjaardagsfeestje.
Discotheken, de veiligere plek om te feesten nu met de tests aan de ingang, moeten sluiten, al de rest blijft open (voor de CST-houder).
Het CST blijft gehanteerd worden terwijl al lang duidelijk is dat dat amper nut heeft om de verspreiding tegen te gaan (er is meer nodig om de zorg te ontlasten).
Thuiswerk 4/5, was beter even 5/5 geworden, wat ook veel beter te controleren/handhaven is.
Achja we zien wel.
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 70 keer

De nadruk lag dus op "soft" dit Overlegcomité...
Dat gaat niet veel indruk maken op velen, mijn gedacht. 8)

Afin, allicht een kleine kentering in de "cijferkes" één van de aankomende dagen.
Mensen zijn toch "wat geschrokken" van die commotie van de afgelopen dagen hé... :lol:
Waren dus iets voorzichtiger.

Gelet op het redelijk "softe" Overlegcomité:
  • "Het is precies toch allemaal nog niet zo erg hé Jan".
  • "Ja, Mieke. Wat ne zever allemaal. Gaan we straks ene pakken?"
  • 8)

Waarna het feesttempo rustig verder opgedreven zal worden op, onder andere, de vele kerstmarkten, thuis met vrienden etc.
Ah, ja, en ze zullen de bevestiging terugvinden "dat het kan" in die kleine kentering...
Laatst gewijzigd door Ordon 26 nov 2021, 17:18, in totaal 1 gewijzigd.
Data technicus
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 43 keer

Door overal de stijgende cijfers van covid worden de brandstoffen terug goedkopen op de internationale markt.
Bijlagen
Screenshot_20211126-171406_Samsung Internet.jpg
(298.01 KiB) Nog niet gedownload
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

Wellicht rekenen zij (1 van onze 6 regeringen) op de 'boosterprik" om het tij te keren!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Ordon
Elite Poster
Elite Poster

Haha, ja, nog ene met vijgen na Pasen.
Een Hoofdredacteur nog wel... Bart Eeckhout.

We hebben niet alleen het virus onderschat. We hebben ook de afnemende bescherming door vaccins onderschat.
Het plan om deze winter het coronavirus onder de knoet te houden, is mislukt.
Dat is geen opinie, het is een vaststelling.
De bezettingsgraad in de ziekenhuizen loopt snel op.
Dat noopt tot nieuwe, strengere maatregelen nog voor de vorige voorschriften goed en wel zijn ingedaald.
Dringend tijd dat onze media hun afdeling "Wat u moet weten over..." eens actualiseren. 8)
Onze media vormen immers in grote mate "het gedacht" én het gedrag van Jan en Mieke...
Wat wel zeker is: vroeg of laat breekt de golf. Behalve voor opluchting zal dan hopelijk ook een moment gekomen zijn voor een ernstig antwoord op een aantal dwingende vragen. Ik lijst er alvast enkele op. Is het verstandig om in de zomer wat soepeler te zijn zodat immuniteit opgebouwd kan worden? Is het verstandig om kinderen te vaccineren, en wanneer? Is het verstandig om zo snel mogelijk ook gezonde volwassenen te ‘boosteren’, of wachten we beter, zodat de booster zeker nog werkt in de volgende herfst? Is het verstandig om, door scha en schande, een ‘winterpakket’ van seizoensgebonden maatregelen - van mondmasker tot extra ruimte in de ziekenhuizen - voor te bereiden, waar we maar beter een routine van maken? En is het verstandig om armere landen vaccins te blijven ontzeggen, zodat het virus daar kan blijven woekeren?

Op die vragen is er nog geen antwoord. Laten we ditmaal toch niet nalaten ze te blijven stellen.
Alvast een goede aanzet om eens grondig na te denken, dat wel. :thumbs:
Nu het "lijstje" nog verder aanvullen én invullen natuurlijk.
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer

Ordon schreef:Haha, ja, nog ene met vijgen na Pasen.
Een Hoofdredacteur nog wel... Bart Eeckhout.

We hebben niet alleen het virus onderschat. We hebben ook de afnemende bescherming door vaccins onderschat.
...
Alvast een goede aanzet om eens grondig na te denken, dat wel. :thumbs:
Nu het "lijstje" nog verder aanvullen én invullen natuurlijk.
Iets wat achter een betaalmuur gestopt is, daar stel ik mij vragen bij.
Dan hangt er alvast geen bedoeling aan om de bevolking wakker te schudden... Jawel, wel om zijn gazette te verkopen.

