petrol242 schreef:Dizzy schreef:Ik stel vast dat de bereidheid om de regels te volgen groter is bij gevaccineerden en dat spreekt uw durf dus tegen.
Kan je dat op een of andere manier verklaren of aantonen? Zie je veel niet gevaccineerden de regels niet volgen?
Dat is aangetoond middels een enquête.
petrol242 schreef:Er is een groot verschil tussen de nadelen van niet gevaccineerd zijn niet te willen erkennen en niet gevaccineerden niet willen stigmatiseren en vooral de grootste schuld in hun schoenen schuiven want dat is niet.
Je erkent de nadelen (omdat het niet anders kan) maar bent daarna mild in oordeel erover terwijl je voor andere dingen net heel streng bent, dat is een inconsequente houding.
Bovendien maak je ALWEER dezelfde fout door te stellen dat ik de grootste schuld in hun schoenen schuif. Dat is niet zo maar ik erken hun aandeel en ben er even streng voor als voor andere factoren. Ik stigmatiseer dus niet maar ik wijs op hun verantwoordelijkheid, spijtig dat je mij daar niet in volgt, het zij zo.
En over voorspellen dit: deze gang van zaken is niet moeilijk te voorspellen want het is telkens een herhaling van exact hetzelfde. Te beperkte maatregelen, onvoldoende vaccinatie en onverantwoord gedrag -> meer besmettingen -> druk op de zorg. Dan volgen steevast verstrengingen tot lockdown toe. De besmettingen dalen na verloop en de druk op zorg neemt af. Even later nog veel meer versoepelingen en dan, verhip, iets wat onvoorspelbaar lijkt voor sommigen, stijgen de cijfers weer. Koppel dat nog eens aan mutaties en je zit waar je nu zit.
Dat je met een virus niet kan onderhandelen staat op p1 van deze discussie, zo moeilijk is het. Uiteraard zit je met politici die over alles willen onderhandelen om de eigen post maar te beschermen.
Laat me ook toe om u te wijzen op het feit dat je niet de enige bent die hier onderzoeken en wetenschappers aanhaalt, ik doe dat naast vele anderen ook. Zo hebben we al op veel misvattingen in uw betoog kunnen wijzen.
Gewoon de dingen benoemen zoals ze zijn is anders ook goed voor veel bagger. Mensen die enkel aan zichzelf denken egoïsten noemen is zoiets, mensen wijzen op hun eigen verantwoordelijkheid is een ander voorbeeld. Denk je nu echt dat ik het leuk vind om te zeggen dat testen niet onfeilbaar is en dus beperkt, dat ongevaccineerden overtallig zijn op IC, dat velen onverantwoord gedrag vertonen? Het gebeurt verdorie recht onder (en in) onze neus.
En waar wordt er verzwegen dat de vaccins nooit 100% werken? Zelfs bij de aankondiging van de vaccins niet. Als vaccins de verspreiding perfect zouden tegenhouden dan had men bvb mondkapjes voor gevaccineerden geschrapt. Neen, er is info te over en tijd genoeg geweest om info te verzamelen. Wie het nu niet weet die wil het niet weten. Als mensen liever nieuws op youtube lezen en geloven dan is dat HUN verantwoordelijkheid. Trouwens als je echte propaganda in actie had willen zien moest je op de betoging geweest zijn, ja die betoging die gekaapt werd door Schild en vrienden en waar veel andersdenkenden gewoon met open ogen ingelopen zijn.