De forum virologen gaan het wel weerleggen.
Laatst gewijzigd door timmermc 26 nov 2021, 17:59, in totaal 1 gewijzigd.
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
petrol242
Elite Poster
Elite Poster

Dizzy schreef: Veel leesplezier en proficiat met uw verjaardag!
Merci :wink: :beerchug:
Ordon
Elite Poster
Elite Poster

timmermc schreef:Iets wat achter een betaalmuur gestopt is, daar stel ik mij vragen bij.
Dan hangt er alvast geen bedoeling aan om de bevolking wakker te schudden... Jawel, wel om zijn krant te verkopen.
Oeps, ja, ik had het niet gezien dat het achter een betaalmuur zit...

Maar het klopt wat je zegt: de media hunne betaalmuur lijkt inderdaad voor hen belangrijker dan de bevolking te informeren in deze pandemie!!
Groot gelijk heb je timmermc!
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

Stroper schreef: Maar ik hou wel degelijk rekening met het virus. Ik ga ervan uit dat iedereen vroeg of laat besmet zal worden het virus(en dat is ook de mening van specialisten zoals oa. De Gucht, van der Hilst).

Bovendien zorgt een besmetting voor een extra immuunrespons. Zo kan men op een redelijk veilige manier groepsimmuniteit bereiken.
Door constant de boel dicht te gooien en te treuzelen met 3de prikken en vaccinweigeraars niet (durven) aanpakken rek je dit proces nodeloos uit.
En ja het virus muteert, net zoals elk virus(of zelfs elk organisme), maar dan kan een simpel verkoudheidsvirus ook veranderen in een killervirus.
Het virus wil(voor zover een virus een wil heeft) ons niet kapotmaken, het wil zich alleen voortplanten, of mensen ziek worden of sterven is voor het virus irrelevant.
Uiteraard moet men mensen met een verzwakte gezondheid beschermen, maar dat doe je niet door iedereen op te sluiten.
Hier ben ik het volledig mee eens.
Gelukkig zijn er ook nog mensen met een dosis gezond verstand op dit forum.

verplichte vaccinatie met boosterprik is stap 1
En als de boosterprik dan binnenkort ook aangepast wordt aan de mutaties dan zijn we weer vertrokken in de goeie richting.

De nieuwe variant is er.
Het vaccin afkraakcomite kan er aan beginnen :lol:
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Natuurlijk is het juist dat het virus endemisch zal worden, maar we kunnen dat niet in één klop doen/toelaten, dat kan de zorg niet aan. Dus daarom zijn er wat remmen nodig, liefst goede en geen slechte.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster

duizend schreef: verplichte vaccinatie met boosterprik is stap 1
En als de boosterprik dan binnenkort ook aangepast wordt aan de mutaties dan zijn we weer vertrokken in de goeie richting.

De nieuwe variant is er.
Ok, nu gewoon nog even het virus informeren van onze strategie en we zijn er ;-)
(Gewoon beetje wachten met kwadratisch te vermenigvuldigen, easy-peasy)
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer

Schermafbeelding 2021-11-26 om 18.13.27.png
Schermafbeelding 2021-11-26 om 18.13.27.png (129.26 KiB) 539 keer bekeken
verplichte vaccinatie met boosterprik is stap 1

De nieuwe variant is er.
Zo te zien verlang jij om nog meer boosters.
had je dan deze in het centrum?

Ik moest hiermee tevreden aantreden, no more dus...
Bijlagen
Schermafbeelding 2021-11-26 om 18.13.12.png
Schermafbeelding 2021-11-26 om 18.13.12.png (86.64 KiB) 539 keer bekeken
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster

phil48 schreef: En binnen drie weken valt hun euro en krijgen we als eerste land weer een totale lockdown.
Inderdaad. Vergeet kerst & nieuw maar, zal sowieso een lockdown zijn met deze softe regels.
En als de nieuwe variant er nog bij komt is het helemaal om zeep.
phil48
Elite Poster
Elite Poster

Als je ziet dat Nederland om 17u een avondklok voor alle entertainment (van horeca, winkels, kappers tot cinema) instelt, dan vrees ik dat onze verstrenging too little too late is.

Benieuwd bij wie van beide landen de cijfers eerst zullen dalen.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

phil48 schreef:Als je ziet dat Nederland om 17u een avondklok voor alle entertainment (van horeca, winkels, kappers tot cinema) instelt, dan vrees ik dat onze verstrenging too little too late is.

Benieuwd bij wie van beide landen de cijfers eerst zullen dalen.
Moeilijk te zeggen, want dat is de maatregel die Frankrijk ook ingevoerd heeft vorig jaar, en het gevolg was net een nog hardere stijging van de besmettingen omdat mensen meer geconcentreerd in de kortere openingsuren moeten winkelen/eten/... en er dus meer contacten zijn.

Ik dacht dat er al voldoende bewezen was dat avondklok of avondklok-achtige maatregelen enkel een averechts effect hebben omdat ze de contacten meer concentreren. Het excuus dat een avondklok het makkelijker maakt voor de politie om toe te zien op de naleving van de maatregelen, is er ene die goed staat voor een politiestaat, maar heeft niets te maken met het bestrijden van een pandemie.

Het is idd al een bewijs dat onze maatregelen op voorhand zinloos zijn. En toch negeert men ook dat weer.
decat
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

Ik had hier al een paar keer laten vallen dat er her en der een stijging van hartproblemen werd opgemerkt.
Zowel onder de gewone bevolking, als sporters tot topsporters.
De info werd weggelachen, of als normaal beschouwd. People die, tuurlijk.
Gisteren schreef Kevin Gage, speler van Sheffield United, dit bericht op FB.
Geen photoshop, eigen screenshot.
Niks wetenschappellijk, gewoon bevindingen van een denk ik bezorgde FIFA speler.
De voorbije 6 maanden zijn er 108 FIFA spelers overleden, op een totaal van 18000.
Nothing to see, move along....

Link naar profiel : https://www.facebook.com/kevin.gage.5

Afbeelding
phil48
Elite Poster
Elite Poster

decat schreef:Ik had hier al een paar keer laten vallen dat er her en der een stijging van hartproblemen werd opgemerkt.
Zowel onder de gewone bevolking, als sporters tot topsporters.
De info werd weggelachen, of als normaal beschouwd. People die, tuurlijk.
Gisteren schreef Kevin Gage, speler van Sheffield United, dit bericht op FB.
Geen photoshop
En die 18 000 waren stuk voor stuk 2x gevaccineerd, alsook de 108 doden ??

Dat heeft die bezorgde voetballer persoonlijk opgezocht? Of nee. Hij weet dat niet. En dat van die 108 heeft hij wellicht uit dezelfde bron als jij. Want hij schrijft "apparently"....

@ccatalyst

Je vergelijkt nu met de periode van voor de deltavariant. Zoals we weten is dir x maal besmettelijker.

Sowieso zou ik me op dit moment toch veiliger voelen in Nederland dan bv op dat concert morgen van Niels D in het sportpaleis. Zoals de petrol al vaak zei, die CST hebben op dit moment nog 0 waarde..
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

timmermc schreef: Ik moest hiermee tevreden aantreden, no more dus...
da komt ervan als ge u laat vaccineren op de parking ipv int stad :lol:
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

phil48 schreef:Sowieso zou ik me op dit moment toch veiliger voelen in Nederland dan bv op dat concert morgen van Niels D in het sportpaleis. Zoals de petrol al vaak zei, die CST hebben op dit moment nog 0 waarde..
We zijn het erover eens dat het behoorlijk idioot is om een concert te organiseren. Het is niet omdat dat pas vanaf maandag beperkt wordt* dat het veiliger is om dat op zaterdag nog onbeperkt te doen. Maar door de beslissingen van de regering heeft de organisatie ook geen keuze: de verzekering betaalt zaterdag niets terug dus het is laten doorgaan of nog een financiële put erbij. Of hoe een slechte beslissing van de regering via verzekeringen en evenementenbureaus doorstroomt naar nog meer ziekenhuisopnames.

Maar het is ook idioot om op 16u30 in een overvolle winkel te moeten gaan winkelen als dat ook meer gespreid in de avond kan gebeuren. NL is geen voorbeeld inzake coronamaatregelen. Al lang niet meer.

* nieuwe maatregelen - dat men moet neerzitten - pas vanaf maandag "voor professionele evenementen"
Laatst gewijzigd door CCatalyst 26 nov 2021, 22:48, in totaal 1 gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”